Az értékesítési rendszer 9. szeminárium

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
LOGISZTIKA és a SZÁLLÍTMÁNYOZÁS
Advertisements

A marketing fejlődése és szerepe
Logisztika alapvetések.
Lengyelország: Allegro Magyarország: TeszVesz és Vatera
Teszt Eladási hely.
A VÁSÁRLÁSI FOLYAMAT ÉS A PIAC
RENDELÉS, VEVŐKISZOLGÁLÁS, E - BUSINESS
Eladásösztönzés (Sales promotion)
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
B – csoport E-kereskedelem logisztikája és E-logisztika
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
MARKETING.
E – Logisztika 1. szeminárium
A disztribúciós rendszer a marketingben
Franchise. Franchise: polgárjogi szerződéssel létesített vállalkozási forma, amelyet független vállalkozók hoznak létre. Szereplők: Franchise átadó: piacképes.
A piac Szakiskola.
EZERMESTER a magyar barkácsbolt hálózat
Árpolitika a turizmusban
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
2001. szeptember 13 LOGI-TECH Déri András 1 az e-kereskedelem után Déri András.
Értékesítési csatornák
ÉRTÉKESÍTÉSI POLITIKA
Logisztika 6.előadás.
A marketing és a logisztikai költségek közötti kölcsönhatások Lipák Mária BGF, KVIFK, 2009.
Kapun kívüli logisztika A nagy kihívást egyre inkább az jelenti, hogy: -mely csatornákon (beszállítókon) keresztül, milyen költséggel és feltételekkel.
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Politikai marketing – kampánystratégiák
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Logisztika bevezető elemek.
JÓÜZLETAFRANCHISE Magyar Franchise Szövetség szakmai előadás
E-beszerzés Bravo csoport.
III. A logisztika jövője
A TERMÉKSTRATÉGIA LEGFONTOSABB ELEMEI
Értékesítéspolitika Tevékenység Szervezet Kereskedelem:
Kérdések a második zh-hoz
A reklám alapjai és formái 11. szeminárium
Bauer András - Berács József:
Az értékesítési rendszer
Termékpolitika Termékpiaci műveletek A termék piaci életgörbéje
Termelésmenedzsment Production Management
Szilvási Mihály TM Magyarország Kft.
Az EEM helye a menedzsmentben
A marketingkörnyezet elemzése
Együttműködési lehetőségek az Észak- adriai kikötők és a Nyugat-Dunántúli regionális logisztikai szereplők között PBN Szombathely.
A logisztikai rendszer beszerzési alrendszerének jellemzői és modellje
Forgóeszköz Azok az eszközök, amelyek várhatóan egy évnél rövidebb ideig szolgálják a vállalkozási tevékenységet Főbb csoportjai: a) készletek b) követelések.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Pénzügyi-számviteli mutatók
Vállalati modellek 2007.
Értékesítési csatorna
Készletgazdálkodás és logisztika
1. 2 a gyártók & fogyasztók igényeinek összehangolása a hatékonyság növelése az elérhetőség javítása szakértői szolgáltatás biztosítása vásárlói igények.
Társ a tanulásban. Marketingterv készítése 2. szakasz Marketingterv készítése.
AZ ÉRTÉKESÍTÉSI RENDSZER ELEMEI. A marketingcsatornák önálló szervezetek olyan csoportjai, amelyek abban a folyamatban vesznek részt, amelynek eredményeképpen.
Mintacím szerkesztése Nemzetközi és interkulturális marketing Értékesítési csatornák a nemzetközi piacokon Oktató: Eisingerné Balassa Boglárka Értékesítési.
A PIAC.
ÜZLETI TERV Otthonából dolgozhat (telefon!) Otthonából dolgozhat (telefon!) Heti óra (esténként és hétvégeken) Heti óra (esténként és hétvégeken)
Kérdések VIZSGÁHOZ. VÁLLALKOZÁSI FORMÁK Mi szükséges egy üzleti vállalkozás sikeréhez? Hasonlítsa össze a Kft-t és a Bt-t, mint vállalkozási formát! Melyiket,
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
LOGISZTIKA ÉS GLOBALIZÁCIÓ. Logisztika és globalizáció A piacok globalizálódásának következménye: - nemzeti piacok szükségletét lényegesen meghaladó termelési.
Szent István Egyetem Közgazdaságtudományi Jogi és Módszertani Intézet
A TERMÉK- ÉS A MARKETINGKONCEPCIÓ KIFEJLESZTÉSE
Marketing I. VIII. előadás Értékesítéspolitika
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
Prof. Dr. Illés Béla* tanszékvezető egyetemi tanár
Értékesítés, kereskedelem
L O G I S Z T I K A A L A P J A I Készítette: Gács Nóra
Előadás másolata:

Az értékesítési rendszer 9. szeminárium Nagy Gábor 2007. április. 06.

Értékesítési rendszer – definíció A terméknek a termelőtől a fogyasztóig vagy felhasználóig történő eljuttatását biztosító vállalaton belüli és kívüli szervezeteket és az általuk ellátott funkciókat értjük (Bauer-Berács, 2006, 302. o.); 2

A termékek áramlásának útjai c a b Termelő Nagykereskedő Kiskereskedő Végső fogyasztó e f d demigrosz „művi út” Forrás: Bauer-Berács (2006), 303. old. 3

Az értékesítési rendszer áramlásai Termék, Az áru tulajdonjoga, Pénz (az áru ellenértéke), Információ. 4

Hagyományos és vertikális marketingrendszerek Irányított vertikális marketingrendszer, Szerződéses vertikális marketingrendszer, Vállalati vertikális marketingrendszer. 5

Az értékesítési rendszer által ellátott funkciók Az üzlet megkötésével kapcsolatos funkciók - eladás, vásárlás, kockázatvállalás Logiszitkai funkciók - összeszerelés, készletgazdálkodás, szállítás, anyagmozgatás Áruforgalmat elősegítő funkciók - pénzügyi kondíciók, eladás utáni szolgáltatások, informálás 6

Logisztika – definíció A vállalatnál szétszórtan elhelyez-kedő, de a termék fizikai mozgatásá-hoz kapcsolódó tevékenységek költség- és szolgáltatás színvonal optimalizálását eredményező összehangolását jelenti. (Bauer-Berács, 2006, 313. o.) 7

Logisztikai funkciók Csomagolás, Raktározás, Készletezés, Választék kialakítása, Szállítás. 8

Költségátváltások az elosztóhálózat raktárai számának meghatározásánál Összköltség Szállítási költség Készlettartási költség Rendelés-feldolgozási költség Raktárak száma a disztribúciós rendszerben Forrás: Bauer-Berács (2006), 314. old. 9

A tervezés egyes szakaszai A közreműködő szintek számánal meghatározása - push, pull stratégia Az értékesítés szelektivitásának megtervezése – intenzív, szelektív, exkluzív értékesítés A közvetítő kereskedő típusának megválasztása Az értékesítési utak számának meghatározása A vállalatok közötti kooperáció mértékének meghatározása, Közvetítők kiválasztása 10

Centralizáció és decentralizáció Gyártók Nagykereskedők Kiskereskedők Fogyasztók Forrás: Bauer-Berács (2006), 327. old. 11

Franchise – definíció Termelők, nagykereskedő, és más szolgáltató szervezetek mint rend-szergazdák és független üzleti vállalkozások mint franchise-átvevők közötti szerződéses kapcsolat, amelyben az átvevő megkapja a jogot, hogy a franchise-rendszer egy vagy több elemét birtokolja és működtesse (Bauer-Berács, 2006, 331. o.). 12

Franhise-szolgáltatások és kötelezettségek (i) A franchise-átadó részéről A franchise-átvevő részéről A termék-, cég-, illetve márkanevek átadása A vállalkozás előírt szempontok szerinti vezetése A rendszerismeret átadása Az átadó márkáinak jeleinek átadása A rendszeriamge használati jogának átadása A rendszer teljes alkalmazása Segítség a teljes üzlet kialakításában Az üzleti titkok megőrzése 13

Franhise-szolgáltatások és kötelezettségek (ii) A franchise-átadó részéről A franchise-átvevő részéről Hirdetés, akciók, választéktervezés Rendszeres adat- és eredményközlés Folyamatos tanácsadás Kizárólagos beszerzés az átadótól Üzemgazdasági szolgáltatások Az átadó utasítási jogának elismerése Az átvevő folyamatos képzése A rendszerszabvány betartása 14

Franhise-szolgáltatások és kötelezettségek (iii) A franchise-átadó részéről A franchise-átvevő részéről Tapasztalatátadás A franchise-átadó szolgáltat-ásainak igénybevétele A rendszer versenyké-pességének fenntartása Franchise-díják fizetése Területi védettség biztosítása 15

Az interneten sikeresen értékesít-hető termékek sajátosságai Kényelmi termékek (convenience goods), Könnyen vásárolható termékek (shopping goods), Különleges termékek (specialty goods). Forrás: Sindhav-Balazs, 1999 16

A termékek áramlásának útjai az „interneten” Termelő Nagykereskedő Kiskereskedő Végső fogyasztó 17

Az értékesítési csatorna köztes szereplői és az internet (i) Földrajzi lefedettség, Fejlett direkt marketing képességek, A küldemények megígért minőségben és időben történő kézbesítése. 18

Az értékesítési csatorna köztes szereplői és az internet (ii) Az értékesítési csatornák új szereplői azok az elektronikus piacterek keretein belül működő, a hagyományos és az on-line piacok szereplőit összekapcsolni képes vállalkozók lesznek, akik az információ, fizikai termékek/szolgáltatások kombiná-lásával a fogyasztó számára új értéket képesek létrehozni (Amit-Zott, 2001). 19

Az értékesítési csatorna köztes szereplői és az internet (iii) Az ilyen új vállalkozásokra példa az Autobytel.com, mely azáltal teremt értéket a fogyasztó számára, hogy olyan termékeket és szolgáltatásokat aggregál, melyek hagyományosan elkülönült iparágak által kínáltak. Egy új autót vásárolni kívánó fogyasztó például a próbatesztek, baráti vélemények, autósmagazinok, egyéb fogyasztói vélemények alapján választ gépkocsimodellt. Miután kiválasztotta a modellt, a kereskedővel megegyezik az árban, megrendeli a gépkocsit, bankján keresztül rendezi fizetési kötelezettségeit, és biztosítást köt egy autóbiztosítónál. A próbateszt kivételével a fenti szolgáltatások mindegyikét egy csomagban kínálja az Autobytel.com a tranzakciós, szállítási költségek minimalizálása mellett (Amit-Zott, 2001). 20

Köszönöm a figyelmet!