A mozgóképi elbeszélés

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A május 26-i előadás összefoglalója
Advertisements

Szíjártó Imre A blog mint a filmértés műfaja
Stephen Edwin King Állattemető. A szerzőről •1947. szeptember 21-én született a maine-i Portland városában. •Amerikai író, a jelenkor egyik legolvasottabb.
A képkészítő nemcsak rögzíti, de mindig ábrázolja is, amit felvesz…
Filmműfajok.
Vizuális képességek fejlődése
(1882 – 1941). James Joyce (dzsémsz dzsojsz)  Ír származású angol író  Fő műve az 1922-ben Párizsban megjelent Ulysses című regény  Dublini emberek,
Móricz Zs.: Hét krajcár.
Arany balladái.
3. A FILMELBESZÉLÉS SZERKEZETE
Megértési értelmezési folyamatok
A MŰNEMEK ÉS A MŰFAJOK RENDSZEREZÉSE
Készítette – Sebők Zsolt Számítógépes alapismeretek kurzus Beadandó házifeladatként.
Periodikus mozgások A hang.
Novellaelemzési szempontok
A regény műfaji jellegzetességei
Krúdy Gyula: Szindbád Érettségi tételminta
A locke-i azonosságkoncepció értelmezésének problémái Szívós Eszter.
Budapest 2011 Eszterházy Károly Főiskola Mozgóképkultúra és médiaismeret Deviancia és alternatív kultúrák az amerikai külváros-filmekben 2000 után Készítette:
Örökség fesztivál. A Pécsi Napokra idén szeptember 15 és 25 között kerül sor. A tizenegy napos összművészeti fesztivál a baranyai térség egyik legszéleskörűbb.
Egy posztmodern regény: Ottlik Géza: Iskola a határon
Emily Jane Brontë (Thornton, július 30. – Haworth, 1848
Mosolyod nem kerül pénzbe, mégis sokat ér testvéred szemében.
Mosolyod nem kerül pénzbe, mégis sokat ér testvéred szemében.
Kertész Imre: Sorstalanság
A 4-6 évesek rajzfejlődése
Vizuális Narratív Teszt (VNT)
Általános művészetpszichológia 1. I. rész Illés Anikó ELTE TáTK, Társadalmi Kapcsolatok Intézete, Szociálpszichológia Tanszék Művészetterápia.
A 4-6 évesek rajzfejlődése
Antigoné.
Dráma Irodalmi mű.
műelemzés ELJÁRÁSOK, MÓDSZEREK
9. előadás Hőtan (termodinamika). A „termodinamika” elnevezés megtévesztő A termodinamikában egyensúlyi folyamatok sorozatán át jutunk a kezdő állapotból.
Irodalom filmen. 1. Bevezetés A mozi, a film jelentősége a 20. századi európai (amerikai) kultúrtörténetben.
Highlights & OutcomesTRENDY TRAVEL A TRENDY TRAVEL fontosabb mozzanatai és eredményei.
Az irodalomtudomány alapjai
Bepillantás egy boldogabb világba: Anika illúziója és a mozinézők illúziója 10/C.
Nyolc fontos tudnivaló azoknak, akik először mennek operába PéPéeS
I. foglalkozás Készítette: Ragó Gábr.
VIDEOTECHNIKA/formanyelv
Az epikus művek elemzésének lehetséges szempontjai
Csabai László.
Mozgóképkultúra és média ismeret 1
IDEGEN A FILMEN Etnográfiai szöveg és mozgókép közös nehézsége(i) A kulturális idegen ábrázolásának kihívása 1. Hogyan ábrázoljuk az idegent, a másik kultúrát?
1. ELBESZÉLÉS Összeállította: Nikli Károly
Thomas Mann (Lübeck, 1875– Zürich, 1955)
Magyar - Irodalom Mítoszok és Biblia
3. A FILMELBESZÉLÉS KIALAKULÁSA
A Hollywoodi Reneszánsztól az új Hollywoodig
Pedagógusképzés támogatása TÁMOP-3.1.5/ AZ ÚJ GENERÁCIÓS ÁLTALÁNOS ISKOLAI MAGYAR NYELV ÉS IRODALOM TANKÖNYVEKRŐL Készítette: Andok Zsuzsa.
Filmműfajok.
5. FILMMŰFAJOK JegyzetKészítette: Nikli Károly 2013.
Összeállította: Nikli Károly
Kémiai reakciók iránya
Jegyzet Összeállította: Nikli Károly 2013
Jegyzet Készítette: Nikli Károly 2013
A pénz nem boldogít . Egy ember, akinek 3 milliárdja van, semmivel sem boldogabb, mint az, akinek csak kettő van…!
22. FILMÖTLET, SZINOPSZIS, TREATMENT, STORYLINE
József Attila tájlírája
8. FRANCIA IMPRESSZIONIZMUS JEGYZET ÖSSZEÁLLÍTOTTA: NIKLI KÁROLY 2013.
Tündérkert (Erdély-trilógia I.)
1. mesék Készítette: Horváth Andrea.
A Jelenések könyve értelmezésének modelljei: A lineáris és a chiasztikus szerkezet lehetséges kapcsolata.
1. Balladák.
Kertész Imre: Sorstalanság
Tömegfilm és szerzői film
Információvédelem Menedzselése XX. Szakmai Fórum
LÍRA – EPIKA - DRÁMA.
Jegyzet Összeállította: Nikli Károly 2013
Mikszáth Kálmán novellái
Előadás másolata:

A mozgóképi elbeszélés Az eseménysor akkor lesz történet: Ha egyes események okszerűen kapcsolódnak egymáshoz. Ha a kezdő- és végpontok végül összezárulnak. A történések motívumai egymással összefűződnek.

Mozgóképi elbeszélés elemi szintjei Kiindulási helyzet / nyugalmi helyzet felbomlik. Ezt a hősök felismerik Törekvés a felborult helyzet visszaállítására Új egyensúlyi állapot

A mozgóképi történetmesélés Lineáris Időrendi sorrend Folyamatos, jelenidő Nézőpont kívülálló Rendező semleges Semmi sem marad homályban „szájbarág” Csak ismert filmes eszközöket alkalmaz Tömegfilm Nem lineáris Időrend felcserélése Szubjektív nézőpont Rendező azonosul a történettel Információk egy részét elhallgatja Új filmes eszközök Szerzői film/művészfilm

A történet és … A néző szeme előtt valójában nem a történet pereg, hanem a cselekmény. (Ugyanis nem minden film mesél el történetet: pl. korai némafilmek, filmetűdök természetfilmek stb.)

A történet és a cselekmény A történetet a néző a film nézése közben megtudott információkból tudja meg, maga konstruálja meg. A cselekmény az az eseménysor, ami a filmben megjelenik, amiből következtethetünk a film történetére.

Szerzői filmekből Hetedik pecsét Bergman; Pál Adrienn; Iszka utazása, Külvárosi fények; Babel

Tömegfilmekből