Készítette: Molnár Fruzsina Eszter szociális munka III. évfolyam

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Nehéz ügyfél-e a fiatalkorú?.  Fegyelmi eljárások  Elhúzódhat  Kérdéses a hatékonysága  Büntet  Tanult tehetetlenség  „Alternatív költsége van”
Advertisements

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok a GVH eljárásaiban
Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
MÉREI FERENC FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÓ INTÉZET 1088 BUDAPEST, VAS U TEL.: Április 29.Németh Margit A
Lux Judit CSc ÉLETUTAK – GENERÁCIÓK – ÜNNEPEK május 22. SZAKMAI KONFERENCIA ÉS KIÁLLÍTÁS (ISBN-szám: ) HSZOSZ- ICF Magyar Tagozat.
Jóvá Tett Hely Közösségi Foglalkoztató
Az ÉFOÉSZ Támogatott Lakhatási Programja
„EZERARCÚ CSALÁD” A fiatalokkal való kapcsolatfelvétel és sikeres bizalmi kapcsolat kialakításának egyik lehetősége Pistyur Gabriella Sóti Beáta Törzsökné.
Hivatalos programoldal: /hirek/666-coaching-fezstival-2013.html.
A Budapesti Egyetemi Katolikus Gimnázium és Kollégiumban
FENNTARTHATÓ LÉTÜNK A MEGÚJULÓ ENERGIÁK TÁRSADALMASÍTÁSA -TÁMOP /2-2F – A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális.
Hivatkozás könyvfejezetre
Alkalmazható-e a mediáció az interneten elszenvedett jogsérelmek orvoslásában? Dr. Baracsi Katalin családjogi szakjogász, internetbiztonsági szakértő,
Nők a Nőkért Együtt az Erőszak Ellen NANE
UTAZÁS A HÁZASSÁG KÖRÜL
Hogyan rontsd el gyermeked jövőjét?
Mi a COACHING? A COACHING angol eredetű szó, amely edzést jelent. Az üzleti életbe kb. 20 évvel ezelőtt került be, gyökerei a sport pszichológiából eredeztethetők.
Közönségkapcsolat (public relations)
Személyes eladás (personal selling)
Konfliktus és konfliktuskezelés
Kommunikáció az egyetemen Kommunikációs tréning Palkovits Nóra.
Az óvodai és iskolai konfliktusok és kezelési lehetőségeik
HÁZASSÁGI KONFLIKTUSOK ÉS KEZELÉSÜK Bodor Enikő, szociális munkás Bölön, 2007 december 2.
FŐVÁROSI OKTATÁSI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁST TÁMOGATÓ PORTÁL Horváth Csaba Főpolgármester-helyettes Sajtótájékoztató október 2.
A szervezeti problémák kezelése
Menedék - Migránsokat Segítő Egyesület
Lux Judit CSc Neokorporatív gyakorlat és mediáció Magyarországon(3) december 5.
A víz világnapja Készítette: Kokas Zsófia, Molnár Blanka és Pers Kriszti 9.c osztályos tanulók.
Lux Judit CSc Neokorporatív gyakorlat és mediáció Magyarországon(4) december 12.
Konfliktuskezelés - mediációval
Partners Hungary Alapítvány A Partners for Democratic Change International tagja 1 Mediációs kutatás Összefoglaló OBmB, november – a közvetítői.
A feladatok szerepe Kaposi József.
Regionális Civil Egyeztetések (RECE) Program Helyzetelemzés tapasztalatai Oprics Judit Társadalmi egyeztetés támogatása program vezetője október.
A professzionalizmus formálódása és jelentése (Kozma J.2002)
Resztoratív módszerek az iskolában
MIÉRT ÉS HOGYAN SEGÍTHETNEK A RESZTORATÍV MÓDSZEREK?
Picasso: Festival Mondial HUNGART © LEGE ARTIS Akkreditált Felnőttképzési Intézmény Intézményi akkreditációs lajstromszám: AL – 1868 Intézményi nyilvántartási.
Speciális célcsoportok a szakmai protokollban Biró Dániel Budapest május 7.
A Mediáció.
Mediációs lehetőségek az iskola világában Önfejlesztő Iskolák Egyesülete XVII. Országos Konferencia Budapest, november
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
A kurzus céljai:  A szociális és foglalkozatási szakemberek közötti együttműködés fejlesztése.  Pedagógusok és foglalkozatási szakemberek közötti együttműködés.
Mindennapi veszteségeink
Családi csoport konferencia. a kliens egy ösztönző és őt bevonó hozzáállásból profitál a legtöbbet minden ember felelős a cselekedeteiért, és tiszteletben.
Pedagógia – pszichológia
Virtuális mediáció? – Hagyományos és új mediációs módszerek
Gazdasági Mediáció Konferencia április 28. vitából egyezség Varga Tamás, gazdasági mediátor Gazdasági Mediáció Konferencia Április 28. Varga.
Információáramlás és kommunikáció 2010/2012. Ön szerint az információ-átadás mely formáját helyezi előtérbe az intézményvezető? (fő) (fő)
GRAFO-LIFE hatékony segítség a mindennapokban. GRAFO-LIFE A hétköznapokban felmerülő stressz- és krízishelyzetek három csoportba vezethetőek vissza: 1.
A Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program 1.3. A nők munkaerőpiaci részvételének támogatása, a család és a munka összehangolásának segítése november.
Felelősen, egészségesen, biztonságosan
KONSZENZUS BUDAPEST KONSZENZUS BUDAPEST „ BÉKE AZ AKÁCFÁK ALATT” Mediáció a közösségi és távoltartási konfliktusok kezelésében EGYÜTTMŰKÖDŐ PARTNER: NÓGRÁD.
NOTES.
AZ ÁPOLÁS ÉS AZ ÁPOLÓ.
Workshop VI. - Bevált gyakorlatok a mediációban - A Közép Európai Mediációs Intézet bemutatása.
MEDIÁTOROK GYAKORLATORIENTÁLT KÉPZÉSE
Interkulturális mediáció bemutatása - ROMED2-ROMACT Interkulturális mediáció megvalósulása elméletben és gyakorlatban Jászfényszarun ROMED2-ROMACT programon.
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
GÁVRILYUK ILONA. A KONFLIKTUS FOGALMA A „konfliktus” a latin confictus szóból származik, ami fegyveres összeütközést jelent, de a mindennapi szóhasználatban.
Konfliktuskezelő eljárások és módszerek a Pártfogó Felügyelői Szolgálat tevékenységében Biró Balázs pártfogó felügyelő, mentor közvetítő.
KÖZÖSSÉGI KONFLIKTUSKEZELÉS ÉS ESÉLYTEREMTÉS „ÉLHETŐ TELEPÜLÉS EGYENLŐ ESÉLYEKKEL” MANORKA KONFERENCIA IVÁNYINÉ SZABÓ ANDREA.
A második születés kora A kamaszkor és a kamaszmediáció sajátosságai Busai Barbara október 27.
A mediáció szerepe a büntető igazságszolgáltatásban
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Konfliktus fogalma: az értékek vagy érdekek összeütközése.
A KOMMUNIKÁCIÓ FUNKCIÓI A SZERVEZETBEN
I. Konfliktus értelmezése
Szociálpedagógia BA szak, Nappali és levelező tagozat
Dr. Rozgonyi Tiborné Debrecen 2010.
Előadás másolata:

Készítette: Molnár Fruzsina Eszter szociális munka III. évfolyam A családi élet stabilitásának elősegítése, különös tekintettel a mediációra Készítette: Molnár Fruzsina Eszter szociális munka III. évfolyam

A dolgozat alapvető célja Olyan módszerek, lehetőségek bemutatása, melyek élhetőbbé, áthidalhatóvá teszik napjaink konfliktusokkal teli világát. A dolgozat kiindulási alapja a család Kutatások bizonyítják, hogy egy jól működő családban az egyének boldogabbak, egészségesebbek, kiegyensúlyozottabbak és tovább élnek, mint egy rosszul működőben illetve kapcsolat nélkül (Kopp – Skrabski 2006).

Ami egy jól működő családhoz szükséges I. Empátia Azon személyek, akik nem rendelkeznek kellő empátiás készséggel képtelenné válnak boldog, harmonikus kapcsolatok kiépítésére (Szabó 2004). Önismeret Ahhoz, hogy az egyén megismerjen, megszeressen másokat, először saját magát kell megismernie, megszeretnie (Bagdy 2008)

Ami egy jól működő családhoz szükséges II. Kommunikáció Hatékony kommunikáció nélkül nem működhet jól egy házasság (Bolton 1987) Konfliktuskezelés A konfliktuskezelés formájában válik nyilvánvalóvá a kapcsolatok milyensége (Horváth-Szabó 2007)

A mediáció A mediáció egy konfliktuskezelési technika ahol a két (vagy több) fél között kialakult konfliktust egy harmadik semleges fél segítségével oldják meg A szó jelentése: közvetítés A családi mediáció típusai Jogi szabályozás körébe tartozó ügyek Jogi szabályozáson kívül eső ügyek

A mediáció Célja A konfliktusban álló felek olyan megoldást találjanak problémájukra, amely megoldás következtében a mediációs ülés végére mindketten nyertesnek érezzék magukat A megoldást rövid idő alatt meghozzák A cél nem az igazság szolgáltatás, hanem a közvetítés

A mediátor A kliensek képesek legyenek önmaguk megoldást találni, döntést hozni. A mediátor szerepe irányító szerep.

Mikor alkalmazzuk a mediációt? A felek között fennálló konfliktusok megoldásának érdekében. Konfliktusok hátterében állhat: Érdekek ütközése Kommunikációs problémák A felek nem beszélik meg a problémát Megpróbálják megbeszélni, de félreértik egymást Nem kíváncsiak egymásra Nincsenek tisztában saját érzelmeikkel, gondolataikkal, akaratukkal

Mediációs alapelvek A konfliktusok pozitív elemeket is hordoznak önmagukban Nyerő-nyerő felállás Önkéntesség, változás utáni vágy Jelenre, jövőre való koncentrálás Kommunikációs technikák Nincs tanácsadás „A problémák megoldása csak akkor működhet, ha több megoldás létezik”

Információszerzés, ismeretterjesztés A mediáció ismeretlen fogalom A mediátorok ismerik fel az eseteket A kliensek hivatalos szervekkel kerülnek kapcsolatba Jól képzett szakemberek Intézményen belüli munka

A mediációs ülés szakaszai Nagyon ritka, hogy a konfliktusban álló felek kéz a kézben bemennek a mediációs irodába” → a mediátor felkeresése Összeférhetetlenség tisztázása Előkészítő beszélgetés Szerződéskötés

Tárgyalás Megoldás keresése Brainstorming Szerződéskötés

Eredményesség Az eredményességet befolyásoló tényezők Szakemberek Konfliktusban álló felek A mediáció ismeretlensége Mit nevezünk eredménynek? Az esetek elvesztése

A mediátorok és a kliensek véleménye Az alapgondolat jó, de a szerződés betartása nem megy megfelelően.” „Kifejezetten jó a módszer.” „Gyakran szükséges egy kívülálló személy, aki ha nem is dönt, de legalább féken tart. Kell egy külső segítség, aki azt irányítja, hogy ki miből engedjen.”

Felhasznált irodalom Bagdy Emőke (2008): A nemek igényei: nő és férfi. In (Matolcsi-Papp Zoltán szerk.): Párkapcsolatok. Budapest, Saxum – Pszichodiák Bolton, Robert (1987): A kommunikáció művészete. h.n. Cascade Könyvkiadó Horváth-Szabó Katalin (2007): A házasság és a család belső világa. Budapest, Párbeszéd (Dialógus) Kiadvány Kopp Mária – Skrabski Árpád (2006): A támogató család, mint a pozitív életminőség alapja In (Kopp Mária – Kovács Mónika Enikő szerk.): A magyar népesség életminősége az ezredfordulón. Budapest. Semmelweis Kiadó Szabóné Kármán Judit (2004): Családgondozás – krízisprevenció. Budapest, Medicina Könyvkiadó Rt.

Köszönöm a figyelmet!