Az ERP bevezetés „művészete” – avagy hogyan csináljuk mi
Cég folyamatainak felmérése – hogy megismerjük a működését! –Jelenlegi korlátok feltárása –Felesleges, dupla folyamatok felderítése –Optimalizálási lehetőségek keresése Cég igényeinek felmérése – hogy tudjuk mit szeretne elérni! –Jelenlegi igények áttekintése –Jövőbeli igények felkutatása –A képernyők felépítésének átbeszélése Az alapos felmérés Eredménye: Pontos specifikáció és ütemterv
Szabványos modulok és funkciók átadása –Az alapok, melyek azonnal használhatóak is! Egyedi igények kifejlesztése, testreszabása –Fejlesztés és tesztelés Az egyedi modulok átadása –Több átadási fázisban történik –Lépésről lépésre egyre jobb lesz A rendszer átadása Eredménye: A kész, de még üres szoftver
Az adatok migrálása Korábban használt szoftverek feltérképezése –Mi van bennük adat, amit át kell tölteni? –Hogyan tudjuk áttölteni veszteség nélkül? Áttöltés korábbi szoftverekből –Nagy figyelmet igénylő munka –Fontos a tesztelés az áttöltés után Eredménye: A feltöltött, ám ismeretlen szoftver
A betanítás és oktatás Oktatás minden felhasználó számára –Általános ismeretek elsajátítása –Szoftver betanítása folyamatokon keresztül Kézikönyv átadása (+online súgó) –Később is használható bármikor Eredménye: megismert és használható szoftver
Az üzem indítása Pilot (majdnem éles) üzem indítása –Éles indítás előtti használatba vétel –Figyelni kell a rendszert! Éles üzem indítása –Sikeres Pilot üzem után teljes értékű használat –Mindenki használja aktívan Eredménye: tesztelt és kipróbált rendszer
A támogatási szakasz Támogatási csomag választása –Jogszabálykövetés biztosítása –Frissítések letöltése –Segítségnyújtás igénybevétele Eredménye: mindig naprakész rendszer