Online gazdasági informatika szótár fejlesztése OGIL Dr. Pitlik László, Pásztor Márta, Popovics Attila, Bunkóczi László, Pető István Szent István Egyetem,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TIOP 1.1.1/09/ Angol nyelvi modulok feldolgozása tanulói laptopok segítségével.
Advertisements

Az UNILO projekt hozzájárulása a tanulási eredmény-orientált képzési programok kialakításához Zarka Dénes.
Tutori tevékenység a gyakorlatban
E-learning alapú távoktatásos képzés
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
 A Web, kezdeti időszakában csak a szöveges file-okat kezelte.  Ma teljes körű multimédia szolgáltatásokat nyújt  Filmet,  Zenét,  Képeket nézhet.
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május MOOC és e-learning kölcsönhatása Dr.
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola VII. alprogram: Közös tananyagfejlesztések.
Internetes attitűdváltozások a felsőoktatási hallgatók körében 2002–2007 Dr. Vig Zoltán augusztus 26.
Horizontális tanulás intézményi hálózati együttműködés
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
Gazdasági Informatika Tanszék
MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia) 4. konferencia.
Weszely Orsolya Bertalan Tamás
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
A felsőoktatás (hozzáadott) értéke
OSIRIS avagy egy kézzel fogható határvonal, mely mentén a „mennyiség” végre átcsaphat „minőségbe”… FVM (69855/2004) kutatóintézetek Online Szaktanácsadási.
KORSZERŰSÉG AZ ERKÖLCSTAN / ETIKA TANÍTÁSBAN
Vállalati szféra (mint a hallgatóság alkalmazói, ill. a K+F és a szaktanácsadás partnerei, támogatók, pl. szakképzési hozzájárulás)
Szent István Egyetem Gépészmérnöki Kar Településüzemeltető Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
Online hasonlóságelemzések: Inkonzisztenciák feltárása különböző földérték- kategóriák kapcsán Pitlik László, SZIE Gödöllő (Forrás: my-X.hu Hírlevél) 2007.
E-learning és a multimédia
Áramlástan mérés beszámoló előadás
Az esszé Segédlet tanulóknak és tanároknak
E-learning alapú távoktatásos képzés
Rendszer és modell szeptember-december Előadó: Bornemisza Imre egyetemi adjunktus.
A tanulók tanulási stílusa és az oktatási módszerek közötti kapcsolat
Budapest, KÖNYVISMERTETŐ Középpontban az i n f o r m á c i ó b r ó k e r Dr. Pitlik László SZIE Gödöllő Gazdaságelemzési és Módszertani Intézet.
Online hasonlóságelemzések: Online hasonlóságelemzések: Tapasztalatok elítéltek képzésének engedélyezése kapcsán Pitlik László, SZIE Gödöllő (Forrás: My-X.hu.
Pitlik László, SZIE Gödöllő (Forrás: My-X.hu Hírlevél) augusztus
Testre szabott Microsoft szoftver-licenc meghatározása online szakértői rendszerrel Készítette: Kurucz Eszter
Ajánlott irodalmak a szakértői rendszerek témakörében Hallgatói és oktatói referenciák: EGO (szakértői rendszerek online fejlesztése manuálisan)EGO MY-X.
Info-Periszkóp Mezőgazdasági külső információs rendszer fejlesztési tapasztalatai Pető István – Szent István Egyetem, Gödöllő Gazdasági Informatika Tanszék.
Az eFARMER projekt és kapcsolódása a magyar agrárgazdasághoz Dr. Pitlik László SZIE Gazdasági Informatika Tanszék KKVE Budapest, január 21.
Online kommunikáció nappalos és levelezős tananyagok BA KMT II. Pitlik László, SZIE, GTK Gödöllő 2008 ősz INNOCSEKK 156/2006, ill. INNOCSEKK 438/2006.
Evapotranspiráció elõrejelzése mesterséges neuronális halózatok segitségével Wójcicki Andrzej, GTK V. konzulens: Dr. Pitlik László Gazdasági Informatika.
AZ ELŐADÁS CÍME KÉSZÍTETTE: VEZETÉKNÉV Keresztnév KONZULENS:
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
Központi Érettségi Nyílt Nap Szeptember 24.
Tananyagfejlesztés Weszely Orsolya Bertalan Tamás
A pályaválasztási szakemberek kompetenciái
és segíteni az embereket, akik hozzá akarnak férni ezekhez.
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
HALLGATÓI ELÉGEDETTSÉGI VIZSGÁLATOK A WJLF-EN A es tanév eredményei.
A Számvitel Didaktikája
1 Tájékoztató a tantárgyakról és a jegyzetekről Digitális oktatási gyűjtemény az ALEPH könyvtári rendszerben.
de français BEMUTATÁS Csűry István DE Francia Tanszék.
Mesterséges intelligencia az információbiztonság szolgálatában GOP /A ITBSZM Mesterséges intelligencia az információbiztonság szolgálatában.
MKE XXXI. Vándorgyűlés, Papa Tankönyvek a könyvtárosképzésben Tóvári Judit főiskolai tanár Eszterházy Károly Tanárképző Főiskola, Eger Tóvári Judit.
Prof. Dr. Neményi Miklós tudományos és külügyi rektorhelyettes A doktori és publikációs adatbázis kialakításának elvei és megvalósítása Nyugat-magyarországi.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
A könyvtár internetes katalógusa ALEPH - WebOpac.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
IKT alapú kompetenciák a XXI. századi pedagógusképzésben
HEFOP és projekteredmények, hasznosíthatóság és egymástól tanulás Dr. Podruzsik Szilárd.
Google Scholar Wolfram Alpha Scirus Készítette: Varga Ádám.
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap „Interaktív elektronikus tananyagok fejlesztése” projekt.
TÁMOP A/1-11/1 Tananyag általános formai és tartalmi előírásai, valamint az önellenőrzés és teszt szerkesztési, publikálási lehetőségei a CooSpace-ben.
Dr. Kovács Miklós tanszéki mérnök Műszaki Tanárképző Tanszék E-learning alapú távoktatásos képzés.
Csík Orsolya, Horváth László TÁMOP X. Pedagógiai Értékelési Konferencia Szeged április Kompetencia- és tanulási eredmények alapú képzési.
Szent István Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet Döntéstámogatás a mezőgazdasági gépvásárlás.
Könyvtártípusok és funkcióik. Könyvtár dokumentumtár információtár.
Kísérleti magyar webarchiválási program A könyvtárak szerepe
Név TERPLÁN Zénó Program 2016/2017 Fekete Tamás egyetemi tanársegéd
Az előadás témája: DIGITÁLIA: Ahogy egyre jobban öregszem...
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
Digitális tankönyvtár
Drótos László – Németh Márton (Országos Széchényi Könyvtár)
IRODALOMKUTATÁSI MÓDSZEREK Varga Attila Testnevelési Egyetem Sporttudományi Doktori Iskola PhD II. évfolyam Témavezető: Dr.Kokovay Ágnes
Előadás másolata:

Online gazdasági informatika szótár fejlesztése OGIL Dr. Pitlik László, Pásztor Márta, Popovics Attila, Bunkóczi László, Pető István Szent István Egyetem, Gazdasági Informatika Tanszék NetworkShop 2002

Előzmények I. zA gazdasági informatika oktatás módosulása: ytartalmi: klasszikus szakirodalmi feldolgozáson nyugvó oktatástól az oktatók személyes kutatási és projekt- tapasztalatain alapuló képzés irányába történő súlypont eltolódás, yformai: nyomtatott jegyzetet felváltotta a digitális tananyag ymódszertani: értékes és a további oktatásban felhasználható önálló hallgatói feladatatok. NetworkShop 2002

Előzmények II. zMagyar Internetes Agrárinformatikai Újság és Digitális Kiskönyvtár ( és kapcsolódó szolgáltatások. zAz irányított tanulás alapgondolata a hallgatók többségénél tapasztalható hibákból következik: yonline és CD-n elérhető tananyagot kinyomtatják és hagyományos (szekvenciális) módon kísérlik meg feldolgozni, ya keresések és a hipertext alkalmazása nem kézenfekvő, yaz irodalmi feldolgozások összefüggéseit nem látják át.

Kísérletek a nem szekvenciális tanulás irányításához zOnline keresési lehetőség, zCD-n komfortos hipertextes tartalomjegyzék, zrégi ZH kérdések közzé tétele (WEB és CD), zórai tematikákhoz kapcsolódó kulcsszó- és irodalomjegyzék. A „Mit kell megtanulni?” tipikus kérdésre nem ad választ. NetworkShop 2002

OGIL keletkezése I. NetworkShop 2002

OGIL keletkezése I. zaz adott szóhoz szakmai szempontból kapcsolható, azzal alá-, fölé- vagy mellérendeltségi viszonyban lévő (rokon értelmű) szó választása, za három választott szakkifejezés és az adott szó viszonyának (hasonlóságok, illetve különbségek) magyarázata definíció alapján, és szabadon alkotott, vagy szakirodalomban fellelhető példák alapján, zaz adott, vagy a választott szóval foglalkozó MIAÚ irodalmak (5 cím), illetve más online irodalmak (3 cím) pontos megjelölése, zaz online források mellett klasszikus papír alapú irodalmi hivatkozások gyűjtése (3 cím), za felhasznált online és papír alapú irodalmakból következő, az adott szóra vonatkozó definíciók leírása vagy megalkotása, zkritikai megjegyzések az irodalmi feldolgozással kapcsolatosan, za hallgató által javasolt tesztkérdések, és azok megoldása a feldolgozott szóval kapcsolatosan, zaz adott szó megadása legalább egy, a hallgató által ismert idegen nyelven. NetworkShop 2002

OGIL keletkezése II. Szavak közötti kapcsolatok: zalárendelt, zfölérendelt, zmellérendelt. szinonima, metszet, asszociáció részhalmaz NetworkShop 2002

OGIL szóláncok Klikkelésre … a szó rekordjának meg- jelenítése … MIAÚ és más források hivatkozásainak jegyzéke ….egyéb kapcsolódó szavak Tételesen megtanulható és a komplexitás sem vész el! Kialakul egy speciális logikai háló, melyben nem a tökéletes tudásábrázolás a cél, hanem segítség a tanuláshoz! NetworkShop 2002

OGIL jövőképek I. z„Önfejlődés”: lekérhetők a kialakulási fázisok, azaz a tanuló bejegyzése, a tanár javítása, más szakemberek, illetve hallgatók megjegyzései… zennek „oktató hatása”: a korrektúrákból és a többszörös kidolgozottság fókusz-eltéréseiből levonható következtetések… z„integráció”: hasonló tematikájú oldalakra való hivatkozás, az esetleges kapcsolódási pontok feltárása... NetworkShop 2002

OGIL jövőképek II. z„tananyag-konszolidáció”: szakmai vélemények és kölcsönhatások következtében kialakuló, a SZIE, illetve más egyetemek különböző oktatási formáiban részben vagy egészében felhasználható digitális jegyzet... Bemutató augusztusban az „Agrárinformatika a felsőoktatásban” konferencián, Debrecenben! NetworkShop 2002