4. Kreatív döntéshozatal

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A VILLÁMOLVASÁS TITKAI
Advertisements

A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
„Tanulás az, ha rájövünk arra, amit már tudunk. Cselekvés az, ha megmutatjuk, hogy tudjuk. Tanítás az, ha másokat emlékeztetünk arra, hogy ő k is éppolyan.
Matematika kompetencia
Információs és kommunikációs technikák szerepe a szakképzésben
A kulcskompetenciák.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
A kommunikáció fogalma, formái, szabályszerűségei
Út a beszédértéstől a szövegértésen keresztül a matematikai problémák megoldásáig Előadó: Horváth Judit.
Képességszintek.
Grafológia – SZIE Ybl Miklós Építéstudományi Kar
Új oktatási/nevelési célok: a kulcskompetenciák
Tehetségek segítése a természettudományok területén
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
Modern tanulási környezet Civitas Pedagógiai Intézet DPM TISZK 2007.
A DIFFERENCIÁLT OKTATÁS
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetenciafejlesztés – ahogy a diákok látják Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
Készítette: Pelle Mónika Szoc. ped. II. évfolyam
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Az iskolaérettség kérdése
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Az iskolai teljesítményt befolyásoló mentális és affektív tényezők
Az érzelmi intelligencia készségei
A gyorsgondolkodás fejlesztése
A jövő könyvtára, a könyvtárak jövője MA Könyvtári szolgáltatások menedzselése II.
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
Magasabbrendű idegtevékenység
Érzelmi Intelligencia, Kreativitás, Tudásmenedzsment
KREATIVITÁS ALKOTÓKÉPESSÉG.
Tanuló szervezet.
(kép – Philip Shriver) Tanítsunk portfóliókészítést Papp Gyula Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskola.
Az emberi magatartást kialakító tényezők
Intelligencia és képességrendszerek elmélete és vizsgálata
Az elnyomást elutasító/képessé tevő gyakorlat Összeállította: Ágoston Magdolna Malcolm Payne: Modern Social Work Macmillan Press Ltd,
 1.Interakcióban jön létre!  2.A megoldás is csak interakcióban  lehetséges, melynek eszköze a  kommunikáció  (speciális kommunikáció)  Kommunikációm.
Hogyan készüljünk fel a szóbeli interjúra? Milyen kérdések várhatóak?
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
Térszemlélet, időérzék fejlesztése
Jövőkutatás - Tóth Attiláné dr. Jövőkutatás Tóth Attiláné dr.
A szövegértési feladatok összeállítása
Alapkompetenciák a munkadarabok tükrében
A kreatív iskola Dr. Vass Vilmos egyetemi docens ELTE PPK
5. A racionalitás paradoxonai Bara Zoltán
2. Korlátozott racionalitás elmélete
8. A kultúra és döntéselmélet
Kompetencia -eredményesség
Az elvárások szerepe a közlekedési környezet észlelésében. Siska Tamás szakpszichológus Együtt Bt. „Erős pillérek-javuló közlekedésbiztonság” Közlekedésbiztonsági.
Magasabb rendű idegtevékenység
A szövegértés diagnosztizálása és fejlesztése
Módszertani lehetőségek a digitális nemzedék megszólításában
A vezető személyisége – a ma követelményei és a holnap kihívásai.
Gondolattérkép Gyarmathy Éva (2001): Gondolatok térképe. In: TaníTani, 2001/ sz. pp: Összeállította: Marton Eszter.
Pályázatok értékelésének tapasztalatai Hoffmann Miklós független szakértő.
"Adjatok egy fix pontot, és kimozdítom a Földet"
Miért kell jól viselkedni a földön? Hogy a paradicsomba kapjunk jegyet. Másképp a pokol vár!!! De a valóságban a paradicsom és a pokol ugyanaz csak kis.
A gyermekkor csodája Dr. Vass Vilmos egyetemi docens ELTE PPK
Az eszközök áttekintése 5/15. Előkészület – tanár A kérdőív kiértékelése Jegyzetlapok a nevekkel a játékhoz Készítette: Sági Lajos2.
LEGO Dacta program.
Készítette: Csibi-Gungl Adrienn Konzulens : Gáspár János.
TÁMOP B.2-13/ Szakmai szolgáltató és kutatást támogató regionális hálózatok a pedagógusképzésért az Észak-Alföldi régióban Dobos Zoltánné.
A hangok világa Hangképzés.
Képes Érzelmi Intelligencia Teszt a éves korosztály számára
Mesterséges intelligencia Áttekintés. Mesterséges intelligencia (MI) Artificial Intelligence (AI) Filozófia Matematika Pszichológia Nyelvészet Informatika.
A kreatív döntéshozatal Selye János Egyetem, 2015.
Isten hozott! A művészet (zene – játék – mese) úri passzió vagy emberi létszükséglet?
Prof. Csermely Péter a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács elnöke
Nemi sajátosságok a vállalkozói készségekben
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Multimédiás, interaktív Moodle tesztkérdések Molnár Tamás
A nyelvi tudatosság fejlesztése Meixner Iskola, Szakmai nap
Előadás másolata:

4. Kreatív döntéshozatal Bara Zoltán www.barazoltan.sk Zoltan.bara@gmail.com

Miről is lesz szó? 1. Kreativitás elméletei 2. Logikus és intuitív problémamegoldók 3. Kreatív és nem kreatív döntéshozatal Szisztematikus gondolkodás és a kreatívitás

Kreativitás és IQ http://www.youtube.com/watch?v=cTrtYd9Kc9A

Nem kreatív döntéshozatali módszerek Dedukció Indukció Tanulás Imitáció „Próba szerencse” Heurisztikák

Kreatív képességek Bal félteke Beszéd Szavakban való gondolkodás Verbális kommunikáció Emlékezés a nevekre Időérzékelés Az idő pontos érzékelése A jelen, múlt és jövő megkülönböztetése Jobb félteke Látás Képek kivetítése Gesztusokkal, hangtónusokkal, arckifejezéssel történő kommunikáció Emlékezés az arcokra Térérzékelés Szerveződések térbeli érzékelése Az egész lényegének a felismerése, a globális és a részleges elkülönülése

Bal félteke Jobb félteke Racionalitás Valószínűségek kezelése Logikus, reális kategorizálás Egyértelműség keresése Okok és okozatok, következmények Lehetőségek keresése Képzelőerő Részek összekötése az egésszel Szintetizálás Érzelmek Ösztönös tudás

Bal félteke Jobb félteke Számolás Kvantitatív számok Matematika Értékelés Kritizál Megítél Prioritásokat állapít meg Elemzés Hasonlatosság, valószerűség keresése Dolgok összekapcsolása Generálás Kreativitás Manőverező képesség Mindig többre vágyás

Bal félteke Jobb félteke analitikus, logikus gondolkodás Erős verbális és számítási funkció Jobban reagál a szóbeli instrukciókra Konformistább Szereti a jól definiált feladatokat Szisztematikusan deríti föl a dolgokat Könnyen felidéz írott szöveget Egyedi tényekre koncentrál Szekvenciálisan veszi sorba az ötleteket Logikus problémamegoldó erős szintetizáló képesség Gyenge nyelvi kifejezőképesség Jobban reagál a vizuális instrukciókra Kevésbe konformista Szereti a nyílt feladatokat Felfedező típus Erős képzelőerővel rendelkezik Elvekre koncentrál Képes kezelni a kapcsolódásokat Intuitív problémamegoldó

Kreatív folyamat Előkészület Inkubáció Illumináció Verifikáció

Csodagyereknek is idő kell Az IBM egyik fiatal menedzserét, aki egy kockázatos üzleten mintegy 10 millió dollárt veszített, Thomas Watson, a cég alapító vezérigazgatója az irodájába hívatta a kellemetlen affér után. A fiatalember az irodába lépve azt mondja: „ön most bizonyára a lemondásomat várja tőlem”. Alaposan meglepte Watson válasza: „ne vicceljen, éppen most költöttünk el 10 millió dollárt az ön képzésére”.

Diagnózis fázisa Ugyanazokból az adatokból különböző emberek más-más érveket építenek fel. Bankár-orvos