Színjátékos tehetséggondozó projekt

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A komplex tehetségfejlesztési program moduljainak tartalma
Advertisements

A személyközpontú terápia kombinációja művészetterápiás elemekkel
Magyar Tehetséggondozó Társaság
Korai fejlesztés a bölcsődénkben
Információs és kommunikációs technikák szerepe a szakképzésben
„Művészettel a jövő művészeiért” TÁMOP-3. 1
Pályaorientációhoz kapcsolódó kompetencia mérések és értékelés (mit, miért mérünk, eredmények)
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Széchenyi tehetségműhely
Akkreditált intézmények pályázati módszertana Budapest, február 12. Szöllősi Zsuzsa 1 Akkreditált intézmények pályázati módszertana Szöllősi Zsuzsa.
KI LESZEK ÉN? Önismereti komplex személyiségfejlesztő projekt
Üdvözlök mindenkit!.
Projektoktatás április 8. Papp Dolli.
Könyvtárhasználati verseny
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TÉMÁK FELDOLGOZÁSA PEDAGÓGIAI PROJEKTEKKEL Rádai Péter (Nyíregyházi.
KORSZERŰSÉG AZ ERKÖLCSTAN / ETIKA TANÍTÁSBAN
„Játszani is engedd…” „KREÁTOR” – JÁTÉKÓRA.
PROJEKTMÓDSZER „Copernicus az égitestek középpontjává
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Kreatív technikák és terápiák a pszichiátriai betegek közösségi alapú ellátásaiban Endre Szilvia május 23.
A tudatos zenehallgatás
A DISPUTA, MINT SZEREPJÁTÉK. TÖRTÉNELMI LEVEGŐ JÓ INTÉZMÉNYI ADOTTSÁGOK.
A DIFFERENCIÁLT OKTATÁS
A „Storyline” - módszer alkalmazása a tanulásban akadályozott gyermekek ismeretszerzésében Szakál Judit Siteri Anikó Bárczi Gusztáv EGYMI Debrecen.
Készítette: Pelle Mónika Szoc. ped. II. évfolyam
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
TÁMOP /A/ számú pályázat Projektzáró előadás
Szakmai kompetenciamérés a Humán TISZK-ben
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
Projektmunka.
A szövegértés tanítása II.
Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
(Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
Quality Human Management
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
Zene Játék dallami készségfejlesztés
A lovasterápia, mint élményterápia lehetőségei az autizmussal élő gyermekek szocializációjában Hevesi Tímea Mária Sarlóspuszta,
A zene transzfer hatása a roma gyermekek tehetséggondozásában
A tehetségtantervek készítésének módszertana
„Vásárhelyi Tehetségpont”
„ LÉPTÉK az ÉRTÉK” Művészeti Tehetséggondozó Projekt TÁMOP / Nyitókonferencia és sajtótájékoztató május 6.
A komplex tehetségfejlesztő program
K épes s ég F ejlesz t ő j átszó H áz és C salá D i N ap K özi M iku L ás P rogra M ja.
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Zeneterápia a Kerek Világ Alapítványban
Előadó: Dr. Nagy Erzsébet Debrecen, január 29.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
Matematikai projektek és jó gyakorlatok
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
KUTATÁS A MAGYAR TÁNCMŰVÉSZETI FŐISKOLA PARTNERINTÉZMÉNYEIBEN MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG JUBILEUMI KONFERENCIA DEBRECEN Demarcsek Zsuzsa.
Tehetségfejlesztő munka a Vénkerti Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskolában Akkreditált Kiváló Tehetségpont.
Út a sikeres tanuláshoz A tanítás és a tanulás módszertana
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
„… játszani is engedd…”. Arról lesz szó,… Mi is az a drámapedagógia? A drámajáték célja; alaptétele Mire jó ez nekünk? Gyakorlatok, etűdök, játékok.
A kommunikáció alapjai. Nem lehet nem kommunikálni Többcsatornás: verbális, nonverbális Többszintű: információközlés, viszonymeghatározás. Körkörösen.
Alcím mintájának szerkesztése Demens lakók képességmegőrző, rehabilitáló programja Evangélikus Diakóniai Otthon Kaposszekcső Kaposszekcső,
Az Arany János Tehetséggondozó Program szerepe a Sárospataki Árpád Vezér Gimnázium és Kollégium tehetséggondozó munkájának pedagógiai, módszertani fejlesztésében.
Piros Orr Bohócdoktorok Alapítvány
A 20 éves MKNE és az ökoiskolák
Drámaoktatás a hazai oktatási rendszerben
Csoportos technikák, kompetencia-fejlesztő foglalkozások
DRÁMAPEDAGÓGIA ÓVODAPEDAGÓGUSI SZEMMEL
Tájékoztató a Győri tanoda-klubról a toborzó önkéntes munkára s 2018
HELYI ÉRTÉKEK KÖZVETÍTÉSE AZ ÓVODÁS GYERMEKEKNEK
Határtalan Egészségnevelés Lehetőségei Program
Túl a tanórán Művészetek és a fejlődő, kibontakozó ember
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

Színjátékos tehetséggondozó projekt „ A SZÉLHÁMOS” Színjátékos tehetséggondozó projekt Demarcsek Zsuzsa tehetségfejlesztési szakértő

Projektadatok Létszám: 16 fő (2 fiú, 16 lány) Helyszín: Korányi Frigyes Gimnázium Működés kerete: projekt Időtartam: fél év Produktum: mozgásszínházi bemutató Projekt téma: A szék Eszközök: irodalom, festészet, báb, tánc 2012-06.23 Demarcsek Zsuzsa

Módszerek eljárások, eszközök Drámapedagógia Projektmódszer Színpadi mozgás és tánc Festészet, grafika Tárgyi alkotóművészet Kreatív zenei gyakorlatok 2012-06.23 Demarcsek Zsuzsa

60 órás komplex program Csapatépítő tréning: 7 óra Önismereti tréning: 7 óra Művészeti önismereti foglalkozás:6 óra Projektmunka: 36 óra Projektbemutató (összművészeti) 4 óra Közben: lazító és kiegészítő programok 2012-06.23 Demarcsek Zsuzsa

Lazító programok, kiegészítő tevékenységek Csendőr-tolvaj játék Táncház Filmkészítés Önálló kiállítás Tárgyalkotás Beugró 2012-06.23 Demarcsek Zsuzsa

Képességfejlesztés Általános képességek Figyelem, koncentráció, emlékezet Megértés, lényegfeltárás, összefüggések felismerése Absztrakt gondolkodás Együttműködés Önálló ismeretszerzés, tanulási stratégiák 2012.06.23 Demarcsek Zsuzsa

Képességfejlesztés Speciális képességek Mozgáskoordináció Verbális-nonverbális kifejező képesség Improvizáció Ritmikai, tér-és dinamikai, zenei érzék Megjelenítő képesség Éneklési képesség 2012.06.23 Demarcsek Zsuzsa

Tantárgyközi kapcsolatok Irodalom Érvelés vita Ének Zene Festészet Báb Tárgyalkotás Tánc 2012.06.23 Demarcsek Zsuzsa

A projekt célja Amit meg akarok tanítani József Attila élete, vers memoriterek Az érvelés, a vita jellemzői Széki népdalok Bábkezelés, bábozás Festészeti stílusok jellemzői Tanulási stratégiák Hangok és effektek, ritmusok használata 2012.06.23 Demarcsek Zsuzsa

A projekt célja Mit akarok megértetni? József Attila zseni volt A kreatív alkotófolyamat egyik jellemzője: össze nem tartozó dolgok közötti összefüggések felfedezése A mozgás felszabadít és alkalmas az önkifejezésre Vannak rejtett képességeink, amit mozgósítani lehet 2012.06.23 Demarcsek Zsuzsa

A projekt célja Mit akarok megéreztetni A versmondás intim és személyes A közös alkotás, öröm Odafigyelés másokra A mozgás élet, az élet mozgás A mozgás kifejező ereje A flow-élmény 2012.06.23 Demarcsek Zsuzsa

„A szélhámos” tanterv előkészítő mátrix Általános fejlesztés Intellek-tuális képességek Érdeklődés Motiváció Kreativitás Attitűdök érzelmek Mag-tartás, viselkedés szociális érzékeny-ség József Attila életének meg-ismerése 10 óra meg-figyelés, emlékezet, koncentráció, megértés, lényeg-kiemelés, probléma-megoldás „Etikai bizottság előtt a pszicho-lógus” Vita, érvelés, szerepjáték Empátia, beleélés, türelem, mások meghallgatása, érvek elfogadása, meggyőzés 2012.06.23 Demarcsek Zsuzsa

V é g e 2012.06.23 Demarcsek Zsuzsa