Magyarországi vasúti személyszállítás helyzete, fejlesztésének iránya Fókuszban a kelet-nyugati szállítás fejlesztése. Kínálatjavítási lehetőségek a.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ügyfélközpontúság. Modernizáció. Hatékonyság.
Advertisements

Infrastruktúrafejlesztés a magyar-szlovén határszakaszon
működtetési vezérigazgató-helyettes
szóvivő, a Közlekedésfejlesztés munkacsoport vezetője
„A vasúti áruszállítás szerepe a logisztikai rendszerben ”
A közösségi közlekedési szolgáltatások fejlesztése
Gépészet jövője Zaránd György.
ERA A vasútvállalatokra vonatkozó kötelező üzemeltetési szabályok a hazai vasúti hálózatra vonatkozóan.
Információs Társadalom Parlamentje, június 1., Budapest Magyarság az információs társadalomban Szövetség a Közös Célokért társulás, Felvidék  Az.
Záhony térsége gazdaságfejlesztési „zászlós program” Kálnoki Kis Sándor miniszterelnöki megbízott.
A MÁV-TRAKCIÓ Zrt évi gazdálkodása és évi üzleti tervének fontosabb mutatói Budapest, május 3. Bihari Lajos gazdasági vezérigazgató-helyettes.
Támop / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Idegen nyelvű kompetenciák fejlesztése Nagy Zoltán, MBA Katedra Nyelviskola.
MÁV-TRAKCIÓ Zrt. bemutatása Budapest, május 3. Márton Ferenc működtetési vezérigazgató-helyettes 1.
„ Nyílt Pályán – Nemzeti Vasúti Kerekasztal” HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesülés szeptember 15. Orosz Balázs.
A MÁV szervezeti struktúrájának átalakítása
általános vezérigazgató-helyettes
Tóthné Temesi Kinga Szombathely,
MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zrt. A mozdonyfedélzeti berendezések
A Szlovák Köztársaság és Magyarország közötti együttműködés a vasúti személyszállítás terén Ing. Milan Miklovič A Szlovák Köztársaság Közlekedésügyi, Építésügyi.
A VASÚTI KÖZLEKEDÉS JÖVŐJE EURÓPÁBAN NEMZETKÖZI KONFERENCIA
Nyíregyháza, szeptember 09.
Megyék és megyeszékhelyek gyakorlójáték
Intelligens közlekedési rendszerek (ITS) alkalmazása a városi villamos fejlesztésekben Baán Tímea NFÜ, KÖZOP IH június 17.
A Magyar Regionális Tudományi Társaság tevékenysége Horváth Gyula.
MÁV Zrt. Pályavasúti Üzletág
Pest Megye járó- és fekvőbeteg ellátásának komplex rendszere Sinkovicz László elnök, KM RET.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
Készítette: Tóth Barnabás GYSEV Kontrolling
A magyar vasút korszerűsítése, a tranzit forgalom fejlesztése,
A MÁV Zrt. pályahálózat helyzete, fejlesztése
Vasúti Infrastruktúra Fejlesztési Főosztály február Előadó: Gaál Gyula, a MÁV ZRt. elnök-vezérigazgatója Közlekedés- és logisztikai fejlesztési konferencia.
Vámeljárások korszerűsítése, gyorsabb, hatékonyabb vámvizsgálat az ukrán-magyar határon Dr. Nagy János püőr. dandártábornok Vám- és Pénzügyőrség Országos.
Magyar Államvasutak Rt.
A magyar gazdaság- és közlekedéspolitika helyzete és fejlesztése
Kormányszóvivői tájékoztató A vasút reformja. Kormányszóvivői tájékoztató 1.VASÚTI TÖRVÉNY –A Kormány augusztusban elfogadta a vasúti stratégiát (Baross-program).
Magyarország fő közúti, vasúti, vízi, légi szállítási vonalai
Vasútfejlesztési tervek a két világháború között Magyarországon
X. Vasútgépész Napok október 6.
MÁV-TRAKCIÓ Zrt. szerepe a vasúti piacon Budapest, május 3. Dr. Márkus Imre vezérigazgató 1.
MTLO értekezlet Balatonföldvár október október
REGIONÁLIS FEJLESZTÉSI TANÁCS RENDKÍVÜLI ÜLÉS Sopron
A gyorsforgalmi úthálózat bővülése 2003-ról 2006-ra KASSA felé SK A SLO HR YU RO UA V Tornyosnémeti LVOV, KIJEV felé Tisza POZSONY, PRÁGA felé M30.
MÁV - elővárosi vasutak: vonattal a városba
1 SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ MÁV-TRAKCIÓ Zrt december 6. (csütörtök), de. 10:30 óra Zsákay László György főigazgató MÁV Zrt. Gépészeti Üzletág.
Nyílt Pályán Nemzeti Vasúti Kerekasztal eszmecsere a vasút jelenéről és jövőjéről szakmai-társadalmi vitanap Budapest,2010 szeptember 15 Dr.Doór Zoltán.
Idegenforgalmi és Kulturális Vidéki-falusi Ernyőhálózat (IKUVÉH) kialakítása (TÁMOP /07/1) Pályázat FATOSZ-Tourinform.
TÉRSÉGI KÖZLEKEDÉS, A VIDÉK ÉLHETŐSÉGE KONFERENCIA
május 13 Hazai kutatói hálózati eredmények és tervek Tétényi István NIIF MT MITE 2003.
Tudományos konferencia a vállalatok társadalmi felelősségvállalásáról (CSR) Győr, szeptember 22. SVÁJCI MINTÁJÚ ÜTEMES MENETREND (ITF), VALAMINT.
Ötlettől a sikerig! A Regionális Fejlesztési Holding Zrt. cégcsoportjának fejlesztési és finanszírozási lehetőségei 1.
Infrastrukturális fejlesztési lehetőségek és között
1 A kötöttpályás szakma perspektívái – Egész életen át tartó tanulás?! Zsoldos Marianna Humán Erőforrás Igazgató MÁV Zrt.
óta működő, 100 %-ban állami tulajdonú pénzügyi szolgáltató és tanácsadó cégcsoport. Az RFH küldetése, hogy KKV-k és Önkormányzatok számára biztosított.
1. Egy 2000 óta működő, 100 %-ban állami tulajdonú pénzügyi szolgáltató és tanácsadó cégcsoport. Az RFH Csoport küldetése: A KKV-k és az önkormányzatok.
MÁV ZRt A pályavasút jövője
Magyar Tudományos Akadémia Regionális Kutatások Központja Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Új fejlesztési övezet: Közép-Európa Az autóipar telephelyválasztásának.
11 Ötlettől a sikerig! A Regionális Fejlesztési Holding Zrt. cégcsoportjának fejlesztési és finanszírozási lehetőségei Ötlettől a sikerig! A Regionális.
Fenntartható városi mobilitás-tervezés (SUMP) szeminárium
„Gyorsabban az Európai Unióba” Sztráda Expressz program Közlekedési Múzeum, április 5.
Javaslat a közúthálózat- fejlesztési programra 2015-ig.
ÖTLETTŐL A SIKERIG! A REGIONÁLIS FEJLESZTÉSI HOLDING ZRT. CÉGCSOPORTJÁNAK FEJLESZTÉSI ÉS FINANSZÍROZÁSI LEHETŐSÉGEI ILENCZFALVI SZÁSZ GÁBOR VEZÉRIGAZGATÓ.
A közúthálózat fejlesztési programja 2015-ig. Az Európa Terv 1. A közművelődésért 2. A nemzeti értékek megbecsüléséért 3. A kulturális értékekért 4. A.
Tegyük sikeressé Magyarországot! Célok és prioritások az Országos Fejlesztéspolitikai Koncepcióból Nemzeti Fejlesztési Hivatal.
A magyar vasúti közlekedés jövőképe Dr. Kerékgyártó János Főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Szolgáltatások Főosztálya Budapest,
A II. Nemzeti Fejlesztési Terv Szaló Péter elnök NEMZETI FEJLESZTÉSI HIVATAL Október 11.
GYSEV CARGO Zrt. Észak-déli árufuvarozási korridor május 6. Szalai Zsolt gazdasági vezető GYSEV CARGO Zrt.
DB Cargo Hungária Kft. és a pályavasút együttműködése
Készítette: Koleszár Gábor
A Rail Cargo Hungaria Zrt
Előadás másolata:

Magyarországi vasúti személyszállítás helyzete, fejlesztésének iránya Fókuszban a kelet-nyugati szállítás fejlesztése. Kínálatjavítási lehetőségek a magyar-ukrán személyforgalomban Somodi László, marketing és fejlesztési vezető MÁV-START ZRt. Nyíregyháza, 2009. szeptember 9.

A MÁV-START Zrt. a MÁV Csoport tagja Központi Szolgáltatások Pályavasút MÁV-START Zrt. MÁV-TRAKCIÓ Zrt. MÁV-GÉPÉSZET Zrt. Záhony-Port Zrt. Egyéb leány-vállalatok Szervezeti változások: 2003: Üzletágak divizionális struktúrába szervezése, önálló számviteli rendszerek kialakítása 2006. január 1.: Árufuvarozási Üzletág jogi önállósítása (MÁV Cargo Zrt.) 2007. július 1.: Személyszállítási Üzletág jogi önállósítása (MÁV-START Zrt.) 2008. január 1.: Gépészeti Üzletág szétválasztása, önálló vontatási (MÁV-TRAKCIÓ Zrt.), valamint járműjavítási- és karbantartási társaság (MÁV-GÉPÉSZET Zrt.) megalakítása 2008: MÁV Cargo Zrt. értékesítése 2010: Pályavasút önállósítása

Személyszállítás - számokban Pályahálózat hossza: 7596 km Dízel mozdonyok száma: 473 db Pályasűrűség: 82,8 km/1000 km2 Villanymozdonyok száma: 460 db Kétvágányú pályák aránya: 15,4% Mozdonyok átlagéletkora: 30 év Villamosított pályák aránya: 33,7% Hidasnémeti Záhony Fővonali átlagsebesség: 100-120 km/h Kisvárda Szerencs Miskolc Tokaj Rajka Eger Nyíregyháza Szob Hegyeshalom Komárom Győr Mellékvonal (2698 km) Sopron Csorna Tatabánya Budapest Debrecen Püspökladány Hazai törzshálózat (2276 km) Celldömölk k Szolnok Szombathely Székesfehérvár Boba m Veszprém Biharkeresztes Ajka Szt.gotthárd Kecskemét Sárbogárd Nemzetközi törzshálózat (2622 km) Zalaegerszeg Siófok Hodos Fonyód B.szentgyörgy Békéscsaba Nagykanizsa Dombóvár Lőkösháza Somogyszob Murakeresztúr Kaposvár Kelebia Szeged Villamos motorvonatok száma: 94 db Gyékényes Csurgó Pécs Röszke Dízel motorkocsik száma: 350 db Állomások száma: 736 Szentlőrinc Motorkocsik átlagéletkora: 21 év Megállóhelyek száma: 783 Magyarbóly Személykocsi állomány: 2752 db Dolgozói létszám: 40 947 fő

Stratégiai pilléreink 2008-2010 Stratégiai pillérek Hosszú távú megrendelői érték Intézkedési terv Szolgáltatási színvonal növelése Kiszámítható finanszírozás Működési hatékonyság javítása Stratégiai programok Utas nézőpont Pénzügyi nézőpont Eredmény javítása Vevői értékek növelése Márkaépítés Bevétel növelése Termelékenység javítása ● Arculatépítés ● Integrált kommunikáció ● Társadalmi felelősségvállalás CSR ● Kínálat bővítés ● Szolgáltatási színvonal folyamatos javítása ● Ár/érték arány javítás ● Menetdíj bevétel növelése, ● Fogyasztói árkieg. elérése, ● Tulajdonosi költségtérítés, ● Egyéb személyszáll-i bevételek ● Hatékonyság ● Költségstruktúra – optimalizálás ● Forrásmenedzsment

Szolgáltatási színvonal növelése új értékesítési csatornák gépesítés projektvállalat információs rendszer Utazási igény felmerülése és eszközválasz-tás Tájékozódás utazás előtt Jegyvásárlás Vevőgondo-zás Utazás Állomási környezet Frontszemélyzet Állomás Station Services akadálymentesítés, biztonság utasközpontú, szolgáltatói szemlélet önálló cégarculat célcsoport-orientált marketingkomm. CSR transzparencia integrált utazási információs rendszer értékarányos tarifarendszer célcsoport-orientált üzletpolitikai kedvezményrendszer járműfejlesztés tisztaság ütemes menetrend pontosság fedélzeti szolg. KAM ügyfélszolgálat törzsutas-rendszer

TWIN HUB Nürnberg, Frankfurt, Köln Kassa Munkács Kijev Müchen Fő nemzetközi tengely InterCityExpress, EuroNight InterCity Nürnberg, Frankfurt, Köln Kassa Munkács Kijev Müchen 2 órás ütem RailJet, EuroNight Kolozsvár EuroCity / RailJet InterCity Budapest Bécs Bécsújhely Zürich Bukarest InterCity RailJet, EuroNight InterCity, EuroNight Szófia Belgrád Róma TWIN HUB EuroNight

Nemzetközi vasúti forgalom részaránya a környező országokba A MÁV és szomszédai Nemzetközi vasúti forgalom részaránya a környező országokba Ausztria 29 % Románia 13 % Szlovákia 10 % Szerbia 5 % Ukrajna 5 %

Jelenlegi kínálat magyar-ukrán forgalomban - Tisza nemzetközi gyorsvonat – fő kiszolgálási területe Ukrajna központi része (Lviv, Kiev) 4 pár helyi személyvonat Záhony és Csap között A csapi csatlakozási rendszer azonban nem fedi a lehetségesen felmerülő igényeket – ez a stagnáló utasszámokban és a csökkenő bevételekben is megmutatkozik!

Eljutást igénylő célpontok ukrán területen Üzleti, bevásárló és családi utazások: Kárpátalja magyarlakta vidékei – Ungvár, Munkács, Beregszász (helyi személyvonatok, motorvonatos közlekedéssel) Ungvár Csap Munkács Záhony Beregszász Nyíregyháza Debrecen

Eljutást igénylő célpontok ukrán területen Turisztikai és bevásárló utazások: Ukrajna központi része (Lviv, Kiev, Harkov) és tengerparti területei (Odessza, Krím-félsziget) Távolsági hálókocsis vonatok, ungvári kiindulással ● KIEV ● Lviv ● Harkov ● Záhony/Csap ● BUDAPEST Odessa ● Simferopol ●

Nyomtávváltás megvalósítási nehézségei IC vonatok üzemeltetése aggályos a csempészet és az ebből eredő rongálások és az okozott késések miatt A SUV200 már hosszú ideje megmaradt a tervek szintjén Kihasznált az infrastruktúra napi 1-2 vonatpárral? További technológiákra is szükség van (vonókészülék, ukrán vontatójármű) A technológia felgyorsul, a hivatalos eljárások (pl. vámvizsgálat) nem A rövidebb tartózkodás és a közvetlen eljutás önmagában még nem generál forgalmat.

Lehetőségek a meglévő adottságok felhasználásával, fejlesztésével ungvári és munkácsi széles nyomtávú vonatok, valamint a távolsági vonatok behozatala Záhonyba problémakör: villamosítás (3 kV =), személyforgalmi vágány kialakítása 2. normál nyomtávú vonatok továbbközlekedtetése Beregszászra problémakör: mozdonyok üzemeltetése (ukrán normál nyomtávú jármű / MÁV-mozdony magyar vagy ukrán személyzettel), kocsik energiaellátásának biztosítása, tolatási műveletek megoldása 3. csatlakozások biztosítása mindkét irányban, a helyi vonatokhoz – tárgyalási szinten a legegyszerűbben és leghatékonyabban megoldható

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!