Társadalmi tényezők szerepe a párválasztásban és a családi életben Herczog Mária Budapest, 2006. novenber 9.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Érték-e még a család? SzülőSuli 1.
Advertisements

A sportszocializáció.
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Jánosi Beatrix szeptember 08.
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Családpolitikai Főosztály
MÉREI FERENC FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÓ INTÉZET 1088 BUDAPEST, VAS U TEL.: Április 29.Németh Margit A
Nemzetközi Médiakonferencia Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat
Migránsok társadalmi beilleszkedése együttműködéssel
Délutáni foglalkozások a könyvtárban Lehetséges formák, alkalmazható módszerek.
Egészségérték-gazdálkodás: Mitől függ az egészségünk?
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás (LLL)
A gyermekjóléti alapellátások aktuális kérdései
„VIVANT PROFESSORES” 2010/2011 NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár.
Ács Tamara – Tóth Cseperke bemutatja. “Mindannyiunknak hatalmunkban áll választani egészség és betegség, gazdagság és szegénység, szabadság és szolgaság.
Család.
Szociális és gyermekjóléti területhez kapcsolódó lehetséges szolgáltatások.
Életünk lenyomata gyermekeink lelkén
Modláné Görgényi Ildikó. Vidékfejlesztés A gazdaság folyamataiban látható és minden érintett számára érezhető javulás következzen be. Minőségi, a környezet-
Életünk lenyomata gyermekeink lelkén
(Familiaris Consortio 17.). 1.0 A SZEMÉLYEK KÖZÖSSÉGÉNEK MEGVALÓSÍTÁSA SEGÍTSÉG, TÁMOGATÁS AKADÁLY, GÁT 1,1Egy férfi és egy nő életre szóló, felbonthatatlan.
Egészségpolitika.
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
A család szerepe, jellemzői
„Környezet- és egészségtudatos iskola” Magyar Bioetikai Társaság 20. Nemzetközi Konferenciája szeptember 21.
Új megközelítés - Anyaklubok Magyarországon Jónás Jánosné Szarvasi Fiatalok a Holnapért Egyesület április 3.
Nevelési módszerek.
A gyerekek nem várnak Gyerekesélyprogram 2007
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
Óvodai és iskoláztatási támogatás lehetőségei és korlátai Herczog Mária TÁRKI - Világbank műhelykonferencia május 7. Novotel Hotel.
Demográfiai - társadalmi tükör, 2010 Hazai és európai tendenciák
ÁRVÁK A szülőktől kapott „uticsomag” tartalma: A biztonság érzése
A korai nevelés „… a legfontosabb prioritás az esélyegyenlőség szempontjából” A korai nevelés „… a legfontosabb prioritás az esélyegyenlőség szempontjából”
MŰVELŐDÉSTÖRTÉNET.
Tanulási partnerségek kezdeményezése A NYITOK hálózatfejlesztési program bemutatása Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért június 22.
„Méltóképpen Időskorban” Az országgyűlési biztos idősügyi projektje Dr. Borza Beáta projektvezető.
Magatartástudományi Intézet
A család és az egészség Kovács Eszter Pikó Bettina Magatartástudományi Napok 2008 június 6. Szeged.
Biztos Kezdetről immáron sokadszor elindult 5 modell program elindult 50 program 2007-elindult Szécsény alkalmazott kísérlet ?
Nógrád TISZK sajtótájékoztató 2009 december 14. A Nógrád TISZK fejlesztése.
A szociálpolitika kulcsproblémái gyermekvédelmi metszetben Gyermekvédelmi napok 2011 „Szakmafejlesztés a gyermekvédelemben” konferencia Budapest, 2011.
Dudás Zoltán Gyermekvédelmi és Gyámügyi Főosztály
Speciális célcsoportok a szakmai protokollban Biró Dániel Budapest május 7.
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
Differenciált tanulásszervezés TKM1016L
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
A családközösségek ALAP-PILLÉRE A CSALÁD
PRESSLEY RIDGE Program
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
Civil Európa – civilek Európában
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
Gyermek- és ifjúságvédelmi alapismeretek
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Az ökoiskolák előtt álló jelenlegi kihívások és a lehetséges válaszlehetőségek.
Prof. Dr. Szabó Lajos c. egyetemi tanár ELTE Társadalomtudományi Kar
A II. Nemzeti Fejlesztési Terv szociális vonatkozásai Korózs Lajos Politikai Államtitkár Ifjúsági Családügyi Szociális és Esélyegyenlőségi Minisztérium.
Készítette: dr. Retkes Zita.  Jogviszonyok a családban  Az állam szerepe és feladata  Ombudsmani tevékenység a családot érintően  Civil jogvédelem.
Gyermek- és ifjúsági addiktológia a napi gyakorlatban, a fejlesztés lehetséges útjai Arany Zoltán SZKTT ESZI Dr. Farkasinszky Terézia Ifjúsági Drogcentrum.
A család és a gyerek érték A család és a gyerek érték Családbarát munkahely a Dunaújvárosi F ő iskolán Dr. Keszi-Szeremlei Andrea Dunaújváros 2013.Február.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
A szocializáció folyamata
Az új rendeletek hatálya az uniós tagállamokra
A dajka a nevelés folyamatában
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
KORMÁNYZATI CÉLOK AZ EGÉSZSÉGÜGYBEN
Szociális és társadalombiztosítási jog Bevezetés
A TÁMOP szerepe a büntetés-végrehajtási szervezet életében
Iskolai egyesületeket és iskolákat jelenleg foglalkoztató kérdések Európában Budapest, Hungary , 8 and 9 May
Differenciált tanulásszervezés TKM1016L
Jézuskától - Jézus Krisztusig
A diszfunkcionálisan működő család
7. Parancsolat „Ne paráználkodj!”.
Előadás másolata:

Társadalmi tényezők szerepe a párválasztásban és a családi életben Herczog Mária Budapest, novenber 9.

Hagyományok és változások A tradicionális – archaikus – párválasztás és családi élet előnyei A kisközösségek és a kiterjedt család szerepe Hagyományok, szokások, megrögzöttségek, kötöttségek Közösségi érdek, egyéni érdek

A család szerepe a biztonság és állandóság biztosításában Holtomiglan-holtodiglan Reprodukció Családi gazdaság, Szolidaritás, gondoskodás, egymásra utaltság Társadalmi szolgáltatások

Változások okai és iránya Mobilitás minden értelemben Növekvő várható élettartam Társadalmi változások, közösségek és család szerepváltozása Egyéni jogok, szabadság, választás Szerelmi házasság, válás Nők, gyerekek Érdekkonfliktusok – egyén, család, közösség, társadalom

Változások Magas válási és újraházasodási arány Csökkenő gyermekszám Nevelés „társadalmasítása” – iskola, napközbeni ellátás GYES és GYED jelentése, hatása, üzenete Dolgozni és/vagy gyereket nevelni

Lehetséges keretek és modellek Szabad párválasztás, szerelmi házasság Szövetség, együttműködés, gyereknevelés – örökre? Gyerekek érdeke Közösség érdeke Állami, közösségi szerepvállalás Ismeretek, kompetenciák, lehetőségek

Szabályozás vagy önszabályozás Minták, értékek, modellek Mindenkinek egyféle? A pluralizmus nehézségei Kiegészítő támogatások, segítség – kompenzáció Közösségi támasz Vissza a kezdetekhez?

Köszönöm a figyelmet!