Beszerzés K&N Sportlégszűrők .:::Delta csapat:::.
Megnevezés: K&N 33-2305 Méret: külső hossz: 238 cm külső átmérő: 179 cm magasság: 24 cm Chevrolet Corvette C6 V8 6,00 literes (5970ccm) 298 KW (405 LE)
Beszerzés szerepe, jellemzői Közvetítőként működik Elsődleges feladata felmerült igények kielégítése Nagy szerepe van az innovációban Szerepe van a logisztikai rendszer teljesítményének előmozdításában Információforrás
Beszerzési folyamat 1. Szükségletek azonosítása: - Minden lényeges információ összegyűjtése: - Mi az igényelt cikk? – pontos megnevezés + cikkszám - Pontos mennyiség megadása - Mikorra van szükség a termékre? – időpont - Igénylés dátuma - Igénylő megnevezése (szervezeti egység/ személy) - Költségelszámolás helye Igénylőlapon vagy számítógépen történik. Pontosság szükséges a hibák, így a többletköltségek megakadályozására. - Megjegyzés rovat: speciális igények/sürgősségi igény feltüntetése.
Beszerzési folyamat 2. A piaci lehetőségek feltérképezése - Korábbi tapasztalatok felhasználása - Ismertetők/ katalógusok/ internet felhasználása - Lista – ajánlatok bekérése (lehet egyszerű ajánlatkérés vagy tender kiírása - Ajánlatkérés tartalma: - ajánlatkérés száma (későbbi szerződéshez, hivatkozásként - anyag pontos megnevezése - mennyiség, minőség - szállítási feltételek, határidő - teljesítés helye - ajánlatadási határidő Az ajánlattétel kötelező érvényű!
Beszerzési folyamat 3. A beszállító kiválasztása - Számszerűsíthető és nem számszerűsíthető szempontok alapján történik, az ajánlatok beérkezését követően. - Számszerűsíthető: ár, fizetési kondíciók, beszállító kapacitása - Nem számszerűsíthető: minőség, szállítás időben történő teljesítése, speciális igények rugalmas kezelése - Szállítóértékelési módszerek: súlyozott pontrendszer: - Legfontosabb szempontok: ár, határidő betartása, minőség, pl. 40-30-30% arányban, a korábbi tapasztalatok alapján, súlyozás, átlagolás. Pontosság és ellenérzés szükséges a megfelelő beszállító kiválasztásához.
Beszerzési folyamat 4. A rendelés feladása - Hagyományosan megrendelőlappal (formanyomtatvány, a szükséges információk rajta vannak, értelemszerűen kitöltjük) - Pontosság szükséges - Tartalma: - megrendelés száma - szerződő felek neve, címe - szerződés tárgya, termékmegnevezés, mennyiség - szállítás kért dátuma, feltételek - csomagolás, vám, INCOTERMS klauzúra – kockázat-és költségátvállalás - szállítási cím, szállítás módja - ár, pénznem, engedmény - keltezés, fizetési feltételek – fizetés módja, ideje, speciális beszerzési feltételek, aláírás
Beszerzési folyamat 5. A megrendelés beérkezése - Ellenőrzés – A megfelelő áru érkezett-e, mennyiségi – minőségi ellenőrzés, csomagolás ellenőrzése. - Beszállítói nyilatkozat is lehetséges, biztosíték (bizalom szükséges) - Készletnyilvántartásba való bevezetés (manuálisan/ számítógépen, vonalkód rendszer, leolvasók, EDI rendszerek stb) 6. Az áru ellenértékének kiegyenlítése - Leggyakrabban elektronikus úton, banki átutalással, gyors, kevés hibalehetőség, kevesebb adminisztráció
Beszerzési folyamat 7. Egyéb feladatok - Garanciális kérdések, visszáru kezelése, újrahasznosítható csomagolás Szállítóértékelés
Köszönjük a figyelmet !!!