Informatika Minden szép, minden jó, mindennel meg vagytok elégedve?
Átlagosak az infótanárok? A közös kérdőív számadatai
Férfi-nő arány 431 fő4762 fő
Oktatási tapasztalat
Amiben nem különbözünk
Kicsit eltérünk 5(6) esetben Felvételi pontszám elsősorban a középiskolai (tanulmányi és érettségi) eredmények alapján (+4,4%) Hasznos, ha a felvételi eljárásban az érettségi a döntő (+5,0%) Jó lenne plusz természettudományos érettségi tárgy (+5,9%) Tantárgyi felkészítés során hasznos, hogy kétféle érettségi követelmény van (-4,0%) Kell a szóbeli a kifejezőkészség fejlesztése miatt (-5,7%) Töröljék el a szóbelit az objektívebb értékelés miatt (+5,8%)
Jobban eltérünk 4 esetben Jó lenne a kötelező érettségi tárgyak számának növelése (+8,2%) Jó lenne egy természettudományos érettségi tárgy valamelyik jelenleg előírt helyett (+8,8%) Jó lenne a választható tárgyak kínálatának növelése (+6,4%) Jó lenne, ha az érettségi vizsgán nem lennének osztályzatok (+7,0%)
Az infósok tapasztalatai
Vizsgáztatói gyakorlat 24 fő saját diák nélkül vizsgáztat 155 főnek volt diákja, de nem vizsgáztatott
Felkészítési gyakorlat
Felkészülési idő A választható érettségi vizsgatárgyak esetében a vizsgakövetelmények meghaladhatják a Natban és a kerettantervekben meghatározott mindenki számára kötelező követelményeket, ezekből a vizsgatárgyakból a megfelelő szintű felkészüléshez az alapóraszámnak nem kell elegendőnek lennie.
Az informatika érettségi… … szabályozásáról
Tehát miről szól? 40/2002 (V.24.) OM rendelet
Tartalmi követelmények
Részletezettség
Középszintű tartalmi követelmények BővítésSzűkítés Információs társadalom18%13% Informatikai alapismeretek - hardver18%10% Informatikai alapismeretek - szoftver18%4% Szövegszerkesztés10%3% Táblázatkezelés13%6% Adatbázis-kezelés13%15% Információs hálózati szolgáltatások29%4% Prezentációs és grafika17%2% Könyvtárhasználat5%40%
Emelt szintű tartalmi követelmények BővítésSzűkítés Információs társadalom8%10% Informatikai alapismeretek - hardver10%3% Informatikai alapismeretek - szoftver7%2% Szövegszerkesztés5% Táblázatkezelés9%2% Adatbázis-kezelés10%2% Információs hálózati szolgáltatások11%1% Prezentációs és grafika4% Könyvtárhasználat1%27% Algoritmizálás, adatmodellezés18%8% A programozás eszközei15%9%
Vizsgamodell
A vizsga időtartama
Középszinten a …
Emelt szinten a …
Középszintű szóbeli – témakörök aránya NövelésCsökkentés Információs társadalom17%14% Informatikai alapismeretek - hardver18%13% Informatikai alapismeretek - szoftver24%5% Kommunikáció az interneten25%8% Könyvtárismeret3%49%
Emelt szintű szóbeli – témakörök aránya NövelésCsökkentés Információs társadalom10%11% Informatikai alapismeretek - hardver15%5% Informatikai alapismeretek - szoftver19%1% Kommunikáció az interneten16%5% Könyvtárismeret2%41%
A vizsga lebonyolítása
Mintakövetés
Értékelési rendszer
Szóbeli-gyakorlati pontarány
Részletezettség
Szóbeli – értékelési szempontok súlya KözépszintNövelésCsökkentés logikai felépítés7%26% kifejezőkészség, szaknyelv24%12% tartalom54%2% kommunikatív készség3%50% Emelt szintNövelésCsökkentés logikai felépítés7%22% kifejezőkészség, szaknyelv22%8% tartalom42%2% kommunikatív készség3%41%
Emelt szintű szóbeli – szempontok súlya
Gyakorlati – témakörök, pontszámok súlya KözépszintNövelésCsökkentés szövegszerkesztés7%18% prezentáció, grafika, weblapszerkesztés22%14% táblázatkezelés20%8% adatbázis-kezelés16%18% Emelt szintNövelésCsökkentés szöveg, prez, graf, weblap12%14% táblázatkezelés40%0% adatbázis-kezelés6%13% programozás6%23%
Emelt szintű gyakorlati – témakörök, pontszámok súlya
Vizsgakövetelményektől független kérdések
Javításvezetői képzés szükségessége
Részletezettség - értékelés
Gondolatok szabadon Vizsgarendszerrel kapcsolatos szakmai javaslatok
Kategorizált megszólalások
Részterületek
Koncepcionális kérdések
Értékelés
Beszéljük meg! Tartalmi követelmények, vizsgamodell – szűkítés, bővítés, könyvtárhasználat, hálózati szolgáltatások – szóbeli témakörök aránya – weblapkészítés, könyvtárismeret
Beszéljük meg! A vizsga szervezése, lebonyolítása – szoftverválasztási nyilatkozat – gyakorlati munka beadása
Beszéljük meg! Értékelési rendszer – középszinten a szóbelit növelni a gyakorlati ellenében – szóbelin belül arányok eltolása a tartalom és részben a kifejezőkészség, szaknyelv felé a kommunikatív készség és a logikai felépítés irányából – emelt szintű gyakorlatin a táblázatkezelést növelni a programozás terhére – több művelet ér egy pontot, azonos művelet több helyen is pontozásra kerül