1 A BKV Zrt. tarifakoncepció javaslata 20082011. 2 A BKV különböző időtávú vállalati stratégiai céljainak áttekintése Optimalizált működési hatékonyság.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
2010. január 12-ére meghirdetett sztrájk alatt tervezett forgalomlebonyolítás.
Advertisements

EREDMÉNYEK ÉS TERVEK A PÉCSI TUDOMÁNYEGYETEMEN AZ OKTATÁSIGAZGATÁS TERÜLETÉN Lengvárszky Attila oktatási igazgató Pécsi Tudományegyetem.
1 A BKV Zrt. fejlesztései, beruházásai Kovács Imre beruházási főosztályvezető BKV Zrt.
bemutatása július 23. Kiss József IT igazgató.
Fenntartható és megfelelő nyugdíjrendszer
Budapest, május 19.SAJTÓBESZÉLGETÉS. A bliccelők által okozott kárt a fizető utasok szenvedik el.
Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat mint képzőintézmény Bencze Györgyné Hajni.
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
Workshop az elektronikus viteldíjrendszer közlekedési alkalmazásáról Budapest, december 5. Előadó: Saslics Elemér vezérigazgató Volán Egyesülés A.
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
A térségi vasutak, az élhető vidék október 27. A térségi vasutak, az élhető vidék – október 27. Közlekedési szövetségek alakítása, lehet ő.
A közötti időszak fejlesztési tervezésének megalapozása
Kitekintés a közösségi ellátás fejlődésére
Elektronikus viteldíjrendszer alkalmazása a közlekedésben Workshop Az Alba Volán Zrt.-nél működő chip-kártyás bérletrendszer tapasztalatai Készítette:
Az öngondoskodás és a magánforrások szerepe az egészségügyi reformban
Versenyelemzés 8.fejezet.
KBSZ STRATÉGIA KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Siófok, április 10. Bajkó Erika kommunikációs vezető.
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
„ Nyílt Pályán – Nemzeti Vasúti Kerekasztal” HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesülés szeptember 15. Orosz Balázs.
november 16. „Kötetlenül kötöttpályán” Fejlődés – Egységes minőség – Környezetvédelem – Fenntarthatóság.
HOSTWARE Beléptető.
0 Budapest, december 8. Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Nyitórendezvény Előadó: Nemecz Gábor Szakigazgató Beruházási.
Vörös Attila, Gáspár László, Kálnoki Kis Sándor Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet ERTRAC-Hungary.
Integrált Ütemes Menetrend a Budaörsi kistérségben
A VASÚTI KÖZLEKEDÉS JÖVŐJE EURÓPÁBAN NEMZETKÖZI KONFERENCIA
Költséghatékonyság házunk táján Mátyásföldi Imre LogControl Kft. Kontrolling a gyakorlatban.
Közlekedés – Mozgásban a tudományok, november 10.
Közforgalmú közlekedés szervezése 1.
Utazási igények becslése a közösségi közlekedésben
Innovatív elképzelések Győr közösségi közlekedésének fejlesztésére
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A nem OEP finanszírozott bevételek szervezési rendje és megfelelősége a törvényi előírásoknak Béres György gazdasági igazgató Vezérigazgató Találkozót.
Szervezetfejlesztési Program
Környezeti kontrolling
Operációkutatás eredete
A közúti fuvarozás helyzete Napi Gazdaság Konferencia Karmos Gábor - főtitkár.
1 A „VÁROSI KÖRNYEZET” TEMATIKUS STRATÉGIA AJÁNLÁSAINAK ÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEI A TERVEZÉSI GYAKORLATBAN A „VÁROSI KÖRNYEZET” TEMATIKUS STRATÉGIA AJÁNLÁSAINAK.
Major Ildikó Osztályvezető-helyettes SAP/CO modulvezető
Magyar Controlling Egyesület Szombathely, október Keringer Zsolt MCE Konferencia 2008 A controlling gyakorlata ASP alapú közigazgatás lehetőségei.
Kis- és középvállalkozások adózási, gazdálkodási környezetének 2006-os, illetőleg középtávú változásai Dr. Katona Tamás politikai államtitkár Pénzügyminisztérium.
Tanulási partnerségek kezdeményezése A NYITOK hálózatfejlesztési program bemutatása Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért június 22.
2011. évi CCIX. Tv. Konferencia neve, helye: Budapest, 2012 október 30. GWP-konferencia Vojtilla László elnöki tanácsadó Magyar Energia Hivatal.
Az EU új Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramja és a magyar álláspont kialakítása A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kapcsolódó feladatai Előadó: Schváb.
FUTÁR projekt – célok és eszközök
„Stratégia az intelligens közlekedési rendszerek hazai fejlesztéséhez” május 17. Dr.-habil. Lindenbach Ágnes egyetemi magántanár.
„Stratégia az intelligens közlekedési rendszerek hazai fejlesztéséhez” Budapest, szeptember 27. Dr.-habil Lindenbach Ágnes egyetemi magántanár.
A DUNA STRATÉGIA AGRÁRLOGISZTIKAI TEENDŐI Fórum november 18. Gyertyán Katalin, KözOP IH Közlekedéslogisztikai fejlesztési lehetőségek a KözOP-ban.
2008. november 11. E lszámoló egységes nyilvántartó rendszer kialakítása Elvégzendő feladatok, felmerült problémák Kozek András.
MÁV - elővárosi vasutak: vonattal a városba
Levéltárak kapcsolódása az elektronikus levéltárhoz A levéltári technológiai központok, a központi e-levéltári és e-irattári szolgáltatások Dr. Kenyeres.
Berecz Mihály kistérségi koordinátor Püspökladányi kistérség Észak-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT)
Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
A jövedéki szabályozás modernizálása
Reform vagy megszorítás?. Hozzáférés Minőség Hatékonyság.
Az üzleti terv megalapozása – röviden a szükségletfelmérésről OFA Kooperáció projekt Műhelymunka november 12.
„Szervezeti hatékonyság fejlesztése az egészségügyi ellátórendszerben – Területi együttműködések kialakítása” TÁMOP B Magyar kórházszövetség XXVII.
A Zöld Kaposvár program a helyi közösségi közlekedésben.
A BKK szerepe a TIDE nemzetközi projektben Új megoldások a közösségi közlekedésben - fenntarthatóság - integráció - finanszírozás - Pécs, november.
A magyar KKV-k regionális versenyképessége A KKV-k segítése – támogatás, avagy befektetés? Miklóssy Ferenc elnök Hajdú-Bihar megyei Kereskedelmi és Iparkamara.
Biztonságvédelmi és autóipari klaszterek együttműködésének lehetőségei hazai és nemzetközi téren.
Beszerzések hatékonyság növelése
A BKV Zrt. pozícionálása
VILLAMOSPÁLYA-FELÚJÍTÁS A NAGYKÖRÚTON AUGUSZTUS 1-19-IG
Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten
Tarifa- és jegyrendszer
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
A személyszállítási közszolgáltatások hatékonyabb ellátását célzó integrált utas-tájékoztatási, jegyértékesítési és forgalomirányítási rendszer (HKIR.
Társaságunk együttműködik a Volánbusz Zrt-vel és a MÁV Start Zrt-vel
SAJTÓBESZÉLGETÉS Budapest, május 19..
Előadás másolata:

1 A BKV Zrt. tarifakoncepció javaslata

2 A BKV különböző időtávú vállalati stratégiai céljainak áttekintése Optimalizált működési hatékonyság Fenntartható működési modell és finanszírozási igény Regionális közösségi közlekedési céloknak megfelelő működés 2007 az átalakulás éve: A BKV működési hatékonyságának javítása Az operatív működés racionalizálása (például az eszköz- és vagyongaz- dálkodás optimalizálásával, a szervezet átalakításával, a létszám racionalizálásával, a folyamatok áttervezésével) a stabilizáció évei: Hosszú távú működési peremfeltételek optimalizálása A tulajdonos és a felhasználók által elvárt szolgáltatási színvonal és az ebből következő működési modell finanszírozási igényének hosszú távon is elfogadható és fenntartható módon történő kialakítása az új fejlődési pálya: Regionális közösségi közlekedési céloknak megfelelő működés kialakítása A BKV betöltendő szerepének meghatározása és működési modelljének finomhangolása a regionális közösségi közlekedési célok, lehetőségek és az egyéb működési peremfeltételek figyelembe vételével Vállalati stratégia céljai

3 A BKV különböző időtávú tarifa és termékfejlesztési céljainak áttekintése 2007: A tarifareform előkészítése Bemeneti ellenőrzés bevezetése a metróban és a HÉV legforgalmasabb megállóin Szigorított jegyellenőrzések a fontosabb busz és villamos járatokon Pótdíjak megemelése : Optimalizálás a jelenleg rendelketésre álló eszközrendszer mellett Átláthatóbb, ésszerűbb jegyszerkezet Könnyen megvásárolható, utasbarát termékek bevezetése A közösségi közlekedés költségének társadalmilag igazságosabb teherviselése (a felhasználó fizet elv érvényesülése) Családbarát intézkedések, a mozgáskorlátozottak támogatása Az e-ticketing rendszer előkészítése és bevezetésének első fázisa : Teljesítmény- arányos díjfizetés általánossá tétele Idő és/vagy utazási távolság arányos díjfizetés lehetővé tétele e-ticketing és egyéb modern technológiák alkalmazásával Termékek integrálása és kiterjesztése az összes járatra a teljes agglomerációban Tarifa és termék- fejlesztési stratégia

4 A rövid távú tarifakoncepció alapelvei Átláthatóbb, ésszerűbb jegyszerkezet Hasonló bérlettípusok összevonása, kis forgalmú helyettesíthető bérlettípusok megszüntetése HÉV jegytípusok számának csökkentése Nehezen átlátható jegyszerkezet Sok hasonló, egymással helyettesíthető bérlettípus, köztük kis forgalmúak is HÉV jegytípusok nagy száma Könnyen megvásárolható, utasbarát termékek Időalapú SMS jegy bevezetése Pénztári fizetési lehetőségek szélesítése Jegyvásárlási lehetőségek bővítése Jegyvásárlás fizikai és időbeli korlátai Teljesítményarányos tarifa hiánya Bankkártyás fizetés hiánya Jegyárusítás időbeni korlátai Igazságosabb teherviselés A közösségi közlekedés költségének társadalmilag igazságosabb teherviselése: „a felhasználó fizet” elv érvényesítése Egyenlőtlen teherviselés Egységes tarifa a más utazási és jegyvásár- lási szokásokkal rendelkező, így a szolgál- tatásokat eltérően igénybe vevő utasoknak Családbarát intézkedések, mozgáskorlátozottak támogatása Mozgáskorlátozottaknak, családoknak nyújtott kedvezmények kiszélesítése Korlátozott kevezményes lehetőségek családok, mozgáskorlátozottak számára Létező, de korlátozott kedvezmények családoknak, mozgáskorlátozottaknak A jelenlegi tarifa rendszer problémáiA javasolt koncepció alapelvei

5 A tarifakoncepció elveinek megfelelő javasolt 2008-as intézkedések Átláthatóbb, ésszerűbb jegyszerkezet Könnyen megvásárolható, utasbarát termékek bevezetése Igazságosabb teherviselés Családbarát intézkedések, a mozgáskorlátozottak támogatása A tarifakoncepció elveinek megfelelő javasolt 2008-as intézkedések A havi és harmincnapos bérletek összevonása Kisforgalmú jegytípusok megszüntetése (pl. 3x30 napos bérlet) HÉV jegytípusok átstrukturálása Időalapú SMS jegy bevezetése Bankkártyás fizetés lehetőségének biztosítása Mozgó jegyvásárlási pontok számának bővítése, 24:00-ig nyitva tartó pénztár kialakítása, call center kialakítása A járművön történő jegyvásárlási lehetőség kibővítése Éjszakai vonaljegy bevezetése 65 éven felüli külföldiek ingyenességének korlátozása Egységesített Budapesti Bérletek bevezetése Az ellenőrzés napján vásárolt bérlet utólagos bemutatásának eltörlése Mozgáskorlátozottak utazási kedvezményének kiterjesztése Családi napijegy olcsóbbá tétele és kiterjesztése

6 Az SMS jegy az első lépés az időarányos tarifarendszer kialakítása felé Nemzetközi példák SMS jegyek használatára Bécs SMS vonaljegy és SMS napijegy Kiváltásához 2 SMS küldése szükséges Helsinki Egyfajta jegy vásárlása lehetséges Kiváltásához 1 SMS küldése szükséges A jegyforgalom 30% - át az SMS jegy adja Göteborg Felnőtt, gyermek és éjszakai SMS jegy A jegyforgalom 40% - át az SMS jegy adja Antwerpen Időalapú (60 percig érvényes) SMS jegy Bevezetés 2007 szeptember Zágráb Időalapú (90 percig érvényes) SMS jegy A rendszer átalakítását és bővítését tervezik Tallin Széles skálájú SMS jegy választék egészen 90 napos hatállyal A rendszer elektronikus személyigazolvány alapján működik Budapest - az SMS jegy koncepció alapelvei Időalapú SMS jegy, mely munkanapon 60, hétvégén 90 percig érvényes, melyek ebben az idő intervallumban teljes körűen biztosítják a közösségi közlekedés használatát Járművekre felszállni csak érvényes visszaigazolás esetében szabad A jegynek az ellenőrzés pillanatában még érvényesnek kell lennie Szükséges a visszaélések kizárását biztosító technikai háttér megteremtése Az utas által küldött megrendelő SMS díja az utast terheli (a viteldíjon felül)

7 Az e-ticketing előnyei a BKV számára Az e-ticketing előnyei az utasok számára A tarifakoncepció megvalósításának második szakaszában, az e-ticketing bevezetésével lehetőség nyílik a teljesítményarányos díjszabás kiterjesztésére 2009 végére megkezdődik az e- ticketing rendszer bevezetése Lehetővé válik a tarifareform második szakaszának megvalósítása, melynek fő célja a teljesítmény- arányos díjszabás kiterjesztése a BKV rendszerében Az e-ticketing bevezetése bevételbiztonság javítása: –bliccelés csökkentése, visszaszorítása –a kedvezmények után járó árkiegészítések elszámolási alapjának megteremtése forgalmi és gazdasági működési hatékonyság növelése, javítása utasszámlálási költségek csökkentése forgalmi igények pontosabb felmérése, optimálisabb hálózatfejlesztés a chipkártyához kapcsolódó többletbevételek realizálása az igénybe vett teljesítménnyel arányos díjfizetés az utazóközönség magasabb színvonalú kiszolgálása az utasok számára vonzó díjcsomagok kialakítása kényelmi szolgáltatások: –könnyebb jegy ill. bérlethez jutás, a sorban állás megszüntetése –automatikus feltöltés lehetősége –otthonról történő ügyintézés, WEB böngésző segítségével, –egy kártyával akár valamennyi közlekedési szolgáltató viteldíjai kifizethetők