VII. Nemzetközi Média Konferencia:

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
DEIK nyári ösztöndíj jelentés: a KőPapírMetalFC ”lájtosított” 2D RCSS csapat bemutatása Dóczi Roland Debreceni Egyetem Informatikai kar Mérnök informatikus.
Advertisements

Készítette: Fülöp Szabina Veres Anita
Internetezők az elektronikus kormányzatról és az Európai Unióról április 3. II. online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom,
A biztonságos netes bankolás Pap Gyula Gyermekmentő szolgálat, Médiakonferencia szeptember 26.
Nagyon sok szereplős online szerepjátékok
Mit csinálsz a szobádban
B – csoport E-kereskedelem logisztikája és E-logisztika
A digitális jövő kutatási előrejelzések tükrében
Európai Lányok prezentációja Révai Miklós Gimnázium és Kollégium Győr,
Önkéntes menedzsment Előzmények Toborzás Szűrés, kiválasztás
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
„Régi jó földből – új erős hajtások”. Miért jelentkezek az SZMT Elnöki poziciójára? - Elvira •Mert nagyon sokat kaptam ettől a közösségtől, Tőletek és.
A dunaújvárosi fiatalok szabadidő eltöltési szokásai
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
Virtuális és valóságos csoportok – az online szerepjátékok világa
Munkaterv Miért szükséges, mik az előnyei?
„CAMPUS-LÉT” A DEBRECENI EGYETEMEN: CSOPORTOK ÉS CSOPORTKULTÚRÁK
Szociális és gyermekjóléti területhez kapcsolódó lehetséges szolgáltatások.
Egyén a szervezetben Vezetés és szervezés BA Pécs.
Szabadidős tevékenységek /Felmérés készült egy vidéki gimnáziumban, 2006 februárjában/ Civitas Polgár az Európai Demokráciában Csapat: Tetrarchia.
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Virtuális és valóságos csoportok – az online szerepjátékok világa
 A nyelv megismerése mint  Kommunikációs eszköz  A tanulás eszköze  Árnyalt és reflexív ismeretek a nyelvről  A társadalom belső kohéziójának.
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
Közösségi oldalak Készítette: Tóth Petra Felkészítő tanár:
Public Relations eszközök az egészségügyi intézmények szolgálatában
MMORPG ONLINE SZEREPJÁTÉK JELENTŐSÉGE AZ EMBERI KAPCSOLATOK TÜKRÉBEN
Korok játéka vagy játékok kora
Fromann Richárd Magára hagyott generációk avagy mit kezdjünk az online (szerep)játékokkal? VI. Nemzetközi Médiakonferencia „A média hatása a gyermekekre.
Gyermekek a Facebookon Cseh Gabriella Budapest Szeptember 25.
Digitális világ – interaktív táblán
Élet a Ságvári Bence digitális VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 25. ökoszisztémában kisgyerekként...
VII. Nemzetközi Médiakonferencia „A média hatása a gyermekekre és fiatalokra" szeptember Balatonalmádi Fiatal group leaderek Facebook használati.
Dr. Péterfalvi Attila: A NAIH internetes gyermekjogi projektje Balatonalmádi, szept.27.
Fiatalok motiválása a véleményformáló diáksajtósok bevonásával
Csoport, szervezet, hálózatok
Gondolatok az EVH Tájékoztatási Központjának második éves munkaprogramjához, kiemelten kezelve a Leader-t Haris Martinos, EVH Tájékoztatási Központ csapatvezetője.
Environmental Compliance Inspection Course A rendészeti eljárás A rendészeti eljárás.
Magyar Cserkészlány Szövetség. Szövetségünkről 1989: a Szövetség újraalakulása Nyitott minden lány és nő számára (6 éves kor felett) Csapataink hetente.
Emberi erőforrás menedzsment Munkakörök elemzése, tervezése
„Polgár az Európai Demokráciában OTV” Enpaszmációs jelenségek Csapat: 0. Generáció Előadók:Börcsök Gyula Frank Rudolf Keszthelyi Balázs Sulyok Zoltán.
Az EEM helye a menedzsmentben
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK 1.A MENEDZSMENTRŐL ÁLTALÁBAN - KÖZÉPPONTBAN: AZ EMBER 2.A CSOPORTOK MŰKÖDÉSE 3. KOMMUNIKÁCIÓ 4.MOTIVÁCIÓ 5.VEZETÉSI.
Hangalapú, közösségépítő virtuális valóság a gyakorlatban Faragó Péter WebLords.
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
1 EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT A projekt eredményeinek bevezetéséért felelős csoport bemutatkozása.
Challenge játékok Harmath Zsolt & Menczel Dániel.
Eszterházy Károly Főiskola 3300 Eger, Eszterházy tér. 1 TÁMOP D-12/2/KONV Az Eszterházy Károly Főiskola Roma Szakkollégiumának.
Önkéntesség, mint társadalmi szerepvállalás
A talentum A tehetségfejlesztés programja SZOMBATHELY(kick-off)
Nem minden az aminek látszik…
A támogatott lakhatás kihívásai
A projektek hosszú távú előnye – tartós foglalkoztatás A projekt generáló szerepe, a továbblépés lehetőségei, komplex fejlesztési elképzelések.
– Letölthető változat –
VMR.cool 2009 – Felmérés az internetező fiatalokról
Országos nagykereskedelmi menedzser
Balogh Andrea Johanna MKSZ, Siófok április 27.
fogalma, módszerei – vezetési elméletek
Alapfokú játékvezetői tanfolyam
A projektek hosszú távú előnye – tartós foglalkoztatás
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Előadás másolata:

VII. Nemzetközi Média Konferencia: Fromann Richárd Virtuális Játéktér – Hová tart a netgeneráció? ELTE TÁTK, SZOCIOLÓGIA Doktori Iskola VII. Nemzetközi Média Konferencia: Az internet hatása a gyermekekre és fiatalokra NGYSZT - NMHH Balatonalmádi, 2013. szeptember 26.

ONLINE TÁRSADALOM SZERKEZETE MMONLINE TÁRSADALOM I. VIRTUÁLIS én II. VALÓS én Avatárok 1. 2. 3. 3D IMMERZÍV, SZINTETIKUS VILÁG MMO(RP)G ONLINE JÁTÉKOK SOCIAL NETWORKING VILÁG INTERNEZŐINEK száma idén éri el a 2milliárdot FEJLŐDŐ és FEJLETT országok közötti különbségek 1. CSÖKKENNEK (internethasználók száma szerint) 2. NÖVEKEDNEK (lakosság aránya szerint) A nagy sávszélességű internetnél azonban jóval elterjedtebb a mobiltelefónia, mely a szegényebb országokban is mindennapivá vált. Az ITU úgy becsüli, hogy az év végére a mobil-előfizetések száma világszerte eléri az 5,3 milliárdot. A legnagyobb növekedés e szegmensben egyértelműen a fejlődő piacokon tapasztalható, mivel a fejlett gazdaságokban a piac már ma is telített, 100 lakosra átlagosan 116 előfizetés jut. A fejlődő országokban a penetráció csupán 68 százalékos. 4

ONLINE JÁTÉKOK CSALÁDFÁJA

V. ONLINE JÁTÉK KUTATÁS – 2011. 1. DEMOGRÁFIAI ADATOK A kérdőívet teljesen kitöltő (2011. 03-09.) személyek száma: 12.425 Férfi: 7.179 Nő: 5.246 Életkori átlag: 28 év

MOTIVÁCIÓ 2011 (MMO) - FELSŐ Az alábbiak mennyire fontosak a játékban? 2011 – MMO – FELSŐ kör

MOTIVÁCIÓ 2011 (MMO) - középső Az alábbiak mennyire fontosak a játékban? 2011 – MMO – KÖZÉPSŐ kör

MOTIVÁCIÓ 2011 (MMO) - alsó Az alábbiak mennyire fontosak a játékban? 2011 – MMO – ALSÓ kör

MOTIVÁCIÓ 2012 - FELSŐ Az alábbiak mennyire fontosak a játékban? 2012 – FELSŐ kör

MOTIVÁCIÓ 2012 - KÖZÉPSŐ Az alábbiak mennyire fontosak a játékban? 2012 – KÖZÉPSŐ kör

MOTIVÁCIÓ 2012 - ALSÓ Az alábbiak mennyire fontosak a játékban? 2012 – ALSÓ kör

MMO 2011-12 - KOMMUNIKÁCIÓ Hány személyes (IRL) barátod van ? 2012 2011 - RPG

MMO 2011-12 - KOMMUNIKÁCIÓ Hány online barátod van? 2012

2012 – KAPCSOLATOK Jött már létre PÁRKAPCSOLATOD olyan személlyel, akit az INTERNETEN ismertél meg?

2012 – KAPCSOLATOK A CSALÁDTAGJAID közül játszik valaki az általad játszott online játékkal?

2011-12 – KOMMUNIKÁCIÓ Melyik internetes közösségi oldalon vagy a legaktívabb? 2011 - MMO 2012

2011-12 - KOMMUNIKÁCIÓ Ismerősök a Facebookon 2011 - MMO 2012 2011 - RPG

2012 – KOMMUNIKÁCIÓ Milyen kommunikációs csatornán tartod a kapcsolatot?

2012 – SZABADIDŐ Milyen további SZABADIDŐS tevékenységeket végzel? olvasás: regények, novellák, versek 577 28% sportolás: biciklizés 210 10% sportolás: egyéb 197 filmnézés (TV, DVD, videó, online) 193 9% kirándulás, túrázás, természetjárás 188 barátokkal lenni (beszélgetés, szórakozás, kikapcsolódás) 183 sportolás: foci, futsall, kispályás foci 130 6% zenehallgatás 115 sportolás: kondizás, testépítés, edzés, fitness, aerobic 112 5% hímzés, varrás, szabás, kötés, horgolás, szövés, fonás, gyöngyfűzés 106 képző- és iparművészet: rajzolás, grafika, festés, szobrászkodás, üvegfestés, stb. 102 kertészkedés, növények, virágok ápolása 95 sportolás: úszás 80 4% sportolás: futás, kocogás 76 főzés, sütés 68 3% 1 SPORTOLÁS 1 126 29% 2 OLVASÁS 587 15% 3 ALKOTÓ MUNKA 350 9% 4 EGYÉB 298 8% 5 FILMNÉZÉS 252 6% 6 ZENE 241 7 UTAZÁS, KIRÁNDULÁS 226 8 BARÁTOKKAL 191 5% 9 JÁTÉK 158 4% 10 KERTÉSZKEDÉS 95 2% 11 ÁLLATTARTÁS 82 12 CSALÁDDAL 72 13 FŐZÉS 68 14 HORGÁSZÁS 15 INFORMATIKA 3 882 100%

a szervezet működése egy gulid leader szemszögéből WOW JÁTÉK vagy MUNKA? a szervezet működése egy gulid leader szemszögéből

A SZERVEZET FELÉPÍTÉSE Vállalat elnöke Alelnök dolgozók Guild master Officerek Játékosok

SZEREPEK és ELVÁRÁSOK VALÓSÁG ANALÓGIA FELELŐS POZÍCIÓK  KOMOLY ELVÁRÁSOK, STRESSZ VEZETŐI KÉPESSÉGEK, KOMPETENCIÁK szükségessége VEZETŐI TEKINTÉLY kivívása (erős személyiség) és a BELSŐ REND biztosítása HIERARCHIKUS viszony és a KÉNYSZER elemeinek csak a szükséges MINIMÁLIS érzékeltetése

ÚJ TAG felvétele a SZERVEZETBE TRADE CHANNEL-en „álláshirdetés” A játékosnak ki kell választani a KARAKTERÉT (név, nem, faj, stb.) JELENTKEZIK a guildbe PRÓBAIDŐ (1 hónap): RECRUIT-ok (próbaidősök) képességek, elszántság felmérése – korlátozott jogok, lehetőségek (pl. nincs „cafeteria” – piaci ár alatti vásárlás a Klán Banktól) Kirúgás: csak próbaidő alatt, ill. kivételes esetekben A TELJESÍTMÉNY határozza meg, hogy hol foglal helyet a ranglistán

MMORPG játékszabályok – KARAKTER-alkotás A játék első lépése a karakter megalkotása, akit a játékos irányítani fog a játék során. Be kell állítani a karakter nevét (name), nemét (gender), faját (race): alliance v horde kasztját (class) Külsejét (skin) A nem és a külső nem befolyásolja a karakter tulajdonságait, de a faj és a kaszt igen.

MMORPG „SZMSZ” – FRAKCIÓK, FAJOK A fajok két, egymással harcban álló FRAKCIÓKBA tömörülnek Szövetség (Alliance) Horda (Horde) Emellett a FAJOK tulajdonságai némileg eltérnek, és mindegyiknek megvan a csak rá jellemző képessége illetve a saját nyelve.   A Szövetség tagjai:   Emberek (Human) Törpök (Dwarf) Gnómok (Gnome) Éjtündék (Night Elf) Draeneiek (Draenei) A Horda tagjai:   Orkok (Orc) Trollok (Troll) Taurenek (Tauren) Élőholtak (Undead) Vértündék (Blood Elf)

MMORPG „SZMSZ” - KASZTOK A kaszt szabja meg a karakter KÉPESSÉGEIT, az általa használt HARCI technikákat és varázslatokat. A játékban 10 kaszt választható, de az egyes fajok csak bizonyos kasztok közül választhatnak.   Harcos (Warrior) – Ember, Törp, Gnóm, Éjelf, Draenei, Ork, Troll, Tauren, Élőhalott Zsivány (Rogue) – Ember, Törp, Gnóm, Éjelf, Ork, Troll, Élőhalott, Vérelf Paplovag (Paladin) – Ember, Törp, Draenei, Vérelf Sámán (Shaman) – Ork, Troll, Tauren, Draenei Druida (Druid) – Éjelf, Tauren Vadász (Hunter) – Törp, Éjelf, Draenei, Ork, Troll, Tauren, Vérelf Varázsló (Mage) – Ember, Gnóm, Draenei, Troll, Élőhalott, Vérelf Boszorkánymester (Warlock) – Ember, Gnóm, Ork, Élőhalott, Vérelf Pap (Priest) – Ember, Törp, Éjelf, Draenei, Troll, Élőhalott, Vérelf Halállovag (Death Knight) - Minden faj. A World of Warcraft: Wrath of the Lich King kiegészítő első hőskasztja.

KLÁN /GUILD VEZETÉSE GUILD LEADERSHIP KLÁNVEZÉR / GUILD MASTER analógia: IGAZGATÓ / ELNÖK fő feladata: klán VEZETÉSE, felügyelete (szervezeti felépítésben) OFFICEREK analógia: ALELNÖK / FELÜGYELŐ fő feladata: GM helyettesítés, klán képviselete, döntés-előkészítés a klánvezér részére, új tagok felvétele, klán fórumának követése, felügyelete, segítségnyújtás a klán tagjainak

GUILD MASTER feladata MENEDZSMENT tevékenységek a raid szervezésében Elemzés: makro- és mikro környezet állandó elemzése rendszeres kommunikáció a csapattagokkal Tervezés: a kapott információ segítségével, raidek szervezése Megvalósítás: a guild irányítása a raid alatt Hasznosítás: a zsákmány elosztása, a csapat teljesítményének felmérése Belső PR: ( internal relations IR) Kölcsönös kommunikáció, információ-áramlás biztosítása (chat - csatornák) Szervezet céljaival való azonosulás: online / offline meetingek szervezése

KLÁN /GUILD VEZETÉSE RAID LEDAER CAST LEADER BANKOS analógia: PROJEKTVEZETŐ fő feladata: RAIDEK („projekt”) VEZETÉSE CAST LEADER analógia: CSOPORTVEZETŐ fő feladata: KASZTJÁBA tartozó TAGOK segítése és felügyelete BANKOS analógia: PÉNZÜGYI VEZETŐ / GAZDASÁGI IGAZGATÓ fő feladata: minden tagtól rendszeresen begyűjti a virtuális javakat („GUILD BANKBA”), majd redisztribúció: a begyűjtött javak – bizonyos szempont szerinti - ÚJRAOSZTÁSA

PROJEKTSZERVEZET analógia Szervezet: a feladat megoldására, a cél elérésére szerveződött egyének csoportja. Csoportok = guildek Feladat: „fő gonosz” vagyis a Boss elpusztítása

KLÁN /GUILD TAGJAI: RAIDEREK HEALER fő feladata: GYÓGYÍTJA a raidereket Tagok: 1 main tank healer, 6 healer TANK fő feladata: PAJZSKÉNT VÉDI a Boss (ellenség) ütéseit (raiderek védelme) Tagok: 1 main tank (fő tank), 1-2 off-tank DPS fő feladata: SEBZÉS, TÁMADÁS Tagok: 7 ranged DPS (távolsági harc) – 7 melee DPS (közelharc)

RAID (KÜLDETÉS) FŐ CÉLJA RAID instance-ok BOSS (Gonosz) ELPUSZTÍTÁSA LOOT-ok szerzése: fegyverek, páncél, pajzsok, varázserő (ezek erősítik a csapat erejét) RAID instance-ok Vannak olyan küldetések, amelyeket egy játékos NEM tud EGYEDÜL teljesíteni, ilyenkor van lehetőség CSOPORTOK (party) alkotására. Klánon belüli ALKALMI CSOPORTOK = projektcsapat SZERVEZŐJE / IRÁNYÍTÓJA: RAID LEADER = projektvezető 10 vagy 25 fős csapatok: RAID GROUP-ok tank (1/2) healer (10-ből 2/3, 25-ből 5-6 db) dps (10-ből 5-8) 25-ből 15-20 db

KOMMUNIKÁCIÓ A játékosok többféle chat-csatornán keresztül kommunikálhatnak egymással. Ezek közül némelyik SZEMÉLYES, csak a másik játékos olvashatja el az üzenetet, némelyik NYILVÁNOS, minden játékos számára olvasható. Szerepjátékos birodalmakban 2-féle kommunikáció szerepen belüli (in character) szerepen kívüli (out of character) logon: a karakterek kommunikációja logoff: a karaktereket megszemélyesíti egyenek kommunikációja Van lehetőség nyelvek használatára, a legtöbb faj beszél egy közös és egy saját nyelvet. Az adott faj nyelve más fajhoz tartozó játékosok számára halandzsaként jelenik meg. A nyelv az egyik fő gátja a Szövetség és Horda közti kommunikációnak: a két oldal nem beszéli egymás közös nyelvét!

Játékon belüli (INGAME) KOMMUNIKÁCIÓ Verbális chat- csatornákon keresztül kommunikál a leader, valamint a játékosok egymással Nincs hierarchia a csatornák között, szituáció függő Személyes / nyilvános A gulid leader által használt csatornák: Gulid-, officer-, trade-, party- Guildek honlapja nonverbális Öltözékek: prezentálják a rangot Kinezika: unalom, idegesség

KI A JÓ VEZETŐ, KIK A JÓ CSAPATTAGOK Guild leader: legalább 1 óra/ nap Lewin 3 vezetési stílusból (autokratikus, demokratikus, laissez fair) a demokratikus / autokratikus között 10 fős csapatot tartja ideálisnak Csapattagok: Betartják a szabályokat Foglalkoznak a csapattársakkal, összetartás Segítenek a szervezésben Maguktól is szerveznek Jutalom: új cuccok, előrébb kerülnek a ranglistán, maga a játék Büntetés: hátraszorulás, kivételes esetekben eltanácsolás

SZABÁLYOK SZABÁLYOK SZANKCIONÁLANDÓ tételek IRATLAN SZABÁLYOK: alapvető EMBERI NORMÁK BETARTÁSA (mint a való életben!) JÁTÉKFEJLESZTŐK írott szabályai http://eu.blizzard.com/en-gb/company/legal/wow_tou.html KLÁNSZABÁLYZAT: a Guild Master felelőssége SZANKCIONÁLANDÓ tételek KÁROMKODÁS (pl. „fuck”) TILTOTT SZAVAK használata: pl. rasszizmus, drogok? „LSD, nigger” (language filter – kicsillagozás funkció - kikapcsolható) LOPÁS a Guild Bankból (guild normák megsértése) NINJA-zás: hatalommal visszaélve – jogosultság hiányában – loot-szerzés GOLD SELLING: INGAME arany rendes (IRL) valutárt való árulása Rendszeres VESZEKEDÉSEK, demoralizálás „BÉNÁZÁS” („noob”-oskodás), HÁTRÁLTATÁS ACCOUNT feltörése, ellopása és árulása JOGOSULATLAN ELŐNYÖKHÖZ juttató illegális programok (hack) használata

BÜNTETÉSEK, SZANKCIÓK GUILDEN BELÜL SZÓLÁS jogának megvonása (guild chanell-ben) LOOT-hoz (zsákmányhoz) jutás megvonása LEFOKOZÁS, jogok és jogosultságok megszüntetése KIKÖZÖSÍTÉS/ KIDOBÁS a közösségből /guildből (ennek híre más guild-ekhez is eljut, ott sem nézik jó szemmel) JÁTÉKFEJLESZTŐK (automatizmus + Game Masters/Moderators) BANNOLÁS (KITILTÁS) ideiglenes végleges

JATÉKKUTATÁS WWW.JATEKKUTATAS.HU

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!  WWW.JATEKKUTATAS.HU richard.fromann@gmail.com