„…neveljétek az Úr tanítása szerint…” (Ef 6:4)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A referencia intézmények szolgáltatói szerepe
Advertisements

Gondolkodj Egészségesen! Program OSZMK baleset-megelőzési konferencia szeptember 30.
MBE Gyülekezetplántáló regionális találkozó április 20. Eger
LámpásLámpás Keresztyén Ifjúsági Dicsőítő Csoport.
Tehetséggondozás a gyakorlatban Opening Doors Program ( )
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Kárpát-medencei támogatások Gyermekek tanulási támogatása Kalotaszegen Sárvásári iskola és közösségi ház fejlesztése 2008 „Batiz Ágnes emlékére”
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat Észak-magyarországi Regionális Ifjúsági Szolgáltató Iroda ● 3527 Miskolc, Selyemrét.
Tehetségpont létrehozása
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
KAPCSOLÓDÁS A NEMZETI TEHETSÉG PROGRAMHOZ MEGYEI PROGRAMFEJLESZTÉS HÁLÓZATÉPÍTÉS Kormos Dénes fejlesztő-kutató szakpedagógus.
Kormányszóvivői tájékoztató Magyar Universitas Program Csatlakozás az Európai Felsőoktatási Térhez - Infrastruktúra-fejlesztési Program magántőke bevonásával.
Gábor Dénes Tehetségpont
EDK -k az EDM -ért Evangéliumi Diák Körök az Evangéliumi Diák Misszióért.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
AZ ORSZÁGOS EGYHÁZI TISZK KÜLDETÉSE. A fenntartók elvárásai a TISZK, a Felügyelőbizottság és az intézmények felé Olyan szakképzési intézményrendszeri.
Az ökoiskola kritériumrendszer megújítása Magyarországi Ökoiskolák VII. Országos Találkozója Budapest 2009 OKM OFI Szontagh Pál.
Nyírségi Református Egyházmegye Területi Presbiteri Találkozók február 26. Rakamaz március 4. Nyírmada március 18. Nyírbogát március 25. Ibrány április.
Megszentelődés Péter levelei alapján Ifi óra - Békés
„Férfinak és nőnek teremtette”
Önkéntesség, mint a vállalati felelősségvállalás eszköze az E.ON-nál
Intézményvezetői Értekezlet október 6.
Oktatási reform – 2007 Dr. Hiller István
A kompetencia alapú oktatás elterjedése a „suliNova program” alapján
Algebra, számelmélet, oszthatóság
ELNÖKI BESZÁMOLÓ A ÉVI KÖZGYŰLÉSEN Rechnitzer János MAGYAR REGIONÁLIS TUDOMÁNYI TÁRSASÁG.
A leendő 1. osztályosoknak: április 7-8-án a beiratkozáskor, A leendő 5. osztályosoknak: május 20- ig kell nyilatkozni a döntésükről.
2011. április 15.OTDK Konferencia - ZSKF Bajomi Anna Zsófia Magyarország Iparvárosai - Kiutak a válságból.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
Az intézményi önértékelés és kapcsolódása a külső értékeléshez
Presbiteri csendesnap Alberti, április 28. (szombat) Készítette: Vető István lelkész.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Lelkész-presbiteri konferencia Miskolc, április 12.
A L É V A Y J Ó Z S E F REFORMÁTUS GIMNÁZIUM ÉS DIÁKOTTHON egész közössége nevében szeretettel köszöntjük a Felső-magyarországi református intézmények.
A Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon KÜLDETÉSNYILATKOZATA MUNKAANYAG: az augusztus i csoportmunkák, a vezetőségi együttgondolkodás,
Kárpátaljára megyünk… A Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon Missziói Terepgyakorlatának bemutatása MTGY.
TEMESVÁR FEBRUÁR 17 HÁZICSOPORTOK A GYÜLEKEZETBEN.
MAGYAR GYERMEKLABDARÚGÓ SZÖVETSÉG
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
♫ Hangszóró szükséges ♫ Hangszóró szükséges Az oldalak kattintásra haladnak tovább. Copyright © 2008 Tommy's Window. All Rights Reserved David Brandt.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP 3.2.2/08/A/1 A közoktatás modernizációját támogató hálózatfejlesztés a Közép-Magyarországi régióban.
Biztos Kezdet gyerekházak hálózata
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
ÚJRAÉLESZTÉSI KÍSÉRLET
Önkéntesség az Észak-Magyarországi Régióban. A Demokratikus Ifjúságért Alapítvány (DIA) története A Demokratikus Ifjúságért Alapítványt 1999-ben hozta.
Mi a gyülekezet? Mi a célom? Bibliai gyülekezetplántálás
Kecskemét, június 20. Szemerey Szabolcs HÍRÖS BESZÁLLÍTÓI KLASZTER
A muzeális intézményrendszer átalakítása
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
SZÜLŐI ELÉGEDETTSÉG MÉRÉS ÓVODAI FEJLESZTÉS 2011/2012
Az intézményi minőségfejlesztéshez kapcsolódó feladatok a TÁMOP-3. 1
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
BerekfürdőSzórványkonferencia  A Magyaratádi Református Egyházközséghez 3 gyülekezet tartozik (Igal, Kazsok és Büssü).  A Missziói Körzet.
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Iskolai közösségi szolgálat
TÁMOP – A- 12/1. ALAPVETŐ CÉL  HH és HHH tanulókat nevelő iskolák kapcsolatfelvétele, programkínálatuknak bővítése  testvériskolai kapcsolat.
Számokba zárt hitünk Hogyan fest a jövőnk a számok, a statisztika tükrében? Dr. Fábri György.
Szociális és Gyermekvédelmi feladatellátás a Görögkatolikus Metropóliában.
MEGÚJULÓ PEDAGÓGIAI- SZAKMAI SZOLGÁLTATÁS A REFORMÁTUS KÖZNEVELÉSBEN TÁMOP A Magyarországi Református Egyház köznevelési feladatainak.
Óvodai szakmai programok, továbbképzések bemutatása 2013/2014 Készítette: Grolyóné Szabó Éva szeptember 11. KPSZTI, Óvodavezetői Értekezlet.
„Engedjétek hozzám jönni a kisgyermekeket…” (Mt 19,13-15)
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
KÁRPÁT-MEDENCEI REFORMÁTUS OKTATÁSI ALAP
KÖZOKTATÁS Öcsödi Kis József.
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
Magyarországi Ökoiskolák VII. Országos Találkozója
VALLÁSOS ÉS ERKÖLCSI NEVELÉS A KATOLIKUS ÓVODÁKBAN
A tanítvány magányának és közösségi életének dilemmája
Előadás másolata:

„…neveljétek az Úr tanítása szerint…” (Ef 6:4) A TISZÁNINNENI REFORMÁTUS EGYHÁZKERÜLET OKTATÁSI INTÉZMÉNYI JÖVŐKÉPE

„…tegyetek tanítványokká minden népet…” MEGÉLT KÜLDETÉS… Minden keresztyén közösség keresi Isten akaratát a közösség életében Minden élő keresztyén közösség keresi azt, hogy küldetését hogyan tudná hűségesebben végezni „…tegyetek tanítványokká minden népet…”

MEGÉLT KÜLDETÉS… A keresés lehet tudatos és intenzív elfolytott, de a mélyben lappangó a szekularizácoióban elfelejtett

A MAGYARORSZÁGI REFORMÁTUS EGYHÁZ TUDATOS MISSZIÓI KERESÉSÉBEN VAN

A MISSZIÓ NEM TEVÉKENYSÉG – HANEM LELKI- ÉS TUDATI ÁLLAPOT EGY ERŐTÉR, AMELYBEN ÉS AMELYÉRT ÉL A KERESZTYÉN EMBER

A JÉZUS KRISZTUS VÁLTSÁGÁT ELFOGADÓ EMBER EBBEN A LELKIÁLLAPOTBAN VÁLIK MEGSZÓLÍTHATÓVÁ, ELHÍVHATÓVÁ, ÉS ELKÜLDHETŐVÉ

NEM „ÉSZNÉLKÜLI MUNKÁT” JELENT, HANEM „OKOS ISTENTISZTELETET” A MISSZIÓ NEM „ÉSZNÉLKÜLI MUNKÁT” JELENT, HANEM „OKOS ISTENTISZTELETET”

OKOS ISTENTISZTELET AZ OKOS ISTENTISZTELET MÓDJÁT, IDEJÉT ÉS LEHETŐSÉGEIT KERESIK A GYÜLEKEZETEK, DE KERESI A MAGARORSZÁGI REFORMÁTUS EGYHÁZ IS

MISSZIÓ KOMPROMISSZUMOK NÉLKÜL! HA MEGSZÓLÍTHATÓ, ELHÍVHATÓ ÉS ELKÜLDHETŐ SZERETNÉK LENNI, AKKOR A MISSZIÓI LELKÜLETBŐL NEM LEHET ENGEDNI MISSZIÓ KOMPROMISSZUMOK NÉLKÜL!

ERRE HÍVJA FEL A FIGYELMET AZ EGYHÁZI JÖVŐKÉP BIZOTTSÁG IS A MISSZIÓI LELKÜLET MEGERŐSÍTÉSE

De miért is kell nekünk ezzel foglalkozni… … mert alapvetően jól mennek a dolgok - mondhatnánk Kálvin János Isten igéjéből vette azt a tanítást, amely szerint az igaz egyháznak négy ismertetőjegye van: az ige tiszta hirdetése, a sákramentumok helyes kiszolgálása, a szeretetszolgálat és az egyházfegyelem gyakorlása.

AZÉRT KELL FOGLALKOZNUNK VELE, MERT AZ ELMÚLT 20-25 ÉVBEN (IS) NAGYON SZOMORÚ FOLYAMATOK ZAJLANAK GYÜLEKEZETEINKEN KERESZTÜL EGYHÁZUNKBAN

MAGYARORSZÁGI REFORMÁTUS EGYHÁZ FONTOSABB NÉPMOZGALMI ADATAI 1991-2010.

Milyen felekezetűnek keresztelték? (15–29 évesek) (Forrás: Ifjúság 2000, 2004, 2008 kutatások)

Vallásosnak tartja magát? (15–29 évesek) (Forrás: Ifjúság 2000, 2004, 2008 kutatások)

Milyen gyakran jár templomba? (15–29 évesek) (Forrás: Ifjúság 2000, 2004, 2008 kutatások)

Iskolába induló gyermekek létszáma 1960-2040 között

REFORMÁTUS EGYHÁZKÉNT? MILYEN JÖVŐKÉPÜNK VAN REFORMÁTUS EGYHÁZKÉNT?

EGYHÁZI JÖVŐKÉP BIZOTTSÁG KÍSÉRJÜK FIGYELEMMEL ÉS KAPCSOLÓDJUNK BE A MUNÁJUKBA! IMAKÉRÉS MÁRCIUS 2-TŐL SZEPTEMBER 14-IG

ORSZÁGOS REFORMÁTUS OKTATÁSI STRATÉGIA 2008-2009-ben ORSZÁGOS REFORMÁTUS OKTATÁSI STRATÉGIA KIADVÁNY 39 PONTOS FEJLESZTÉSI STRATÉGIA

EGYHÁZKERÜLETI OKTATÁSI STRATÉGIA

EGYHÁZKERÜLETI OKTATÁSI STRATÉGIA AZ EGYHÁZKERÜLETI OKTATÁSI BIZOTTSÁG DOLGOZOTT SOKAT A TERVEZETEN, AMELYET AZ EGYHÁZKERÜLET A 2011. ÉVI RENDES KÖZGYŰLÉSÉN ELFOGADOTT

STRATÉGIAI ELVEK Alulról jövő valós igényre Egyházkerület – fenntartó Helyi közösség - gazda Református identitás megerősítése Egymásra épülő iskolafokozatok – kiszámítható tanulási utak A szakképzési hálózat létrehozása Minőségi keresztyén közösségek Gazdasági fenntarthatóság - felelősségteljesen

Magyarországon 276 Kárpát-medencében közel 310 2013-ben 45ezer tanuló

MELYIK TISZÁNINNENI GYÜLEKEZETNEK VAN REFORMÁTUS ISKOLÁJA?

A TISZÁNINNENI REFORMÁTUS EGYHÁZKERÜLET NÉGY EGYHÁZMEGYÉJE Abaúji Zempléni Borsod-Gööri Egervölgyi

REFORMÁTUS INTÉZMÉNYEK TISZÁNINNEN GÖNCRUSZKA TOMOR SZENDRŐ SÁTORALJAÚJHELY SÁROSPATAK K.BARCIKA IRINYI ● SÁROSPATAK DÉDESTAPOLCSÁNY KAZINCBARCIKA ● ● ● ÚJCSANÁLOS FELSŐZSOLCA PARASZNYA HERNÁDNÉMETI ● ● ● MISKOLC-SZIRMA MISKOLC TISZAÚJVÁROS MEZŐCSÁT TISZAKESZI ÁTÁNY HEVES REFORMÁTUS INTÉZMÉNYEK TISZÁNINNEN HEVES

MISKOLCI ÉS KÖRNYEZŐ REFORMÁTUS INTÉZMÉNYEK PARASZNYA Jókai Mór Református Általános Iskola és AMI FELSŐZSOLCA Erdész Úti Óvoda Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Balázs Győző Református Líceum Görgey Úti Óvoda MÁON Református Szeretetotthon MISKOLC-SZIRMA

REFORMÁTUS ÓVODÁK A TISZÁNINNENEN GÖNCRUSZKA TOMOR MISKOLC MISKOLC-SZIRMA MEZŐCSÁT REFORMÁTUS ÓVODÁK A TISZÁNINNENEN 391 ÓODÁS GYERMEK HEVES

REFORMÁTUS ÁLTALÁNOS ISKOLÁK A TISZÁNINNENEN GÖNCRUSZKA SÁTORALJAÚJHELY SZENDRŐ SÁROSPATAK DÉDESTAPOLCSÁNY KAZINCBARCIKA ● ● PARASZNYA FELSŐZSOLCA HERNÁDNÉMETI ● ● ● MISKOLC-SZIRMA MISKOLC TISZAÚJVÁROS MEZŐCSÁT TISZAKESZI ÁTÁNY REFORMÁTUS ÁLTALÁNOS ISKOLÁK A TISZÁNINNENEN 3622 TANULÓ

REFORMÁTUS KÖZÉPISKOLÁK A TISZÁNINNENEN K.BARCIKA SÁROSPATAK SÁROSPATAK MISKOLC MISKOLC MEZŐCSÁT REFORMÁTUS KÖZÉPISKOLÁK A TISZÁNINNENEN 3409 TANULÓ HEVES

REFORMÁTUS SZAKKÖZÉPISKOLÁK A TISZÁNINNENEN K.BARCIKA SÁROSPATAK MISKOLC MEZŐCSÁT REFORMÁTUS SZAKKÖZÉPISKOLÁK A TISZÁNINNENEN HEVES

ALAPFOKÚ MŰVÉSZETOKTATÁS: 978 TANULÓ KÖLLÉGIUMI ELHELYEZÉS: 420TANULÓ SÁROSPATAKI REFORMÁTUS TEOLÓGIAI AKADÉMIA TÖBB MINT 400 HALLGATÓ TISZÁNINNEN ÖSSZESEN: KÖZEL 10.000

SÁROSPATAK ÉS KÖRNYÉKE ● ● ● ●

KAZINCBARCIKA ÉS KÖRNYÉKE ● ● ●

HEVES ÉS KÖRNYÉKE ● ● ●

TISZAÚJVÁROS, MEZŐCSÁT ÉS TISZAKESZI ● ● ● ●

FELSŐZSOLCA, HERNÁDNÉMETI, ÚJCSANÁLOS ● ● ●

SZENDRŐ, TOMOR ● ●

MISKOLC ÉS KÖRNYÉKE ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ●

A EGYHÁZKERÜLETI FEJLESZTÉSI STRATÉGIA KÖVETÉSE MERRE TOVÁBB TISZÁNINNENI ISKOLÁK? A EGYHÁZKERÜLETI FEJLESZTÉSI STRATÉGIA KÖVETÉSE Alulról jövő valós igényre Egyházkerület – fenntartó Helyi közösség - gazda Református identitás megerősítése Egymásra épülő iskolafokozatok – kiszámítható tanulási utak A szakképzési hálózat megerősítése Minőségi keresztyén közösségek Gazdasági fenntarthatóság - felelősségteljesen

Kerületi tanácsi határozat LEHETSÉGES BŐVÍTÉS AZ INTÉZMÉNYRENDSZERBEN Kerületi tanácsi határozat ● SÁROSPATAK KBARCIKA SZERENCS ● ● MISKOLC (2) MISKOLC ●

SÁROSPATAKI REFORMÁTUS KOLLÉGIUM KIEMELT HELYE

GIMNÁZIUM ÉS DIÁKOTTHON TEOLÓGIAI AKADÉMIA TUDOMÁNYOS GYŰJTEMÉNYEK ÓVODA (2015) ÁLTALÁNOS ISKOLA GIMNÁZIUM ÉS DIÁKOTTHON TEOLÓGIAI AKADÉMIA TUDOMÁNYOS GYŰJTEMÉNYEK

NEMCSAK ISKOLÁKAT ÉPÍTÜNK, HANEM KÖZÖSSÉGET IS

REFORMÁTUS ISKOLAI NAPOK 2013-ban már 4 HELYSZÍNEN: MISKOLC KAZINCBARCIKA SÁROSPATAK ÁTÁNY

TISZÁNINNENI REFORMÁTUS OKTATÁSI INTÉZMÉNYEK PEDAGÓGUSAINAK TALÁLKOZÓJA 2014. Március 25., Miskolc-Szirma

NEMCSAK HELYI FELELŐSSÉGÜNK VAN HANEM HATÁRON ÁTNYÚLÓ SZOLGÁLATUK IS

FELSŐ-MAGYARORSZÁGIREFORMÁTUS PEDAGÓGUS MŰHELY EGYÜTTMŰKÖDÉSI LEHETŐSÉG A FELVIDÉKI REFORMÁTUS ISKOLÁK PEDAGÓGUSAI ÉS A TISZÁNINNENII REFORMÁTUS PEDAGÓGUSOK KÖZÖTT

TEHETSÉGSEGÍTŐ TANÁCS MEGALAKÍTÁSA KASSA 2013. OKTÓBER 19. TEHETSÉGSEGÍTŐ TANÁCS MEGALAKÍTÁSA

LEGUTÓBBI TANÁCSKOZÁS 2014. ÁPRILIS 5., MISKOLC

KÁRPÁT-MEDENCEI REFORMÁTUS OKTATÁSI ALAP ADOMÁNYGYŰJTÉS DIAKÓNIA – KÁRPÁT-MEDENCEI FELELŐSSÉGVÁLLALÁSSAL KÁRPÁT-MEDENCEI REFORMÁTUS OKTATÁSI ALAP ADOMÁNYGYŰJTÉS

TEKINTSÜNK JÓ GAZDAKÉNT AZ INTÉZMÉNYEINKRE Az intézményeink (lehetnek) egyházunk veteményeskertjei Vannak jól működő példák Vannak még nem eléggé működő gyakorlatok Tekintsünk jó gazdaként az intézményeinkre, mint olyan közösségekre, ahol a jövő egy darabja formálódik - gyermekeink

TEKINTSÜNK JÓ GAZDAKÉNT AZ INTÉZMÉNYEINKRE Megköszönjük az egyházkerület területén működő intézmények vezetőinek és pedagógusainak áldozatos munkáját Kérjük intézményeinket, hogy tekintsenek gyülekezeteinkre mint gondoskodó közösségekre, ahova tartozunk Kérjük gyülekezeteinket, tekintsenek intézményeinkre a jó gazda indulatával és gondosságával.

MELYIK TISZÁNINNENI GYÜLEKEZETNEK VAN REFORMÁTUS ISKOLÁJA?

„…neveljétek az Úr tanítása szerint…” (Ef 6:4) Köszönöm a kedves testvérek megtisztelő figyelmét!