"SZELLEMI TÕKE, MINT VERSENYELÕNY" avagy a tudásmenedzsment szerepe a versenyképességben 2010.06.19. Révkomárom -

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ITE az innovatív Tudás Egyeteme az Innováció Innovációja Innovatív kérdések és válaszok a fenntartható gazdasági, társadalmi, környezeti-ökológiai, kulturális.
Advertisements

Mintacím szerkesztése • Mintaszöveg szerkesztése – Második szint • Harmadik szint – Negyedik szint » Ötödik szint Tartalom- és módszerfejlesztés a Műegyetem.
Percdíjas online elemzések
SZENT ISTVÁN EGYETEM GAZDASÁG- ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR AUTO- SZŰRŐ FEJLESZTÉSE TÁBLÁZAT ALAPÚ JELENTÉSEK UTÓLAGOS, BÖNGÉSZŐN BELÜLI TOVÁBB- FELDOLGOZÁSÁRA.
SZENT ISTVÁN EGYETEM GAZDASÁG- ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR KUTATÓK ÉJSZAKÁJA SZEPTEMBER 24. AUTO-SZŰRŐ FEJLESZTÉSE OLAP JELENTÉSEK UTÓLAGOS, OFFLINE.
Gazdasági Informatika Tanszék
NYF-”VEKTOR” Versenyképes Kutatás, Technológia, Oktatás a Régiónkban c. projekt nyitókonferenciája június 27. Badak Béla okl. könyvvizsgáló
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
INNOCSEKK 156/2006 ONLINE SZAKÉRTŐI KERETRENDSZER FEJLESZTÉSE Developing an online expert system generator Készítette: Gerendás László, ISZAM III. Szent.
INNOCSEKK 156/2006 XXX. Jubileumi OTDK Közgazdaságtudományi Szekció Gazdasági informatika és E-business Tagozat Készítette: Vrabély Balázs,
Online gazdasági informatika szótár fejlesztése OGIL Dr. Pitlik László, Pásztor Márta, Popovics Attila, Bunkóczi László, Pető István Szent István Egyetem,
Készítette:Horváth Henrietta (ISZAM3) Gödöllő,
Minőségi oktatás, versenyképesség, oktatási innováció A Microsoft magyarországi innovációs napja Magyar Tudományos Akadémia 2009 november 30 Halász Gábor.
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
Online hasonlóságelemzések: Inkonzisztenciák feltárása különböző földérték- kategóriák kapcsán Pitlik László, SZIE Gödöllő (Forrás: my-X.hu Hírlevél) 2007.
Szellemitulajdon-kezelés a közfinanszírozású kutatóhelyeken Németh Gábor igazgató MSZH Iparjogvédelmi Tájékoztatási és Oktatási Központ „TTI Kerekasztal”
E-quilibrium Automated derivation of fact-based strategies for policy making Tény-alapú szakpolitikák automatikus levezetése Pitlik László, SZIE Gödöllő.
TTI kerekasztal Pécs, április Spin-off vállalkozások a Debreceni Egyetem - Bartha Klára innováció menedzser Debreceni Egyetem Tudás- és Technológia.
INFOTÁRS A Társadalomtudományi és Informatikai Kar közös projektje.
Felsőoktatási Minőségfejlesztési Rendszer
Budapest, KÖNYVISMERTETŐ Középpontban az i n f o r m á c i ó b r ó k e r Dr. Pitlik László SZIE Gödöllő Gazdaságelemzési és Módszertani Intézet.
Innovatív HR-modulok fejlesztése
Konzisztenciára törekvő benchmarking, avagy mezőgazdasági üzemek összehasonlító elemzése L. Pitlik (1), M-G. Zilahi-Szabó (2) (1) SZIE Gödöllő, Gazdaságelemzési.
Agrárinformatikai kutatások helyzetének áttekintése Pitlik László (MAGISZ, SZIE) I. Agrárinformatikai Nyári Egyetem Gödöllő Szervezők:
Tény-alapú döntéstámogatás a turisztikában, avagy innovatív információs rendszerfejlesztési tapasztalatok TDM szervezetek pozícionálási és versenyképességi.
Pitlik László, Pető István; SZIE GMI GINT1 A számvitelszervezés újszerű informatikai aspektusai SZIE GTK, Pénzügy-számvitel Szakirány Gödöllő, 2004.
Online hasonlóságelemzések: Online hasonlóságelemzések: Tapasztalatok árfolyamok előrejelzésekor ad hoc kérdések és inputok alapján Pitlik László, SZIE.
Gyanúgenerálás HR-kockázatok minimalizálása érdekében hasonlóságelemzéssel Pitlik László SZIE Gödöllő, Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar, TATA Kiválósági.
Online hasonlóságelemzések: Online hasonlóságelemzések: Tapasztalatok (kukorica) hozamfüggvények levezetése kapcsán Pitlik László, SZIE Gödöllő (Forrás:
Online hasonlóságelemzések: Online hasonlóságelemzések: Totó-automata?! Pitlik László, SZIE Gödöllő (Forrás: My-X.hu Hírlevél) október INNOCSEKK.
Online hasonlóságelemzések: Online hasonlóságelemzések: Tapasztalatok elítéltek képzésének engedélyezése kapcsán Pitlik László, SZIE Gödöllő (Forrás: My-X.hu.
Pitlik László, SZIE Gödöllő (Forrás: My-X.hu Hírlevél) augusztus
Mezőgazdasági szaktanácsadás online támogatással: on-line benchmarking tesztüzemi adatok alapján Területválasztási szaktanácsadás tesztüzemi,illetve szimulációs.
Testre szabott Microsoft szoftver-licenc meghatározása online szakértői rendszerrel Készítette: Kurucz Eszter
Ajánlott irodalmak a szakértői rendszerek témakörében Hallgatói és oktatói referenciák: EGO (szakértői rendszerek online fejlesztése manuálisan)EGO MY-X.
INNOCSEKK 156/2006 Hasonlóságelemzéssel támogatott értékbecslés ingatlanfejlesztők számára E-VALUATION - SUPPORTED WITH SIMILARITY ANALYSIS - FOR REAL.
Info-Periszkóp Mezőgazdasági külső információs rendszer fejlesztési tapasztalatai Pető István – Szent István Egyetem, Gödöllő Gazdasági Informatika Tanszék.
Az eFARMER projekt és kapcsolódása a magyar agrárgazdasághoz Dr. Pitlik László SZIE Gazdasági Informatika Tanszék KKVE Budapest, január 21.
INNOCSEKK 156/2006 Szent István Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Egyetemi Tudományos Diákköri Konferencia november 25. Készítette: Vrabély.
Bázisérték, monitoring avagy szemléletváltás a vidékfejlesztési döntések előkészítésében Pitlik László, Horváth Henrietta, SZIE Gödöllő 9. MY-X szeminárium:
My-X Hírlevél: március A tartalomból: SCORE vs. FRAMINGHAM: Egyedi „biometriai” elemzések rendszerszintű kockázata Médiatorta a meteorológiai előrejelzések.
Online kommunikáció nappalos és levelezős tananyagok BA KMT II. Pitlik László, SZIE, GTK Gödöllő 2008 ősz INNOCSEKK 156/2006, ill. INNOCSEKK 438/2006.
A számvitelszervezés újszerű informatikai aspektusai
Online hasonlóságelemzések: Online hasonlóságelemzések: Az érdekvédelem és az emberi erőforrásokkal való gazdálkodás matematikája, avagy ez mind-mind hasonlóságelemzés!
Szent István Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar TATA Kiválósági Központ és Informatikai Intézet VIII. Alkalmazott Informatika Konferencia, Kaposvár.
Készítette:Horváth Henrietta (ISZAM3) Gödöllő,
Szent István Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar TATA Kiválósági Központ és Informatikai Intézet XXX. Jubileumi OTDK Közgazdaságtudományi Szekció.
A GAZDASÁG- ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR FELADAT- ÉS STRUKTURÁLIS RENDSZERE Szerkesztette: © Dr. Szilágyi Tivadar, KARI TANÁCS KARI TANÁCS TÁRSADALMI.
„Felsőoktatás új utakon” Fejlesztési célok és források a felsőoktatásban november 28. Budapest.
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
Mesterséges intelligencia az információbiztonság szolgálatában GOP /A ITBSZM Mesterséges intelligencia az információbiztonság szolgálatában.
Robotszakértők (robot-tanácsadók) fejlesztése Pitlik László SZIE Gödöllő VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK Budapest, március 21. (ISBN száma:
Mikroszintű versenyk é pess é g. Az üzleti szervezetek versenyképességének elemzése, a versenyképesség növelése Egy, a magyar közgazdászok által 1995-ben.
INNOCSEKK 156/2006 Szent István Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Egyetemi Tudományos Diákköri Konferencia november 24. Készítette: Vrabély.
Stratégiai emberi erőforrás gazdálkodás Hajdúnánás Város Önkormányzatánál (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a Hajdúnánási Közös.
Paradigmaváltás lehetősége és szükségszerűsége az oktatásban Pitlik László My-X kutatócsoport Magyar Tudomány Ünnepe Gödöllő.
Mezőgazdasági szaktanácsadás online támogatással: Területválasztási szaktanácsadás tesztüzemi,illetve szimulációs adatok alapján on-line benchmarkingtesztüzemi.
Földmegfigyelés és objektivitás Pitlik László, SZIE Gödöllő GTK TKI ITT Budapest,
Innovációs menedzserképzés (30 órás verzió) Pitlik László SZIE Gödöllő / INNOREG-KMRIÜ
Avagy hasonlóságelemzés a környezeti nevelésben „Magolás helyett” - erdei tanóra más szemmel - avagy hasonlóságelemzés a környezeti nevelésben Pitlik László,
Szent István Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet Döntéstámogatás a mezőgazdasági gépvásárlás.
Innováció, big data, adatbányászat (Pitlik László, SZIE/INNOREG KMRIÜ)
SZIE GTK TTI KFI-csoport
Tanácsadási tapasztalatok felsőoktatási és magán know-how
 Generációk együttműködése az oktatásban, avagy a generációk együttműködésére/együttmozgására utaló jelek tetten érése a Google Trends adatbázisa alapján.
Milyen kulturális tényezők lehetnek hatással az USA tagállamainak mozgástudatosságára? I. rész – szimuláció / Békéscsaba (II. rész – hatásmechanizmusok.
Rosling-animációk didaktikai potenciálja a tanításban/tanulásban
Játékosított keretrendszerben történő tanulásból nyert log-adatokra alapozó profilírozás Pitlik Mátyás, Pitlik László (sen) és Pitlik László (jun) ELTE/IK,
(SZIE MY-X, ELTE TTK, ELTE IK, BME GPK)
Előadás másolata:

"SZELLEMI TÕKE, MINT VERSENYELÕNY" avagy a tudásmenedzsment szerepe a versenyképességben Révkomárom - Interdiszciplináris tapasztalatok az online tudásmenedzsmentet érintő innovációkbanhttp:// Pitlik László, SZIE Gödöllő Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar TATA Kiválósági Központ és Informatikai Intézet Információtechnológiai Tanszék Partnerek: Agroconsult Kft., GIK Kft., CREW-PA Kft., InnoHow Kft., InnoSpin Kft.

INNOCSEKK 156/2006 Előadásvázlat Bevezetés: A teljes szövegű tanulmány szerkezetéről Bemutatkozás: Mi is egy módszertani innováció? –Tudatosság –Objektivitás –Fenntarthatóság Feltételezés és bizonyítási kísérlet: A (módszertani) innováció jelenlegi keretrendszere fenntarthatatlan!? –Kiemelt problémák –Kitörési pontok Összefoglalás

INNOCSEKK 156/2006 Tartalom (kivonat a teljes szövegű tanulmányból) Helyzetértékelés: Milyen jogi, szervezeti, szervezési és motivációs (didaktikai, pszichológiai, szociológiai) problémák nehezítik az innováció (vagyis a piac elismerését kiváltó újítások) terjedését? Az innováció felismerésének akadályai –Az innovációs folyamatok fontosabb jogi buktatói –Az innovációs folyamatok szervezeti buktatói –Az innovációs folyamatok szervezési buktatói –Az innovációs folyamatok motivációs buktatói Didaktikai aspektusok –Pszichológiai aspektusok –Szociológiai aspektusok Milyen stratégiai elveknek és operatív lépéseknek köszönhetők az eddigi sikerek? –Stratégiai elvek –Operatív lépések Milyen jövőkép rajzolható fel az interdiszciplináris (context free) online tudásmenedzsment szolgáltatások számára az eddigi fejlődési ív alapján?

INNOCSEKK 156/2006 Bemutatkozás Ha a lét határozza meg a tudatot, akkor a közel múlt létezési formáiban a legnagyobb deficitet a tudatosság, az objektivitás és a fenntarthatóság kapcsán lehet tetten érni (vö. közbeszerzés, közteherviselés, közhangulat, közhasznú adatvagyon-gazdálkodás)… Ezért az emberi intuíció/asszociáció át kell, hogy kerülhessen részlegesen a részlegesen automatizálható mesterséges intelligenciák területére, ami nem más, mint data-driven *policy making, avagy a tény-alapú szakpolitizálás (társadalmi/vállalati/civil/egyéni szinten) Potenciális megoldás = OLAP + hasonlóságelemzés

INNOCSEKK 156/2006 Feltételezés: A módszertani innováció terjedését a jelenlegi jogi, motivációs, stb. keretek nem segítik kellően… Kiemelt problémák: Az Innovációs Törvényre alapozó egyetemi Szellemi Tulajdonkezelési Szabályzatok lyukasak, logikátlanok, egyoldalúak, aránytalanok, azaz fenntarthatatlanok. A felismert hibák kijavítására nincsenek munkakörök, világos érdekviszonyok, kompetenciák. A jog kibújt a matematika védőernyője alól…

INNOCSEKK 156/2006 Bizonyítási kísérlet: Egy spin-off cég alapítása kapcsán: már maga a spin-off definíció is ködös (HU vs. OECD) a know-how definíciója esetleges… (vö. felajánlás, licencia) a kutató és a kutató intézmény szerep-megosztása kaotikus a parallel utak szabályozatlanok (többszörös intézményi kötődés) az időtényező kezeletlen (korábbi jogviszonyok aktuális hatása) Vagyis: nem a know-how, hanem a személy/szervezet áll a középpontban, a szervezet erősebb jogosítványt kap, mint a személy… a jogi szabályozás eleve a potenciális visszaélések kezeléséről, s nem működő alapmodell-változatok definiálásáról szól… mindenki előre vitatkozik a még meg sem termelt eredmény felosztásán, dinamikus érdek-konfigurálás helyett…

INNOCSEKK 156/2006 Kitörési pontok a piaci/gazdasági és közigazgatási szereplők legyenek stratégák, megrendelők, monitorozók, befogadók a kutatás/oktatás legyen önkritikus, stratégia-orientált és operacionalizált, monitorozó a képzési didaktika legyen innovatív, alkotás-orientált, kooperatív, probléma-orientált, jog-keletkeztető, közhasznúság-orientált, egymásra épülő, versengő ( a tanácsadás legyen önminősítő, versengő Az ideálhoz való n-dimenziós közeledés legyen objektíven mérhető! Mert már lehet, hogy ilyen legyen…

INNOCSEKK 156/2006 Összefoglalás Az objektíven bizonyítható, verseny által katalizált előrehaladás álljon már a középfokú oktatás középpontjában is, ahol az oktató munkatárs a Diák/Hallgató kritikus erőforrás a piac és az állam kritikus keretrendszer a jog újra a kibernetika része… NEM VÁGYÁLOM, HA ÍGY ÉLÜNK, MÁRIS VALÓSÁG…

INNOCSEKK 156/2006 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! A teljes szövegű tanulmány és a PPT máris letölthető: (A teljes szövegű tanulmány e-learning verziója hamarosan a KMRIÜ szerkesztésében…) További kérdések esetén: