AZ EGYSÉGES KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉSI STRATÉGIA és a KÖZLEKEDÉSI KUTATÁSOK KAPCSOLATA Dr. Pálfalvi József tudományos igazgató 2008. március 12.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
VASÚTI KEREKASZTAL A MAGYAR KÖZLEKEDÉSI KLUB RENDEZÉSÉBEN JÚNIUS 2.
Advertisements

Logisztikai kutatás-fejlesztés és oktatás kölcsönhatása
Magyar ipari parkok kialakításának és működtetésének tapasztalatai Tóth János vezető főtanácsos Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium Üzleti Környezet.
„Fenntartható” utak K+F bizottság Szakmai Fórum február :00 Magyar Közút NZrt. Holnapy László NFM főosztályvezető-helyettes, a bizottság vezetője.
Személyközlekedési Igazgatóság REGIONÁLIS KÖZLEKEDÉSSZERVEZÉSI IRODÁK A KÖZÖSSÉGI KÖZLEKEDÉS SZOLGÁLATÁBAN Aba Botond Személyközlekedési igazgató 2008.
Pályázatírás az Európai Unióban Tóth Ákos Lehetőségek a csatlakozás után  Strukturális Alapok  Kohéziós Alap.
BEVEZETÉS A HUMÁN ERŐFORRÁS MENEDZSMENTBE
Nemzeti Közlekedési Stratégia kialakítása Magyarországon Szűcs Lajos, főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Infrastruktúra Főosztály.
KBSZ STRATÉGIA KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Siófok, április 10. Bajkó Erika kommunikációs vezető.
Minőségmenedzsment alapelvek
Üdvözlöm Önöket a Mezőgazdasági Megoldások és Együttműködés Konferencián! Harkány, Magyarország Június 2009 John Heisdorffer Az Iowai Szójaszövetség elnöke.
A szénhidrogén bányászat magyar gazdaságban betöltött szerepe
A TÁMOP felépítése Tóth István január 26.. ÚMFT prioritások és OP-k Társadalmi megújulás Gazdaság- fejlesztés Közle- kedés Környezeti és energetikai.
A VASÚTI KÖZLEKEDÉS JÖVŐJE EURÓPÁBAN NEMZETKÖZI KONFERENCIA
2009 Tehergépjárműves balesetek- Egy tanulmány tanulságai Pausz Ferenc Pausz Ferenc 2009.Október 20. Tököl 2009.Október 20. Tököl „Erős Pillérek-Javuló.
Költséghatékonyság házunk táján Mátyásföldi Imre LogControl Kft. Kontrolling a gyakorlatban.
A Nemzeti Éghajlatváltozási Stratégia végrehajtása - nemzetközi folyamatok és hazai feladatok - MeH-MTA Klímafórum május 28.
ASP – önkormányzati alkalmazások Európai Uniós forrásból
Szennyezőanyagok légköri terjedése Bevezető Dr. Gács Iván BME Energetikai Gépek és Rendszerek Tanszék Energia és környezet.
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
Interdiszciplináris ellátási lánc- versenyképes vállalat
(1) A marketingkörnyezet
Városi tömegközlekedés
Közforgalmú közlekedés szervezése 1.
“Ha az ember eltűnik, lesz-e reménye a gorillának? Ha a gorilla eltűnik, lesz-e reménye az embernek?”
SZERVEZETI ALAPFORMÁK
1 Prof. emeritus Dr. Knoll Imre egyetemi tanár, MTA doktor Új törekvések a logisztikai közreműködésben Heller Farkas Főiskola Logisztika Szakirány II.
Az autizmusról É l e t e m a s p e r g e r - s z i n d r ó m á v a l.
GOLDEN GLOBE Kft. Bearanyozzuk az életét! Szeptemberében vettük át a már jól bejáratott és megfelel ő vev ő körrel rendelkez ő céget a Golden Globe.
III. A logisztika jövője
Vállalkozások. A vállalat: olyan szervezeti egység, amely a piac más szerepl ő it ő l elkülönülten gazdálkodik, ezekhez piaci kapcsolatok f ű zik, megteremti.
46. Közgazdász-vándorgyűlés, június 27., Cz.E. 1/17 Lisszaboni stratégia és a vállalati versenyképesség 46. Közgazdász-vándorgyűlés Czakó Erzsébet.
TIME TO DECIDE ÉS MAGYAR KÖZLEKEDÉSPOLITIKA Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet
Az ellátási láncok biztonsága
Rail Port Arad Bemutatkozás Április 27.. Tulajdonosi struktúra  MÁV Kombiterminál Kft.1/3  Luka Koper D.O.O. 1/3  Trans Trade Logistics S.R.O.
Kérdések a második zh-hoz
A MARKETING KIALAKULÁSA ÉS FEJLŐDÉSTÖRTÉNETE
Kreatív Iparágak a Digitális térben Új Széchenyi Terv konzultációs konferencia és eFestival Gála Digitális stratégia Közérdekű és kulturális adatok és.
A Magyar Köztársaság Rendőrsége
EGT és Norvég Finanszírozási Mechanizmusok Pécs, Mikulás Brigitta Nemzeti Fejlesztési Hivatal Phare Koordinációs Főosztály Főosztályvezető-helyettes.
Közlekedéspolitikai és -gazdasági Tagozat
2008. március 12. A FIATAL GÉPJÁRMŰVEZETŐK OKTATÁSÁNAK FELÜLVIZSGÁLATA Különös tekintettel a többszintű képzésre Kedves Miklós tudományos segédmunkatárs.
Dr. Kontrát Károly Belügyminisztérium parlamenti államtitkár
Az EU új Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramja és a magyar álláspont kialakítása A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kapcsolódó feladatai Előadó: Schváb.
Gazdálkodás és gazdaságosság a vállalatban
MAKROÖKONOMIA Előadás Szabó Richard BMF KKGK VSZI 1 Makroökonomia Szabó Richard VII.Előadás Növekedés, ciklusok Május.
A jelenlegi válság és a reálszféra Chikán Attila egyetemi tanár, igazgató Budapesti Corvinus Egyetem Vállalatgazdaságtan Intézet Versenyképesség Kutató.
MÁV - elővárosi vasutak: vonattal a városba
A közúti közlekedésbiztonság alakulása Magyarországon;
Nyílt Pályán Nemzeti Vasúti Kerekasztal eszmecsere a vasút jelenéről és jövőjéről szakmai-társadalmi vitanap Budapest,2010 szeptember 15 Dr.Doór Zoltán.
AZ ÉGHAJLATVÁLTOZÁS VESZÉLYE ÉS A HAZAI KLÍMAPOLITIKA Szabó Imre miniszter Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium február 27.
Foglalkoztatáspolitika az Európai Unióban
Új agrárlogisztikai trendek és a bővített ellátási lánc
Transznacionális és multinacionális vállalatok
Minden időben P O W E R G E L Pitkin - reklámfotó.
A Magyar Hidrológiai Társaság hozzászólása Dr. Váradi József A Mezőgazdasági Vízgazdálkodási Szakosztály elnöke 2012 április. 24 Vidékfejlesztési Minisztérium.
Az üzleti rendszer komplex döntési modelljei (Modellekkel, számítógéppel támogatott üzleti tervezés) II. Hanyecz Lajos.
März 2004 Herbert Rupp Az Európai Uniós csatlakozás hatása a magyar járműiparra.
„Erős pillérek – Javuló közlekedésbiztonság” Budapest, október 20. Horváth Zsolt Csaba elnök Az NKH szerepe a Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramban.
Civil Európa – civilek Európában
Magyar Controlling Egyesület Nyíregyháza, 2006 október Debreceni Egyetem Agrártudományi Centrum Mezőgazdasági Kar MCE Konferencia 2006 A controlling.
Mikroszintű versenyk é pess é g. Az üzleti szervezetek versenyképességének elemzése, a versenyképesség növelése Egy, a magyar közgazdászok által 1995-ben.
Nemzetközi civil pályázati lehetőségek
Műegyetem - Kutatóegyetem Járműtechnika, közlekedés és logisztika.
Az intelligens, fenntartható és inkluzív növekedés stratégiája
2. Előadás Tervezés, Tényezőkre bontás
A magyar vasúti közlekedés jövőképe Dr. Kerékgyártó János Főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Szolgáltatások Főosztálya Budapest,
Az ígéret földjén… avagy a magyar közösségi közlekedési rendszer működési és fejlesztési kilátásai Győr, március 29.Dr. Dabóczi Kálmán Igazgató Stratégiai.
1. Logisztikai menedzsment mesterképzési szak  A szak indítása: 2011  Végzettség: okleveles logisztikai menedzser  Képzési idő: 4 félév  Jelentkezési.
Budapest, március 24. A húsvéti ünnepi időszak rendőri feladatai Óberling József r. ezredes rendőrségi főtanácsos ORFK Közlekedésrendészeti Főosztály.
Előadás másolata:

AZ EGYSÉGES KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉSI STRATÉGIA és a KÖZLEKEDÉSI KUTATÁSOK KAPCSOLATA Dr. Pálfalvi József tudományos igazgató március 12.

Globális tényezők a világgazdaságban március 12.

A tartós mobilitást biztosító közlekedéspolitika jellemzői Integráltszemlélet Komplexszemlélet Távlati kitekintés Szubszidiaritás Társadalmi, gazdasági, ökológiai Közlekedési rendszer egységes egész március 12.

Egységes Közlekedésfejlesztési Stratégia InfrastruktúraInfrastruktúra S z e m é ly k ö z l e k e d é s Á r u sz á l l í t á s Közlekedésbiztonság Környezetvédelem Energiafogyasztás ITS, telematika március 12.

Közlekedési munkamegosztás Áruszállítási önköltség Közlekedési munkamegosztás Áruszállítási önköltség Forrás: Kádas Kálmán (1967) március 12.

A közlekedési munkamegosztásról (amit nem nagyon érdemes kutatni)  A közlekedési munkamegosztás célja: minden egyes közlekedési mód azt a feladatot lássa el, amelynek a teljesítésére társadalmi és/vagy gazdasági szinten a leghatékonyabban képes. - Kádas Kálmán (1967)  …és a komodalitás  Modal split: Közlekedési munkamegosztás  Modal shift Forgalommegosztás  Közlekedési koordináció: Közlekedési munkamegosztás közlekedéspolitikai irányítása március 12.

TERMELÉS PIAC Növekvő termelékenység Csökkenő ráfordítások Növekvő attraktivitás Magasabb bevételek Javuló jövedel- mezőség Forrás- optimalizálás Ellátás optimalizálása Sparmann (1997) március 12.

60 km/óra -> 200 km/óra több, mint háromszoros növelés több, mint háromszoros növelés március 12.

ARE – Arctic Rail Express Az ötlet felmerülése: 1992 Új típusú együttműködés: NSB és SJ között Új típusú együttműködés: NSB és SJ között Vegyes vállalat (JV) – üzemeltetési és üzleti szempontok Vegyes vállalat (JV) – üzemeltetési és üzleti szempontok 1950 km (1200 mérföld) 1950 km (1200 mérföld) Kereskedelmi sebesség: 74 km/óra Kereskedelmi sebesség: 74 km/óra Szabványos gördülő állomány Szabványos gördülő állomány 8-10 vonat hetenként 8-10 vonat hetenként Rugalmas ügyfélszolgálat Rugalmas ügyfélszolgálat március 12.

További hasznos időtöltést! március 12. KÖSZÖNÖM, HOGY MEGHALLGATTAK !