Fejlesztések, többlettudás és forrásközpont az EGYMI-kben

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

1 A közoktatás az Új Magyarország Fejlesztési Tervben Oktatási és Kulturális Minisztérium Hámoriné Váczy Zsuzsa szakmai főtanácsadó, osztályvezető 2007.
Závogyán Judit dél-alföldi régió szakmai vezető
A referencia intézmények szolgáltatói szerepe
A hálózattá alakulás útján
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP-3.2.2/08/A/2 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon.
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
KLASZTER A FOGYATÉKOS EMBEREKÉRT Szakmai konferencia Pécs, szeptember
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
3. alprojekt A hátrányos, ill. halmozottan hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztésére létrehozandó.
Helyi oktatásirányítás fejlesztése TÁMOP /
A szaktanácsadás támogató szerepe
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.
TÁMOP A/ projekt:„SZIGET, AMELY BEFOGAD” – AZ INKLUZÍV ELLÁTÁS EGYÜTTMŰKÖDŐ, EGYMÁSRA ÉPÜLŐ MODELLJE SZOLNOKON.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt ÚJ FORMA, KIBŐVÜLT TARTALOM ÚJ FORMA, KIBŐVÜLT TARTALOM.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
NFT I NFT II Hosszú távú cél: az életminőség javítása Általános cél: Az EU átlaghoz viszonyított jövedelmi különbségek mérséklése specifikus.
Az ÚMFT Társadalmi Megújulás Operatív Program által kínált feladatok és lehetőségek Puskás Aurél fejlesztési igazgatóhelyettes
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Kutatási terv Az inklúzió fenntarthatóságának vizsgálata az oktatási intézményekben, fókuszba helyezve a hálózati együttműködést, a kreatív alkotó műhelyek.
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
Hálózatok, hálózati tanulás támogatása az Új Magyarország Fejlesztési Terv pályázataiban Puskás Aurél fejlesztési igazgatóhelyettes
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Együttműködések A „21. századi közoktatás” kiemelt projekt és kapcsolatai a regionális koordinációt végző partnereinkkel.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
1 A kompetencia alapú oktatás jövője a NFT II. tükrében Debrecen, Február 20. Hámoriné Váczy Zsuzsa, OKM.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.

Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
2012.május 15. „ Az akadály az a rémisztő dolog, amelyet akkor látunk, Ha levesszük a szemünket a célról..” TÁMOP / Új Magyarország.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Horváth & Dubecz Tanácsadó Kft. TÁMOP projektben megvalósult képzések.
A szaktanácsadó segítő szerepe
A PEDAGÓGIAI SZAKSZOLGÁLATOK MEGÚJULÁSÁNAK SZAKMAI TÁMOGATÁSA, EREDMÉNYEI (TÁMOP B) Kapcsáné Németi Júlia szakmai vezető.
„Bölcs ember nem csak gondolkodik a cselekvésről, hanem cselekszik is
A tehetséggondozás az esélybiztosítás kiemelt területe tehetségazonosítás tehetség-tanácsadás együttműködések mentorálás tehetségfejlesztés hálózati tanulás.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Dr. Schiffer Csilla: Kooperáció és koordináció
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
Információigények a kliens oldaláról  Specifikus ellátás? Többletszolgáltatás: miért? -Ki észlel, ki jelez? -Ki tájékoztat?  Milyen típusú ellátásra.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
Barcsák Marianna KPSZTI
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
Közoktatási hálózatfejlesztés a régiótól a kistérségig „Kistérségek – útközben” szakmai konferencia Budapest, november 30.
„Együtt, eredményesen”
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
Előadás másolata:

Fejlesztések, többlettudás és forrásközpont az EGYMI-kben Kapcsáné Németi Júlia szakmai vezető Közoktatási Osztály

A fejlesztés fókuszában az EGYMI Rövid kronológia 2007-től

Fejlesztési alapelvek (2007) minden rászorulónak a maga régiójában teljes körű hozzáférés a jó minőségű nevelési, oktatási szolgáltatásokhoz hatást gyakorolni a teljes közoktatásra, többek között a rejtőzködők felderítése és bevonása által a szolgáltatások az iskolafejlesztést szolgálják szinergia és egységes kommunikáció („hálózatok” egymás közt)

Fejlesztettünk Fejlődtünk Együttműködtünk Partnerséget építettünk Tanultunk - tanítottunk Változtunk – változtattunk

2012 Van tudásunk az inkluzív nevelésről Vannak kiépített szolgáltatásaink Vannak jól képzett szakembereink Van standardunk Van szakmai érdekképviseletünk (egyesületünk) Van hálózatunk Tudjuk hogyan kell hálózatot működtetni

Az EGYMI feladata 1. 2011. évi CXC törvény a nemzeti Köznevelésről ((20.§. (9)) 2. Differenciált szolgáltatási professzió Lehetővé tenni, hogy a sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók lehetőség szerint lakóhelyükhöz közel kapják meg a különleges gondozási igényükből fakadó szolgáltatásokat.

EGYMI: hálózati feladatok HÁLÓZATI, HORIZONTÁLIS TANULÁS DISSZEMINÁCIÓJA Szakmai Help Desk Információ -megosztás Kapcsolat a kiemelt projekttel Tervezés, fejlesztés EGYMI Standard-adaptáció /támogatása Kapacitásbővítés Együttműködési megállapodások EGYMI Specifikus szolgáltatások SNI inklúziós fejlesztések TÁMOP Szolgáltatói Kosár A kapcsolatrendszer a hálózati partnerekre koncentrál, a külső kapcsolatok itt részint belsőként jelennek meg (TÁMOP 3.2.2). Egyetlen, a teljes lefedettséget célzó hálózat alakul alhálózatokkal, melynek standardja és minőségbiztosítása a mi feladatunk, de a pályázó intézmények közvetlen kiszolgálása már regionális partnereinkké. Az információkhoz, támogatásokhoz és szolgáltatásokhoz való egyenlő hozzáférés biztosítása stratégiai cél. A szinte teljes körű, egyidejű adatmegosztás, az egykapus regisztrációs rendszer és a standard alapú működés egységesíti a kiemelt projekt és a 7 partner működését, de a területi sajátosságok és önálló arculat megőrzése mellett. A Hálózat jelzést ad a szakmai előrehaladásról, motiválja a stratégiai, döntéshozói szint tervezési, forrás elosztási tevékenységét, beavatkozási szükségleteket tár fel. Ugyanakkor képes megjeleníteni a kiemelkedő példákat, azokat közvetíti a felhasználó intézmények számára. Fontos jellemzője, hogy dolga az innovációt végző intézményektől származó kérdésekre adható érdemi válasz kinyerése a fejlesztési rendszer szereplőitől. Modellértékű működés

A fejlesztésről a továbbiakban TÁMOP 3. 1. 1. kiemelt projekt – II A fejlesztésről a továbbiakban TÁMOP 3.1.1. kiemelt projekt – II. szakasz

A fejlesztések kulcseleme, hogy az érintettek magukénak érezzék a fejlesztést. Bevonódás nélkül a fejlesztési eredmények átmenetiek lehetnek.

Modellértékű működés/EGYMI, mint referenciahely A referencia intézményi működéshez szükséges szervezeti, oktatásszervezési, szolgáltatás-szervezési feladatok struktúra működés erőforrások/kapacitás kompetenciák Hálózati együttműködések és kapcsolatok EGYMI-k inkluzív nevelés/befogadó intézmények civil szervezetek/szülői közösségek referencia-intézmények Mentorálás/pedagógusok /együttműködő partnerek felkészítése horizontális tanulás PR-kommunikáció

…amit a jövőről gondolhatunk az SNI ellátórendszer komplex szolgáltatói bázisa SNI specifikus szolgáltatások Együttnevelés szakmailag differenciált szolgáltatási professzió Minta/modell Támogató háttér Minőség Elérhetőség aktív szerep a hálózati feladatokban Helyi igények Területi igények aktív részvétel a szolgáltatói rendszer átalakulásában felerősödő specifikus területek Családközpontú kora gyermekkori intervenció Nyílt munkaerő-piaci átvezetés

…amit a jövőről gondolhatunk Tudásmenedzsment K+F, jó gyakorlatok, forrásközpont kezelés, adat és tudásszolgáltatás Szakmai támogatás Problémaközpontú tanácsadás, fejlesztés, kapcsolat és partnerség építés, horizontális tanulás, képzés, értékelés, mentorálás, felügyelet Nyilvánosság és kommunikáció Eseményszervezés, tartalommenedzsment (felrakás, letöltés, csere), kiadványok Hálózatműködtetés társadalmi tájékoztatás, hálózatépítés és karbantartás, közvetlen információátadás, önszervízelés

Köszönöm a figyelmet! julia.nemeti@educatio.hu