Az MVH feladatai az SPS rendszer bevezetésében

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az Európai Unió támogatási alapjai, a as időszak újdonságai.
Advertisements

Az SPS rendszer magyarországi bevezetése
Az MVH és az MGSZH EI együttműködése erdészeti jogcímek vonatkozásában
1 ‘Bakonyalja-Kisalföld kapuja’ Vidékfejlesztési Egyesület évi ÚMVP monitoring adatszolgáltatási kötelezettség Kisbér,
A 17/2010. (III. 4.) FVM rendelet a családi gazdálkodók által igénybe vehető átmeneti állami támogatásról Szeged, március 31.
Költségvetés ,3 milliárd forint agrár-és vidékfejlesztésre.
Tájékoztatás a as EMVA társfinanszírozású vidékfejlesztési program évi éves végrehajtási jelentésben foglalt eredményekről ÚMVP MB 2013.
Az IKSZT címbirtokos szervezetek működtetési kötelezettségeiről VM Vidékfejlesztési, Képzési és Szaktanácsadási Intézet Budinszki István szeptember.
Környezetvédelmi termékdíj tanácsadó
PannonRIS – Folyami Információs Szolgáltatások Magyarországon
Tájékoztató az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program mezőgazdasági szaktanácsadási intézményrendszeréről, s az igénybevehető szolgáltatásokról Tisza.
Tájékoztató Fórum Észak Kelet-Pest Megyei Leader Egyesület 2170 Aszód Pesti út
Támogatás kalkulátor Közös Agrárpolitika 2013 után
Az SPS-re való átállás jogi szempontjai Dr. Mikó Zoltán
DG-AGRI, Közvetlen Kifizetések Igazgatóság
Durumbúza termesztési támogatás A területalapú támogatás felett: 344,5 euró hektáronként Nem hagyományos területeken: 138,9 euró.
KAP reformok (folytatás)
1 A KIFIZETÉSEK ÉS PÉNZÜGYI ELLENŐRZÉSEK FOLYAMATA A KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZETNÉL.
A projektek megvalósítása II. A projekt pénzügyi megvalósítása A támogatás lehívása 8. modul Ponácz György Márk SAKK-tréner.
Európai Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Alapból (EMVA) támogatott kérelmekhez kapcsolódó adatszolgáltatási kötelezettség oktatása február 2.-5.
A Közös Agrárpolitika (KAP) aktuális kérdései, várható változások ÚMVP képzés „Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alap: a vidéki területekbe beruházó.
Az állattartó telepek nyilvántartásainak szabályos vezetése
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. EU ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gabonaágazat Készítette: Keszthelyi Krisztián.
Közbeszerzési, Pályázati és Beruházási ismeretek
UMVP MB KAP albizottság, KAP-reform Papp Gergely Agrárgazdasági Kutató Intézet
Agrárfejlesztési Főosztály december 13.
Tájékoztatás az Európai Gazdaságélnkítő Csomagról ÚMVP MB Budapest, június 29. ÚMVP MB
2009. évi éves előrehaladási jelentés
Az új szakképzési törvény alkalmazása, a tanulók gyakorlati képzése
Az ÚMVP intézményrendszere
SPS törvény és végrehajtási jogszabályok
IKSZT A támogatás igénylésének feltételeit érintő változások, aktualitások.
INTÉZMÉNYKÖZI MEGÁLLAPODÁS SZERKEZET. TÖRTÉNET, SZEREPLŐK 1999-es megállapodás 2002-es megállapodás 2006-os (hatályos) megállapodás Módosítások: 2007,
2010. március 03. Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alapból az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program I. és II. intézkedéscsoportjához kapcsolódó.
Tájékoztató az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program mezőgazdasági szaktanácsadási intézményrendszeréről és az igénybevehető szolgáltatásokról Pataki.
Aktualitások, változások, újdonságok az agrár-szakképzésben Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium VIDÉKFEJLESZTÉSI, KÉPZÉSI ÉS SZAKTANÁCSADÁSI.
NVT AKG kötelező képzés 2006 FVM Képzési és Szaktanácsadási Intézet 1.Modul: 1.Modul: Általános kérdések, jogszabályok, eljárásrend Lukács-Lőrincz Rita.
A szakképzési jogcím rendelet (139/2008. (X. 22.) FVM r.) módosítása (2010. okt. 1.) Készítette: Wayda Imre vez. főtanácsos vez. főtanácsos Földművelésügyi.
Az FVM Vidékfejlesztési, Képzési és Szaktanácsadási Intézet megbízásából készült KÖLCSÖNÖS MEGFELELTETÉS Készítette:Almási István.
A különleges tejtámogatás
Zöldség, gyümölcs és dohány szerkezetátalakítási támogatás Dr. Fekete István Vidékfejlesztési Minisztérium.
Dr. Kozári József egyetemi docens, igazgató Szent István Egyetem Közép-Magyarországi Regionális Szaktanácsadási Központ V. Országos Tanácsadási Konferencia.
DIT-ÚMVP III. és IV. tengelyét, illetve a TS intézkedést érintő programmódosítási javaslatok Dr. Maácz Miklós főosztályvezető Vidékf ejlesztési Főosztály.
Kormányszóvivői tájékoztató. ESÉLY A FALUNAK ÉS A MAGYAR VIDÉKNEK Agrár- és vidékfejlesztési költségvetés 2005.
A Nyugat-dunántúli Operatív Programok jelenlegi helyzetének bemutatása
Éghajlatváltozásról MSZOSZ Elnökség március 2.
1 A CO 2 KIBOCSÁTÁSI EGYSÉG ÜGYLETEK ELSZÁMOLÁSA - tájékoztató a befektetési szolgáltatók részére október 15.
Iskolagyümölcs-program – végrehajtási tapasztalatok Angyal László igazgató Piaci Támogatások és Külkereskedelmi Intézkedések Igazgatósága Mezőgazdasági.
Agrár- és vidékfejlesztési támogatások 2004 I. félévében 1. SAPARD 2. NFT, Agrár és Vidékfejlesztési Operatív Program Intézkedései.
TÁRSADALOMBIZTOSÍTÁS- VÁLTOZÁSOK. BETEGSZABADSÁG A munkavállalót naptári évenként változatlanul 15 munkanap betegszabadság illeti meg. A betegszabadság.
Közösségi támogatások ellenőrzése - erdészeti támogatások- Nagy József osztályvezető október.
Magyar Dohánytermelők Országos Szövetségének Küldöttgyűlése 2006.November 20.
OSS szoftverek használta a VINGIS rendszer kialakításában
KAP A Közös Agrárpolitika változásai
Fás szárú energiaültetvények támogatása. Támogatás igénybevételének feltételei:  A termelő mezőgazdasági üzemének mérete meghaladja a 4 EUME-t (induló.
A felsőoktatási fejlesztési részhozzájárulásról (képzési hozzájárulás) október 19. dr. Halász Zsolt.
Natura 2000 fenntartási/ fejlesztési tervek készítéséhez nyújtandó támogatás – az ÚMVP-n keresztül -Natura 2000 konferencia – November 22. Makovényi.
2003. november 25.FVM e-agrárium1 Magyar Információs Társadalom Stratégia e-agrárium Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium Informatikai Főosztály.
A NAKVI szaktanácsadási feladatai október 1-től Dr. Mezőszentgyörgyi Dávid főigazgató ”A szaktanácsadás szervezeti átalakulása” Budapest, október.
A szaktanácsadás támogatása között
Dr. Nagy József elnök Bükk-Térségi LEADER Egyesület Tibolddaróc, január 30.
Gabonafélék, olaj-, fehérje és rost növények piacszabályozása (GOFR)
Az agrártámogatások új rendszere
KAP I. támogatások Madarász István osztályvezető Agrárközgazdasági Főosztály Budapest, május 14.
A szőlő szerketátalakítás és - átállítás támogatása – végrehajtási tapasztalatok Angyal László igazgató Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal Piaci.
A fiatal mezőgazdasági termelők támogatás végrehajtásának tapasztalatai május 26.
Teljeskörű Pénzügyi Szolgáltatások a Pannon Takarék Banknál
Dr. Benkő Péter Osztályvezető Március 8.
Előadás másolata:

Az MVH feladatai az SPS rendszer bevezetésében Bori Tamás elnökhelyettes 2008. szeptember 15. 1

Az Egységes Támogatási Rendszer (SPS) bevezetése

Támogatási rendszerek összehasonlítása Miért kellett bevezetni 2007-től a bázisjogosultságok rendszerét? EU-15 2004-2006: standard rendszer – termeléshez, termékpályához kötött és SPS EU-15 2007-től: SPS (elválasztott) rendszer Mo. 2004-2006: standard rendszer – termeléshez, termékpályához kötött - SAPS (elválasztott), top-up (termeléshez kötött) Mo. 2007-2008: SAPS (elválasztott), top-up (elválasztott) – részben, vagy teljesen Mo. 2009: SPS rendszer

Bázisjogosultságok bevezetése Termeléstől elválasztott nemzeti kiegészítő támogatási rendszer Referenciaév: 2006 (minél közelebb a 2007-es kötelező átálláshoz) Referencia mennyiségek: Támogatott állatlétszám (hízottbika, anyatehén, marha extenzifikáció, anyajuh kiegészítő támogatások) 2007. március 31-én rendelkezésre álló referencia összegek (tej) 2006. évi támogatott terület (szántóföldi növények, dohány, rizs, hüvelyes növények)

Hogyan került megállapításra a történelmi bázis? I. Rizs: 2006-os nemzeti kiegészítő támogatásban megállapított terület II. Hüvelyes növények: 2006-os nemzeti kiegészítő támogatásban megállapított terület III. Dohány: 2006-os nemzeti kiegészítő támogatásban megállapított terület Kiigazítva a 2006/05/15 és 2006/12/31 közötti dohánytermelési jog átruházásokkal

Hogyan került megállapításra a történelmi bázis? IV. Egyes szántóföldi növények: 2006-os nemzeti kiegészítő támogatásban megállapított terület Kiigazítva a 2006/05/15 és 2006/12/31 között a földhasználó személyében bekövetkezett változásokkal

Hogyan került megállapításra a történelmi bázis? V. Tejtámogatás: 2007. év előtt: Támogatás alapja: a termelő rendelkezésére álló tejkvóta mennyisége Egyéni kvóták: a gazda adhatja, veheti, bérbe adhatja, bérelheti, lemondhat róla Kifizetés alapja: ügyfél kérelme és tejtermelésre alkalmas állatállomány

Hogyan került megállapításra a történelmi bázis? V. Tejtámogatás: 2007. évtől kezdve: Támogatás alapja: a termeléstől elválasztott, történelmi bázis (termelési egység, kg) Történelmi bázis meghatározása: 2007.03.31 – báziskorrekcióra lehetőség Történelmi bázis: a gazda adhatja, veheti, bérbe adhatja, bérelheti, lemondhat róla Történelmi bázis átruházása,ideiglenes átengedése: beadva adott év szept. 30-ig (2007-ben okt. 31), tárgytámogatási évre vonatkozóan kerül elbírálásra

Hogyan került megállapításra a történelmi bázis? VI. Hízottbika: 2007. év előtt: termeléshez kötötten 2007. évtől kezdve: termeléstől elválasztva, történelmi bázisjogosultság alapján – nincs termelési kötelezettség Történelmi bázis meghatározása: 2006-os évre vonatkozó támogatott állatlétszám és a 2007. október 31-ig megküldött korrekció alapján

Hogyan került megállapításra a történelmi bázis? VII. Anyatehén: 2007. év előtt: termeléshez kötötten 2007. évtől kezdve: részben termeléstől elválasztva, részben termeléshez kötötten nincs termelési kötelezettség Történelmi bázis meghatározása: 2006-os évre vonatkozó támogatott állatlétszám alapján, korrekcióra – az összes bázisjogosultság kihasználása miatt – nem kerülhetett sor

Hogyan került megállapításra a történelmi bázis? VIII. Anyajuh kiegészítő: 2007. év előtt: termeléshez kötötten 2007. évtől kezdve: termeléstől elválasztva, történelmi bázisjogosultság alapján - nincs termelési kötelezettség Történelmi bázis meghatározása: 2006-os évre vonatkozó támogatott állatlétszám alapján

Hogyan került megállapításra a történelmi bázis? IX. Extenzifikáció: 2007. év előtt: termeléshez kötötten 2007. évtől kezdve: termeléstől elválasztva, történelmi bázisjogosultság alapján – nincs termelési kötelezettség Történelmi bázis meghatározása: 2006-os évre vonatkozó támogatott állatlétszám és az elfogadott hízottbika – és anyatehén korrekció alapján

A bázisjogosultságok kiigazításának kihívásai A támogatható területeket az MVH a MePAR-ban tartja nyilván A föld használata a kataszteri nyilvántartás (helyrajzi számok) alapján cserél gazdát (földadásvételi, -bérleti szerződések) Éppen ezért a gazdálkodóknak olyan kiigazítási kérelmet kellett közösen beadniuk, ahol a szerződésen szereplő helyrajzi számos területeket megfeleltetik a MePAR rendszerben nyilvántartott területeknek

Példa

A kataszteri földrészletektől eltérő művelési szerkezet problémája 1 fizikai blokk ----- 3 mezőgazdasági tábla 45 kataszteri földrészlet és attól teljesen eltérő művelés !

A bázisjogosultságok átruházása Bázisjogosultságok 2007-ben és 2008-ban átruházhatók (adhatók, vehetők, bérelhetők, örökölhetők) Átruházási kérelmeket véges határidőig (2008/12/31-ig) lehet beadni A bázisjogosultságok szintjét az MVH 2008/12/31-én „befagyasztja” Mindenkinek az aznap rendelkezésre álló bázisjogosultságok mennyiségét számítja be az SPS támogatási jogosultságok értékébe

2009 – áttérés az SPS-re 2008-ig: SAPS: területalapú átalány kifizetés Top-up: bázis jogosultság alapú kiegészítés egyes szektorokban 2009-től: SPS Regionális rész: területalapú átalány kifizetés Kiegészítő rész: a bázis jogosultságok alapján megállapított kiegészítés egyes szektorokban

1. eset: SAPS marad 2. eset: SPS bevezetése 2013 2012 2011 2010 2009 normatív (regionális) differenciált (történelmi) normatív differenciált 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 %, az EU-15 viszonylatában (EU-s + nemzeti forrás) %, az EU-15 viszonylatában (EU-s + nemzeti forrás)

Induló SPS jogosultságok leosztása és a 2009-es kifizetés Jogosultság-kiosztás (két komponens) Történelmi bázis-jogosultságok: GOFR Hízott bika Anyatehén Anyajuh stb. T Ö R T. T Ö R T. T Ö R T. Kifizetés (1. és 2. ütem) 2013-as névérték (€) 2.HU 2009-es kifizetési érték (€) Országos SPS pénzügyi keret (€) ----------------------------------------------- Országos támogatott terület (ha) R E G I O N Á L I S R E G I O N Á L I S R E G I O N Á L I S (1:45 p:mp) 2. H U 1. EU 2. H U 1. E U 1. E U 1. gazda 2. gazda 3. gazda 1. gazda 2. gazda 3. gazda A regionális rész mindenkinek ugyanakkora, a kiegészítő rész gazdánként eltérhet Először az uniós, majd a hazai forrásokat fizeti az MVH 19

2009 – áttérés az SPS rendszerre Miért 2009? Mert így lehet a támogatásokat olyan szinten rögzíteni, hogy az állattenyésztési ágazatok maximális szintű differenciált támogatást kaphassanak, miközben a növénytermesztéssel foglalkozók támogatási szintje sem csökken

2009 – áttérés az SPS rendszerre SPS támogatási jogosultságok értékét részben az első évben bejelentett hektárszám, részben a rendelkezésre álló bázisjogosultságok száma alapján számoljuk ki Teljes nemzeti ETR összeg Regionális összeg Kiegészítő összeg A bevezetés évében a megállapított területmennyiség alapján kerül meghatározásra A 2006. évi referencia időszakban igénybe vett támogatások alapján kerül meghatározásra

SAPS vs SPS rendszer Ami hasonló a két rendszerben: mind a két rendszer egy területalapú átalányból (SAPS, illetve regionális rész), továbbá egy szektor-specifikus kiegészítésből (top-up, illetve kiegészítő rész) áll Ami eltér a két rendszerben: az SPS rendszer nem két különálló támogatásból áll, hanem bevezeti a támogatási jogosultságok rendszerét, és ezek értékében egyesíti az átalánytámogatást és a szektor-specifikus kiegészítést

Újdonságok – SPS kérelmezés Az SPS kérelembenyújtás nagyban hasonlít a SAPS kérelmezés folyamatához A gazdálkodóknak a jogosult területeiket kell ugyanúgy bejelenteniük a kérelemben, mint eddig Az ügyfeleknek esetleg új adatokat is meg kell majd adniuk a gazdaságukról (a kölcsönös megfeleltetés miatt) Egységes kérelem: bizonyos vidékfejlesztési intézkedésekkel együtt történő beadás Elektronikus kérelem

Újdonságok - SPS támogatási jogosultságok átruházása SPS támogatási jogosultságok átruházásának feltételei szigorodnak SPS támogatási jogosultságok adhatók, vehetők, örökölhetők Bérlet: csak földterülettel együtt! Adásvétel: Földterülettel: elvonás nélkül Földterület nélkül: 50%-os elvonással!

Újdonságok – helyszíni ellenőrzés az SPS-ben Az SPS bevezetés első évében fokozott helyszíni ellenőrzési tevékenység a spekulációs törekvések, dupla igénylések, nem jogosult igénylések kiszűrésére!

Példa üzem Tevékenysége 2006-ban: Szántóföldi gazdálkodás: 200 ha Rét, legelő: 100 ha Virginia dohány: 5 ha Hízottbika tartás: 30 db Tejtermelés: 600 000 kg Ezen termelési tevékenységekre 2006-ban SAPS és top-up kérelmeket adott be az üzem, amelyeket az MVH ellenőrzött, jogosnak ítélt és kifizetett

Példa üzem - 2007. 2006 évi top-up támogatás alapján bázisjogosultságok kiosztása: Szántóföldi bázisjogosultság: 200 db Rét, legelő: - Virginia dohány bázisjogosultság: 5 db Hízottbika bázisjogosultság: 30 db Tej bázisjogosultság: 600 000 db

Bázisjogosultságok kiigazítása Állatalapú jogosultságok, dohány: központi ügyintézéssel lezajlott Szántóföldi növények kiigazítása: a 2006/12/31-ig földhasználó személyében bekövetkezett változásokkal Példa: üzemünk 2006. második felében bérbe vett további 100 hektár szántót, emiatt meglevő 200 szántóföldi jogosultsága – automatikusan! - újabb 100-zal egészül ki

Példa üzem bázisjogosultságai 1. Szántóföldi bázisjogosultság: 300 db Virginia dohány bázisjogosultság: 5 db Hízottbika bázisjogosultság: 30 db Tej bázisjogosultság: 600 000 db

Bázisjogosultságok adásvétele Bázisjogosultságok adhatók, vehetők, örökölhetők Példa: üzemünk eladja dohány bázisjogosultságait Bázisjogosultságokra kifizetés a termeléstől függetlenül jár! Példa: üzemünknek 2008-ban lejár 100 hektár szántóról szóló bérleti szerződése – ettől függetlenül összes bázisjogosultsága kifizetésre kerül.

Példa üzem bázisjogosultságai 2. Szántóföldi bázisjogosultság: 300 db Virginia dohány bázisjogosultság: - Hízottbika bázisjogosultság: 30 db Tej bázisjogosultság: 600 000 db

Példa jogosultságok értékének átszámolására €/egység (ha terület, db állat, kg tej) Érték (€) Burley 1200 Virginia 1500 Rizs 150 Hízott bika 120 Anyatehén 14 Marha extenzifikációs prémium 50 Tej 0,03 Anyajuh 3 Hátrányos térségek anyajuh kiegészítő 2 Szántóföldi növények regionális komponens 90

Példa üzem 300 hektár földre kérelmez 2009-ben, ezért 300 db jogosultságot kap Bázisjogosultságai: Szántóföldi bázisjogosultság: 300 db Hízottbika bázisjogosultság: 30 db Tej bázisjogosultság: 600 000 db 300 x 50 = 15 000 euró 30 x 120 = 3 600 euró 600 000 x 0,03 = 18 000 euró 15 000+3 600+18 000=36 600 euró referencia összeg Kiegészítő komponens értéke: 36 600/300=122 euró Regionális komponens értéke: 90 euró Egy jogosultság összértéke: 90+122=212 euró Azaz a termelő 300 jogosultságot kap, egyenként 212 euró értékben.

SPS jogosultságok felhasználása SAPS rendszerben: föld támogatás SPS-ben: föld + jogosultság támogatás Azaz példa üzemünknek minden évben kell lennie a használatában 300 ha földnek, hogy mind a 300 támogatási jogosultságára kifizetést kapjon

Példa üzem 2009-ben 2009-ben 300 db jogosultságot kapott, egyenként 212 euró értékben. 300 ha területe van Emiatt 300 db jogosultságot tud felhasználni, azaz 300*212 = 63 600 € támogatáshoz jut hozzá 100 ha 100 ha 100 ha 100 ha 100 ha 100 ha 300 ha föld 300 db jogosultság

Példa üzem 2010-ben Jogosultságainak száma változatlanul 300 db, értékük változatlanul 212 € 400 ha területe van Ettől függetlenül csak a meglévő 300 db jogosultságot tudja felhasználni, azaz 300*212 = 63 600 € támogatáshoz jut hozzá 100 ha 100 ha 100 ha 100 ha 100 ha 100 ha 100 ha 400 ha föld 300 db jogosultság 36

Példa üzem 2010-ben Jogosultságainak száma változatlanul 300 db, értékük változatlanul 212 € 200 ha területe marad Csak 200 db jogosultságot tud felhasználni, azaz 200*212 = 42 400 € támogatáshoz jut hozzá 100 ha 100 ha 100 ha 100 ha 100 ha 100 ha 200 ha föld 300 db jogosultság

Példa jogosultságok adásvételére Üzemünk meglevő 300 db, 212 € értékű jogosultságaihoz még szeretne továbbiakat vásárolni Megvesz 100 db, 90 euró értékű jogosultságot 100 ha föld párhuzamos megvásárlásával Továbbá megvesz 50 db 320 € értékű jogosultságot föld nélkül Szám Érték 300 db 212 € 100 db 90 € 50 db 160 €

Példa jogosultságok adásvételére Abban az esetben, ha egy gazdálkodónak több, eltérő értékű jogosultsága és korlátozott hektárszáma, a kifizetésben előnyt élveznek a nagyobb értékű jogosultságok, azaz: Gazdálkodónk 400 ha területtel és 450 db. jogosultsággal rendelkezik: Szám Érték 300 db 212 € 100 db 90 € 50 db 160 €

Példa jogosultságok adásvételére A jogosultságok kifizetése az alábbiak szerint alakul: Kifizetetlen marad tehát 50 db. 90 € értékű jogosultság Szám Érték 300 db 212 € 50 db 160 € 90 €

MVH végrehajtási feladatok Felkészülés a támogatási jogosultságok: Kiszámítására, kezdeti megállapítására Nyilvántartására Átruházásának kezelésére Kérelmezésének menetére Felhasználásának figyelésére Nemzeti tartalék kezelésére Kifizetésének végrehajtására 41

MVH végrehajtási feladatok Felkészülés a támogatási jogosultságok: Kiszámítására, kezdeti megállapítására Az egy hektárra jutó regionális jogosultság értékéhez szükséges a 2009. évi teljes magyarországi jogosult terület megállapítása – kulcsfontosságú a jó minőségű és helyes adatokat tartalmazó kérelmek kötelezően elektronikus úton történő benyújtása! 42

A Közös Agrárpolitika félidejű felülvizsgálata A 2003. évi reform a működtetés tapasztalatait figyelembe vevő kiigazítása Alapjaiban nem változtatja meg a rendszert, DE Változásokat biztosan hoz – érinti a végrehajtást Tanácsi rendelet 2008. novemberére várható, a végrehajtási rendeletek 2009. elejére 43

Dohánytermesztés

Dohánytermesztésre vonatkozó uniós előírások 2848/98/EK rendelet

Dohánytermesztésre vonatkozó hazai szabályozások I. 39/2008. FVM rendelet – SAPS rendelet 42/2008. FVM rendelet – Top-Up rendelet Burley: részben termeléshez kötött, részben termeléstől elválasztott támogatás Virginia: részben termeléshez kötött, részben termeléstől elválasztott támogatás 107/2008. FVM rendelet – 39/2008. és 42/2008. rendelet egyes jogcímeihez kapcsolódó támogatási összegek meghatározása 44/2007. FVM rendelet – Vis maior rendelet

Dohánytermesztésre vonatkozó hazai szabályozások II. 42/2008. FVM rendelet: Termeléshez kötött támogatás feltételei: 1. teljes betakarítható dohánytermés betakarítása 2. legalább 1,45 tonna/hektár dohány értékesítése a termelői csoport részére Termeléstől elválasztott támogatás feltételei: 1. történelmi bázis alapján 2. termelőt termelési kötelezettség nem terheli

Dohánytermesztésre vonatkozó hazai szabályozások III. 107/2008. FVM rendelet – 39/2008. és 42/2008. rendelet egyes jogcímeihez kapcsolódó támogatási összegek meghatározása: Burley: Termeléshez kötötten hektáronként legfeljebb 715 000,- Ft Termeléstől elválasztva történelmi bázisjogosultságonként legfeljebb 205 000,- Ft vehető igénybe

Dohánytermesztésre vonatkozó hazai szabályozások IV. 107/2008. FVM rendelet – 39/2008. és 42/2008. rendelet egyes jogcímeihez kapcsolódó támogatási összegek meghatározása: Virginia: Termeléshez kötötten hektáronként legfeljebb 895 500,- Ft Termeléstől elválasztva történelmi bázisjogosultságonként legfeljebb 266 000,- Ft vehető igénybe

Köszönöm megtisztelő figyelmüket!