Az együttműködés nem más, mint... Vangen, S. and Huxham, C. (2003) 'Nurturing collaborative relations: building trust in inter-organizational collaboration',

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Vállalkozásfejlesztési munkacsoport
Advertisements

TÁMOP /A Személyiség kialakulása, fejlődése.
élménypedagógiai módszerek alkalmazási lehetőségei a tanitásban
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
AZ EURÓPAI KIVÁLÓSÁG MODELL ÉS SZEREPE AZ EU CSATLAKOZÁSBAN STRATOSZ KIADVÁNY 2003.
Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám-rendszer
BEVEZETÉS A HUMÁN ERŐFORRÁS MENEDZSMENTBE
QUALIFORUM - NYERGES ATTILA GYORSJELENTÉS A GÉMOSZ ANKÉTRÓL (ROAD-SHOW A KÉPZÉSRŐL) május 26. Galyatető.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
A Balanced Scorecard négy elkülönülő nézőpontja 1.
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
INNOSTART Nemzeti Üzleti és Innovációs Központ
Néhány kategória, mely a köz- és vállalat gazdaságtan alapja Vörös József MTA, november 21.
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
A jelenléten alapuló fejlesztés Az előadás menete A fejlesztés szükségessége, fogalma A probléma lényege A javasolt modell.
1 MTA Tudásmenedzsment Albizottság III. workshop „Leadership” dilemmák a tudásmenedzsment szemiformális együttműködési modelljében február 23. Dr.
TANULÁS-TUDÁS-MINŐSÉG Farkas Katalin címzetes főiskolai tanár, SZTE Tanárképző Főiskolai tanár Budapest, november 29.
Drajkó László Microsoft Magyarország
Hangunk megsokszorozza erőnket ! A betegszervezetek jelentősége
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Történelemdidaktika. I. A történelemtanítás általános kérdései Dr
Pénz, piac és partnerség Túlélés és fejlődés a közösség részeként április 24. Budaörs.
Pénz, piac és partnerség Túlélés és fejlődés a közösség részeként április 17. Debrecen.
Robert S Kaplan, David P. Norton Balanced ScoreCard
Készítette: Csató Csilla (DVI3UH)
Robert S. Kaplan – David P. Norton Csanádi Gábor Tamás C8ITGY 2007.
Robert Kaplan – David Norton: Balanced Scorecard
Kaplan – Norton: Balanced Scorecard
Robert S. Kaplan- David P. Norton Stratégiai térképek
Robert S. Kaplan – David P
Hogyan alakulnak át az immateriális javak pénzügyi eredménnyé?
A STRATÉGIAKÖZPONTÚ SZERVEZET
Boda György- Szlávik Péter: Kontrolling Rendszerek ( Karl Erik Sveiby: Szervezetek új gazdagsága: a menedzselt tudás című könyv alapján) Készítette:
Kontrolling házi dolgozat
Humánerőforrás Kontrolling
HUMÁNKONTROLLING Készítette: Buránszki Szilvia – MRDA9O, KGKIEG I.ÉVF.
Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő
A vállalati folyamatok újraszervezése BPR
A szervezeteken belüli funkcionális területek kontrollingja
9. TÉMAKÖR: ÁGAZATI ÉS FUNKCIONÁLIS SAJÁTOSSÁGOK A KONTROLLINGBAN –
Könyvösszefoglaló Készítette: Zimányi Orsolya
, Gödri István Vállalati versenyképesség A Folyamatos jobbítás kultúrája 2008 június 27 Eger.
A tanulási eredmények értelmezése és funkciója Vámos Ágnes (ELTE)
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
Tudásmenedzsment eredmények és tapasztalatok a MOL Csoportban Tóth Róbert Tudásmenedzsment vezető, MOL Csoport Budapest, 2006.február 23.
Leading Change A változás vezető szemmel. Hogyan lehet sikeresen levezetni egy változási folyamatot?
Az intézményvezetők szerepe az oktatási intézmények fejlesztésében
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Minőség menedzsment 6.előadás
A vállalkozás indításának előnyei és veszélyei korosztályonként.
1 Gazdasági változások a rendszerváltás után 1990-es évek: Első multinacionális cégek megjelenése Új management kultúra Keleti piac helyett nyugati piac.
Kétciklusú képzés a műszaki felsőoktatásban Jobbágy Ákos Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, BME.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Differenciált tanulásszervezés 2. TKM1016L
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
A duális felsőoktatási képzés „kecskeméti” modellje
HÉTFA Kutatóintézet és Elemző Központ A gazdasági növekedés társadalmi feltételei: értékek, intézmények, kizáródás, tudás, egészség - Panelbeszélgetés.
1 A kötöttpályás szakma perspektívái – Egész életen át tartó tanulás?! Perspektíva és jövőkép Zsoldos Marianna Humán Erőforrás Igazgató MÁV Zrt.
11. Előadás Az emberi erőforrások fejlesztése. Az emberi erőforrások fejlesztése 1.Az alkalmazottak fejlesztése (development ) 2.Továbbképzés, betanítás.
MERRE TART A MAGYAR FELSŐOKTATÁS? Dr. Molnár Károly Budapest,
B ALANCED S CORE C ARD BSC Dr. Kovács Árpád Endre SZIE – GTK TATA Kiválósági Központ és Informatikai Intézet (TKI) március 25.
A Közösségi Alapítványokról Lekeny Hajnal Kárpátok Nemzetközi Alapítvány
Elmélet helyett gyakorlatban – mit tehetnek a gyógyszeripari vállalatok? A gyógyszerszedés folyamatának támogatása; a gyógyszerszedés hasznosságának elfogadtatása.
Országos nagykereskedelmi menedzser
A vállalatok társadalmi felelősségvállalása, mint a fenntarthatóságot támogató szemlélet - Berkesné Rodek Nóra -
Kérdések a második zh-hoz
Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám-rendszer
R.S. KAPLAN – D.P. NORTON: A STRATÉGIAKÖZPONTÚ SZERVEZET
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Előadás másolata:

Az együttműködés nem más, mint... Vangen, S. and Huxham, C. (2003) 'Nurturing collaborative relations: building trust in inter-organizational collaboration', Journal of Applied Behavioural Science, vol. 39, no. 1, pp.5-31 “A gyűlölet elnyomása a pénz érdekében” Egy együttműködésben résztvevő menedzser kijelentése

Humán - kontrolling Bevezető, az alaphelyzet ismertetése Nagy Krisztina A sikeres vegyesvállalatok jellegzetességeinek azonosítása, mint alkalmazható eszköz Tar Balázs A Bizalomépítés Körfolyamata, Mint alkalmazható eszköz Kotnyek Sandra Analízis, A probléma mértékének megállapítása Bozsoki Lilla Az esettanulmány összefoglalása Nagy Krisztina A probléma felvázolása Nagy Krisztina A Balanced Scorecard, mint alkalmazható eszköz Csató Csilla

MSD-SP Hungary Collaboration Survey Hogyan hat a vállalati összefogás az EGYÉNI ÉLETÜNKRE? KÖZÖS MUNKÁBA KEZDENI SMARTVAC Mik a SMARTVAC és a WORLDMED képességei? Milyen a SMARTVAC és a WORLDMED imázsa? Amit tudunk KÉPESSÉGEK Akik vagyunk IMÁZS SMARTVAC Amit tudunk KÉPESSÉGEK Akik vagyunk IMÁZS WORLDMED VÁLLALATI ÖSSZEFOGÁS Hogyan teljesítünk majd Vállalati összefogásként? Mik a jó Vállalati összefogás Jellemzői? WORLDVAC

Problémafelvetés A SmartVac biotechnikai kisvállalat NEM gyártja le a kellő oltóanyag- mennyiséget a multinacionális nagyvállalat WorldMed számára A WorldMed elveszíti a Malajziai piacot

Diagnózis: amin a társulások alapvetően alapulnak... “A hálózatok és a társulások egyéb formái  egyrészt a FORMÁLIS SZERZŐDÉSEK,  másrészt a BIZALOM kialakításán alapulnak.” Fukuyama, F (1998), The Great Disruption: human nature and the reconstitution of social order, New York, Free Press.

Az első számú eszközünk: A Balanced Scorecard Küldetés És stratégia Működési nézőpont TANULÁSI ÉS FEJLŐDÉSI NÉZŐPONT Vevői nézőpont Pénzügyi nézőpont Norton, D – Kaplan, R (1998), Balanced Scorecard – kiegyensúlyozott stratégiai mutatószámrendszer, Budapest, Közgazdasági és Jogi Kiadó

A BSC a WorldVac esetében Vállalati összefogás Áruhiány EGYÜTTMŰKÖDÉS HIÁNYA Elvesztett vevők Bevétel- kiesés

1.Célok és célkitűzések 2.Szándék és elkötelezettség 3.Bizalom 4.Felelősség 5.Demokrácia és a döntéshozatalba való bevonás 6.Erő 7.Kompromisszum 8.Kommunikáció 9.Megfelelő munkamenet Vangen, S. and Huxham, C. (2003) 'Nurturing collaborative relations: building trust in inter-organizational collaboration', Journal of Applied Behavioural Science, vol. 39, no. 1, pp.5-31 Második számú eszközünk: Azonosítsuk a sikeres Vállalati Összefogás 9 jellegzetességét!

A Bizalomépítés Köre 1A: Elvárások kialakítása1B: A kockázat felvállalása Vangen, S. and Huxham, C. (2003) 'Nurturing collaborative relations: building trust in inter-organizational collaboration', Journal of Applied Behavioural Science, vol. 39, no. 1

SMARTVAC Modern biotechnikai ismeretek Jól felkészült, sikeres kutatócsoport A vállalatok imázsa és kompetenciái a SMARTVAC szerint Mindkettő Képes keményen dolgozni Elismert a maga szakterületén Az innovációs készségek hiánya agresszív Sikertelen Egyikük sem WORLDMED A vállalatok imázsa és kompetenciái a WORLDMED szerint WORLDMED Erős, tapasztalt sokoldalú nagyvállalat, amely ismeri a vevői igényeket is Mindkettő Képes keményen dolgozni SMARTVAC Egyedülálló tudás, azonban a piaci tapasztalatok teljes hiánya, önmagában védtelen Egyikük sem Kezdő a maga szakterületén

A bizalom dimenzióinak mérése Fontosság Teljesítmény BIZALOM (2006) Nurturing Collaboration: Making a Difference through an Evidence Based Initiative (EBI), MSD Hungary

Összefoglalás A bizalom dimenzióinak mérése TELJESÍTMÉNY FOKOZÁSA A BIZALOM MENEDZSELÉSE A bizalomépítés körfolyamata A sikeres vállalati együtt- működés 9 jellemzője BIZALOM HIÁNYA EGYÜTTMŰKÖDÉS HIÁNYA Balanced Scorecard Tanulás és fejlődés ProblémafelvetésSZERVEZETI ZAVAROK

A bizalomról... Drucker PF, (2006) ‘What executives should remember’, Harvard Business Review, February 2006, pp “Az emberek közti bizalom nem feltétlenül jelenti azt, hogy kedvelik egymást. Azt jelenti, hogy megértik egymást.” Peter F. Drucker, 1999