Minőségi oktatás támogatása, valamint az egész életen át tartó tanulás elősegítése a kultúra eszközeivel az LHH kistérségek esélyegyenlősége érdekében.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Esélyteremtés lehetőségei a közoktatásban Mayer József Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Salgótarján, május 27.
Advertisements

TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
ERNYŐ PROJEKT szakmai program TÁMOP /
Dél – dunántúli Regionális „IPR” Tájékoztató Nap Pécs = Európa Kulturális Fővárosa! Építkezzünk tovább! A „BÁZIS”- tól, az „ERNYŐ”- ig! !
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat mint képzőintézmény Bencze Györgyné Hajni.
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Napköziotthonos Óvoda Jánkmajtis
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
3. alprojekt A hátrányos, ill. halmozottan hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztésére létrehozandó.
Támop 3.1.4/ A kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben.
Tehetségpont létrehozása
Petőfi Sándor Általános Iskola Előminősített r eferencia intézmény Nyitó rendezvény Június 13.
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Közoktatási esélyegyenlőség a Dráva mentén Szentendre, május 27.
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
Minőségi oktatás létrehozása – Hátránykompenzáció közoktatási és kulturális szolgáltatások fejlesztésével és tartalmi modernizációjával Magyarhomorogon.
Minőségi oktatás támogatása, valamint az egész életen át tartó tanulás elősegítése a kultúra eszközeivel az LHH kistérségek esélyegyenlősége érdekében.
Szűts József Általános Iskola
„Kompetencia alapú oktatás- egyenlő hozzáférés a vésztői Szabó Pál Általános Iskolában” TÁMOP / „ Az első mag ezerszer újra kel, folyton.
TÁMOP / IPR ernyőprogram a barcsi kistérség általános iskoláiban, óvodáiban, középiskoláiban BNI Arany János Általános Iskola.
TÁMOP Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Szülői értekezlet és 5. évfolyam. Téma Hogyan halad iskolánkban a „Korszerű oktatást Mándokon” című projekt megvalósítása? (beszámoló,
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Tanácsadói feladatok 1 Közoktatási Igazgatóság.
A halmozottan hátrányos helyzetű általános- és középiskolások nevelését/oktatását segítő pedagógiai rendszer Győr, Mosolits Lászlóné, Ildikó.
Az esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések az óvodában Némethné Józsa Ágnes tanácsos, óvodai szakreferens Győr, április 29. Győr-Moson-Sopron Megyei.
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
"Legyen az esély egyenlő ..."
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
I ntegrációs P edagógiai R endszer. INTEGRÁLT NEVELÉS-OKTATÁS: A hátrányos (HH) és halmozottan hátrányos helyzetű (HHH), eltérő nevelési igényű, gyermekek.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
TÁMOP / jelű Együtt, hogy jobb legyen című projekt Kettős mentorálás Készítette: Bagi Lászlóné február 24. Hódmezővásárhely.

AZ ÓVODA- ISKOLA ÁTMENET TEMATIKUS SZAKMAI MŰHELY MUNKATERVE Készítette: Garai Zoltánné műhelyvezető.
TÁMOP /2 – Nyitórendezvény. A Liget Úti Általános Iskola, Előkészítő, Készségfejlesztő Speciális Szakiskola és EGYMI felkészülése a.
2012.május 15. „ Az akadály az a rémisztő dolog, amelyet akkor látunk, Ha levesszük a szemünket a célról..” TÁMOP / Új Magyarország.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Békéscsabai Petőfi Utcai Általános Iskola
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
A projekt az Europai Unio támogatásával, az Europai Szociális Alap társfinanszírozásával valósult meg.
„Együtt a tehetségekért a Barcsi Nevelési és Oktatási Intézményben” TÁMOP-3.4.4/B/08/ Projektindító rendezvény Készítette: Vizváriné.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
TÁMOP – A- 12/1. ALAPVETŐ CÉL  HH és HHH tanulókat nevelő iskolák kapcsolatfelvétele, programkínálatuknak bővítése  testvériskolai kapcsolat.
2010/2011.  az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése.
PROJEKTZÁRÓ január 24. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Jó gyakorlatok a közoktatás területén
ERNYŐ PROJEKT Záró 2013/ TÁMOP /
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Az eredményesség mérése és szakmai ellenőrzés Összeállította: Barcziné Horváth Márta iskolaigazgató, IPR szakértő Kocsis Gáborné IPR szakértő.
A TÁMOP / projekt jelene és jövője.
TÁMOP B ,,Esély a Vass Jenő Óvoda és Bölcsőde gyermekeinek” Halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek támogatásának eredményessége 3.
Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása Társadalmi Megújulás Operatív Program „Fény vagy Te is ragyogj hát” TÁMOP /
Barcsák Marianna - KPSZTI
A kommunikációs műhely munkájának bemutatása
Szécsényi Gyerekesély Program gyerekeket érintő szolgáltatásai
MINŐSÍTETT TEHETSÉGGONDOZÓ MŰHELY PÁLYÁZAT
Előadás másolata:

Minőségi oktatás támogatása, valamint az egész életen át tartó tanulás elősegítése a kultúra eszközeivel az LHH kistérségek esélyegyenlősége érdekében TÁMOP-3.3.7/09/ IPR ERNYŐ Barcs, szeptember 01. – január 31.

Gondolkodjunk együtt! ERNYŐ Van:Van: -266 kreatív, tenni akaró pedagógusunk,-266 kreatív, tenni akaró pedagógusunk,akik: 2913 gyermek 2913 gyermek 861 óvodás és 2052 iskoláskorú gyermek neveléséért, oktatásáért vállaltak, vállalnak FELELŐSSÉGET

Miért indokolt az „ERNYŐ”? Iskolák 12 iskola 2052 tanuló, ebből: hh (63%) -702 hhh (34%)

Miért indokolt az „ERNYŐ”? Óvodák 20 óvoda 861 gyermek, ebből: -570 hh (66%) -286 hhh (33%)

Az „ERNYŐ” program hatása a kistérség oktatási intézményeire Az intézményekben épülő IPR és az IPR ernyőprojekt az alábbi hatásokat gerjesztheti: - A napi pedagógiai gyakorlat egyre gyorsabban közeledik a minőségi és inkluzív gyakorlathoz. - Intézményi szinten megerősödik a tantestület, módszertanilag és infrastrukturálisan fejlődik a szolgáltatási kínálat, a kistelepüléseken csökken a tanulóelvándorlás mértéke. - Az intézményközi együttműködések kistérségi és regionális szinten erősödnek. - Az egyes intézmények valódi esélyt kapnak az országos vérkeringésbe való bekapcsolódásra.

Az„ERNYŐ” eszmeisége A projekt a kistérség valamennyi oktatási intézménnyel rendelkező településére kiterjedően valósul meg. Az IPR-ernyő lehet az a szerveződés, amely éppen alapos helyismerete, intézményismerete, közvetlen kapcsolatai révén ráláthat az intézményekben folyó napi fejlesztőmunkára, a konkrét segítségadáson túl, közvetíthet szakértői, mentori segítséget, ajánlhat jó gyakorlatokat, szervezhet olyan fórumokat rendezvényeket amelyek a legkonkrétabb segítséget nyújthatják az intézményeknek. Ilyen rendszer, ilyen szinten még nincs, ez a szerveződés példaértékű lehet.

Célok A NEVELÉS, OKTATÁS LEHET MINDEN RÉSZTVEVŐJÉNEK SIKERTÖRTÉNETE IS ! A projektben tervezett tevékenységek eredményeként valósulhat meg kistérségi szinten: - 100%-os „szakos” ellátottság minden intézményben,minőségi oktatás minden területen -a kor kihívásainak leginkább megfelelő, korszerű pedagógiai fejlesztőmunka -modellértékű együttműködés: szülők – intézmények – fenntartók között - a közoktatásban résztvevő gyermekek ESÉLYEGYENLŐSÉGÉNEK biztosítása óvodától a középiskola befejezéséig -ÁTVEHETŐ, TOVÁBBFEJLESZTHETŐ PEDAGÓGIAI INNOVÁCIÓ!

Célunk volt, teljesült! Szereplők: A gyermekek, tanulókSzereplők: A gyermekek, tanulók - Minden óvodás és iskoláskorú gyermek bevonása a programba, tanórai és tanórán kívüli programjainak eredményessé tétele, olyan programok biztosítása, amelyet szociális hátterük nem tud biztosítani.

A megvalósulás formái Korszerű pedagógiai módszerek alkalmazása a tanórákonKorszerű pedagógiai módszerek alkalmazása a tanórákon Nyári kreatív délelőttök (120 alkalom!)Nyári kreatív délelőttök (120 alkalom!) Erdei óvoda (4 helyszín, 80 résztvevő)Erdei óvoda (4 helyszín, 80 résztvevő) Erdei iskola (8 helyszín, 160 résztvevő)Erdei iskola (8 helyszín, 160 résztvevő) Tehetségkutató versenyek, szellemi vetélkedő, szülők bevonásával, tanulmányi versenyekTehetségkutató versenyek, szellemi vetélkedő, szülők bevonásával, tanulmányi versenyek (HH-s és HHH-s tanulók részvételével) 1 hét Horvátországban (28 tanuló részvételével)1 hét Horvátországban (28 tanuló részvételével)

A megvalósulás formái Kortárs segítők (TUTOROK) bevonásával az iskolai sikeresség biztosítása, a lemaradások pótlása, tehetséggondozás (6 hetes program 4 helyszínen 24 tutor, 80 tanuló)Kortárs segítők (TUTOROK) bevonásával az iskolai sikeresség biztosítása, a lemaradások pótlása, tehetséggondozás (6 hetes program 4 helyszínen 24 tutor, 80 tanuló) A színház, a zene, a tánc és a múzeum házhoz jön (minden iskola, összes tanuló)A színház, a zene, a tánc és a múzeum házhoz jön (minden iskola, összes tanuló) Gyalogtúrák, kerékpártúrák (40 alkalom, 240 résztvevő)Gyalogtúrák, kerékpártúrák (40 alkalom, 240 résztvevő) Csodanézés Pécsen (5 alkalom)Csodanézés Pécsen (5 alkalom)

Célunk volt, teljesült! Szereplők: a szülőkSzereplők: a szülők - A szülők bevonása az intézmények mindennapi életébe, az együttműködés formáinak erősítése- A szülők bevonása az intézmények mindennapi életébe, az együttműködés formáinak erősítése Ennek érdekében:Ennek érdekében: - szülői klubok (14 alkalom 140 szülő)- szülői klubok (14 alkalom 140 szülő) - családi napok (10 alkalom 200 család)- családi napok (10 alkalom 200 család) - családi táborok (4 alkalom 60 család)- családi táborok (4 alkalom 60 család) - szülőkkel szervezett közös iskolai projektek- szülőkkel szervezett közös iskolai projektek

Célunk volt, teljesült! Szereplők: a pedagógusok Szakmai együttműködés fejlesztése: -Szakmai műhelyek 21 szakmai területen (200 műhelyfoglalkozás, több mint 200 pedagógus) -Iskolai bázistalálkozók (8 helyszín 200 pedagógus) -Óvodai bázistalálkozók (4 helyszín 80 pedagógus)

Célunk volt, teljesült! Szereplők: a pedagógusokSzereplők: a pedagógusok Az önképzés területén:Az önképzés területén: Másoddiplomák, szakvizsgák (14 fő- közokt.vez, nyelvtanár, pedagógia szak, fejlesztő pedagógus nemzetiségi óvónő, gyógytestnevelő, pedagógiai asszisztens)Másoddiplomák, szakvizsgák (14 fő- közokt.vez, nyelvtanár, pedagógia szak, fejlesztő pedagógus nemzetiségi óvónő, gyógytestnevelő, pedagógiai asszisztens) Akkreditált továbbképzések (30 és 60 órás- beszédcentrikus angol, iskolai IPR, óvodai IPR, változásmenedzselés, konfliktuskezelés, kooperativ tanulásszervezés, projektmódszer, differenciált tanulásszervezés, élménypedagógia, drámapedagógia, IKT képzés, multikulturális tartalmak az oktatásban, …. 393 fő részvételével)Akkreditált továbbképzések (30 és 60 órás- beszédcentrikus angol, iskolai IPR, óvodai IPR, változásmenedzselés, konfliktuskezelés, kooperativ tanulásszervezés, projektmódszer, differenciált tanulásszervezés, élménypedagógia, drámapedagógia, IKT képzés, multikulturális tartalmak az oktatásban, …. 393 fő részvételével)

Célunk volt, teljesült! A pályázat keretében sikerült alkalmazni:A pályázat keretében sikerült alkalmazni: Iskolapszichológus (1 fő)Iskolapszichológus (1 fő) Pedagógiai asszisztens (4 fő)Pedagógiai asszisztens (4 fő) Nagy szükség van a munkájukra, de mégsem tudjuk tovább foglalkoztatni!

Innováció!!! 60 elbírált pedagógiai innováció a nevelés- oktatás teljes szakmai területének lefedésével!60 elbírált pedagógiai innováció a nevelés- oktatás teljes szakmai területének lefedésével! A menedzsment feladata:A menedzsment feladata: a hozzáférés biztosítása minden kistérségi intézmény számára!

Köszönöm a munkáját: -a menedzsmentnek -az intézményvezetőknek és gazdasági vezetőknek -a műhelyvezetőknek, -a projektben szerepet vállaló összes pedagógusnak, pedagógiai asszisztensnek - a segítő szülőknek, -valamennyi külsős segítőnknek!