BALOGH KÁROLY elnök Magyar TDM Szövetség Budapest, 2012. március 2.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A TDM rendszerrel kapcsolatos gyakorlati tapasztalatok
Advertisements

50-ről 100-ra" című TDM konferencia május 23. Szarvas
Az Európai Unió támogatási alapjai, a as időszak újdonságai.
Dr Raffay Ágnes Dr Lőrincz Katalin Hajmásy Gyöngyi
Turisztikai desztinációs menedzsment szervezetek létrehozása és fejlesztése.
Aktuális pályázati lehetőségek
Új esély a turisztikai desztinációk számára - amit a TDM-ről tudni kell Zalaegerszeg Február 24. Ligeti Ádám.
A Magyar Turizmus Kártya bemutatása
ELNÖKI BESZÁMOLÓ Prof. Dr. Hanusz Árpád.
A Helyi LEADER Akciócsoportok szerepe a vidék turizmusában
Környezetipari Export Klaszter pályázat 2011-ben Morvai Balázs - Pál Attila KSZGYSZ – dec. 14.
Miniszterelnöki Hivatal, Kisebbség- és Nemzetpolitikáért Felelős Szakállamtitkárság Nemzeti és Etnikai Kisebbségi Főosztály 376/2007. (XII. 23.) Korm.
Turisztikai Desztinációs Menedzsment, mint a Regionális Operatív Programok egyik konstrukciója Szmolinka Zsuzsa Nemzeti Fejlesztési Ügynökség Központi.
SZIE Enyedi György Regionális Tudományok Doktori Iskola
A TISZK-ek fenntarthatósága 1 Budapest, január 14.
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
Projektmenedzsment szervezet: EuroAdvance Közgazdasági Tanácsadó Kft.
A TDM JELENE ÉS JÖVŐJE MAGYARORSZÁGON
Elkülönített állami pénzalapok
Vargáné Gálicz Ivett PhD hallgató Szent István Egyetem
HAT – Oktatáspolitikai kerekasztal március 8. Feladat- és felelősségmegosztás a közoktatásban.
TDM Szakmai Nap november 21.
375/2007. (XII. 23.) Korm. rendelet a kisebbségi önkormányzatoknak a központi költségvetésből nyújtott feladatarányos támogatások feltételrendszeréről.
Balogh Károly elnök Mór, november 10.. Turizmus Desztináció Menedzsment Professzionalizmus Partnerség Kooperáció Konszenzuskeresés Kontroll Innováció.
Adózási alapismeretek 5.2 konzultáció Helyi adók
Baranya Megyei Önkormányzat
ESZA Nonprofit Kft. Nagy Balázs– uniós programigazgató.
Működőképes-e a területfejlesztés új rendszere Nagyházi György PhD hallgató RGDI - Győr.
dr. Szaló Péter helyettes államtitkár szeptember 24.
Az EK Rendelet felülvizsgálatának magyar javaslatai és ETT jó gyakorlatok Előadó: Dr. Szabó Erika Területi Közigazgatásért és Választásokért Felelős Államtitkár.
Az új szakképzési törvény alkalmazása, a tanulók gyakorlati képzése
Államtitkári Kabinetfőnök Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
A POLGÁRMESTEREK VÉDELMI IGAZGATÁSI FELADATAI A JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK TÜKRÉBEN MISKOLC, JÚNIUS 06. FAZEKAS GYÖRGY ALEZREDES.
Sajtótájékoztató január 4. Dr. Szikora János elnök, APEH.
Dr. Lamperth Mónika Budapest április 18.
GKRTE Közgyűlés, április 20.
Konzervatív alternatíva Avagy: A normális megoldás Dr Pusztai Erzsébet MDF.
A Ceglédi kistérség bemutatása, civil szervezetek lehetőségei a területfejlesztésben Cegléd, október 20.
Merre, hogyan tovább budapesti egészségügyi ellátás?
Lendületben az ország! Nemzeti Területfejlesztési Hivatal Közelebb az emberekhez november 2.
1 Megváltozott szerepben a megyei önkormányzatok! Tájékoztatás a megyei önkormányzatok feladatairól és azok szociálpolitikát érintő kapcsolódási pontjairól.
A Dél-Dunántúli régió gazdaságában rejlő potenciál – a KKV-k szerepe a gazdaságfejlesztésben.
14.30 Regisztráció Köszöntő – Vértes Tibor, elnök Megnyitó – L. Simon László, az Országgyűlés Kulturális és Sajtóbizottságának elnöke
1. Az RFH Zrt. bemutatása 2000 óta működő, 100 %-ban állami tulajdonú pénzügyi szolgáltató és tanácsadó társaság Cél a vállalkozások erősítésén keresztül.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
Az Országos Fogyatékosügyi Tanács sajátos szerepe az Európai Uniós szabályozások érvényesítésében hazai nemzeti és helyi szintű szabályozásokban Horváth.
Tájékoztató évi CXCVIII. törvény a területfejlesztéssel és a területrendezéssel összefüggő egyes törvények módosításáról „Regionális fejlesztési.
Intézményesített határon átnyúló együttműködési lehetőségek az INNOAXIS régióban - CESCI - Intézményi háttér - Térszerkezeti háttér.
Balaton régió turizmusában
ÉSZAK-ALFÖLDI TURISZTIKAI RÉGIÓ TDM RENDSZER
TISZK Tanácsadó Testülete. A tanácsadó testület véleményezi:A tanácsadó testület véleményezi: –az irányító szervezet működésének szabályait tartalmazó.
Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
turizmusért felelős helyettes államtitkár
Az idegenforgalom lehetőségei a határmenti régióban Dobis Ildikó, Győr,
„A Duna mente fenntartható nemzetközi stratégiája, különös tekintettel a turizmus fejlesztésére – DATOURWAY” nemzetközi projekt rövid ismertetése Majorné.
Tájékoztató a megyei tervezés aktuális állásáról
A szaktanácsadás támogatása között
Tourinform. Tourinform irodák 150 iroda 9 regionális szervezet 2 millió látogató Információk kiadványok rendezvények kiállítások továbbképzések.
A KÖZÖTTI EURÓPAI UNIÓS FEJLESZTÉSI IDŐSZAK ÖNKORMÁNYZATI LEHETŐSÉGEI Zalai Mihály elnök Békés Megyei Önkormányzat Települési Önkormányzatok.
A Dél-Alföld általános gazdasági helyzete és a mögötte meghúzódó EMBER
DESZTINÁCIÓK TURISZTIKAI TELJESÍTMÉNYÉNEK TELEPÜLÉS-SZEMPONTÚ MEGKÖZELÍTÉSE Dr. Szalók Csilla „TDM Workshop”
Regionális üzleti trendek A projekt az EU társfinanszírozásával, az Európa Terv keretében valósul meg január 27. Regionális üzleti trendek A tantárgy.
TURIZMUSFEJLESZTÉS – TDM FEJLESZTÉS Mányai Roland főosztályvezető Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztérium Budapest, február 5..
Pécs és térsége turizmusának helyzete. Magyarország vendégforgalmi adatai ( KSH)‏ Látogatók száma: fő (=2007)‏ Vendégek száma a kereskedelmi.
Közfoglalkoztatás Nemzeti Közfoglalkoztatás Program.
Nemzeti Energetikusi Hálózat
LÉPÉSRŐL-LÉPÉSRE TDM SZAKMAI NAP
A turisztikai desztináció menedzsment rendszer Magyarországon
IX. Országos TDM konferencia május 23. Nyíregyháza
Előadás másolata:

BALOGH KÁROLY elnök Magyar TDM Szövetség Budapest, március 2.

61 regisztrált helyi TDM

Üzleti szálláshelyek összvendégéjszakaszáma (2010): 22,4 M Üzleti szálláshelyek vidéki vendégéjszakaszáma (2010):16,1 M Vidéki vendégéjszakaszám TDMSZ területén (2010):11 M Ha Budapesten is TDMSZ lesz (2010):17,3 M

43 tag – Több mint 50%-os reprezentáltság (33 regisztrált TDM) Tevékenység - Szakmai kapcsolattartás (NGM, NFÜ, szakmai szövetségek, TDM szervezetek, oktatási intézmények…) - Érdekképviselet (turizmus törvény, TDM pályázatok, TDM szakmai regisztráció…) - Szakmai tanácsadás - Rendezvényszervezés, legjobb gyakorlatok megosztása (TDM Konferenciák) - Előadások, prezentációk

Szakmai feltételrendszer a helyi, térségi (és hamarosan régiós) TDM szervezetek minősítésére decemberétől folyamatos évi TDM pályázaton való részvétel előfeltétele Nemzetgazdasági Minisztérium Turisztikai Főosztály - megfelelés esetén regisztrációs szám januárban már 66 regisztrált TDM szervezet

Helyi, térségi szinten, az adott szervezeti szinte faladataihoz kapcsolódó fejlesztésekre Elnyerhető támogatási összeg: – Helyi szinten: Ft – Hegyi gyógyhely: Ft – Térségi szinten: Ft Támogatási intenzitás:85% A jelen finanszírozási körülmények között pályázati kényszer jellemző

RégióNyertes pályázatok száma Észak-Magyarország6 Észak-Alföld1 Dél-Alföld2 Közép-Magyarország2 Közép-Dunántúl7 Nyugat-Dunántúl8 Dél-Dunántúl6 Σ nyertes pályázatok száma: Σ elnyert támogatás: 32 nyertes TDM szervezet; Ft

(Legalább) 20 éve készül… Felfokozott várakozás szakmai körökben TDM szervezeti rendszer törvényi szintű kereteinek megalkotása Idegenforgalmi adó turizmusba történő visszaforgatásának kötelezettsége február – közigazgatási egyeztetés március 28. OGYSTUB ülés

Alapvető finanszírozási, fogalmi és logikai problémák Új fogalmak: - Desztinációs látogatói hozzájárulás (DLH): turisztikai vonzerők belépődíja alapján - Turisztikai hozzájárulás (TH): turisztikai szolgáltatók és egyéb a turizmusból profitáló vállalkozók, szervezetek által fizetett járulék rendeletben meghatározott arányos (ezrelékes) összege (akár a TDM tagdíj helyett, pl. annak nagyságrendjében)

Nemzeti TDM szervezet? - A nemzeti TDM feladatainak ellátása a nemzeti marketingszervezettől elkülönülő szervezetben történik, mely a turizmusért felelős miniszter irányítása alatt áll. - A nemzeti TDM szervezet tulajdonosai az állam, az MTDMSZ, az országos szakmai szervezetek és a regionális TDM szervezetek.

Megyei önkormányzatok? - A megyei önkormányzat térségi TDM-ben játszott szerepe megkérdőjelezhető. A térségi TDM-ek létrehozása a megyehatárokon túl természetföldrajzi, gazdaságföldrajzi, kulturális és egyéb tényezőket is figyelembe vesz. - A regionális szervezetben a megyék is szerepet kaphatnának, pl. tervezési – területfejlesztési feladataik kapcsán

Finanszírozás - Csak olyan önkormányzat kapjon beszedett idegenforgalmi adóhoz kapcsolódó költségvetési támogatást, amely tagja helyi TDM szervezetnek. - A támogatás mértéke továbbá annak figyelembe-vételével kerüljön megállapításra, hogy az adott helyi önkormányzat területén a TDM struktúra mennyire fejlett, azaz helyi, térségi és regionális TDM is működik azon a területen. Minél többszintű az adott települést magában foglaló TDM, annál nagyobb arányú legyen a kiegészítés. - Központi költségvetési megtakarítás, helyben érdekeltség a rendszer fejlesztésében

Helyi finanszírozás elégtelensége - A tervezet szerint pl. egy 300 Ft-os IFA-val működő TDM szervezetnél 100 ezer vendégéjszaka (tehát közepes desztináció) esetén a helyi TDM szervezet számára járó IFA-összeg (a teljesen belül 70%-os IFA kötelezett vendégéjt figyelembe véve) Ft, ami TDM működtetés szempontjából értelmezhetetlenül alacsony forrást biztosít.

Javaslat a helyi TDMSZ finanszírozására: - a helyi idegenforgalmi adó és annak összegéhez igazodó költségvetési hozzájárulás együttes összegének min. 40%-a - a turisztikai hozzájárulás összegének 30%-a - desztinációs turisztikai hozzájárulás 40%-a

Regionális TDMSZ? A regionális szint finanszírozását a tervezet csak ’alulról’ nevesíti, a regionális TDM tulajdonlása ugyanakkor az értelmező kiegészítés szerint 50%-ban állami, 50%-ban piaci szereplők által történik. a) a regionális TDM szervezet finanszírozása ’alulról’ és ’felülről’ azonos mértékben történik. b) a regionális TDM szervezet kizárólagos ’alulról’ történő finanszírozása esetén kizárólag ’alulról’ kerüljön tulajdonlásra is.

Összegezve: A versenyképes magyar turisztikai intézményrendszer, a fenntartható TDM szervezeti struktúra kialakításához a megismert törvénytervezet lényeges módosítására van szükség.

Köszönöm a megtisztelő figyelmet!