TISZTELET: TISZTELET: ERŐNK FORRÁSA ® Programvezetők : Utónév Vezetéknév Dátum Helyszín Az Legacy Business Cultures személyre szabott tananyaga.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mit lehet tudni a célcsoportról?
Advertisements

Ez a Tantra Indiából érkezett.. Mindegy, hogy babonás vagy-e vagy sem, érdemes elolvasnod. Ez egy nepáli Tantra Totem és szerencsét hoz. Négy nappal azután,
Működhet-e hatékonyan a társadalmi ügyek piaca? Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár Budapest, Nemzetiségi és Civil Társadalmi Kapcsolatokért.
EGÉSZSÉGKULTÚRA Mentsük meg saját magunkat?! Egészségfejlesztés I.
A gyakornokok beilleszkedése
Csoport munka.
Önkéntes menedzsment Előzmények Toborzás Szűrés, kiválasztás
A mentori munka kihívásai a mentorképzés tapasztalatai alapján
Látássérült munkavállalók és munkaadóik felkészítése Siketvakok Országos Egyesülete AMSZ LFR program Látássérült Személyek Foglalkozási Rehabilitációja.
TÁMOP /A Személyiség kialakulása, fejlődése.
Értékek az értékelésben Mik a fontos kérdések?
„Légy az, aki lehetsz!” A mentalitás szerepe a tanácsadásban
Leukó Ferenc Vezetői coaching.
Külföldi módszerek? Mi az amit figyelembe kell vennünk: Hagyományaink, Céljaink. Cégünk összetétele, nagysága.
Karrierfejlesztés lehetőségei és dilemmái
Asszertív magatartás és viselkedés technikák
Új oktatási/nevelési célok: a kulcskompetenciák
Pécsi tudományegyetem neveléstudományi Intézet
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA
MAG Megelőzés Alkalmazkodás Gondoskodás Készítette: Fidler Mária
Összeállította: Gyulainé Bukovics Ildikó MEGELŐZÉS – ALKALMAZKODÁS - GONDOSKODÁS NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Interakció - Autonómia.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A munka világával kapcsolatos tudás
Szociális kompetencia
Konstruktív konfliktuskezelés
Rögtön megnézzük a részleteket…. Máz? Álarc? Nyomulás? Nem, ez a SZEMÉLYES MÁRKAÉPÍTÉS! Előadó : Dr. Serényi János, Értéktrend Consulting NYUGATMAGYARORSZÁGI.
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
IMA MAGYARORSZÁGÉRT. KEDVES SZERETETREMÉLTÓ EMBEREK!
Egyéni döntések a szervezetben
A PEDAGÓGUSOK ÉRTÉKELÉSE
A kulturális intelligencia
Tudásmenedzsment eredmények és tapasztalatok a MOL Csoportban Tóth Róbert Tudásmenedzsment vezető, MOL Csoport Budapest, 2006.február 23.
Fogd A Kezem Alapítvány
Különbözőek vagyunk!.
Tudástranszfer.
Tanuló szervezet.
Asszertivitás E. Tóbiás Sára 2009.
Emberi Erőforrás Menedzsment Teljesítményértékelés
Minőség menedzsment 6.előadás
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Delegálás.
 1.Interakcióban jön létre!  2.A megoldás is csak interakcióban  lehetséges, melynek eszköze a  kommunikáció  (speciális kommunikáció)  Kommunikációm.
Mi is az a társadalmi integráció?
Nevelés és nevelői attitűdök
KOLLABORÁCIÓT ÉS KOOPERÁCIÓT TÁMOGATÓ ESZKÖZÖK
„Az igazi kérdés nem az, mennyit javultál tegnapi önmagadhoz képest, hanem, hogy milyen jól teszed a dolgod versenytársaidhoz képest.”
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
FEHÉRGYARMAT PROJECT Stratégia kifejlesztése a roma kisebbség megközelítésére, érdekelté tenni őket képzésekben való részvételre, kulturális és szociális.
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
Resztoratív megközelítés a konfliktuskezelésben
Dr. Schiffer Csilla A család és az iskola kapcsolatának fejlesztése
Személyiségünk szerepe - a lelki-, és energiaegyensúly megtartásában
Ugrás az első oldalra 1 Skaliczki Judit A teljes körű minőségirányítási rendszer bevezetésének lépései Debrecen, 2004.
Motiváció.
A vezető személyisége – a ma követelményei és a holnap kihívásai.
Szakértői bizonyítás a büntető eljárásban
Maximális teljesítmény
Egyéntől a közösségig, passzivitástól a részvételig Fiatalok és a helyi közösség.
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
Személyközpontú gondozás
Kimagasló teljesítményt nyújtani…. Az összetettség és az alkotás művészete……………és a megvalósulás…..
Kamarai HR Konferencia GYMSKIK 2012.április 19..
PROCSEE projekt 1. Szakértői Fórum disszeminációs esemény Racsko Réka
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
Konfliktus fogalma: az értékek vagy érdekek összeütközése.
Kultúra és kommunikáció
Minőségfejlesztési munkacsoport KPSZTI Április 17-
Előadás másolata:

TISZTELET: TISZTELET: ERŐNK FORRÁSA ® Programvezetők : Utónév Vezetéknév Dátum Helyszín Az Legacy Business Cultures személyre szabott tananyaga

Miért éppen a tisztelet? Mert az emberi lények „nyílt láncú” rendszerek

A tisztelethez vezető út PG: iv

Tisztelet: erőnk forrása ® –A tisztelethez vezető út előkészítése –Elménk: ahol az egész elkezdődik –Hozzáállás: alapkompetencia –Tisztelet: önbecsülés –Megvalósítás: az előttünk álló út PG: v

Vágjunk bele!

A tisztelethez vezető út előkészítése I. fejezet A tisztelethez vezető út előkészítése

Bemelegítő gyakorlat Álljon fel, és keressen valakit, akit nem ismer jólÁlljon fel, és keressen valakit, akit nem ismer jól Mutatkozzon be, mondja el honnan jött, és mit dolgozik a DuPont-nálMutatkozzon be, mondja el honnan jött, és mit dolgozik a DuPont-nál Beszéljen valakiről, aki hatással volt arra, ahogyan másokkal bánikBeszéljen valakiről, aki hatással volt arra, ahogyan másokkal bánik PG 1-1

A “tisztelet” … PG: 1-2

Tisztelet ≠ Tolerancia PG: 1-3

Ellenségesség Aktív Aktív Passzív Elkerülés Tisztelet Tolerancia Kapcsolat- teremtés A tisztelethez vezető út PG: 1-3

A „tisztelet” … aktív folyamat, amelybenaktív folyamat, amelyben megítélés nélkül teremtünk kapcsolatot emberekkel, akikmegítélés nélkül teremtünk kapcsolatot emberekkel, akik a legkülönbözőbb háttérrel rendelkezneka legkülönbözőbb háttérrel rendelkeznek tudatosságom erősítése és hatékonyságom növelése érdekébentudatosságom erősítése és hatékonyságom növelése érdekében olyan módon, ami a magam és mindazok számára megbecsülést jelent, akikkel kölcsönös kapcsolatban állok.olyan módon, ami a magam és mindazok számára megbecsülést jelent, akikkel kölcsönös kapcsolatban állok. PG: 1-3

A kapcsolatteremtés 10 szabálya 1.Véleményemet tiszteletteljes hangnemben és hangerővel nyilvánítom ki. 2.Figyelembe veszem mások nézőpontját. 3.Értékelem a létező ismeretforrások sokféleségét. 4.Meghallgatom a teljes mondandót anélkül, hogy személyes megjegyzésekkel vagy más módon félbeszakítanám a beszédet. 5.Megkeresem az egyetértésre, kapcsolódásra és támogatásra módot adó pontokat. PG: 1-4

A kapcsolatteremtés 10 szabálya (folyt.) 6.Ha nem értek egyet, elmagyarázom a nnak okát. 7.Beismerem magamnak, hogy miben kell még fejlődnöm vagy változnom. 8.Tudom, hogy nem kell, hogy mindig igazam legyen. 9.A csoport önbecsülését építő módon cselekszem. 10.Gondolataim és véleményem elmondásakor tiszteletben tartom az időt. PG: 1-4

Tanulási napló PG: LJ1

Az elme: ahonnan az egész kiindul II. fejezet Az elme: ahonnan az egész kiindul

Hogyan nyilvánul meg és milyen érzés a TISZTELET? PG: 2-1

A tisztelet és az agyműködés “A társadalmi méltányosság és tisztelet segít az alkalmazottaknak a tanulásban. Ha érdeklődést tanúsítunk mások iránt, támogatjuk és őszintén megdicsérjük őket, azzal szerotoninból és oxitocinból álló vegyületet „fecskendezünk” az agyukba. Ezek a neurotranszmitterek ösztönzik a bizalmat, megnyitják mások elméjét a gondolataink előtt, és vágyat ébresztenek jobb megismerésünkre, és arra, hogy segítsenek bennünket abban, amit el kell érnünk.” Ellen Weber, Ph.D. igazgató, MITA International Brain Based Center

A tisztelet előnyei Munkával való fokozottabb elégedettség A munkatársak jobb fizikai és érzelmi egészségi állapota A tehetséges dolgozók vonzására, fejlesztésére és megtartására való fokozottabb képesség Jobb információáramlás és szervezeti tanulás Fokozottabb ügyfélelégedettség Magasabb szervezeti termelékenység, nyereségesség és rugalmasság PG: 2-1

Hogyan nyilvánul meg és milyen érzés a TISZTELETLENSÉG? 1111 PG: 2-1

A tiszteletlenség és az agyműködés “Ha lenézünk valakit, azzal kortizolt „fecskendezünk” az agyába, ami blokkolja a prefrontális kérget, és lezárja azt az új gondolatok és a nekünk való segítés hajlandósága elől.” Ellen Weber, Ph.D. igazgató, MITA International Brain Based Center

A tiszteletlenség következményei Alacsony érzelmi elkötelezettség vagy annak teljes hiánya az alkalmazottak részéről A stressz által kiváltott betegségek megnövekedése A munkahelyről való távollétek és balesetek megnövekedése Az alkalmazottak átlagos mértéken felüli cserélődése Információk visszatartása (vagy elrejtése) Alacsonyabb ügyfélelégedettség és az ügyfelek nagyobb mértékű „cserélődése” Átlag alatti szervezeti termelékenység, nyereségesség és rugalmasság

A tisztelet anatómiája

Észlelés Tudatos befogadás (keresőmotor) Döntések és cselekvések Asszociáció Értékelés Kreatív tudatalatti (Vírusirtó szoftver) Aktuális „igazság és valóság”Aktuális „igazság és valóság” Elfogulatlan. Nem ítélkezőElfogulatlan. Nem ítélkező Hozzáállás, szokások, ismeretek és meggyőződések tárolásaHozzáállás, szokások, ismeretek és meggyőződések tárolása Megoldja a konfliktusokat Ellenőrzi, hogy önmag ával azonos módon cseleksz ik -e Megőrzi az aktuális realitását Hatékonyság Tudatalatti (merevlemezes meghajtó) PG: 2-2

Hogyan működik – röviden az asszociációról és az értékelésről Az adatok észlelése. –“Ez egy _______” Az adatok társítása és értékelése. –“Legutóbb, amikor _________-t ettem, nagyon beteg lettem!” Döntéshozatal az értékelés alapján. –“Nem eszem meg ezt a __________-t.” PG: 2-2

Ismeretek kontra meggyőződések

Sztereotípiák Egy csoport tagjaira közösen jellemző egységes mentális kép. Túlságosan leegyszerűsített véleményt képvisel. A tudatalattinkban él, és „igazságként” illetve „valóságként” működik. PG: 2-3

Előítéletek Teljes és kielégítő vizsgálódás előtt (vagy nélkül) meghozott döntések vagy megtett cselekedetek. Negatív vagy pozitív Szokássá válhat PG: 2-3

Az értékes észlelése Tudatos befogadás (keresőmotor) Nem megalapozott döntések és cselekedetek Téves asszociációk Elfogult értékelések Sztereotípiák és előítéletekSztereotípiák és előítéletek Korábbi tapasztalatok és elvárások Hozzáállás, szokások és alá nem támasztott meggyőződések Nem hatékony Tudatalatti (merevlemezes meghajtó) Kreatív tudatalatti (vírusirtó szoftver) Megoldja a konfliktusokat Megmagyarázza részrehajlásunkat és sztereotípiáinkat Igazolja előítéleteinket és tiszteletlen magatartásunkat

Hogyan működik – röviden a sztereotípiákról és az előítéletekről Az adatok észlelése. –“Ez az ember goromba volt velem!” Az adatok társítása és értékelése. –“Akármikor találkozom vele, mindig goromba.” –“Legutóbb, amikor ilyen emberrel találkoztam, goromba volt.” –“Most jut eszembe, hogy _______ mit is mondott az „ilyenekről”. Biztosan mind gorombák!” Döntéshozás az értékelés alapján. –“Azért volt goromba, mert ő is egy _______!” PG: 2-3

Az „adatkihívás” Tegyük fel, hogy a z adott konfliktus álcázott tanulási lehetőség. Keressünk és mérlegeljünk más nézőpontokat. Feltételezzük másokról a legjobbakat Tegyük mérlegre saját információforrásunkat. Kérdőjelezzük meg saját feltevéseinket Keressünk kapcsolódási pontokat. PG: 2-3

Tanulási napló PG: LJ1

Hozzáállás: alap szakértelem III. fejezet Hozzáállás: alap szakértelem

Bemelegítő gyakorlat: Az általunk tisztelt emberek tulajdonságai PG: 3-1

Készségek Tudás Hozzáállás Szokások Tisztelet kinyilvánítása A megfelel ő hozzáállást igényli a készségeink és tudás unk meg alap ozásának támogatásához PG: 3-1

Mi a hozzáállás? Olyan gondolkodási „szokás”, ami irányítja a reakcióinkat „Alapértelmezés szerinti” reakciónk vagy döntésünk Van „megfelelő” hozzáállás? Megváltoztatható a hozzállásunk? PG: 3-2

A SZAVAK hatalma! PG: 3-3

Önirányított neuroplaszticitás “Az agy attól függően változtatja funkcióját, hogy az adott személy mire összpontosítja a figyelmét. Minden egyes alkalommal, amikor egy adott célból új agysejtek jönnek létre, gyarapodnak vagy összekapcsolódnak, abban egy idő multán jobbak leszünk. A figyelmünket azonban a pozitív magatartásra is összpontosíthatjuk, és ezeket a kapcsolatokat is fejleszthetjük. A törzsdúcok pozitív vagy mérgező magatartásra is „behuzalozhatók”. Mindenki maga határozza meg, melyik válik dominánsabbá.” Ellen Weber, Ph.D. igazgató, MITA International Brain Based Center

A hozzáállás kialakítása és karbantartása PG: 3-3 “Általában jó hallgatóság vagyok!” Büszke Kapcsolódó Tiszteletteljes

Szavak a munkahelyen Milyen példák vannak arra, hogyan használhatjuk a szavakat a tisztelet előmozdítására? Milyen példák vannak arra, hogy a szavak hogyan csökkenthetik a tiszteletet? PG: 3-3 PG: 3-4

Tanulási napló PG: LJ1

Tisztelet : önbecsülés IV. fejezet Tisztelet : önbecsülés

Az önbecsülés… Annak a mértéke, amennyire szeretjük, tiszteljük önmagunkat ÉS magabiztosak vagyunk saját magunkkal, másokkal és az élet kihívásaival szemben Mennyire táplálunk meleg, barátságos és megbecsülő érzéseket saját magunk iránt PG: 4-1

Észlelés Tudatos befogadás (ítélet) Döntések és cselekedetek Társítás Értékelés Kreatív tudatalatti (irányító) Az igazságot és a valóságot képviseli Elfogulatlan. Nem ítélkező A hozzáállást, szokásokat, ismereteket és meggyőződéseket tárolja Megoldja a konfliktusokat Ellenőrzi, hogy ön magával azonos módon cseleksz ik -e Megőrzi az aktuális realitását Hatékonyság Tudatalatti (Robot)

Hogyan segít az egészséges önbecsülés a munkában? Hogyan hátráltat a munkában az alacsony önbecsülés? Önbecsülés a munkahelyen PG: 4-2

Az egészséges önbecsülés támogatja … az eredményekért való fokozottabb személyes felelősségvállalást az egészségesebb kapcsolatokat az új ötletek és megközelítések iránti fokozottabb elfogadókészséget a mások iránti fokozottabb empátiát a különböző hátterű emberekkel kapcsolatos jobb komfortérzetet PG: 4-2

Az alacsony önbecsülés káros a kapcsolatokra és az eredményességre nézve PG: 4-2

Az alacsony önbecsülés gyakran eredményezi a következőket: Elzárkózás A következők visszatartása: Figyelem Dicséret Információk A territoriális határok áthágása Mások támadása a tudatalatti szintjén A magyarázkodásra való fokozottabb hajlam PG: 4-2

Önbecsülési felmérés PG: 4-3

Az önbecsülési felmérés pontozása Ha a páratlan számú állítások bármelyikére “2” vagy “3” pontot adott, karikázza be az adott állítás számát (1,3,5,7,…) Ha a páros számú állítások bármelyikére “0” vagy “1” pontot adott, karikázza be az adott állítás számát (2,4,6,8, …) Adja össze a bekarikázott állí tások számait Minél magasabb a bekarikázott állí tások száma, annál közelebb van a magas önbecsülés által jellemzett gondolkodásmintákhoz. PG: 4-3

Hét lépés az önbecsülés felépítéséhez 1.Ismerjük fel, hogy értékesek vagyunk, és egyedülálló tehetséggel rendelkezünk úgy, ahogy vagyunk 2.Hagyjunk fel azzal a meggyőződéssel, hogy versengenünk kell másokkal 3.Ismerjük fel, hogy az önérték velünk született. Értékünket nem a cselekedeteink vagy a döntéseink határozzák meg 4.Cselekedeteinkért és döntéseinkért vállaljunk száz százalékos felelősséget PG: 4-5

Hét lépés az önbecsülés felépítéséhez (folytatás) 5.Ismerjük fel, hogy a hibák az eredményhez vezető lépcsőfokok 6.Ismerjük fel, hogy az élet olyan utazás, ahol egyszerre csak egynapi utat látunk be 7.Ismerjük fel, hogy a dicséret kifizetődik – akkor is, ha a dolgok nem mennek túl jól PG: 4-5

Mit tudok elkezdeni? Mit kell abbahagynom? Mit kell tovább csinálnom, vagy többet csinálnom? Önbecsülési akcióterv PG: 4-6

1.Minden munkatársat úgy kezeljünk, mint aki figyelemre érdemes, értékes és egyedi… úgy, ahogy van. 2.Érjük el a kollégáknál, munkatársaknál, hogy a tőlük telhető legjobb teljesítményt nyújtsák. 3.Kommunikáljuk, hogy az önérték velünk született, és nem az egyes cselekedetek vagy döntések határozzák meg. 4.Választásainkért és döntéseinkért tartsuk egymást száz százalékos mértékben felelősnek. 5.A tanulási hibákat tekintsük az eredményhez vezető lépcsőfokoknak. 6.Ismerjük fel, hogy üzleti sikerünk egy olyan utazás, amiből egyszerre csak egynapi utat láthatunk be. 7.Ne feledjük, hogy a dicséret kifizetődik – különösen akkor, ha a dolgok nem mennek túl jól. Az egészséges csoportos önbizalom felépítésének hét lépése PG: 4-7

Tanulási napló PG: LJ1

VI. fejezet Megvalósítás: Az előttünk álló út

PG: 5-1 érzelmek gondolkodási folyamat hozzáállásönbecsüléselkötelezettség Tisztelet

“Az emberek támogatják azt, aminek a létrehozásában segítettek” – Edge Learning Institute Együttműködési kódex kidolgozása PG 5-2

Együttműködési kódex kidolgozása 1.Kis csoportok 2.Ötletbörze 3.Magatartás-specifikus cselekvések 4.Megegyezés: mit tegyünk 5.Megegyezés: mit NE tegyünk 6.Eredmények egyesítése 7.Konszenzus keresése PG 5-2

EGYÜTTMŰKÖDÉSI KÓDEX MINTA Nyíltan, őszintén és kedvesen beszélünk a munkatársainkkal Nyíltan, őszintén és kedvesen beszélünk a munkatársainkkal Aktív odafigyelési készségeket alkalmazunk és nem szakítjuk félbe egymást Aktív odafigyelési készségeket alkalmazunk és nem szakítjuk félbe egymást Nyitottak, őszinték és befogadóak vagyunk az egymással folytatott kommunikációnkban Nyitottak, őszinték és befogadóak vagyunk az egymással folytatott kommunikációnkban Megosztjuk egymással az ismereteinket, véleményünket és perspektíváinkat Megosztjuk egymással az ismereteinket, véleményünket és perspektíváinkat Megtaláljuk a kisebb-nagyobb alkalmakat, hogy megdicsérjük egymást Megtaláljuk a kisebb-nagyobb alkalmakat, hogy megdicsérjük egymást Mindenkiről a legjobbat tételezzük fel, és nem vonunk le elhamarkodott következtetéseket Mindenkiről a legjobbat tételezzük fel, és nem vonunk le elhamarkodott következtetéseket Szemkontaktussal és meleg hangvételű köszönéssel üdvözöljük egymást Szemkontaktussal és meleg hangvételű köszönéssel üdvözöljük egymást Az egymással folytatott kommunikációban alkalmazzuk az általános udvariassági formulákat (kérem, köszönöm stb. Az egymással folytatott kommunikációban alkalmazzuk az általános udvariassági formulákat (kérem, köszönöm stb. Egymással egyenlőként bánunk, munkakörtől és beosztástól függetlenül Egymással egyenlőként bánunk, munkakörtől és beosztástól függetlenül Képesek vagyunk nevetni magunkon, és behozni a humort a munkahelyre Képesek vagyunk nevetni magunkon, és behozni a humort a munkahelyre Őszinte és konstruktív visszajelzést adunk egymásnak Őszinte és konstruktív visszajelzést adunk egymásnak Ellenezzük a negatív beszédet, ami mások motiválását hátráltatja Ellenezzük a negatív beszédet, ami mások motiválását hátráltatja

Tanulási napló PG: LJ1

“Minden jelentős és maradandó változás belülről fakad, és megtalálja a maga útját a felszínre.” Bob Moawad alapító, Edge Learning Institute Az utazás ma kezdődik PG: 5-5

Záró kérdések: 1.Mik a legfontosabbak, amiket ma magával visz innen? 2.Mi az az egy dolog, amit azért fog megtenni, hogy segítsen a DuPont-nak megmutatni az EMBEREK IRÁNTI TISZTELETET? PG: LJ

Köszönjük!