Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Budapest 2011 Eszterházy Károly Főiskola Mozgóképkultúra és médiaismeret Deviancia és alternatív kultúrák az amerikai külváros-filmekben 2000 után Készítette:

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Budapest 2011 Eszterházy Károly Főiskola Mozgóképkultúra és médiaismeret Deviancia és alternatív kultúrák az amerikai külváros-filmekben 2000 után Készítette:"— Előadás másolata:

1 Budapest 2011 Eszterházy Károly Főiskola Mozgóképkultúra és médiaismeret Deviancia és alternatív kultúrák az amerikai külváros-filmekben 2000 után Készítette: Tóth Gábor Témavezető: Dr. Szíjártó Imre főiskolai docens, tanszékvezető Dr. Győri Zsolt Főiskolai adjunktus

2 Egy új külváros Harmony Korine, Gus Van Sant, Larry Clark a három szerző a kamaszok magánéletével foglalkozik közös: serdülőkori deviancia hősök vagy anti-hősök? hipotézis: pesszimista szerzői képek két utópia: negatív és pozitív

3 90-es évektől új szerzői filmes korszak nem sematikus külvárosi karakterek exploitation: az adott korban értelmezhető 90-es évek, Larry Clark filmjei az új tinédzserfilmek újszerű ábrázolásmódja A Gummo (1997) elhozta a változást trash, snuff, exploitaion: a filmes ellenkultúra visszatérő elem a filmekben: szubkultúra és ellenkultúra a három szerző életművének nagyrésze külvárosi teenspolitaiton

4 Teensploitation : a 90-es évek Larry Clark és Harmony Korine munkakapcsolata Clark - realista elbeszélésmód, kamaszkori deviancia hedonista felfogású anti-hősök Clark közvetett hatása kimutatható az amerikai tinédzserfilmekben filmekben devianciák sora: mindenki deviáns a csonka családmodell az ok a deviancia kialakulásában

5 Harmony Korine külvárosi tablói „white trash” eszköze a groteszk Gummo (1997) posztapokaliptikus, rehabilitációs hangulat Julien Donkey-Boy (1999), negatív családi utópia diktatórikus modell pesszimizmus, reménytelen sorsok, kiúttalanság "az öngyilkosság az egyetlen kiút" belülről érkező elnyomás 2000 után is pesszimista, statikus, introvertált marad

6 Önpusztító paradigma Larry Clark 2000 után első saját forgatókönyv: Külvárosi rockerek (2005) Larry Clark önpusztító tínédzserei fatalizmus, szabadságeszmény gördeszkás, hardcore szubkultúra normaszegések sora bizonyítás, vetélkedés, külsőségek

7 Gus Van Sant típusai témái: másság, halál, lelki kisodródás 2000-es évek első fele: halál trilógia - az elidegenedés filmjei Gerry (2002): végletekig leegyszerűsített történet, filmnyelv Elefánt (2003): diáktípusok, deviancia Az utolsó napok (2005): elszigeteltség az Elefánt társas berendezkedése a normatív közösség és kirekesztettek az elnyomás felülről is érkezik (nem csak belülről)

8 Larry Clark: önpusztító fiatalság (hosszú és rövidtávú) már felborult a normarendszerük, de a pálya lefelé tart (spirális), mindig lesz rosszabb Harmony Korine: anarchista külváros felborult értékrend nem változik semmi, nincs kiút, stagnáló állapot Gus Van Sant: hősei akaratlanul válnak kitaszítottá bírálja a családmodellt, a közösséget és az egész társadalmat magát a hanyatlást mutatja be Eredmények

9 a pályaművek leginkább hangsúlyos állomásai szerzői kézjegyek, témához való viszonyulás közös kulcsfogalmak: deviancia, szubkultúrák, ellenkultúra szerzőnként eltérő paradigmák negatív utópiák

10 Köszönöm a figyelmet! Budapest 2011.04.15.


Letölteni ppt "Budapest 2011 Eszterházy Károly Főiskola Mozgóképkultúra és médiaismeret Deviancia és alternatív kultúrák az amerikai külváros-filmekben 2000 után Készítette:"

Hasonló előadás


Google Hirdetések