A MARKETING GYAKORLATA A FELSŐOKTATÁSI INTÉZMÉNYEKBEN Kuráth Gabriella Pécsi Tudományegyetem 2005. november 4.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Együttműködő tanulás/ az együttműködés tanulása és stratégiai tervezés a felnőttképzésben Kihívások - megoldások.
Advertisements

Lengvárszky Attila oktatási igazgató ETR konferencia Pécsi Tudományegyetem Oktatási Igazgatóság „Csupán egyetlen siker létezik, hogy képesek vagyunk.
Duális felsőfokú képzés a PMMIK-n
Partiumi Keresztény Egyetem - Nagyvárad -
A november 18-i workshop napirendje
KLASZTER A FOGYATÉKOS EMBEREKÉRT Szakmai konferencia Pécs, szeptember
A menedzsment tanácsadás egy tapasztalt ügyfél szemével November 17. Kapus István Senior Tanácsadó– Nestlé Hungária Kft. Üdvözöljük a világában!
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
DPR kommunikáció alapelvei
A felsőoktatás (hozzáadott) értéke
A pedagógusminősítési rendszer
Brüsszel milyen messze van
Disszeminációs Konferencia „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV
Projektmenedzsment Erőforrás tervezés.
Statisztikai információ Készítette: Győre Viktória.
A BA/BSc végzettség hasznosíthatóságának vizsgálata a Debreceni Egyetemen és Nyíregyházi Főiskolán végzett fiatalok körében Seres Edina
Környezeti megtakarítások a versenyképesség szolgálatában A DESZKTOP program tapasztalatai a pécsi kistérségben Hohmann Balázs Tudatosan a Környezetünkért.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
VERSENYKÉPES NYÍREGYHÁZI FŐISKOLA. ADATOK A projekt megvalósításának időtartama: A projekt összköltsége: Ft. A támogatás.
SZEMÉLYZETI MARKETING
Public Relations eszközök az egészségügyi intézmények szolgálatában
Az emberi természet természettudományos vizsgálata
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
DPR kommunikáció lehetőségei
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
A fejlesztések hasznosulása az ágazati tervezésben október 18.
Széchenyi István Egyetem, Győr
Kérdések a második zh-hoz
Szolgáltatásfejlesztés Az értékesítési és marketing osztály feladata Új szolgáltatások kifejlesztése a hagyományos és a versenypiaci tevékenységhez.
Controlling a gyakorlatban
Értelmi Fogyatékossággal Élők és Segítőik Országos Érdekvédelmi Szövetsége PATHWAYS II. Záró konferencia Fogyatékossággal élő fiatal felnőttek társadalmi.
Kommunikáció az egyetemen
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
A Nógrád TISZK nyomonkövetési és pályakövetési rendszer modelljének, ezen belül a partneri igény és elégedettség mérési rendszerének kidolgozása. Salgótarján.
Az egyház társadalmi tanítása és a XXI. századi felnőttoktatás c. konferencia Esztergom dec. 1. Az andragógia szak elindulása és munkája a PPKE VJK-n.
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
A felnőttképzés szerepe a vidék egyetemének stratégiájában
Személyes gondoskodást végző személyek körében végzett igényfelmérő kutatás bemutatása Nemzeti Csal á d- é s Szoci á lpolitikai Int é zet C í m: 1134 Budapest,
CAMPUS HUNGARY PROGRAM. A program célja A projekt a hazai felsőoktatási intézmények hallgatóinak, munkatársainak külföldi K+F, tanulmányi, operatív intézményi.
© 2005 The Gallup Organization T HE G ALLUP O RGANIZATION Országos Kreditmonitoring vizsgálat az oktatók körében - ábrasor
Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Dr. Polgár Marianna Tanárképzés – továbbképzés. Történeti előzmények A tanárképzés (tágabban pedagógusképzés) a felvilágosodás korától intézményesült,
Középtávú szakképzési koncepció Borsod-Abaúj- Zemplén Megyében Egységes szerkezetű TISZK-ek létrehozásának lehetősége Előadó: Dr. Simon Csaba Ph. D. mb.
A SZOCIÁLIS SZOLGÁLTATÓ SZEKTOR MUNKAHELYI JÓL-LÉT ÉRZETE.
„A” munkacsomag bemutatása Képzésfejlesztési javaslatok, finanszírozási alternatívák
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
2008. június 12. MÁV Baross Gábor Oktatási Központ.
Stratégiai emberi erőforrás gazdálkodás Hajdúnánás Város Önkormányzatánál (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a Hajdúnánási Közös.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Fókuszban a nemzetköziesedés. Fejlesztési cél: PTE NEMZETKÖZIESEDÉSÉNEK ELŐSEGÍTÉSE Nemzetközi beiskolázási marketing tevékenység erősítése Új nemzetközi.
A Balaton Kiemelt Üdülőkörzetben tervezett vízpart-rehabilitációs projektek várható társadalmi fogadtatása Dr. Vári Anna - Ferencz Zoltán MTA Szociológiai.
2004. január 27. Hallgatói szolgáltatások szerepe a felsőoktatásban Szabó Imre Diákközpont igazgató.
E 5. Együttműködések a humán szolgáltatásokban
Pályakövetéses vizsgálat DPR konferencia, Veszprém márc. 11. A Pannon Egyetemen végzettek szakmai életútja – a kezdetek Formádi Katalin
A Bologna-folyamat a munkáltatók szempontjából Gerner Péter
DPR és ALUMNI Dr. Kuráth Gabriella területfelelős.
A Pécsi Tudományegyetemen innovációs tevékenysége
PTE INNOVÁCIÓS NAP 2015 A PTE marketing eszköztára KKV-k részére felsőoktatási marketing | üzlet vagy sem? Deliné dr. Győrmárton Rita PTE Marketing Osztály.
Emberi erőforrás tudatos fejlesztése
A külföldi hallgatók egyetemválasztási szempontjai
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
Kurtán Zsuzsa A felsőoktatásban folyó nyelvi és szaknyelvi képzések Helyzetkép és fejlesztési lehetőségek „A szaknyelvoktatás szerepe a foglalkoztathatóság.
Társadalmi felelősségvállalás a felsőoktatásban Horváth Ágnes.
A köznevelési intézményi rendszer változása, Szakképzési Centrum és Kamara együttműködése a kamarai garanciavállalás sikeres megvalósításáért Kalmár Andrea.
MAGYAR AGRÁRKAMARA Dr. Laczkó András „A kompetencia alapú moduláris szerkezetű új agrár szakmastruktúra bevezetésének elősegítéséhez és meggyorsításához.
A kutatási program leírása
Előadás másolata:

A MARKETING GYAKORLATA A FELSŐOKTATÁSI INTÉZMÉNYEKBEN Kuráth Gabriella Pécsi Tudományegyetem november 4.

Előzmények A hazai felsőoktatási intézmények az elmúlt évek jelentős társadalmi- gazdasági változásainak hatására ismerték fel a marketing jelentőségét. Megjelent a választás szabadsága, a verseny a felsőoktatásban. Azonban a környezeti elemek nem minden esetben kedveznek a marketing filozófia érvényre juttatásának. A szándékot követően, a megvalósítás szakaszában vagyunk.

A a felsőoktatási intézmények körében végzett megkérdezés március-május hónapban írásbeli standard megkérdezést végeztünk a hazai felsőoktatási intézmények (kivéve az egyházi intézmények) munkatársai körében. A vizsgálat fókuszában a beiskolázási marketing gyakorlatra vonatkozó kérdések álltak, míg a bevezetőben az intézmény marketing tevékenységével, szervezetével kapcsolatos információkra kérdeztünk rá. A megkérdezettek az intézmények marketinggel, kommunikációval, tanulmányi, hallgatói ügyeivel foglalkozó szakemberek voltak, a kérdőíveket - en és faxon juttattuk el hozzájuk. A visszaérkezési arány 64% volt, értékelhető eredményt 29 intézmény munkatársa által kitöltött kérdőív adott. A mintát reprezentatívnak tekinthetjük az intézmény fenntartója, a főiskola-egyetem kategória, valamint az intézmény mérete (a karok és szakok száma alapján történt becslés) szempontjából.

A központban dolgozó munkatársak száma Válaszok/főSzázalék Összesen100

Helyzetértékelés Általános karaktere –kevéssé integrálódik az intézményi működésbe és kevéssé integráló jellegű, –nem tükröz sajátos, egységes szemléletet, sporadikus jellegű, –közvetlenül alig érinti a felsőoktatási intézmények lényegi funkcióit (képzés, kutatás). Gyakorlati jellemzői –legtöbbször elszigetelt szervezeti egységhez kötődik, –egy-egy marketing tevékenységre korlátozódik (pl. elégedettség-vizsgálat, sajtókapcsolatok), –néhány jól ismert, egyszerű marketing eszköz alkalmazását jelenti. (Pavluska 2005)

Továbblépési lehetőségek A felsőoktatásban az “első generációs” marketing tevékenység átalakulóban van. Az ellenállás a munka hatékonyságát rontotta, mely természetesen gyakran elbizonytalanította a marketing szakembereket is. Hosszú távon a felsőoktatási intézmények szellemiségéhez és struktúrájához közelebb álló az egységekkel szorosan együttműködő és szolgáltató központi szervezet kialakítása lehet hatékony, a munkamegosztás pontos kijelölésével, döntési kompetenciák megosztásával. A hazai intézmények körében alapvető probléma egyrészt, marketing ráfordítások alacsony volta, másrészt a hatékonyságmérés kérdése is.

Továbblépési területek Információ Tervezés

Továbblépési területek Belső marketing – oktatók, adminisztratív munkatársak Hallgatói-életív – elégedettség, „vevőérték” Külső kapcsolatok - stratégiai szövetségesek, munkaerőpiac Az intézményi image megalapozása

Hogyan? SZEMÉLY - MUNKATÁRS felsőoktatás – marketing, menedzsment FORRÁSHIÁNY - TÁMOGATÁSSZERVEZÉS kapcsolatépítés, kapcsolatápolás BEFEKTETÉS