Takács Béla Tanulási VÁZ (lat)
Mit várok a szóbeli feleletnél? Gondosan felépített, végiggondolt feleletet! A továbbiakban ehhez kívánok segítséget nyújtani! Nem biztos, hogy csak az a jó, amit a következőben bemutatok, de … Felhasználom a magyar órán tanultakat, amelyek már több száz éve beváltak, tehát a szerkezeti tagolás: Bevezetés - tárgyalás - befejezés
Első javaslat A kékkel írt mondatokat kérem leírni a füzetbe! Egy-egy téma kidolgozásánál próbálják követni a megadott szerkezetet, azaz próbáljanak a kérdésekre felelni!
Mi legyen a bevezetésben? Miről akarunk beszélni? Mi az a … ? Mire jó a(z) ? Hol találkozunk a … -val? A kérdések bővíthetők, s nem kell mindegyiket feltenni, és válaszolni rá!
Miről szóljon a tárgyalás? (1.) Hogy lehet csoportosítani a …. –t? Milyen jellemzői vannak a …-nak? Milyen működési elvekről akarunk beszélni, lehetőleg rajzzal illusztrálva! Milyen fogalmakkal találkozunk a jellemzés vagy a működési elv ismertetése során? Ezek magyarázata?
Miről szóljon a tárgyalás? (2.) Melyek a jellemzők tipikus értékei? Melyek az összefüggések az egyes jellemzők között? Mi, mit befolyásol?
Mi legyen a befejezésben? Például a leglényegesebb dolgok összefoglalása Kitekintés a jövőre, azaz milyen fejlődés várható a megadott témában?
Második javaslat A fejlődés figyelembevételével építeni fel a feleletet (házidolgozatot)!
Hogy készüljön a történeti áttekintés? Mikor, miért esetleg hol találták ki (először)? A fejlődés lépcsői miben nyilvánultak meg? Miért, miben jobbak az újabb fejlesztések? Milyen kompromisszumokat kell(ett) kötni a cél érdekében? Hol tart ma a technika, mi várható?