Egy esély a felzárkózásra: Magyarország mint Európa egyik logisztikai központja Chikán Attila A Budapesti Corvinus Egyetem egyetemi tanára, a Magyar Logisztikai,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
BUDAPEST Budapest Fejlesztési Pólus BUDAPEST INNOPOLISZ Program Benedek Zsolt november 15.
Advertisements

A logisztika szerepe országunk és vállalataink versenyképességében Chikán Attila Igazgató, Versenyképesség Kutató Központ, BCE Társelnök, Magyar Logisztikai,
Bozzay Andrásné szakmai főtanácsadó
Magyar ipari parkok kialakításának és működtetésének tapasztalatai Tóth János vezető főtanácsos Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium Üzleti Környezet.
TERÜLETI SZEMPONTBÓL VERSENYKÉPES ÉS KIEGYENLÍTETT MAGYARORSZÁGÉRT Dr. Kolber István regionális fejlesztésért és felzárkóztatásért felelős miniszter.
ICEG Európai Központ 1118 Budapest, Dayka G. u 6/B. Telefon: (1) Fax: (1) honlap:
I NFORMÁCIÓS T ÁRSADALOM T ECHNOLÓGIÁI PÓLUS Dr Magyar Gábor BME
Vajdaság többségében magyarlakta községeinek fejlesztési terve Magyar Regionális Tudományi Társaság Vándorgyűlése, Szeged Ricz András, RTT elnök, Szabadka.
Foktő – Kalocsai repülőtér önkormányzati fejlesztése
LOGISZTIKAI OKTATÓK TANÁCSKOZÁSA MISKOLCTAPOLCA 2002 MÁJUS 31 NÉMON ZOLTÁN GAZDASÁGI MINISZTÉRIUM KUTATÁS-FEJLESZTÉSI TÁMOGATÁSOK A SZÉCHENYI TERVBEN.
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
A CONNECT és az Autópálya
A REGIONÁLIS INNOVÁCIÓ IRÁNYÍTÁSI RENDSZERÉNEK HÁLÓZATI MEGKÖZELÍTÉSE korreferátum ME RFK ülés Kecskeméti Főiskola, Gépipari és Automatizálási Műszaki.
HELYI ÉS TÉRSÉGI EGYÜTTMŰKÖDÉS LEHETŐSÉGEI ÉS KORLÁTAI FEJLESZTÉSI PÓLUS SZIGET, VAGY A TÉRSÉG MOTORJA? SZŰCS ERIKA Budapest, december 06.
PannonRIS – Folyami Információs Szolgáltatások Magyarországon
AZ ÚJRAIPAROSÍTÁST TÁMOGATÓ INTÉZMÉNYI KÖRNYEZET
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
GINOP 1. prioritás A vállalkozások versenyképességének javítása
Gazdaságinformatikai és kapcsolódó fejlesztések
Közigazgatási technológia
1 Prof. emeritus Dr. Knoll Imre egyetemi tanár, MTA doktor Új törekvések a logisztikai közreműködésben Heller Farkas Főiskola Logisztika Szakirány II.
1 Logisztika Szakirány—II. 5.téma Logisztika Szakirány—II. 5.téma Az állam és a magánszféra kooperációja PPP – Public Private Partnership Prof.Dr.,Dr.hc.Knoll.
Regionális innovációs fejlesztési lehetőségek az Új Magyarország Fejlesztési Tervben Kleinheincz Ferenc főosztályvezető, Nemzeti Fejlesztési Ügynökség.
A Magyar Regionális Tudományi Társaság V. Vándorgyűlése Az ipar szerepe a regionális fejlődésben Alternatívák a regionális innovációs rendszer továbbfejlesztésére.
A tudásintenzív iparágak megjelenése a kelet-közép-európai országok gazdaságfejlesztési stratégiáiban Páger Balázs, PhD-hallgató MRTT X. vándorgyűlés,
1 A hazai energiapolitika teendői Kaderják Péter Budapesti Corvinus Egyetem Regionális Energiagazdasági Kutatóközpont.
A logisztikai szolgáltató központok fejlesztésnek hatása az ország fejlődésére Dr. Zsirai István Közlekedéstudományi Intézet Kht. főmunkatárs, tanácsadó.
A Georgikon Kar kutatási lehetőségei Keszthely, március 30.
TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KMR projekt 1 A NÖVEKEDÉS ÉS A VERSENYKÉPESSÉG REÁLGAZDASÁGI TÉNYEZŐI Chikán Attila egyetemi tanár Budapesti Corvinus Egyetem.
„Felsőoktatás új utakon” Fejlesztési célok és források a felsőoktatásban november 28. Budapest.
Az ellátási láncok biztonsága
Nemzeti Közszolgálati Egyetem
Határon átnyúló együttműködések – a KKV-k hálózatépítésének egy lehetősége Előadó: Firtl Mátyás általános alelnök Győr-Moson-Sopron Megyei Önkormányzat.
Lesku Miklós - polgármester Záhony Város
ZÁHONY TÉRSÉGI LOGISZTIKAI KLASZTER
Előadó: Rigó Zoltán logisztikai szakértő Záhony Kereskedelem-logisztikai központ SWOT elemzés.
A Regionális Fejlesztési ZRt. szerepe, tevékenysége Záhony és térsége fejlesztésében Dr. Vajdáné dr. Horváth Piroska vezérigazgató.
„Közlekedés- és logisztikai fejlesztés Záhony – Csap térsége”
1 Szellemi tőke szerepe a tudástársadalom korszakában
Az intermodális logisztikai szolgáltatások fejlesztési programja Szűcs Lajos főosztályvezető Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Közlekedési Stratégiai.
A magyar gazdaság növekedésének egyes területi vonatkozásai Dr. Tétényi Tamás, VÁTI kht. Növekedés Magyarországon: Helyzetkép és kilátások Budapest, 2005.
1 A MAGYAR GAZDASÁG VERSENYKÉPESSÉGE ÉS BEFOLYÁSOLÓ TÉNYEZŐI Chikán Attila a Budapesti Corvinus Egyetem Vállalatgazdaságtan Intézetének egyetemi tanára,
1 Merre tovább, magyar gazdaság? Versenyképesség és gazdaságpolitika Chikán Attila egyetemi tanár Budapesti Corvinus Egyetem Egyedül nem megy? Gazdaságpolitikai.
A jelenlegi válság és a reálszféra Chikán Attila egyetemi tanár, igazgató Budapesti Corvinus Egyetem Vállalatgazdaságtan Intézet Versenyképesség Kutató.
Miért pont Magyarország? avagy Hogyan szerezzünk külföldi befektetőt?
Az Európai Duna Régió Stratégia a környezet- és természetvédelem szempontjából Dr. Rácz András környezet- és természetvédelemért felelős helyettes államtitkár.
Új agrárlogisztikai trendek és a bővített ellátási lánc
Transznacionális és multinacionális vállalatok
INNOAXIS IPA HUSRB/0901/2.1.3 APPLICATION ID: HU-SRB/0901/213/028 PROJECT TITLE: The borderline as an axis of innovation LEAD BENEFICIARY: Centre for Regional.
Berecz Mihály kistérségi koordinátor Püspökladányi kistérség Észak-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT)
9 tézis a jövő településfejlesztéséhez Kistérségek fejlettségi rangsora.
A határ menti együttműködések lehetőségei és korlátai Rechnitzer János, egyetemi tanár MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézete, Széchenyi Egyetem.
Újraiparosítási folyamatok a Dél-Dunántúlon Feldolgozó ipari helyzetkép a Dél-Dunántúli régióban Kovács Szilárd PhD-hallgató PTE KTK Regionális Politika.
Magyarország logisztikai lehetőségei Dél-Oroszországban Dr. Egri Imre – Dr. Duleba Szabolcs – Dr. Kádár András április 28. Nyíregyháza.
Közl_kvéd071 Az EU közlekedéspolitikája Az EU közlekedéspolitikája.
Magyar Tudományos Akadémia Regionális Kutatások Központja Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Új fejlesztési övezet: Közép-Európa Az autóipar telephelyválasztásának.
1 A városfejlesztési stratégia dilemmái A Magyar Regionális Tudományi Társaság IV. Vándorgyűlése Szeged, október Önkormányzati és Területfejlesztési.
Logisztikai fejlesztési irányok a hazai és az EU szakpolitikák tükrében CEBC „A győztesek felelőssége” konferencia február 2. Dr. Bokor Zoltán BME.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
Az EU Duna Régió Stratégia elfogadása, hazai és európai uniós prioritásai Nádasi György Külügyminisztérium Győr, október 11.
A magyar KKV-k regionális versenyképessége A KKV-k segítése – támogatás, avagy befektetés? Miklóssy Ferenc elnök Hajdú-Bihar megyei Kereskedelmi és Iparkamara.
Duna Stratégia – Duna menti Kamarák Szövetsége Budapest Kiss Ervin DCCA és BKIK főtitkár.
Déri András ügyvezető alelnök Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság A logisztika szerepe a térségi fejlesztéseknél 1 DUNAWIN 2011 – 2011.
TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ
A határtérség.
Magyarország: logisztikai központ
BESZERZÉS A KATONAI LOGISZTIKÁBAN
Prof. Dr. Illés Béla* tanszékvezető egyetemi tanár
VÁLLALKOZÓI INKUBÁTORHÁZ ÉS INNOVÁCIÓS KÖZPONT NYÍREGYHÁZA
A magyar gazdaság versenyképessége:
Előadás másolata:

Egy esély a felzárkózásra: Magyarország mint Európa egyik logisztikai központja Chikán Attila A Budapesti Corvinus Egyetem egyetemi tanára, a Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság társelnöke Budapest, július KÖZGZADÁSZ-VÁNDORGYŰLÉS

Gondolatmenet  Kiindulópontok  A fejlesztés koncepciója és összetevői  A fejlesztés hatásai  A megvalósítás: a fejlesztés háttere és szereplői  Összefoglalás

Kiindulópontok  Nemzeti Fejlesztési Terv  Hazánk földrajzi helyzete  Transzeurópai közlekedési folyosók  Forrásbiztosítási lehetőségek  MLBKT koncepció

A fejlesztés koncepciója  Szüntessük meg az egy helyben topogást! Fordítsuk meg az eddigi logikát!  Az ország legyen logisztikai központ: a fejlesztés egy sokfunkciós szolgáltató hálózat kialakítására irányul  A tervezett program Önmagában is kiemelt jelentőségű Széles körű tovagyűrűző hatásai vannak

Magyarország mint logisztikai központ: a fejlesztés összetevői  Fejlett közlekedési és informatikai infrastruktúra  Hálózatban elhelyezett csomópontok: logisztikai központok, ipari parkok, nagyvállalati gyártó/elosztó központok, tudásközpontok  A hálózat és a csomópontok fejlett technikai felszereltsége  Sokoldalú szolgáltatások  Megfelelő szervezeti/intézményi struktúra (vállalatok, közintézmények)  Felkészült munkaerő

Magyarország mint logisztikai központ: a fejlesztés hatásai  Gazdasági versenyképesség növekedése  A külföldi tőke vonzása  Területi egyenlőtlenségek mérséklése  Az üzleti-, tudományos- és közszféra együttműködése  A kis- és középvállalatok fejlesztése  A lakossági ellátás fejlesztése  A turizmus támogatása  Környezetbarát megoldások  A katonai/védelmi szempontok érvényesítése  Lehetőségek a határokon átnyúló együttműködésre

A fejlesztés szakmai háttere  A logisztikai szolgáltatások iránti kereslet és a komplexitásra való igény növekedése  A magas hozzáadott értékű szolgáltatások térhódítása  A földrajzi adottságok kihasználása Országhatárok és korridorok A tölcsér „nyaka”  Meglévő koncepciók összehangolása

A fejlesztés szereplői  Kormányzat Politikai, gazdaságpolitikai támogatás Finanszírozásban való szerepvállalás Kapcsolódó szolgáltatások fejlesztése  Az üzleti szféra A legfőbb haszonélvező Befektetések Igénytámasztás  Oktatás, kutatás Tudásközpontokkal való kapcsolat Munkaerő felkészítése  Szakmai szervezetek!

Összefoglalás  Rendkívül jelentős program  Széles körű együttműködést igényel  A fejlesztési források megteremthetők