ÁLLATOK VILÁGNAPJA október 4. Részprojekt: Búcsúünnep az őszi erdőben

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A KÓPÉVÁR ÓVODA SZAKMAI BESZÁMOLÓJA A TÁMOP
Advertisements

Szentlőrinci Kistérségi Bölcsőde és Óvoda
legszimpatikusabb maileknek,
Remélem, hogy vissza küldöd nekem!!!!
Korai fejlesztés a bölcsődénkben
Szakíts magadnak egy kis időt, hogy elolvasd ezt az üzenetet,
A temészet ABC- je Fakultáció 5. évfolyamosok számára.
Óvoda.
Matematika kompetencia
Szentlőrinci Kistérségi Bölcsőde és
Kis csoport szeptember
A társadalmi környezet hatása a gyermekek fejlődésére
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
A barát az, akihez akkor fordulunk, amikor bátorításra van szükségünk.
Matematika és módszertana
Óvodások a természetben SzatmáriAdrienn Fertő-Hanság Nemzeti Park Igazgatóság, Oktatási és Turisztikai Osztály Sopron,
„ŐSZ KINCSEI” TÉMAHÉT október 10 – 14.
„ŐSZ KINCSEI” TÉMAHÉT október 10 – 14.
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
Tűnödtem… wondered: " Kik az én számítógépes barátaim ? "
Színjátékos tehetséggondozó projekt
Napocska Napköziotthon
Nyolc gondolat az ANYASÁGRÓL
Ez egyike a legszimpatikusabb és legszebb maileknek,
Nem a tudás mennyisége a fontos, hanem a képességek fejlettsége
Dr. Magyar Miklós"JÁTSZANI IS ENGEDD SZÉP, KOMOLY FIADAT!" „JÁTSZANI IS ENGEDD SZÉP, KOMOLY FIADAT!” „MultiMédia az oktatásban 2007” Nemzetközi Konferencia.
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Módszertani megújulás a nevelő munkában
KREATIVITÁS ALKOTÓKÉPESSÉG.
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Az informatika tanítása Montessori-jellegű iskolában
Bevezetés a neveléstudományba
SZONEK Bükkösdi Általános Iskola és Óvoda Tagintézménye
SZONEK Bükkösdi Általános Iskola és Óvoda Tagintézménye
NAGYCSOPORT július - szeptember LEVEGŐ MODUL.
Katica csoport Október Tűz modul
Látható hangok Esztétikai foglalkozások 3-8 éves gyermekek
TEHETSÉGFEJLESZTŐ PROGRAMOK AZ IDEGEN NYELV OKTATÁSBAN
Az Ősz hangja Itt van az ősz, itt van újra, S szép, mint mindig, énnekem.
(Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
Minden, mi él, csak Téged hirdet, minden dicsér, mert mind a műved, azzal, hogy él, ezt zengi Néked: ”Dicsérlek én, dicsérlek Téged!”
A művészeti nevelés hozzájárulása az oktatási– nevelési folyamat interdiszciplináris jellegéhez az elemi osztályokban.
Az óvodai tevékenységterv
Skype motívációs szerepe
PROGRAM.
„A Zöld Óvoda megvalósult gyakorlata”
KÖZÉPSŐ CSOPORT „ŐSZ KINCSE” TÉMAHÉT OKTÓBER 6-10.
Szakmai beszámoló TÁMOP B-13/ Partnerség és hálózatosodás „Az iskola közös ügyünk” „Ki tud többet Szorgalmatosról?”
Jövel Szentlélek Úristen, Töltsd be szíveinket bőven Mennyei ajándékoddal, Szívbéli, szent buzgósággal. Melynek szentséges ereje Nyelveket egyező hitre.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Ébredő természet Kissné Papp Gyöngyi.
Tűnődtem… " Kik az én számítógépes barátaim ? ".
BIHARINÉ dr. KREKÓ ILONA főiskolai docens
Készítette: Borsiné Csontos Ilona óvodavezető h.
Köszöntelek Benneteket! Tanár neve. Osztály órarendje 8:20 - 8:45 Tanítás kezdete, névsorolvasás 8:45 - 9:30Olvasás és írás 9: :15Helyesírás és.
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
Hogyan lesznek növendékeink iskolaérett gyermekek?
DARUS a gyermekekért.
A viselkedés és az iskolaérettség kapcsolata
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Játék, szórakozás, egészség
DRÁMAPEDAGÓGIA ÓVODAPEDAGÓGUSI SZEMMEL
Ágazatközi szakmai találkozók
DARUS a gyermekekért.
Szeretettel köszöntjük
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
HELYI ÉRTÉKEK KÖZVETÍTÉSE AZ ÓVODÁS GYERMEKEKNEK
Határtalan Egészségnevelés Lehetőségei Program
HELP Határtalan Egészségnevelés Lehetőségei Program
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Osztályközösségben jelentkező problémák, közösségépítő foglalkozások
Előadás másolata:

ÁLLATOK VILÁGNAPJA október 4. Részprojekt: Búcsúünnep az őszi erdőben BARÁTAIM AZ ÁLLATOK ÁLLATOK VILÁGNAPJA október 4. Részprojekt: Búcsúünnep az őszi erdőben „Erdő szélén áll a bál” ( 1 napos ) A projekt kidolgozói: Gyarmati Zsuzsa Kovács Júlia Forrás: A Mihai Eminescu Napköziotthon Maci csoportjának projekteiről készült dokumentum és képanyag

A PROJEKT CÉLJAI A gyermekek környezettudatos magatartásának alakítása, fejlesztése az Állatok Világnapja megünneplése által Alapvető környezeti- és természetvédelmi szabályokkal való ismerkedés Az ember és állat közötti barátság erősítése a tervezett játékok által Egyéni és csoportos képességfejlesztés, játékon alapuló ismeretátadás, -rögzítés Különböző műveltségi területek ötvözése a projekt játékai által

RÁHANGOLÓ, ELŐKÉSZíTŐ TEVÉKENYSÉGEK: séta az őszi erdőben (az erdő szintjeinek megfigyelése, erdei termések gyűjtése) a projekt lebonyolításához szükséges anyagok, eszközök előkészítése, beszerzése (enciklópédiák, képkártyák, vers-, dal-, mondóka anyag stb.) szülőkhöz intézett felhívás (szülők segítségével kép keresése, rajzolása kedvenc erdei állatról a Zöld Szíves Füzet elkészítése végett, az ősz színeibe való öltöztetés, egy kedvenc plüss-állat behozatala)

AZ ÁLLATOK VILÁGNAPJA PROJEKT TÉRKÉPE Játék Erkölcsi tartalmak Környezet-ismereti tartalmak Mozgás A projekt során érintett területek Anyanyelvi tartalmak Rajzolás, mintázás Ének, zene Matematikai tartalmak Gyakorlati- és háztartási tevékenységek

A NAPI PROJEKT LEVEZETÉSE,KIVITELEZÉSE Reggeli találkozó (otthonról hozott plüss-állatkák köszöntik egymást) Naptár aktualizálása, Zöld ünnep kiemelése (Állatok Világnapja) Napi üzenet elolvasása ( Meghívó az erdei állatok búcsúünnepségére) Az érdeklődési központokban való tevékenykedés: Háztartási- és gyakorlati tevékenység: Marci Mackó erdei konyhája Készítsünk egészséges elemózsiát ! Művészet központ: Misi Mókus műhelye (üdvözlet készítése) Tudomány központ: Róka Rudi Tudományi Központ (lábnyom felfedezés,táplál- lék kereső)

A JÁTÉKOK FORGATÓKÖNYVE „ Szőjünk, fonjunk, állatbőrbe bújjunk!” „Pókfogó” Cél: pszicho-motorikus készségek fejlesztése, ügyességfejlesztés Eszközök: babzsákok vagy kislabdák Cél: erdei állatok megnevezése, egymásra figyelés,közreműködés Eszközök: színes fonalgomolyag

„Hernyó Hunor társat választ” „Mennyi vadkacsa úszik a tóban?” Cél: pszicho-motorikus készségek (kúszás) gyakorlása, összhang megteremtése a társsal Eszközök: kendők, kukac „Mennyi vadkacsa úszik a tóban?” Cél: a halmazok elemeinek mennyiségi megállapítása számlálással, számok felbontása Eszközök: kosár, széna, kép-,szám- kártyák

„Költözz be a nyuszi lakba!” „Tekeredik a kígyó” Cél: zárt- és nyitott alakzatok formálása Eszközök: vastag madzagok „Költözz be a nyuszi lakba!” Cél: csoportba szerveződés a hallott szám alapján Eszközök: nyuszi fülek

„Melyik medvebocs az erősebb?” „Gyűjtögető kis mókus” Cél: a gyerekek fizikai erejének kipróbálása, kijelölt terület betartása Eszközök: téglalap alakú léckeret, mackó álarcok „Gyűjtögető kis mókus” Cél: érzékszervi közvetlen megtapasztalás, termések szétválogatása tapintás által Eszközök: egy négyszeresen hajtott (16 rétegű) celofánpapírból készített szemüveg, termések, kosárkák, mókusfülek

„Találd meg a lakóhelyem „Találd meg a lakóhelyem!” Cél: problémamegoldó gondolkodás fejlesztése (állat és nyomának társítása), ismeretek rendszerezése a játék során, állatok nevének hangokra bontása Eszközök: nagyméretű erdőtérkép, melyen az erdő állatainak lakóhelye látható, megrajzolt állatnyomok, állatfigurák

A NAPI PROJEKT FINALITÁSA „Erdő szélén áll a bál…” – búcsúünnepség az erdei állatok körében Tortadíszítés erdei termésekkel Állatokkal kapcsolatos gondolatok megfogalmazása Miért vagytok fontosak? Miért kell óvnunk titeket és környezeteteket? Miért szeretünk benneteket /téged?

BARANGOLÁS AZ ÁLLATOK VILÁGÁBAN

KEDVENC ÁLLATOS JÁTÉKAINK Dobj és alkoss! Hol a helyem?

ÉSZCSíSZOLÓ JÁTÉKOK „Raktározzunk eleséget!” „Kövesd a faleveled!”

BARANGOLÁS A TERMÉSZETBEN… Barkácsoltunk a gyűjtött termésekből Madárlesen

„Tanítsd meg a gyermeket arra, hogy megfigyelje a természeti jelenségeket … Tedd lehetővé a számára, hogy ne azért tudjon valamit, mert te megmondtad neki, hanem azért, mert ő saját maga rájött. Ne tanítsd neki a természetet, hanem hagyd, hogy felfedezze. Mutasd meg neki a valódi dolgokat, hogy legelébb tudja, hogy miről beszélsz neki…” Rousseau

KÖSZÖNJÜK A FIGYELMET!