- Statisztikai adatok – Pathways II – Az egész életen át tartó tanulás lehetőségei értelmi fogyatékossággal élő felnőttek számára.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Advertisements

„Fejlődés ellen nincs orvosság” (Neumann János) 1987.az alapítás éve 1989.a névadás éve 1993.az első (30 fős) kollégium 2000.NIVÁK 2002.Kollégium a Pozsonyi.
Tanulók fejlődésének nyomon követése
A TÁMOP projekt intézményi hatásai a Somogyi TISZK-ben Kispéter Sándor Főigazgató-helyettes Kispéter Sándor Főigazgató-helyettes.
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2010-ben Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
TÁMOP / RIDENS Szakképző Iskola, Speciális Szakiskola és Kollégium
Egész életen át tartó tanulás „Egész életen át tartó tanulás” ■ Az „Egész életen át tartó tanulás” COMENIUS 2011 pályázat nyertese iskolánk COMENIUS 2011.
Palánczné Németh Zsuzsanna igazgató Újbudai Speciális Szakiskola
2003. január Tanulói munkaterhek. A kutatás módszere  Válaszadók: 2700 tanuló és szüleik (elsősorban az édesanya)  Kérdezés módja: személyes interjúk.
A hátrányos helyzet kezelésének középiskolai modellkísérletei Vályi Péter Szakképző Iskola és Kollégium Tamási június 4.
Sajátos nevelési igényű tanulókat érintő változások
Peőcz Veronika Béki Andrea
3. alprojekt A hátrányos, ill. halmozottan hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztésére létrehozandó.
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
EGYMÁS-KÖZT Szakmai fórum l Nyíri Úti EGYMI - Kecskemét, Nyíri út Web:
Gönczy Pál Általános Iskola
Mobil: (30) Cím: 4100 Berettyóújfalu, Széchenyi u. 13.
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
Integrált oktatás az 50 éves Trefort SZKI-ban
A középfokú oktatás szerkezeti változásai és az érettségivel kilépők Imre Anna – Híves Tamás Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 2010 június.
Csillag Ferenc MFPI közoktatási szakértő
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Az új történelem érettségiről és eredményeiről augusztus Kaposi József.
Idegen nyelvi fejlesztés Balog Éva TÁMOP / RIDENS Szakképző Iskola, Speciális Szakiskola és Kollégium „Innovatív speciális szakiskola”
1 FELVÉTELI A KÖZÉPFOKÚ ISKOLÁKBAN A 2009/2010. TANÉVBEN 1 Oktatási Hivatal.
Bilics Edit Projekt koordinátor május 12. Óvodai Szenzomotoros Integráció
MENTORI MEGSEGÍTÉS A GÖLLESZ VIKTOR SPECIÁLIS SZAKISKOLÁBAN.
A kerettantervek fejlesztése
Az esélyegyenlőséget szolgáló törekvések a törvényalkotásban, különös tekintettel az SNI témakörére.
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
A sajátos nevelési igényű tanulókkal kapcsolatos változások Dömötör Monika, gyógypedagógiai tanár szeptember 8.
Pályaorientációs program SNI tanulók számára Éltes Mátyás Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Pécs.
Változások a közoktatásban és szakképzésben Setényi János 2011 Naszály-Galga TISZK, Vác.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Érettségi jelentkezések és érettségi eredmények 2008 Tanévnyitó értekezlet Érettségi jelentkezések - érettségi eredmények augusztus 29.
Törvények, feladatok, vizsgálatok, szakvélemények,
Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő tanulók ellátása a jogszabályi előírások alapján Ammerné Nagymihály Emília közoktatási szakértő.
Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
SZÜL Ő I ÉRTEKEZLET OKTÓBER 17. GIMNÁZIUMI KÉPZÉS.
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2008-ban Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
1 Mégis, kinek az érdeke? Szakvélemények, tantárgyi felmentések a nevelési tanácsadó, a szakértői bizottság és az iskolák szemszögéből Fehérvári Katalin.
Integráló iskolák a közoktatásban
A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása TÁMOP /2-2F A projekt az Európai Unió támogatásával,
TÁMOP /1/B Gyermekek és fiatalok integrációs programjai Csomópont - Ifjúsági Információs Pont kialakítás Álláskereső klub.
Alsó tagozat Demény Gabriella igh
Az előrehozott szakképzés tapasztalatai Zsámbékon 1 év elteltével.
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
1. Utolsó Padból Program szeptember
Sajátos képzési igényű hallgatók számára nyújtott szociális szolgáltatások a Szegedi Tudományegyetemen Horváth Hajnalka SZTE ETSZK IV. évf. Szociális munka.
Integráció és inklúzió
Takács Erika Zádori Zoltán
Példa egy ppt prezentációhoz
Felvételi Központi írásbeli Jelentkezni ig lehet. Bárhol meg lehet írni, de az értékelő lap másolatát a jelentkezési laphoz csatolni.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A 18 éves korra emelt tankötelezettséggel kapcsolatos pedagógusi tapasztalatok Istenes Mónika Budapest január 27.
FELVÉTELI A KÖZÉPFOKÚ ISKOLÁKBAN A 2013/2014. TANÉVBEN A 2013/2014. tanévben lezajlott eljárás.
Telefon:72/
FELVÉTELI A KÖZÉPFOKÚ ISKOLÁKBAN A 2014/2015. TANÉVBEN A 2014/2015. tanévben lezajlott eljárás 1.
Vázlat a faipari szakképzés helyzetéről Koronka Lajos a Kozma Lajos Faipari Szakközépiskola igazgatója.
Középiskolai továbbtanulás 2016/17
A szakiskolások továbbtanulási esélyei Kecskemét, Dr Liskó Ilona OFI
Év Vége.
Év végi értekezlet.
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Felkészítés a lemorzsolódással fenyegetett intézmények, pedagógusok, gyermekvédelmi szakemberek számára A Nyíregyházi Szakképzési Centrum Bencs László.
Pályaválasztást segítő mentortanár és közösségfejlesztő program
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Előadás másolata:

- Statisztikai adatok – Pathways II – Az egész életen át tartó tanulás lehetőségei értelmi fogyatékossággal élő felnőttek számára

 A szakképző intézmények közül a szakiskolákban , a speciális szakiskolákban 9 733, a szakközépiskolákban fő tanul  A szakképzésben 494 szakmát oktattak a 2011/2012. tanévben. Szakiskolákban 212, speciális szakiskolákban 67, szakközépiskolában 328 szakmában szerezhettek ismereteket a tanulók. Pathways II – Az egész életen át tartó tanulás lehetőségei értelmi fogyatékossággal élő felnőttek számára

 A szakiskolákban az egy pedagógusra jutó tanulólétszám 15,5 (előző tanévben 14,8)  speciális szakiskolákban 6,3 (előző tanévben 6,5)  gimnáziumokban 13 (előző tanévben 13,2)  szakközépiskolákban 13,9 (előző tanévben (13,8)

1990/ / / / / / Pathways II – Az egész életen át tartó tanulás lehetőségei értelmi fogyatékossággal élő felnőttek számára

 Általános iskola 2001/ /  Speciális szakiskola 2001/ / Pathways II – Az egész életen át tartó tanulás lehetőségei értelmi fogyatékossággal élő felnőttek számára

 Gimnázium 2001/ fő 2011/ fő  Szakközépiskola 2001/ fő 2011/ fő Pathways II – Az egész életen át tartó tanulás lehetőségei értelmi fogyatékossággal élő felnőttek számára

Számítógéppel rendelkező intézmények száma 2002/ /2012 Pathways II – Az egész életen át tartó tanulás lehetőségei értelmi fogyatékossággal élő felnőttek számára SzakközépiskolaSpeciális szakiskola

Számítógépek száma 2002/ /2012 Pathways II – Az egész életen át tartó tanulás lehetőségei értelmi fogyatékossággal élő felnőttek számára SzakközépiskolaSpeciális szakiskola

 Intézmények száma 2001/ db 2011/ db  Tanulók száma 6631 fő 9733 fő Pathways II – Az egész életen át tartó tanulás lehetőségei értelmi fogyatékossággal élő felnőttek számára

Közép-Magyarország327 Közép-Dunántúl249 Nyugat-Dunántúl219 Dél-Dunántúl177 Észak-Magyarország60 Észak-Alföld94 Dél-Alföld204 Összesen1330 Pathways II – Az egész életen át tartó tanulás lehetőségei értelmi fogyatékossággal élő felnőttek számára

 Évfolyamismétlők 591  Intézeti és állami nevelt 919  Veszélyeztetett 2024  Tanulási, magatartási, beilleszkedési nehézséggel küzdő 713  Hátrányos helyzetű tanulók 3322 – halmozottan hátrányos helyzetű 1414 Pathways II – Az egész életen át tartó tanulás lehetőségei értelmi fogyatékossággal élő felnőttek számára

 A bizottság által vizsgált (tanácsadásban) részesített gyermekek, tanulók   első vizsgálaton megjelentek, ill. korábbi vizsgálat alapján SNI-nek nem minősített, ismételt vizsgálatra javasoltak  fő Pathways II – Az egész életen át tartó tanulás lehetőségei értelmi fogyatékossággal élő felnőttek számára

= középfokú iskolába járó tanulók 2096 fő SNI-nek nem minősített tanuló 363 fő SNI-nek minősített gyermekek 1196 fő -- integrált nevelésre javasolt 1131 fő -- gyógyped. csoportba javasolt 65 fő -- egyéb (tanácsadásban részesített, korábban SNI-nek nem minősített, de ismételt vizsgálatra javasolt, folyamatos figyelemmel kísérésre javasoltak 537 fő Pathways II – Az egész életen át tartó tanulás lehetőségei értelmi fogyatékossággal élő felnőttek számára

 fő = középfokú iskolába járó tanulók7542 fő SNI igény megszüntetése 414 fő gyógyped. csoportba javasoltak 127 fő integrált nevelésre javasoltak 62 fő változatlan oktatási formára javaslat5366 fő Egyéb1573 fő Pathways II – Az egész életen át tartó tanulás lehetőségei értelmi fogyatékossággal élő felnőttek számára