„Közös ügyünk a biztonságos vasúti átjáró” konferencia

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TISZTA FEJJEL A Magyar Rendőrség információs kampánya.
Advertisements

„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
OBJEKTÍV FELELÖSSÉG- ZÉRÓ TOLERANCIA
A KÖZLEKEDÉSRENDÉSZET LEHETŐSÉGEI NAPJAINKBAN
Az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság középtávú koncepciója
Földházi György osztályvezető vasútbiztonsági osztály
TÁMOP-5.5.5/08/1 A diszkrimináció elleni küzdelem – a társadalmi szemléletformálás és hatósági munka erősítése Társadalmi szemléletformálás – a komplex.
Partnerek vagyunk az úton László János Magyar Kerékpárosklub.
Közúti közlekedési előéleti PONTRENDSZER (2000. évi 128
Hogyan járulhat hozzá a Rendőrség a közúti közlekedésbiztonság további javításához? Budapest, november 30.
Közlekedési balesetek okairól, statisztikai adatokkal, tanulságokkal
2008. I.-VIII. HÓNAP ESEMÉNYEI KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Siófok, Orosz Dalma főosztályvezető.
Kardos Sándor István r. alezredes ORFK Humánigazgatási Szolgálat
Biztonsági kihívások a gyorsforgalmi úthálózaton Jákli Zoltán műszaki vezérigazgató-helyettes ÁAK zrt.
Rusznák András – ügyvezető, GOE
Hangunk megsokszorozza erőnket ! A betegszervezetek jelentősége
BALATONAKARATTYA – BALATONKENESE ÁLLOMÁSOK KÖZÖTT – AZ AS380 JELŰ FÉNYSOROMPÓNÁL – AZ 1972 SZÁMÚ VONAT ÜTKÖZÉSE SZEMÉLYGÉPKOCSIVAL KBSZ SZAKMAI NAPOK -
BALESETI STATISZTIKA - a vasútbiztonsági irányelv változása KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Budapest, március 31. Gincsai János főosztályvezető.
MÁV Zrt. Biztonsági Igazgatóság Vasútbiztonsági Osztály
Cigány ügyek az Emberi Jogok Európai Bírósága előtt Siófok, szeptember 16.
A tételek eljuttatása az iskolákba
Rendészeti feladatok a kerékpárosok közlekedésbiztonsága érdekében
FÜGGETLEN KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI
1 KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Budapest, március 30. dr. Gincsai János főosztályvezető A évi tevékenység összefoglalása.
1 A KBSZ BEMUTATÁSA év eseményei KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Budapest, március 31. Orosz Dalma főosztályvezető.
A MÁV Zrt. helyzete és szerepe a vasúti közlekedés biztonságában
A LÁTHATATLAN PÉNZ TITKAI
szakmérnök hallgatók számára
A szelektív gyűjtés helyzete, eredményei Kommunikációs kihívások
Veszélyes üzemek kritikus infrastruktúra védelmi aspektusai
Kerékpártároló átadás
Dr. Kovács Zsuzsanna, Dr. Scheiber Dóra, Toma Andrea
Mandrik István ügyvivő Munkavédelmi Bizottság munkáltatói oldal
Az oktatási segédanyagokhoz szükséges ismeretanyag összeállítását a megyei rendőr-főkapitányság bűnmegelőzési osztálya gerontológiai szakemberek bevonásával.
Vasúti Infrastruktúra Fejlesztési Főosztály február Előadó: Gaál Gyula, a MÁV ZRt. elnök-vezérigazgatója Közlekedés- és logisztikai fejlesztési konferencia.
MUTATVÁNYOS BERENDEZÉSEK PIACFELÜGYELETI ELLENŐRZÉSE
2009. október 20. Erős pillérek - javuló közlekedésbiztonság 2009, ORFK 1 Útgazdálkodás és hálózatfejlesztés biztonsági kérdései Mocsári Tibor főmérnök.
Dr. Kontrát Károly Belügyminisztérium parlamenti államtitkár
„Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” c. konferencia ORFK, Budapest, október 20. 1/19 Közlekedésbiztonsági trendek az Európai Unióban és Magyarországon.
Közlekedéstudomány a közlekedésbiztonság szolgálatában BESZÁMOLÓ A KTE KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI ÁLLANDÓ BIZOTTSÁG TEVÉKENYSÉGÉRŐL Előterjesztő: KTE Országos.
SÉRÜLÉKENY BIZTONSÁG Közlekedéstudomány a közlekedésbiztonság szolgálatában „KÖZLEKEDÉSI SÉRÜLÉSEK” KONFERENCIA Budapest, szeptember 26. Előadó :
„Közös ügyünk a biztonságos vasúti átjáró” Konferencia Bükfürdő, június KTE Vas Megyei Területi és Soproni Városi Szervezet KTE Közlekedésbiztonsági.
Térfigyelő rendszer Baján
A fáradtság szerepe a közúti közlekedési balesetekben – az M70 példája
1 Óberling József r. ezredes rendőrségi főtanácsos ORFK Közlekedésrendészeti Főosztály vezetője I-IV. hónap közlekedési baleseti statisztikája, valamint.
A közúti ellenőrzés gyakorlata az Európai Unióban „Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” konferencia Budapest, Október 20. Gégény István ORFK.
Óberling József r. ezredes
„Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” Dr. Bencze József r. altábornagy Országos rendőrfőkapitány Közlekedésbiztonsági konferencia Budapest, 2009.
Az EU új Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramja és a magyar álláspont kialakítása A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kapcsolódó feladatai Előadó: Schváb.
2009. február 24. Holcim, mint felelős munkáltató.
A közúti közlekedésbiztonság alakulása Magyarországon;
A NEMZETI KÖZLEKEDÉSI HATÓSÁG Dr. Kerekes István.
ÉRDEKEGYEZTETÉS ÉRDEKKÉPVISELET
Tim Tregenza Hálózat-Manager Európai Munkahelyi Biztonsági és Egészségvédelmi Ügynökség Legyen Európa biztonságosabb, egészségesebb és produktívabb munkahely!
Csurik Magda Országos Tisztifőorvosi Hivatal
Nemzetközi és hazai előírások az e-jármű tervezésekor és jármű átalakításkor Németh Erika
QualcoDuna interkalibráció Talaj- és levegövizsgálati körmérések évi értékelése (2007.) Dr. Biliczkiné Gaál Piroska VITUKI Kht. Minőségbiztosítási és Ellenőrzési.
Útépítési munkálatok és új forgalmi rend (a Kőrösi út, Kisfaludy, Bacsó B., Vasút, Csontos J. utcákban)
Jogalkotás-jogkövetés, ahogy az ügyvéd látja
VÁLLALKOZÓI TÁJÉKOZTATÓ Budapest, március 26.
Óberling József r. ezredes
A közlekedési szabályok megtartása rendőri szemmel
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Biztonságkutató Mérnöki Iroda
„Erős pillérek – Javuló közlekedésbiztonság” Budapest, október 20. Horváth Zsolt Csaba elnök Az NKH szerepe a Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramban.
TÓCÓVÖLGY – BALMAZÚJVÁROS AS 41 VASÚTI BALESET KBSZ SZAKMAI NAPOK – VASÚT Siófok, április 10. Karosi Róbert balesetvizsgáló.
A 4. számú főút közlekedésbiztonsági projektje. A 4. számú főúton bekövetkezett balesetek aránya a Jász-Nagykun-Szolnok megyében bekövetkezett személyi.
Budapest, március 24. A húsvéti ünnepi időszak rendőri feladatai Óberling József r. ezredes rendőrségi főtanácsos ORFK Közlekedésrendészeti Főosztály.
Személysérüléses közúti balesetek száma: +1,2%
Előadás másolata:

„Közös ügyünk a biztonságos vasúti átjáró” konferencia Gégény István ORFK – OBB A rendőrség feladatai a vasúti átjárók biztonsága érdekében; a prevenció lehetőségei „Közös ügyünk a biztonságos vasúti átjáró” konferencia Bükfürdő, 2010. június 9-10.

Akiknek szerencséjük volt!

És akiknek NEM!

Autóbusz balesetek vasúti átjárókban Kecskemét 37 halott 19 sérült Sorompó nélküli 1973 Hajdúsámson 12 halott 14 sérült Sorompó nélküli 1975 Lökösháza 12 halott 7 sérült Jól működő fénysorompó 1979 Siófok 20 halott 13 sérült Jól működő fénysorompó 1980 Mohora 17 halott 29 sérült Jól működő fénysorompó 1981 Pörböly 12 halott 22 sérült Sötét fénysorompó 1992 Kutas 13 halott 15 sérült Nyitott teljes sorompó 1996 Siófok 33 halott Jól működő fénysorompó 2003 ???

Vasúti és közúti járművek összeütközése 2005-2009. 2005. 2006. 2007. 2008. 2009. Vasúti és közúti járművek össze-ütközése 106* 35 34 44 39 *2006-ban a statisztikai adatgyűjtésben módszertani változás történt (10 millió Ft-ról 40 millió Ft-ra emelkedett a jelentős anyagi káros vasúti átjárós ütközések alapértéke)

Balesetek vasút-közút szintbeni kereszteződésben 2005-2009. 2005. 2006. 2007. 2008. 2009. Összes ütközés száma 106* 35 34 44 39 Ebből személyi sérüléses 42 33 Meghalt személyek száma 23 fő 20 fő 42 fő 28 fő

A vasúti átjárók biztonságával kapcsolatos rendőri tevékenység területei Represszív tevékenység - közúti ellenőrzések a vasúti átjárók környezetében - napi ellenőrzési tevékenység része - közös kampányok a MÁV-Zrt-vel Preventív tevékenység - célirányos felvilágosító és kommunikációs tevékenység - közlekedésre nevelés - balesetmegelőzés egyéb területei - ORFK-OBB szerepe Egyéb hatósági tevékenység (infrastruktúra kialakításban közreműködés, szignalizációk stb.)

Vasúti átjárók forgalmának célellenőrzése I. 2010. március 30. A Rendőrség - MÁV Zrt. - Rendőrség együttműködése keretében Országosan 60 vasút-közút szintbeni átjáróra terjedt ki A forgalomellenőrzésen túl az átjárók forgalombiztonsági szemléjére is kiterjedt A rendőrség a legfőbb baleseti kockázatot jelentő szabályszegések ellen lépett fel Szabályszegések technikai eszközökkel történő rögzítése (az objektív felelősség hatálya alá tartozó ügyekben) További ellenőrzések: 2010. június 03. és 22. Az ellenőrzések tapasztalatai az ORFK-OBB honlapján megismer-hetők

Vasúti átjárók forgalmának célellenőrzése II. (2010. március 30.) Szankciók: 24 gépjármű és 5 kerékpár haladt át tilos jelzésen (a rendőri jelenlét ellenére) Helyszíni bírság: 67 fővel szemben Szabálysértési feljelentés: 9 esetben Közigazgatási eljárás: 95 fővel szemben Összesen mintegy 200 jogsértés néhány óra alatt Tapasztalatok: Gyakori a körültekintés nélküli átjáróba hajtás Kereszteződésben megállás forgalmi okból Kerékpárosok és gyalogosok kevésbé tekintik kötelezőnek a szabályokat Az akció napján a vasúti átjárókban nem történt baleset

Prevenció A represszív (ellenőrző) tevékenység szükségszerű kiegészítője Fontos terület a vasúti átjáróban történő balesetek megelőzésére is Kommunikáció: a lehetőségek valóságos tárháza „Forráshiányos” időszakban a szerepe még inkább felértékelődik A prevenció főbb elvei és irányai: Nem léteznek „sablonok” - haladni kell a korral Korcsoportnak megfelelő eszközök alkalmazása (közlésmód, nyelvezet, stílus) Hagyományos kommunikációs eszközök mellett sokkoló kampányok Internet lehetőségek (honlap, egyéb) Bulvár sajtó Rendezvények lehetőségei Egyéb területek (gyermekrajz pályázat stb.)

Egy érdekesség – vasútbiztonság gyermekszemmel!!!

Vasúti átjáró kampányok Világszerte számos kampány folyik napjainkban is Korántsem új módszer a vasúti átjáróban történő balesetek visszaszorítására Már a XX. század első felében is alkalmazták A képen egy új-zélandi kampány kiadványa látható: „Safety Crossing Campaign” „Állj! A biztonság az első!” „Tanulmányozza a tömeg jelentőségét!”

Nemzetközi kampányok a vasúti átjárók biztonságáért ‘Don’t risk it!’ kampány Ausztráliában: „zéró tolerancia” meghirdetése a kormány által (2009) + számos kezdeményezés ‘Railway Safety Campaign’, 2010. májustól (Kanada); Cél: egyetlen baleset (sérülés, haláleset) sem történjen az év végéig ‘Don’t Run The Risk’ kampány 2009 (UK) „Bahnübergang” kampány 2009. szeptember (D)

A sokkoló propaganda ismérvei EU-ban egyre inkább elterjedt és alkalmazott módszer Kimagasló hatásfok jellemzi Első sorban az érzelmekre hat (fiatalok elérése) Rövid, tömör, csattanós kifejezés Bemutat, vagy érzékeltet Hátrányai: - a célközönség egyre „véresebb” közlésmódot vár - „tönkreteheti az estét” Nem minden korcsoportnál hatásos (idősek stb.) Csak más módszerekkel együtt célszerű alkalmazni!

Vasúti átjáró kampányok filmanyagai

Dont Run The Risk I. (UK)

Dont Run The Risk II. (UK)

Some things are worth waiting for (AU)

A „Tilos!” jelzésnél soha nincs esély, legfeljebb szerencse!

Köszönöm a megtisztelő figyelmet! www.baleset-megelozes.eu