Pedagógiai kutatás (2) -kötelező tantárgy II. év, távoktatás

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Föld helye a Világegyetemben. A Naprendszer
Advertisements

Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
A marketing információs rendszer
Másodfokú egyenlőtlenségek
Pedagógiai kutatás -kötelező tantárgy II. év, távoktatás
Szervezetfejlesztési Program
A NAPPALOK ÉS ÉJSZAKÁK váltakozása
Út a beszédértéstől a szövegértésen keresztül a matematikai problémák megoldásáig Előadó: Horváth Judit.
KORSZERŰSÉG AZ ERKÖLCSTAN / ETIKA TANÍTÁSBAN
Értékelés a pedagógiában
Fontosabb fogalmak Képesség :
Ellenőrzés - értékelés
Mérés, értékelés és minőségbiztosítás a közoktatásban
A PEDAGÓGIAI KUTATÁS FOLYAMATA
Programozási alapismeretek 5. előadás. ELTE Szlávi - Zsakó: Programozási alapismeretek 5.2/  Programozási tételek.
Programozási alapismeretek 5. előadás. ELTE 2/  Programozási tételek – a lényeglényeg  Sorozatszámítás Sorozatszámítás.
50.óra MAJOROS MÁRK.
MTA - SZTE Képességfejlődés Kutatócsoport XIII. Országos Neveléstudományi Konferencia Eger, november 7-9. A természettudományos tudás és alkalmazásának.
5.2. Próbavizsga Próbáld ki tudásod!
5.2. Próbavizsga Próbáld ki tudásod!
Helyzetfelmérés Helyzetfelmérés elemzése, értékelése
A Föld helye a világegyetemben
Készítette: Magyar Orsolya
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
Pedagógiai értékelés történelemből
Pedagógiai kutatás -kötelező tantárgy II. év, távoktatás Előadó: Szabó-Thalmeiner Noémi Tel:
Gazdasági ismeretek.
Pedagógiai értékelés történelemből
Székely István fejlesztési tanácsadó
A csillagászat keletkezése
A dinamika alapjai III. fejezet
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
Pedagógiai kutatás -kötelező tantárgy II. év, távoktatás
PEDAGÓGIAI KUTATÁS BARTHA ( ZSEBENYI) KLEMENTINA TEMPFLI (MARTIN) GABRIELLA II. éves hallgatók- távoktatás.
KÖRLEVÉL.
A szövegértési feladatok összeállítása
A szövegértési feladatok összeállítása
A... TANTÁRGY OKTATÁSA KÍSÉRLETI/PROJEKT FORMÁBAN Projekt/kísérlet konkrét címe Név | Tanár neve | Iskola.
Radnóti Miklós Általános Iskola Kazinczy Ferenc Tagiskolája 8044 Kincsesbánya Iskola u. 1. „Jó gyakorlat” Év végi felmérő feladatlap kémia tantárgyból.
Információelméleti alapok Adat és információ. Szemléletmód Fogalomalkotás Kommunikáció - konvenciók Az ismeret rokonai - adat, információ Az adatkezelés.
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
Differenciált tanulásszervezés TKM1016L
Gyermekvilág régen és ma
Rugalmas keretrendszer a minőségbiztosítási adatok kezeléséhez XII. abas Vevőfórum, Balatonlelle június 5-7.
Csillagászati és térképészeti ismeretek
Ha javítani szeretnénk az eredményeken
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Tantárgyi követelmények Infrastruktúra geoinformatika – AI04 Geoinformatika – AG03 Előadók: Dr. Szabó György egyetemi docens, Wirth Ervin PHd hallgató.
Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez
Benjamin Bloom: A nevelési célok taxonómiája
Nyelvtan és helyesírás tankönyvek
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
A programcsomag Felépítése Előnyei Használata. A programcsomag összeállítása Alapja: kompetencia alapú oktatás, koncepció (gyakorlati haszon); Programtanterv:
Munkakörelemés és –tervezés röviden
Gyakorló óra 5/12.
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap „Interaktív elektronikus tananyagok fejlesztése” projekt.
A LISTENING SPAN TESZT A RÖVID TÁVÚ VERBÁLIS SZERIÁLIS MEMÓRIA VIZSGÁLATA.
A fizika tanítása 5. lecke Tanítási tervezet. A tanári munka folyamata… Tanterv-tankönyv-tanmenet-óratervezet-óravázlat  A tantervek alapján készülnek.
Didaktika-II. M. Nádasi Mária. Kooperatív és Kollaboratív módszer.
Együtt a Naprendszerben
Projektorientált matematikaoktatás
Kompetenciafejlesztés - Tankönyvek
Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola
Feladatlapkészítés, diagnosztizálás
Szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai
Oktatóbemutató címe Előadó: Név.
A kutatási projekt címe Név Oktató neve Tanulmányi intézmény neve
Differenciált tanulásszervezés TKM1016L
A pedagógiai kutatás általános kérdései. A téma váza A pedagógiai kutatás tárgya, célja, helye a tudományos kutatások rendszerében A pedagógiai kutatás.
A kutatási projekt címe Név Oktató neve Tanulmányi intézmény neve
Előadás másolata:

Pedagógiai kutatás (2) -kötelező tantárgy II. év, távoktatás Előadó: Szabó-Thalmeiner Noémi thnoemi@freemail.hu Tel: 0722 550443

A tudásszintmérés módszerei Feladatlapok összeállítása

Feladatlapok Rendszerbe állított feladatok Szerepük: Tudásszint mérése Ismeretek megszerzése Ismeretek rendszerezése Ismeretek ismétlése, alkalmazása A differenciálás eszköze is lehet

A feladatlap összeállítása Pedagógiai követelmények és a tartalom pontosítása. Tartalom elemzése és tananyagstruktúra feltárása (tartalmi gráf) Ismeretjellegű tudás (klb. Szintjei) Képességjellegű tudás Kérdések kidolgozása Javítókulcs kidolgozása A kapott adatok feldolgozása, eredmények értékelése

Tananyagstruktúra Példa: Természetismeret munkatankönyv alapján: A csillagok Csillag – - tűzlabda, mely gázból áll - a gáz ég, ezért fényes - saját fénnyel rendelkező égitest - a legközelebbi csillag a Nap Csillagok száma: - szabad szemmel kb. 3000 látható - távcsővel rengeteg csillagot fedezhetünk fel Csillagok fajtái (nagyság szerint): - óriások nagyobbak mint a Nap - törpék, nagy a sűrűségük (egy gyufásskatulyányi belőlük 3000 kg) Csillagrendszerek: galaxis egy felhőbe tömörülő több milliárd csillag a mi galaxisunk neve: Tejút A csillagok mozgása: látszatra keletről- nyugatra, de valójában a Föld mozog A Sarkcsillag mozdulatlannak tűnik

Tudásminőségek szintjei ismeretek számonkérésekor - nevezze meg…, sorolja fel…, jellemezze…, a megértés szintjének ellenőrzésekor: magyarázza meg…, állítsa sorrendbe…, csoportosítsa…, az alkalmazás szintjének ellenőrzésekor pedig: alkalmazza…, állítson össze…, stb (Fóris-Ferenczi, 41-42)

Feladattípusok Ismeretjellegű tudás felmérésére szolgáló: Nyílt (szubjektív feladatok) Zárt (objektív feladatok) Képességjellegű tudás mérésére szolgáló feladatok

Zárt – feleletválasztásos feladatok (objektív) Követelmények: Kérdés, kijelentés formájában fogalmazzuk meg a problémát, a válaszok rövidek. Pontos utasítás Pozitív kérdésfeltevés Alkalmazáskor el kell szakadni a konkrét szituációtól Ne adjunk támpontot.

Feleletválasztó feladatok formái (1) Alternatív választás: Igaz – hamis megállapítás A jég a víz gázhalmazállapota. Igaz Hamis Jó – rossz megállapítás Nyelvhelyességi szempontból jó-e a következő mondat? „Több iskolások vásároltak könyvet.” Jó Rossz Eldöntendő kérdést tartalmazó feladat. Van-e közös része a páros, illetve a hárommal osztható számok halmazának? Igen Nem

Feleletválasztó feladatok formái (2) Többszörös választás Egy jó válasz Több jó válasz A legjobb válasz kiválasztása Rossz válaszok kiválasztása (hibakutatás)

Feleletválasztó feladatok formái (3) Válaszok illesztése Egy az egyhez rendelés Egy a többhöz rendelés

Nyílt – feleletalkotó feladatok (szubjektív) Megszerkesztésük könnyebb, mint a feleletválasztó feladatoké, viszont a javítókulcs kidolgozása sokkal nehezebb. Ne kérjük a tankönyv szövegének szó szerinti visszaadását!

Feleletalkotó feladatok formái Kiegészítéses (objektív-szubjektív) Egy kihagyott fogalom Több kihagyott fogalom Rövid válasz Válasz tulajdonnévvel Válasz számmal Hosszú válasz Válasz egy mondattal Válasz felsorolással Esszé típusú válasz

Javítókulcs összeállítása Megadjuk a helyes válaszokat A feladatokat pontozzuk A feladatokat súlyozzuk (itemek)

Az eredmények értékelése Az elért eredményeket táblázatba foglaljuk, melyből kiolvashatjuk az egyes tanulók illetve az osztály teljesítményét a különböző típusú feladatoknál.