Színjátékos tehetséggondozó projekt „ A SZÉLHÁMOS” Színjátékos tehetséggondozó projekt Demarcsek Zsuzsa tehetségfejlesztési szakértő
Projektadatok Létszám: 16 fő (2 fiú, 16 lány) Helyszín: Korányi Frigyes Gimnázium Működés kerete: projekt Időtartam: fél év Produktum: mozgásszínházi bemutató Projekt téma: A szék Eszközök: irodalom, festészet, báb, tánc 2012-06.23 Demarcsek Zsuzsa
Módszerek eljárások, eszközök Drámapedagógia Projektmódszer Színpadi mozgás és tánc Festészet, grafika Tárgyi alkotóművészet Kreatív zenei gyakorlatok 2012-06.23 Demarcsek Zsuzsa
60 órás komplex program Csapatépítő tréning: 7 óra Önismereti tréning: 7 óra Művészeti önismereti foglalkozás:6 óra Projektmunka: 36 óra Projektbemutató (összművészeti) 4 óra Közben: lazító és kiegészítő programok 2012-06.23 Demarcsek Zsuzsa
Lazító programok, kiegészítő tevékenységek Csendőr-tolvaj játék Táncház Filmkészítés Önálló kiállítás Tárgyalkotás Beugró 2012-06.23 Demarcsek Zsuzsa
Képességfejlesztés Általános képességek Figyelem, koncentráció, emlékezet Megértés, lényegfeltárás, összefüggések felismerése Absztrakt gondolkodás Együttműködés Önálló ismeretszerzés, tanulási stratégiák 2012.06.23 Demarcsek Zsuzsa
Képességfejlesztés Speciális képességek Mozgáskoordináció Verbális-nonverbális kifejező képesség Improvizáció Ritmikai, tér-és dinamikai, zenei érzék Megjelenítő képesség Éneklési képesség 2012.06.23 Demarcsek Zsuzsa
Tantárgyközi kapcsolatok Irodalom Érvelés vita Ének Zene Festészet Báb Tárgyalkotás Tánc 2012.06.23 Demarcsek Zsuzsa
A projekt célja Amit meg akarok tanítani József Attila élete, vers memoriterek Az érvelés, a vita jellemzői Széki népdalok Bábkezelés, bábozás Festészeti stílusok jellemzői Tanulási stratégiák Hangok és effektek, ritmusok használata 2012.06.23 Demarcsek Zsuzsa
A projekt célja Mit akarok megértetni? József Attila zseni volt A kreatív alkotófolyamat egyik jellemzője: össze nem tartozó dolgok közötti összefüggések felfedezése A mozgás felszabadít és alkalmas az önkifejezésre Vannak rejtett képességeink, amit mozgósítani lehet 2012.06.23 Demarcsek Zsuzsa
A projekt célja Mit akarok megéreztetni A versmondás intim és személyes A közös alkotás, öröm Odafigyelés másokra A mozgás élet, az élet mozgás A mozgás kifejező ereje A flow-élmény 2012.06.23 Demarcsek Zsuzsa
„A szélhámos” tanterv előkészítő mátrix Általános fejlesztés Intellek-tuális képességek Érdeklődés Motiváció Kreativitás Attitűdök érzelmek Mag-tartás, viselkedés szociális érzékeny-ség József Attila életének meg-ismerése 10 óra meg-figyelés, emlékezet, koncentráció, megértés, lényeg-kiemelés, probléma-megoldás „Etikai bizottság előtt a pszicho-lógus” Vita, érvelés, szerepjáték Empátia, beleélés, türelem, mások meghallgatása, érvek elfogadása, meggyőzés 2012.06.23 Demarcsek Zsuzsa
V é g e 2012.06.23 Demarcsek Zsuzsa