A határ, mint innovációs megújulási tengely INNOAXIS projekt-nyitó konferencia. Csanádi Attila PhD hallgató november 16. Szabadka Az Információs Társadalom mint a Régió fejlődésének záloga: A DIGITÁLIS RÉGIÓ
DIGITÁLIS RÉGIÓ, e-Régió Mi az információs társadalom és a tudásgazdaság? Hogyan zárkózhatnak fel a délkelet-európai régió országai, kiemelten Szerbiai és Magyarország az európai információs társadalomhoz és tudásgazdasághoz? Hogyan segítheti elő az e-Régió a térség országainak felzárkózását? – Mi a Digitális Régió vagy e-Régió? – Kik az e-Régió ügyfelei, felhasználói? – Milyen szolgáltatásokat nyújthat az e-Régió az ügyfeleinek? Kérdések, válaszok
DIGITÁLIS RÉGIÓ, e-Régió Mi az információs társadalom és a tudásgazdaság? Az információs társadalom elmélete szerint a társadalomban az információ előállítása, elosztása, terjesztése, használata és kezelése jelentős gazdasági, politikai és kulturális tevékenység. Közgazdasági társfogalma a tudásgazdaság, amely szerint az értelem gazdasági hasznosításán keresztül érték jön létre. Az információs társadalom sajátossága az információtechnológia központi szerepe a termelésben, a gazdaságban és általában a társadalomban. Napjainkban az ipari társadalomból az információs társadalomba és a tudásgazdaságba történő átmenet korszakát éljük.
DIGITÁLIS RÉGIÓ, e-Régió Hogyan zárkózhatnak fel a délkelet-európai régió országai, kiemelten Szerbiai és Magyarország az európai információs, tudásalapú társadalomhoz és gazdasághoz? A Digitális Régió (e-Régió) naprakész és kiemelkedően fontos információkat és szolgáltatásokat nyújthat a társadalom tagjai és a gazdaság szereplői számára, minden fontos területen A Digitális Régió (e-Régió) ezáltal ösztönözheti a digitális írástudás, digitális kultúra minél szélesebb körű elterjedését is A Digitális Régió (e-Régió) így az információs társadalom és gazdaság helyi megvalósításának egyik fontos eszköze lehet
DIGITÁLIS RÉGIÓ, e-Régió Hogyan segítheti elő a Digitális Régió a térség országainak felzárkózását? A Digitális Régió célja hozzájárulni az adott régióban, annak településein élők életminőségének javításához és a régió, annak települései gazdaságának fejlesztéséhez. A Digitális Régió ezt a célt nagyon komplex, internet alapú tartalom- és alkalmazásszolgáltatás révén valósítja meg, éri el.
DIGITÁLIS RÉGIÓ, e-Régió Mi a Digitális Régió (e-Régió)? A Digitális Régió szűkebb értelemben e szolgáltatások együttese, összessége. A Digitális Régió tágabb értelemben az alábbiak összessége: egy komplex, internet alapú szolgáltatáscsomag, az ezen szolgáltatások nyújtásához szükséges informatikai, kommunikációs (és további) infrastruktúra az a szervezet, amely biztosítja a megfelelő, naprakész tartalmakat, szolgáltatásokat, alkalmazásokat, üzemelteti az infrastruktúrát (valamint menedzsment és adminisztratív feladatokat lát el)
DIGITÁLIS RÉGIÓ, e-Régió Kik a Digitális Régió ügyfelei? A Digitális Régió ügyfelei, azaz szolgáltatásainak felhasználói elsődlegesen a régió vállalkozásai és lakossága. A felhasználók körébe beletartoznak a potenciális beruházók, befektetők, turisták, átutazók, illetve mindenki (magánszemély, szervezet), aki (amely) az adott régió, annak települései iránt érdeklődik. Hogyan segíti az e-Régió a gazdaság fejlődését? A régió gazdasági fejlődése elősegítése érdekében az e-Régió olyan naprakész tartalmakat szolgáltat, amelyek hozzájárulhatnak ehhez a fejlődéshez, valamint olyan alkalmazásszolgáltatást nyúlt, amely segíti a vállalkozások, kiemelten a KKV-k fennmaradását, fejlődését, piacbővítését, növekedését
DIGITÁLIS RÉGIÓ, e-Régió Az e-Régió gazdasági tartalmai (e-Gazdaság) gazdasági, piaci elemzések, trendek befektetési, beruházási, fejlesztési lehetőségek a régiókban; a befektetést igénylők és a befektetők egymásra találásának elősegítése, Pénzügyi információk (árfolyamok, kamatok, hitellehetőségek), kondíciók pályázati felhívások, lehetőségek a vállalkozások számára szükséges szolgáltatások (tanácsadás, oktatás- tréning, szervezetfejlesztés, vezető- és munkatárstoborzás, minőségügyi, környezetvédelmi, információbiztonsági rendszerek kidolgozása, fordítás, tolmácsolás, IT rendszerek bevezetése, auditálása, szállítás, karbantartás- fenntartás, egészségügy stb.), munkaerő, kapacitás, áru, termék, ingatlan kereslet-kínálat adózással kapcsolatos általános és aktuális információk
DIGITÁLIS RÉGIÓ, e-Régió Az e-Régió alkalmazásszolgáltatásai internetes megjelenés KKV-k részére, több nyelven (kilépés a viszonylagos, települési/regionális elzártságból, belépés a világhálóra, piacbővítés, forgalomnövelés lehetősége) a legkorszerűbb, integrált vállalatirányítási (ERP) rendszerek használatának lehetősége beruházás nélkül (hatékonyságnövelés, költségracionalizáció, versenyképesség javítás), internetes piactér, e-kereskedelem (gyorsan növelhető forgalmú, alacsony költségű értékesítési csatorna) további szolgáltatások (szállodai helyfoglalás, menetjegy, belépőjegy vásárlása és így tovább)
DIGITÁLIS RÉGIÓ, e-Régió A Digitális Régió további lehetséges tartalmai, szolgáltatási területei e-Mezőgazdaság e-Turizmus e-Környezetvédelem e-Közlekedés e-Közigazgatás e-Kultúra
DIGITÁLIS RÉGIÓ, e-Régió A Digitális Régió további fontos jellemzői A Digitális Régió: közszolgáltató jellegű, versenysemleges, integráló szerepet tölthet be, amennyiben a saját tartalmak és szolgáltatások mellett elérhetővé tehet a széles nyilvánosság számára más, a célkitűzéseihez igazodó, mások által nyújtott tartalmakat és szolgáltatásokat, alapvető szolgáltatásai térítésmentesek, saját bevételekkel is rendelkezik (szponzorok, hirdetők, illetve fizetős (magasabb szintű) tartalmak és az alkalmazásszolgáltatások) önfenntartó működésre képes, amennyiben egy megtérülési idő után képes bevételeiből önmagát, működését fenntartani
Köszönöm a figyelmüket! Csanádi Attila Phd hallgató