Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Elektronikus viteldíjrendszer alkalmazása a közlekedésben Workshop Az Alba Volán Zrt.-nél működő chip-kártyás bérletrendszer tapasztalatai Készítette:

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Elektronikus viteldíjrendszer alkalmazása a közlekedésben Workshop Az Alba Volán Zrt.-nél működő chip-kártyás bérletrendszer tapasztalatai Készítette:"— Előadás másolata:

1 Elektronikus viteldíjrendszer alkalmazása a közlekedésben Workshop Az Alba Volán Zrt.-nél működő chip-kártyás bérletrendszer tapasztalatai Készítette: Budapest, december Nagy Zoltán Személyforgalmi igazgató

2 Korábbi tapasztalatok
BUSCOM (elszigetelt helyközi vonal) EMTESZT (Mór város helyijárata) „kvázi elektronikus pénztárca” (távolsági járatok) Elektra Hungária (EH)

3 Elektra Hungária bevezetésének döntés mechaniznusa az Alba Volán Zrt
Elektra Hungária bevezetésének döntés mechaniznusa az Alba Volán Zrt.-nél Eszközoldalról 2001. év végére a Móri Üzemigazgatóság pénztárgépének APEH engedélye lejárt DÖNTÉSKÉNYSZER Új, modernebb Azonos típusú, de APEH jegykiadógépek <=> engedéllyel rendelkező beszerzése jegykiadógépek váltása Az AVZrt további jegykiadógép állománya azonos típusú engedéllyel rendelkező készülékek Típusváltás <=> Egységes géppark

4 Elektra Hungária bevezetésének döntés mechaniznusa az Alba Volán Zrt
Elektra Hungária bevezetésének döntés mechaniznusa az Alba Volán Zrt.-nél Elszámolás technikai oldalról Új gép <=> Új kiszolgáló programok kialakítása Új típus <=> Programok kompatibilitása Egységes elszámolási rendszer fenntarthatósága Közszolgáltatási szerződésből adódó feladatok 2012-ig biztosítani kell a bérlet- és jegykiadást 2008-ig a kontrolling számára biztosítani kell olyan adatokat, amelyek lehetővé teszik a megfelelő gazdaságossági számításokat Konklúzió: Önerőből a kitűzött célokat csak úgy tudjuk megvalósítani, hogy a meglévő pénztárgépeket tesszük alkalmassá a feladatok végrehajtására

5 Felgyorsult események
GKM 2002-ben elhatározta a nemzeti egységes utazási kártya létrehozását 2003. május Szándéknyilatkozat aláírása 2005. április Elektra Hungária 1.0 kiadása 2005. július GKM megadta a megvalósítási engedélyt az EH Pilot projekt bevezetésére az Alba Volán Zrt.-nek 2006. július 1. – Az EH kompatíbilis EMKE utazási kártyarendszer bevezetése az Alba Volán Zrt.-nél

6 A fejlesztés nehézségei
EH még nem egy végleges, kialakult rendszer Egységes országos elfogadottság kérdése A térben, időben és gondolkodásban is igen eltérő, többrésztvevős munkák koordinálása Jogi kérdések Üzletpolitikai kedvezmények Díjszabási, vonali sajátosságok

7 Az Elektra Hungária működése az Alba Volán Zrt.-nél
Nyilatkozat megtétele Opciós szolgáltatási szerződés megkötése Utas fénykép készítése Kártya felületének nyomtatása Kártya beltartalom digitális feltöltése Kártyaérvényesítés, havi aktualizálás Kártyahasználat

8 Chip-kártya előnyei Utas oldaláról:
A kártya bérlet és bérletigazolvány egyben Egyszerre több utazási viszonylat (díjtermék) kerülhet fel, tartalmukat bármikor módosítani lehet A kártyák letiltási lehetősége A kártyák bármely autóbusz fedélzetén, illetve elővételi pénztárakban újratölthetők A kártya akár díjtárcaként (pénztárca), mint készpénzkímélő eszköz is használható Az utazások regisztrálásra kerülnek, így igény szerint menetrend és forgalomszervezés alakítható később kialakítható egy törzsutas kedvezmény rendszer

9 Chip-kártya előnyei Gépkocsivezető oldaláról:
Bérlet érvényesítésekor nem kell viszonylatot állítani, mert a chip-kártya tudja azt Egyszerűbb bérletkiadás, egy gomb megnyomásával a kártya feltölthető, így a bérletkiadási idő lerövidül Letiltott bérlet azonnal bevonható

10 Chip-kártya előnyei ALBA VOLÁN Zrt. oldaláról:
Hosszútávon bevétel növekedés Elővételi pénztárak tehermentesítése várható, automata hálózat kiépítésével még élőmunka kinyerése is elképzelhető Fontos tény alapadatok kinyerése -> vonali gazdaságosság EH rendszerek elterjedése -> egymás közötti elszámolhatóság Papír alapú bérletek kivonásával költség csökkenés várható, hiszen a chip-kártya évekig használható, míg a papíalapú bérleteket havonta cseréljük, árváltozásnál selejtezzük Még nem létező új bérlettípusok kialakítását is egyszerűbbé teheti

11 2 db Üzemigazgatóságon (Székesfehérvár és Mór)
Az EH rendszert az ALBA VOLÁN Zrt. az alábbi nagyságrendű eszközökkel üzemelteti: 2 db Üzemigazgatóságon (Székesfehérvár és Mór) 3 db perszonalizáló állomás (kártyakészítés) Székesfehérvár, aut.áll. Mór, aut.áll. Mobil állomás (átalakított busz) 8 db elővételi pénztár (kártyafeltöltő egységekkel felszerelve) ~210 db autóbusz (kártyakezelő egységgekkel felszerelve) 3 db közúti ellenőri készülék

12 Az Alba Volán Zrt. további tervei
Az Elektra Hungária rendszernek az Alba Volán Zrt. teljes működési területére való kiterjesztése További üzemeltetést megkönnyítő fejlesztések

13 Köszönöm megtisztelő figyelmüket!


Letölteni ppt "Elektronikus viteldíjrendszer alkalmazása a közlekedésben Workshop Az Alba Volán Zrt.-nél működő chip-kártyás bérletrendszer tapasztalatai Készítette:"

Hasonló előadás


Google Hirdetések