INTERDISZCIPLINÁRIS OKTATÁS A DIGITALIZÁLT TÉRKÉP SEGÍTSÉGÉVEL

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
IKT ESZKÖZÖK A VAJDASÁG ISKOLÁIBAN
Advertisements

Sajó-Bódva Völgyi Hulladékgazdálkodási ISPA program PR kampányának ismertetése István Zsolt osztályvezető Bay Zoltán Alkalmazott Kutatási Alapítvány Logisztikai.
Digitális kompetenciák a pedagógusképzésben Jelli János Apor Vilmos Katolikus Főiskola (HU) Námesztovszki Zsolt Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző.
Interkulturális képzés gyerekek és felnőttek számára IB-KE.
Informatika tanításom
Teleházakban telementorálás •Cél korosztály év •„Virtuális kitekintés” •„ On-line ” képességfejlesztés •Informatika tanárok hiánya a régióban Egyéni.
2003. január Tanulói munkaterhek. A kutatás módszere  Válaszadók: 2700 tanuló és szüleik (elsősorban az édesanya)  Kérdezés módja: személyes interjúk.
Pedagógiai eszközök és módszerek a században
Iskolánkról.
VI. Interaktív Tábla Konferencia
Vajdaság többségében magyarlakta községeinek fejlesztési terve Magyar Regionális Tudományi Társaság Vándorgyűlése, Szeged Ricz András, RTT elnök, Szabadka.
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT tanfolyam a Calibrate projektben Kárpáti
Prof. Dr. Süli-Zakar István (DSc.)
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
A két tanítási nyelvű képzés helyzete a magyar közoktatásban Készítette: Fazekas Csaba a Kölcsey Ferenc Gimnázium igazgatóhelyettese a Kétnyelvű Iskoláért.
Bonyhádi Oktatási Nevelési Intézmény
KÖRNYEZETTANULÁS A PEDAGÓGUSKÉPZÉSBEN
8. Vajdasági Magyar Tudományos Diákköri Konferencia MOHÁCSI Huba Újvidéki Egyetem, Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar, Szabadka III. évfolyam Témavezető:
A Barcsi Általános Iskola Arany János Tagiskolája bemutatkozik
BARTOS-ELEKES ZSOMBOR (BABEŞ–BOLYAI TUDOMÁNYEGYETEM, KOLOZSVÁR) REGIONÁLIS ARÁNYTALANSÁGOK ROMÁNIÁBAN (TÉRKÉPÉSZETI FÖLDRAJZI ÁTVILÁGÍTÁS)
Egy határon átívelő régió (EGTC) kialakításának lehetőségei a szerb-magyar határtérségben Ricz András PhD hallgató Szabadka.
Magyar Szó Lapkiadó, Újvidék DÉLVIDÉKI KÖZÉLETI NAPILAP
I. Előadás Az anyanyelvi nevelés alapjai, célja, területei és elvei
Az informatika tanítása Montessori-jellegű iskolában
A Magyar Köztársaság Rendőrsége
Történelemtanár képesítési követelményei Kaposi József szeptember.
1 SZÁMÍTÓGÉP-KEZELŐ (-HASZNÁLÓ) SZAKKÉPESÍTÉS A képzés célja A számítógép-kezelő legyen alkalmas a társadalmi és gazdasági élet különböző területein, az.
Zsolt Námesztovszki, Hungarian Language Teacher Training Faculty, Subotica, University of Novi Sad, Subotica, Strosmayer 11., Márta Takács Budapest.
Mgr. Námesztovszki Zsolt GYAKORLÓ PEDAGÓGUSOK KÉPZÉSE AZ INTERAKTÍV TÁBLA HASZNÁLATÁRA (HARDVERISMERET) Szabadka, 2012.
Námesztovszki Zsolt Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar, Szabadka Cybermobbing a kisdiákok körében „Nemzetközi Módszertani Konferencia a.
Kompetencia alapú oktatás elterjesztése Hajdú-Bihar megyében Herpai Imre igazgató, HBMPI.
Társadalomtudomány szak
Környezetgazdálkodási alternatívák és kooperációs lehetőségek a Vajdaság és a Dél- Alföld határmenti területein Kovács András Donát PhD Geográfus, szociológus.
CODEX – „Coordinated Development and Knowledge Exchange on Spatial Planning Methodology” A CODEX projekt fő célkitűzéseinek valamint kulcstevékenységeinek.
Fogyatékossággal élő hallgatók a Nyíregyházi Főiskolán Göncziné dr. Szabó Terézia „Egyenlő esélyek biztosítása a felsőoktatásban” november 26.
Az információs társadalom. Az elmélettől a politikai gyakorlatig
Szerbia két tartománya a Vajdaság (itt kb magyar él), illetve Koszovó, ahol a lakosság nagy többségét albánok alkotják. A Vajdaság termékeny.
GeoGebra A matematikai szabadszoftver tanuláshoz és tanításhoz
A MAGYAROK ÉS A NYELVTANULÁS Készítette: Beta Viktória ÁVF Közszolgálati Alapszak XXX. Jubileumi Országos Tudományos Diákköri Konferencia Társadalomtudományi.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Családbarát munkahelyek és települések kialakítása Budapest,
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
Konferencia a digitális tananyagok alkalmazóinak és fejlesztőinek
A magyar-szerb Szomszédsági (interreg) program első kiírásának tapasztalatai egy megvalósult projekt tükrében Ricz András Regionális Tudományi Társaság,
Iskolakert.
E-larning és M-learning nemzetközi viszonylatban és Szerbiában (egy saját fejlesztésű oktatási keretrendszer bemutatása) Előadók: Kőrösi Gábor és Esztelecki.
Két tanítási nyelvű oktatás az Egressy Béni Kéttannyelvű Általános Iskolában Egressy Béni Bilingual Primary School.
A jogszabályi változások megvalósulása és hatása intézményi szinten Fővárosi helyszín Készítette: Kállai Gabriella ONK, Budapest november 4.
A két- és többnyelvűségről Vélemények és gondolatok.
-minősített közoktatási típusú sportiskola szeptemberétől induló első osztályai:
Általános tájékoztatás Körzetünk Feál1-2. évfolyam Darus3-8. évfolyam „Gurulós módszer” Általános osztály (a) - projektoktatás Emelt óraszámú matematika.
4 éves általános tantervű képzés 4 éves, emelt szintű angol nyelvi képzés 5 éves, magyar-német két tanítási nyelvű képzés 4 éves emelt szintű kommunikáció.
 Nógrádmarcal Nógrád megyében, Balassagyarmattól 10 km-re található zsák település  A Cserhát hegység északi nyúlványának szélén, az Ipoly völgyének.
Információ és kommunikáció Gellér Zoltán 2015 Számítógépes ismeretek.
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
DARUS a gyermekekért.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Nemzeti Köznevelési Portál
Élmények és Energiák tárháza - Alsómocsolád
Idegen nyelvek tanítása az alternatív iskolákban
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
A digitális kompetencia fejlesztése
Napjaink magyar nyelvű oktatása Vajdaságban
DARUS a gyermekekért.
1. A TERMÉSZET- FÖLDRAJZ TÁRGYA ÉS FELOSZTÁSA.
41. VAJDASÁG.
3. osztályban.
40. ÉSZAKNYUGAT SZERBIA.
31. ÉSZAKNYUGAT SZERBIA.
Előadás másolata:

INTERDISZCIPLINÁRIS OKTATÁS A DIGITALIZÁLT TÉRKÉP SEGÍTSÉGÉVEL Tanítóképzés egykor és ma – nemzetközi tudományos konferencia Námesztovszki Zsolt: INTERDISZCIPLINÁRIS OKTATÁS A DIGITALIZÁLT TÉRKÉP SEGÍTSÉGÉVEL Újvidék, 2007. november 17.

A Vajdaság földrajzi helyzete:

A Vajdaságban használatos tankönyvek nem biztosítanak lehetőséget a vajdasági földrajzi tartalmak megismerésére.

A vajdasági földrajzi megismerését segít a A Vajdaság digitalizált térképe elnevezésű szoftver. Elsősorban a települések, községek, körzetek, régiók és a tartomány magyar elnevezéseinek az elsajátítására helyeztük a hangsúlyt (MNT 8/2003. számú határozata alapján).

Emelett lehetőség nyílik a szülőföld, és környékének a megismerésére (utak, domborzat, vízrajz, természeti kincsek, község, körzet, stb.).

INTERDISZCIPLINÁRIS PROJEKTUMOK MEGVALÓSÍTÁSÁHOZ! A általános iskolában a következő tantárgyak tanításában használható a szoftver: Környezetünk (1. és 2. osztály), Természet és társadalom (3. osztály), Természet (4. osztály), Társadalom (4. osztály) – FÖLDRAJZI TARTALMAK Anyanyelv – A TARTALMAK ELNEVEZÉSEI Környezet- és idegennyelv – A SZOFTVER HÁROMNNYELVŰ (szerb, magyar, angol) A játékoktól a számítógépig – SZÁMÍTÁSTECHNIKAI FOGALMAK, MOTORIKUS KÉSZSÉGFEJLESZTÉS (8 éves gyermek tudásszintje) INTERDISZCIPLINÁRIS PROJEKTUMOK MEGVALÓSÍTÁSÁHOZ!

A szoftver tulajdonságai: Vajdaság 495 településének adatlapja (neve, község, körzet, lakóinak száma, nemzeti összetétel - 5 legnagyobb etnikum, hívószám, irányítószám) 45 község adatlapja (külön községtérkép, a község székhelyének a címere, lakóinak száma, nemzeti összetétel) 7 körzet adatlapja (külön körzettérkép, a körzet székhelyének a címere és képgaléria, lakóinak száma, nemzeti összetétel ) 3 régió adatlapja (külön körzettérkép, a körzet a címere, lakóinak száma, nemzeti összetétel ) A tartomány adatlapja, címere, földrajza, történelme, lakossága, stb.

A szoftver tulajdonságai: Nagyítás Gyorsgombok (térkép személyre szabása) Nyomtatás, vágólapra másolás Keresés Tanulást segítő animációk