Hatékonyság, eredményesség, méltányosság a köznevelési rendszerben:

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A pedagógusok munkaidő beosztása
Advertisements

„Életünk napjai közül egyik sem annyira kárba veszett,
Magyarország Fogyasztóvédelmi Politikája Országos Konferencia Budapest, 2011.június 16. A fogyasztók oktatása Dr. Horváth György Fogyasztóvédők Országos.
A köznevelés fejlesztési irányai és eredményei KPSZTI február 12. Emberi Erőforrások Minisztériuma Köznevelésért Felelős Államtitkárság MTI Fotó.
A hátrányos helyzet kezelésének középiskolai modellkísérletei Vályi Péter Szakképző Iskola és Kollégium Tamási június 4.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az átalakuló tanárképzés és a pedagógiai szolgáltató rendszer kapcsolódási pontjai.
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Az EFOP köznevelést érintő beavatkozásai
Beiskolázási tájékoztató december
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
A magyar köznevelési fenntartórendszer legfőbb kihívásai
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Csete György Eörs A TÁMOGATÁSKEZELŐ A KÖZNEVELÉS SZOLGÁLATÁBAN
Oktatási reform – 2007 Dr. Hiller István
A közoktatás fejlesztési tervei az Új Széchenyi Terv keretein belül Az Európai Unió 2010 nyarán indította útjára az Európa 2020 Stratégiát, amely.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Szaktanácsadói támogatás az életpályamodellben
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Német nyelvtanárok a pedagógiai minősítés küszöbén;
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
"Legyen az esély egyenlő ..."
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
ÚJ ISKOLA, ÚJ TUDÁS: JAVASLATAINK ÚJ MAGYARORSZÁG KORMÁNYZATI KONFERENCIA március 4.
A PROJEKT KÉPZÉSI ÜTEMEZÉSE ÉS CÉLCSOPORTJAI Kaposvár, szeptember 8.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
Megközelítésmódok a tanári kompetenciák leírására
Az Iskolai Közösségi Szolgálat jogszabályi háttere
Szeretettel köszöntöm
Ötletek, javaslatok a kritériumok dokumentum szintű beépítésére
Stratégiai menedzsment3
Gazdasági és pénzügyi ismeretek a köznevelés rendszerében
Javaslatok a következő tanodaciklusra Szűcs Norbert Motiváció Oktatási Egyesület.
A 18 éves korra emelt tankötelezettséggel kapcsolatos pedagógusi tapasztalatok Istenes Mónika Budapest január 27.
Pedagógus értékelési rendszer
Út a sikeres tanuláshoz
2010/2011.  az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése.
Az új köznevelési rendszer jellemzői és várható eredményei
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
A PEDAGÓGUS KÖTELESSÉGEI ÉS JOGAI
Emberi erőforrás fejlesztési operatív program
Az esélyegyenlőség elvének érvényesülése az oktatáspolitikában EMBERI ERŐFORRÁSOK MINISZTÉRIUMA KÖZNEVELÉSÉRT FELELŐS ÁLLAMTITKÁRSÁG Pölöskei Gáborné helyettes.
Gyakorlás – gyakorlat – gyakornok Sokszor egyetlen élmény egész életére megnyitja a fiatal lelket a zenének. Ezt az élményt nem lehet a véletlenre bízni:
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Csökkentsük a túlterheltséget, tanítsuk többet a diákokat! Varga Attila február 4.
Az NPK működése és céljai a kerekasztal tárgyalásokon Habár fölül a gálya… Sonkád,
A Nemzeti Pedagógus Kar Célok, eredmények, választás –
AZ EFOP VÉGREHAJTÁSÁNAK ELŐREHALADÁSA* SZEPTEMBER 23. *2016. SZEPTEMBER 15-EI ADATOK ALAPJÁN DR. GARAI PÉTER EU FEJLESZTÉSEK VÉGREHAJTÁSÁÉRT FELELŐS.
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki, ha nem tud addig tartani, amíg megnövök, hanem guggoljon ide mellém, ha nemcsak hallani, de érteni is akar, hogy.
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
Jánoshalmi Hunyadi János Általános Iskola,
EGY PESSZIMISTA MINDEN LEHETŐSÉGBEN LÁTJA A NEHÉZSÉGET, EGY OPTIMISTA MINDEN NEHÉZSÉGBEN MEGLÁTJA A LEHETŐSÉGET Dr. GLOVICZKI ZOLTÁN SONKÁD, június.
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki,
Barcsák Marianna KPSZTI
főosztályvezető-helyettes
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
Szent László Középiskola Szekszárd
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás
Előadás másolata:

Hatékonyság, eredményesség, méltányosság a köznevelési rendszerben: az erőteljesebb állami szerepvállalás hozadékai Emberi Erőforrások Minisztériuma Köznevelésért Felelős Államtitkárság III. Nemzeti Köznevelési Konferencia Papp László Budapest Sportaréna 2014. január 17.

Nagyobb állami szerepvállalás az egységesen magas minőség érdekében. Alapelvek Nagyobb állami szerepvállalás az egységesen magas minőség érdekében. A köznevelés közszolgálati szerepének hangsúlyozása. Az iskola nevelő szerepének erősítése, a nevelési és az oktatási feladatok kiegyensúlyozása. Lelki – szellemi – testi nevelés egyensúlyának biztosítása. A pedagógus pálya presztízsének helyreállítása. Méltányos, igazságos és hatékony köznevelés. Emberi Erőforrások Minisztériuma

A köznevelési rendszer Fenntartása Működtetése Finanszírozása Minden gyermek érték, fontos a legkisebb település léte és fejlődése is. Emberi Erőforrások Minisztériuma

A köznevelési rendszer állami fenntartása - klik Struktúra Szervezet Átláthatóság Önállóság Együttműködés Egymástól tanulás Egységes eljárások Emberi Erőforrások Minisztériuma

Foglalkoztatás, munkaszervezés - 22 – 26 – 32 – 40 - 61 Pedagógus előmeneteli rendszer minősítés (GY – I – II – M – K) bértábla (120 – 180 -200) Kiszámítható, értékálló bérezés. Emberi Erőforrások Minisztériuma

Pedagógiai fejlesztések Szervezeti lehetőségek - szakmai együttműködés Munkaközösségek, intézmények, tankerületek Szaktanácsadás, tanfelügyelet Nemzeti Pedagógus Kar – szakmai tagozatok Pedagógusetika Szervezeti lehetőségek - szakmai együttműködés Emberi Erőforrások Minisztériuma

Tanulói, szülői előnyök Sokszínű tartalmi kínálat Egyéni törődés, fejlesztés Közösségi élettér Biztonságos iskola Oktatásszervezés Az iskolák által biztosított délutáni foglalkozás a szülők munkavégzését is biztosítja. Emberi Erőforrások Minisztériuma Köznevelésért Felelős Államtitkárság

Esélyteremtést szolgáló köznevelési vonatkozású támogatások, intézkedések Óvodáztatási támogatás Óvodai fejlesztő program, képesség-kibontakoztató és integrációs felkészítés Arany János Tehetséggondozó Program, Arany János Kollégiumi Program és Arany János Kollégiumi-Szakiskolai Program Útravaló-MACIKA Ösztöndíjprogram Útravaló Ösztöndíjprogram Út a tudományhoz alprogram A lemorzsolódás megelőzését szolgáló intézkedések – igazolatlan mulasztás, magántanulóvá nyilvánítás A kisiskolák fenntartási és működtetési feladatainak átvállalása, a Híd-programok és a felzárkózási programok indítása mind esélyegyenlőséget elősegítő intézkedés. Emberi Erőforrások Minisztériuma Köznevelésért Felelős Államtitkárság

Az intézményeket ellátó környezet Tankönyvellátás Eszközök, beszerzések Iskolai adminisztrációs rendszer KIR 2013-ban már 708 ezren jutottak hozzá ingyenesen a tankönyvekhez, egy-két éven belül teljes körű lesz az ingyenesség az általános iskolások számára. Emberi Erőforrások Minisztériuma

Jogalkotási helyzetkép Rendeletek koherenciája Emberi Erőforrások Minisztériuma Köznevelésért Felelős Államtitkárság

Tartalmi fejlesztések Nat Kerettanterv Érettségi vizsgakövetelmények Szakközépiskolában a szakközépiskola ágazatának megfelelő szakmai vizsgatárgy követelményei Stratégia Emberi Erőforrások Minisztériuma Köznevelésért Felelős Államtitkárság

Milyen intézményt szeretnénk? Elősegíti a gyermekek, fiatalok harmonikus lelki, testi és értelmi fejlődését, készségeik, képességeik, ismereteik, jártasságaik, érzelmi és akarati tulajdonságaik, műveltségük életkori sajátosságaiknak megfelelő, tudatos fejlesztése révén, és ezáltal erkölcsös, önálló életvitelre és céljaik elérésére, a magánérdeket a köz érdekeivel összeegyeztetni képes embereket, felelős állampolgárokat nevel. Kiemelt célja a nevelés-oktatás eszközeivel a társadalmi leszakadás megakadályozása és a tehetséggondozás. Emberi Erőforrások Minisztériuma

A nevelési-oktatási intézmények pedagógiai kultúráját az egyéni bánásmódra való törekvés, a gyermek, a tanuló elfogadása, a bizalom, a szeretet, az empátia, az életkornak megfelelő követelmények támasztása, a feladatok elvégzésének ellenőrzése és a gyermek, tanuló fejlődését biztosító sokoldalú, a követelményekhez igazodó értékelés jellemzi. Emberi Erőforrások Minisztériuma

„Hiszek abban, hogy a tanár személyisége a tanulás legfontosabb eleme, fontosabb, mint a tudása, fontosabb, mint azok a módszerek, amiket használ.” (Carl Rogers) Emberi Erőforrások Minisztériuma

Köszönöm az együttműködést! Sipos Imre imre.sipos@emmi.gov.hu Emberi Erőforrások Minisztériuma