A HÁZASSÁG, MINT SORSESEMÉNY A sors és a szabad akarat szerepe a modern és a védikus házasságmodellben G AURA K RISNA D ÁSZ T ÓTH -S OMA L ÁSZLÓ.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Íme, az én anyám és az én testvéreim
Advertisements

Manipuláció helyett szolgálat a társkapcsolatban
Isvara Krisna dász / Tasi István Létkérdés Konferencia 2005
A hűtlenség ellenszere
Megbocsátás és parancsba kapott szeretet
A házasság még nem a mennyország
Életvitel és gyakorlati ismeretek. Célok  Tanításának fő célja hogy olyan ismereteket adjon, mely megalapozza a tanulókban a technikának.
AZ ISKOLA ÉS A KOLLÉGIUM Kollégiumi szakmai konferencia március 26. Dr. Szenes György MSZT főtitkár Levélcím:1085 Budapest Baross u. 52 Telefon:
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
III. LÉTKÉRDÉS KONFERENCIA EGYÜTT-LÉT. A kapcsolatok természetrajza Az emberi kapcsolatok transzcendentális vonatkozásai Sivaráma Szvámi vaisnava teológus.
Férfivá és nővé teremtve
KORSZERŰSÉG AZ ERKÖLCSTAN / ETIKA TANÍTÁSBAN
SÁFÁRSÁG Beruházás – Amit Isten ránk bízott Adakozás - Gyűjtés
Bevezetés a tanácsadásba Dr. Dan Brinkman.. Tanácsadás  Nátán esete (2Sám 12:1- 14)
Mi az egészség? EGÉSZ –SÉG, TESTI – LELKI- JÓL LÉT.
„A barátság egy lélek, amely két testben lakozik.”
A maják és az inkák világnézete
„Köszönöm Istenem az édesanyámat!
Hogyan segítik a tanításkísérő szemináriumok az összefüggő egyéni szakmai gyakorlatot? ELTE PPK N. Kollár Katalin
Készítette: Oláh Krisztina Andragógia szak III. évfolyam
Az esszé Segédlet tanulóknak és tanároknak
A reneszánsz.
Arab, iszlám kultúra,művészet
Wiesbaden, Mainz és Limburg városokban röviddel ezelőtt férj-szaküzletek nyíltak, melyekben az asszonyok kiválaszthatják a megfelelő férjet maguknak.
Mikor gyóntam utoljára?. Milyen gyakran szoktam áldozni?
Isten akarata-e, hogy megházasodjam? A házastárs kiválasztása.
Nem-hetero fiatalok a gender mainstream többség árnyékában
Jézus te vagy minden álmom
A szociális kompetenciák fejlesztése drámapedagógiai módszerekkel
Kulturális antropológia II.. Evolucionizmus* Evolúció = Változás? Fejlődés? Rendezőelv? Integráció ~ differenciálódás Szociáldarwinizmus * Teoretikus.
NAT 2007 kompetenciák.
A humánetológia szerepe a modern emberkép kialakulásában
Bemutató 24 Összeeszkábálta: Janóczki László Bemutató 24.
Arab, iszlám kultúra,művészet
Kikészít vagy kiegészít?
Az Élet Igéje október „Állhatatossággal fogjátok megmenteni lelketeket.” (Lk 21,19)
„Aki megtartja parancsait, Istenben él és Isten őbenne.” (1Jn 3, 24).
Nagyböjt első hete.
Lehet-e a 21. században családi szerepekről beszélni?
Istentõl el nem állok, Õ sem áll tõlem el; Szüntelen vele járok, átfogom hitemmel. Gondot visel reám, és este úgy, mint reggel Õ áld meg segítséggel, kegyelmes,
Éntudat – identitástudat - énkép
B e t t i n e k Szülinapodra! I s t e n é l t e s s e n s o k á i g !
TEHETSÉGFEJLESZTŐ PROGRAMOK AZ IDEGEN NYELV OKTATÁSBAN
vizuális kommunikáció
Kicsoda Isten? 4. prédikáció
VINCÉS TÁBOR Piliscsaba, augusztus Jézus és az Ő tanítása egész életünk alapja. Aki Jézus szavai szerint cselekszik, házát sziklára építi…
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
Mi fán terem a pszichológia? Önismeret 1. előadás
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
TAVASZ. Tavasz a természetben: Az új kezdet ideje A legtöbb embert kimozdítja otthonából Cselekvésre, aktivitásra ösztönöz.
Leonardo a Szabadság Teológiájának egyik megújítója.
VIII. Nemzetközi Táplálkozásmarketing Konferencia Az egészség dimenziói a táplálkozásmarketingben május Zamárdi.
Személyiségünk szerepe - a lelki-, és energiaegyensúly megtartásában
A CSALÁDOK HITVALLÁSA.
A hűség értelme Isten hűséges,
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
– és mitől működhetnek – a Biblia házassági tanácsai?
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
A tanárképzés filozófiája és gyakorlata. Hogyan készíti fel a tanárképzés a jelölteket a NAT nevelési feladataira?
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet FENNTARTHATÓSÁG A NAT-BAN ÉS A KERETTANTERVEKBEN Ökoiskola címátadó
Wiesbaden, Mainz és Limburg városokban röviddel ezelőtt férj-szaküzletek nyíltak, melyekben az asszonyok kiválaszthatják a megfelelő férjet maguknak.
Spinóza ( ) Descartes-nál megoldatlan kérdés: Hogyan lehet hatással egymásra a test és a lélek (nála ugyanis ez két különböző szubsztancia). Spinóza.
Mihalec Gábor és Csizmadia Róbert Adventista Családi Szolgálatok
Te adtad nékem lelkemet,
A SZEMÉLYISÉG FOGALMA, SZERKEZETE, MŰKÖDÉSE, ELMÉLETEI
71 b.
Dr. Rozgonyi Tiborné Debrecen 2010.
Spinóza ( ) Descartes-nál megoldatlan kérdés: Hogyan lehet hatással egymásra a test és a lélek (nála ugyanis ez két különböző szubsztancia). Spinóza.
Azt gondolja magában a bolond, hogy nincs Isten
Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás
Előadás másolata:

A HÁZASSÁG, MINT SORSESEMÉNY A sors és a szabad akarat szerepe a modern és a védikus házasságmodellben G AURA K RISNA D ÁSZ T ÓTH -S OMA L ÁSZLÓ

„VÉDIKUS KULTÚRA”  Egy lelki kultúra, amely India védikus irodalmának tanításait követi: a társadalom szerkezetében a világnézetében, a filozófiájában, az oktatásban, és a vallási gyakorlatában.  Ísavászja elv: Isten a forrása és a birtokosa minden- nek, Ő a végső cél.

A TESTI ÖNAZONOSÍTÁS (néhány példa)  Én az anyagi testem vagyok (kövér, európai, indiai stb.)  Az vagyok, amit cselekszem (tanár, benzinkutas, stb.)  Az vagyok, amit gondolok (liberális, konzervatív stb.)

KÉTFÉLE ÉNKÉP ÉS TESTFELFOGÁS  T ESTI Ö NAZONOSÍTÁS (az anyagi test vagyok) : s a testem elsősorban az élvezetek eszköze, vagy…  L ELKI Ö NAZONOSÍTÁS (lélek vagyok) : a testem elsősorban az önmegvalósítás, a lelki élet eszköze

SORS ÉS SZABAD AKARAT  SORS: a korábbi tetteink eredmé- nyeként kialakult helyzet.  SZABAD AKARAT: a kialakult helyzetben hogyan cselekszem.

A KARAKTER FORMÁLÁSA  Önzetlenség  Lemondás  Kötelességtudat  Motiválatlan szeretet  Együttérzés 

A MŰKÖDŐ HÁZASSÁG (anyagi követelmények)  FÉRJ: kontrolállja az érzékeit legyen érzékeny a társa szükségleteire  FELESÉG: legyen erényes és hű legyen elégedett a helyzetével

A SZABAD AKARAT GYAKORLÁSÁHOZ Elengedhetetlen:  a megfelelő képzés (anyagi és lelki),  az önismeret és az emberi természet ismerete.

Tolerancia és Közös lelki cél