Harmadik típusú találkozások Kérdezők és válaszadók életközelben.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tamás Kincső, OSZK, Analitikus Feldolgozó Osztály, osztályvezető A részdokumentumok szolgáltatása az ELDORADO-ban ELDORADO konferencia a partnerkönyvtárakkal.
Advertisements

Magyarország – Szlovákia határon átnyúló együttműködési program
A nők helyzete a Mezőtúri kistérségben (2006)
FIATALOK AKTIVITÁSA KÖZÖSSÉGFORMÁLÓ TEVÉKENYSÉGEKBEN
A társadalmi tényezők hatása a tanulásra
Lobbizás az egészségügyben
Miért boldogabbak az emberek az egyik országban, mint a másikban?
• országos program vállalatok és intézmények energiahatékonyságának növelésére • védnökök, műszaki tudományos partnerek, gazdasági-társadalmi partnerek.
Munkaterv Miért szükséges, mik az előnyei?
Könyvtárhasználati verseny
sajtótájékoztató a felnőtt lakosság egészségmagatartása, motivációi
Külföldi módszerek? Mi az amit figyelembe kell vennünk: Hagyományaink, Céljaink. Cégünk összetétele, nagysága.
DPR és egyetemi stratégia Diplomás Páyakövetés
A távmunka fejlesztésének lehetőségei és eredményei Simon Gábor Távmunka Tanács elnöke Szociális és Munkaügyi Minisztérium államtitkára Szociális és Munkaügyi.
A személyek szabad áramlásának közpolitikai elemzése
@ccess:az információs társadalom fejlesztési stratégiaalkotási projektje Sajtótájékoztató 2007 január A projekt a Szlovénia- Magyarország- Horvátország.
Budapest XIII. kerületi Cigány Kisebbségi Önkormányzat felmérése család bevonásával készített kérdőív kiértékelése.
A Tanárképzési és Tudástechnológiai Kar minőségügyi folyamatai szeptember 22.
A fogyasztás pszichológiája − Milyen a magyar fogyasztó
A sikeres tréning jellemzői A képzés szükségessége  gazdasági igények  piaci viszonyok  a munkakör is más lesz  vezetői, munkatársi elvárások.
1 A VAJDASÁGI PÁLYAKEZDŐ DIPLOMÁSOK MUNKÁBA ÁLLÁSI MODELLJE 7. Vajdasági Magyar Tudományos Diákköri Konferencia Újvidék, november Jenei Ervin.
4. A nyilvánosság – a civil társadalom éltető kerete. Civilség és közhasznúság.
CSALÁDI SZOCIALIZÁCIÓ
Egyéni döntések a szervezetben
© Homo Regius előadó: Kállai Mária, Szolnok Megyei Jogú Város alpolgármestere március Európai Területi Társulás és többszintű kormányzás konferencia.
,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben” IX. Országos Konferencia Budapest, február 23–24. Mit esznek a Szigetlakók, és mit gondolnak.
Lázár László ÉRTÉKEK ÉS MÉRTÉKEK A vállalati erőforrás-felhasználás leképzése és elemzése hazai üzleti szervezetekben.
Iskolahálózatok itthon és külföldön Pénziránytű műhelymunka MNB, november 10.
Az óvodapedagógusok hazai társadalmi elfogadottsága, az óvodai munka szakmai felügyelete és minőségbiztosítása Villányi Györgyné Jutka tudományos munkatárs.
Közösségi művelődési törekvések Budapest, március 5 Beke Márton, az Emberi Erőforrások Minisztériuma Közművelődési Főosztályának vezetője.
Munkaerőmigránsok és hazatérők - kísérlet a válság hatásának mérésére
A statisztikai jártásság megközelítései, modellje A (felső)oktatás szerepe Peter Kovacs Associate professor Department of Statistics and Demography, Faculty.
1 “Oly távol vagy tőlem és mégis közel...” Az Európai Unióval kapcsolatos attitűdök a hazai választók körében Göncz Borbála – Hegedűs István „Részvétel.
Értelmi Fogyatékossággal Élők és Segítőik Országos Érdekvédelmi Szövetsége PATHWAYS II. Záró konferencia Fogyatékossággal élő fiatal felnőttek társadalmi.
Regionális Civil Egyeztetések (RECE) Program Helyzetelemzés tapasztalatai Oprics Judit Társadalmi egyeztetés támogatása program vezetője október.
Eurobarometer, %-os jövedelemnövekedés 2,1%-os sportkiadás- növekedés.
Minőség menedzsment 6.előadás
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
Vérmérsékletem képekben
1 Konjunktúrajelentés 2009  Az üzleti helyzet és várakozások  A befektői környezet A DUIHK 15. konjunktúrafelmérése Dirk Wölfer április 21.
A kutatás munkafolyamata és munkaeszközei © Turóczyné Veszteg Rozália Felnőttképzési szakértő Szolnok
Az első és második nyelv elsajátítás elméletei
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
A szociális képességek fejlesztése módszertana
A „soft law” hatása az oktatás és képzés szabályozására az európai integráció tükrében dr. Várnagy Péter egyetemi docens PTE FEEK.
Munkaerőbiztosítás II. TOBORZÁS
Mikroszintű versenyk é pess é g. Az üzleti szervezetek versenyképességének elemzése, a versenyképesség növelése Egy, a magyar közgazdászok által 1995-ben.
Edzéselméleti témák Kiválasztás
Hatékonyságnövelés, avagy: Buktatók és előnyök a társas praxisban 2014 PMK dr. Bába András – Polequi Bt.
Érdekképviselet, képzés, távmunka Bihall Tamás alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Budapest, december 7.
PROJEKT-TERV Youth 2 Youth Innovációs Verseny Keretében Megvalósítandó Közösségi Készítette: Harmati Katalin, Lázi Alexandra, Perge Gábor /Sorsfordítók.
Pályakövetéses vizsgálat DPR konferencia, Veszprém márc. 11. A Pannon Egyetemen végzettek szakmai életútja – a kezdetek Formádi Katalin
A KÜLFÖLDI HALLGATÓK INTÉZMÉNYVÁLASZTÁSI SZEMPONTJAI TÁMOP C-12/1/KONV Losoncz Annamária Szegedi Tudományegyetem Nemzetközi Igazgatóság.
Graciela Sbertoli / Vox A kisebb települések önkormányzatainak támogatása az életen át tartó tanulás szemléletének népszerűsítésében MANORKA – zárókonferencia.
„Kincs, ami nincs” - a hazai szegények egészségi állapota - Havasi Éva és Horváth Gergely.
1 © GfK Hungária | Superbrands 2015 SUPERBRANDS KUTATÁS 2015 GfK Hungária, Consumer Experiences január 28. Alap / Premium kutatási csomagok leírása.
A HAZAI VÁLLALKOZÁSOK ÉS A VÁLLALKOZÓK LAKOSSÁGI MEGÍTÉLÉSE, NEGATÍV SZTEREOTÍPIÁK VIZSGÁLATA LAKOSSÁGI KVANTITATÍV FELMÉRÉS KUTATÁSI RIPORT JÚLIUS.
Az üzletek operatív működtetése
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
Tervezési folyamat.
A kutatási program leírása
Az Újbuda 60+ Program rendszerének legfontosabb elemei
Asztrológiai továbbképzés
roma integrációs modellek a közös sikerekért
társkereső cikk ami valaha
„ÖSSZEFOGÁSBAN AZ ÉSZAK- HEGYHÁTÉRT”- EFOP
Csoportos technikák, kompetencia-fejlesztő foglalkozások
Közvélemény- és piackutatási igazgató
Varga Péter, közszolgálati CMC
Előadás másolata:

Harmadik típusú találkozások Kérdezők és válaszadók életközelben

A kérdezőbiztos Logisztikai egység, erőforrás – legyen rugalmas és elérhető Munkaerőpiaci szegmens – legyen képzett és elkötelezett Kettős munkafeladat – legyen kreatív és monotóniatűrő A kutató kinyújtott keze, szeme, füle – legyen precíz, igényes Érintkezési felület a fogyasztóval - alkalmazkodjon

Módszertani megjegyzések Nem reprezentatív a teljes kérdezőbiztosi populációra Esetszám 290 Retrospekción alapul Ez az elemzés is, mint minden kvantitatív értékelés, egyszerűsítéseket, modelleket tartalmaz – az élet ennél sokkal színesebb!

Kik ők? Motivációk, emóciók Komfortérzet, elégedettség Az ideális kérdezőbiztos A kérdezettekhez való viszony Őszinteség, a kutatásba vetett hit

Kik ők?

A kérdezői tapasztalatokat illetően polarizált közösség Nőies és a középkorúakra jellemző foglalkozás 22% több, mint 5 éve 22% kevesebb, mint 6 hónapja 70% nő 30% felsőfokú végzettségű 30% éves 26% éves 20% főállásban végzi a kérdezőbiztosi munkát A munkaerőpiaci folyamatok leképeződése Fiatalok - keresetkiegészítés Idősek – felsőfokú végzettségűek Budapest polarizált, vidék homogén

Hasonló történetek

Motivációk, emóciók

Elsődleges motivátor a fizetés. Másodsorban a stimuláció jelent értéket a kérdezőbiztosi munkában. Pénzt keres Kommunikál, megismer Részt vesz

Az enervált (12%) Anyagi kényszerből dolgozik kérdezőbiztosként, munkájában a pénzen kívül semmi motiválót nem talál Férfi A csapatjátékos (32%) Általánosan pozitív beállítottságú, a csapat része Intenzív Város és község Egy kutatócég felé elköteleződött A felelős (31%) A munkával járó felelősség a a döntéshozatalban való részvétel motiválja Felsőfokú végzettségű A szabad lélek (24%) Munkájában elsősorban a változatosságot, mozgalmasságot keresi Főállású, több, mint 5 éve Budapest Négy csoportot különböztethetünk meg

„Érzelmi munkavégzés” Hullámvasút „Mi a következő cím?” „Hogyan tudnám visszaterelni a kérdőívre?” „Ki fog kijönni?” „Remélem, kedves emberek laknak itt..” „De jó, ez is megvan.” „Be kell jutni.” „Kész a tizedik, jön a tizenegy.”

Komfortérzet, elégedettség

Közepes szintű azonosulás és kötődés Csapatjátékosok – kisebb települések, kiemelkedő azonosulás és lojalitás

Az ideális kérdezőbiztos

siker = meggyőző kommunikáció

Eltérő eszközrendszerek és stratégiák csapajátékosok – felkészültség + praktikum szabad lelkek – meggyőzés + improvizáció felelősek – rutin

Viszony a megkérdezettekhez

A választorzítás tipikus mintázatot mutat

Zárt ajtók

Elsősorban a vagyoni helyzettel kapcsolatos információk a kritikusak

…és ennek oka a bizalmatlanság

Altruista motívumok a legjellemzőbbek a válaszadókra Szívességet tesz Szórakozik, kommunikál Instrumentális, „üzleti” típusú

Őszinteség, a kutatásba vetett hit

Összességében szkeptikus hozzáállás Az „enerváltak” csoportja konzisztensen negatív véleményt képvisel és közvetít

1977: harmadik típusú találkozások – csak reménykedünk benne, hogy egyszer majd kapcsolatba lépünk velük 2007: itt az idő,amikor már nem is kell kapcsolatba lépnünk velük?

1.Szelekció – a megküzdeni képesek kiválasztása 2.Felkészítés – kommunikációs készségek,érzelmi igénybevétel, „még nem is látott, de már nem szeret” 3.Lojalitásépítés – csapatépítés,autonóm munkacsoportok 4.Feldolgozás – bizonyos esetekben a hárítás kizáró formái hatékonyak lehetnek (hosszú távon, nagyvárosi környezetben)