Az adománygyűjtés kezdeti lépései a Magyar Természetvédők Szövetségénél Ladányi-Benedikt Ildikó kommunikációs munkatárs szeptember 20.
A Szövetségről 1989-ben alakult 113 tagszervezet Föld Barátai Magyarország környezeti problémák megoldása, a fenntartható fejlődés népszerűsítése (9 nagy szakmai program)
Miért? Pályázati lehetőségek beszűkülnek (hazai, PHARE projektek) Színvonalas pályázatokhoz tőke, de legalább önerő szükséges Élni, tenni, dolgozni…
Kezdeti lépések Fő támogatók: Soros Alapítvány ( ); PHARE Access 2003 ( ) Growing Together projekt (páli fordulat – szakértő szervezet – szakértő, kampányoló szervezet – szervezet átalakítás sikerei ) Arculatváltás Ismertség mérése, tudatos növelése (piackutatás » média munka) Adománygyűjtő kampányok szervezése, tesztelése Kommunikációs munkakör szétválasztása – public relations és marketing területekre
2003 – 2006 Friends of the Earth / Föld Barátai Együtt növekedni projekt Kétoldalú együttműködés (Nyugat – Kelet-Közép Európa) (Anglia, Dánia, Hollandia, Ausztria, Magyarország, Csehország, Szlovákia, Litvánia, Bulgária, Észtország) Területek: média és pr, kampányok, támogatók, szervezetfejlesztés
Eredmények: média és pr A terület létjogosultságot kap a szervezetben, kommunikációs munkatárs. Évente legalább 500 sajtómegjelenés. ARCULAT ÉS LOGO VÁLTÁS!!!
Eredmények: kampányok Évente átlagosan 5 akcióhét, 5 nyári fesztivál tagszervezetekkel (70 akciónap, látogató, kampányonként átlagosan ismeretterjesztő szóróanyag, akciónként átlagosan 5000 aláírás környezeti problémák megoldásáért) Kampányok kulcsa: együttműködés a 113 tagszervezetünkkel. Eredmény: növekvő ismertség, sajtómegjelenés, társadalmi kapcsolatok fejlődése (ember – döntéshozók)
Eredmények: szervezeti átalakulás 113 tagszervezet Magyar Természetvédők Szövetsége elnöksége Közös szakmai programok, munkacsoportok és kampányok Tagcsoport találkozók
Eredmények: támogatók Tudás és tapasztalat átadás: Friends of The Earth Ewni Friends of the Earth Czech Republic – Hnutí Duha Tréningek, képzések, oktatások, tapasztalatcsere programok.
Phare program Zöld szervezetek kapacitásépítése az élelmiszerbiztonság növeléséért – sikeres macro pályázat Élelmiszerbiztonság + adománygyűjtés Szakmai programok a tagszervezetek bevonásával Direkt Marketing levelek, 1% kampány, adományozói hírlevél, támogatói oldal kialakítása a honlapon, közvéleménykutatás, adománygyűjtési tréningek 100 egyéni támogató
Arculatváltás és adománygyűjtés
Adománygyűjtő kampányok 1 % kampány Dm levél, honlap DM levél - 3 kampány június június szeptember Insert kampány Női magazinokban Honlap a támogatóknak áprilistól
Tanulságok Közvéleménykutatás (Szonda Ipsos) Aktív, hiteles, szakértő szervezet Nagy média nyilvánosság Belső tanulságok Humánerőforrás megteremtése (munkakör szétválasztása MTVSZ esetében) Forrás és tudásbázis megalapozása, rövid távú siker ezen a téren nem létezik
Köszönjük a Soros Alapítvány és a PHARE Access 2003 támogatását! Köszönöm figyelmüket!