2010. november Balatonfüred

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Dr. Romhányi Gábor előadása A hulladékgyűjtés költséghatékony megvalósítása informatikai eszközökkel.
Advertisements

Global Distribution System
© 2010 IBM Corporation IBM Enterprise Content Management Az intelligens karakterfelismerés üzleti lehetőségei A dokumentum feldolgozás 5 lépcsője Előadó:
Dr. Romhányi Gábor előadása
KSHXML internetes adatgyűjtési rendszer Az utolsó módosítás dátuma: december 18.
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT (CRM)
Önkormányzati informatika ASP alapokon
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
Társadalmi haszon az adatok mélyén Surján László, gazdasági igazgató, IQSYS Sipos Ferenc, BI ágazatvezető, IQSYS.
Verfasser · weitere Angaben
Technológiai fejlesztés a hatékony ellátás szolgálatában
Data Explorer Kft. Tóth Nándor Ügyvezető.
Projektzárás „Komplex szervezetfejlesztési projekt megvalósítása Kaposvár Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatalánál” ÁROP-1.A.2/B
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia Az informatika szerepe a vállalati kultúra és versenyképesség javításában Dr. Kornai Gábor AAM Tanácsadó.
Az Educatio az ágazati oktatási informatika szolgálatában
Tájékoztatás az EKOP-1.A.2 projektnek az OSAP összeállítására gyakorolt hatásáról Mag Kornélia OST február 24.
SeaLog digitális nyom-elemző rendszer Digitális nyom elemzése az informatikai eseménytérben.
2002. február 6. Mobil marketing a hirdetők szemszögéből.
Törökbálint város környezeti GIS alkalmazásainak megvalósítása
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
Adatbányászat a kontrollingban
Fekvőbeteg adatbázis szervezés GyógyinfokPirisa Levente.
A munkaerő-kereslet és –kínálat előrejelzését megalapozó kutatások a HEFOP 1.2 intézkedésének keretében.
P-Line Channel & Telesales Kft. Piackutatás 2009.
Az egészségügy finanszírozásának informatikája
Adatvagyon gazdálkodás
Az ÚMFT SLA rendszere - a független értékelő szemszögéből -
A pedagógusok valós igényei, a digitális tananyagfejlesztés aspektusai Eger, október 12.
Egységes egészségügyi információrendszer
Üzleti intelligencia Kecskemét 2007 ősz. BI Business Intelligence Üzleti Intelligencia Bevételnövelő és költségcsökkentő lehetőségek feltárása, döntéstámogatás.
Nagyvállalati projektmenedzsment GTM szeminárium sorozat Microsoft Project Server 2003 Egyedi projekt alkalmazások: pályázatok, beruházások kezelése a.
Üzleti Intelligencia – koncepciók és megoldások
Copyright © 2005 | update software AG | update software Magyarország Kft. Radics Sándor principal IV.
AaAa ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM Monitoring és értékelés.
Javaslat az ágazati információ-politika átalakítására Dr. Kincses Gyula mb. főigazgató MEDINFO.
FIR FEJLESZTÉS LÉNYEGE AVAGY MIÉRT NEHEZEBB A KÖNNYEBB EKOP-1.A.1-08/C FIR INTÉZMÉNYI FÓRUM –
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) Kerekes Gábor ügyvezető Educatio Kht január 21. TÁMOP – Felsőoktatási szolgáltatások rendszer.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR)
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
TÁMOP /2/KMR Vezetői információs rendszer, Alumni, diplomás pályakövető rendszer és tehetséggondozás bevezetése a Budapesti Corvinus.
Vezetői Információs Rendszer Kialakítása a Szegedi Tudományegyetemen Eredmények - Tapasztalatok Vilmányi Márton.
1 Tájékoztató rojektről április 23. Tájékoztató az EKOP1.A „Adatállományok központosított átvételét, átadását kezelő, valamint.
A KSH új online adatgyűjtő rendszere EKOP-1.A.1-08/B
1 Tájékoztatás az OSAP 2013 előkészítéséről OST ülés május 14. Dr. Laczka Éva.
Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem
Nemzetközi összefogás az ökológiai gazdálkodás e-learning oktatásáért
1 Milyen a magyar egészségadatok minősége VI. Egészséginformációs Fórum május Király Gyula / 8.
1 Tudásalapú információ-kereső rendszerek elemzése és kifejlesztése Célkitűzés: Információk téma-specifikus, különböző típusú forrásokból (internet, intranet.
S ZŰCS M IHÁLY, FŐOSZTÁLYVEZETŐ - HELYETTES, B ELÜGYMINISZTÉRIUM D R. M ÁTHÉ J ÁNOS VEZÉRIGAZGATÓ, L ÁSZLÓ P ÉTER PROJEKTMENEDZSER, NET VISOR Z RT. BEVEZETŐ.
Informatika a Társadalomért Balatonfüred, Gőgh Barnabás világos válaszok Clarity Consulting Üzleti-, technológiai megoldások a közigazgatás-fejlesztés.
2012. november 9. Új projekttámogatási módszerek a kormányzati informatikában Vályi-Nagy Vilmos.
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia IT HelpDesk – CRM házon belül Microsoft Operations Manager 2005 és Microsoft CRM Ügyfélszolgálat Fülöp Miklós.
A felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése: diplomás pályakövetés és vezetői információs rendszerek (TÁMOP 4.1.3) december 7. Fejlesztés.
KORSZERŰ TERVEZÉSI MÓDSZERTAN A LOGISZTIKA TERÜLETÉN
2014. június 12. Lackó Péter Clarity
SLA (Service Level Aggrement) alapon történő szolgáltatás fejlesztés a Gazdasági Főigazgatóságon
Az Országos Statisztikai Adatgyűjtési Program (OSAP)
KULCSKOMPETENCIÁK AZ MVMI FEJLESZTÉSI IGAZGATÓSÁGÁN
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) Fejérvári Bence március 26.
„Szervezeti hatékonyság fejlesztése az egészségügyi ellátórendszerben – Területi együttműködések kialakítása” TÁMOP B Magyar kórházszövetség XXVII.
Magyarország Problématérképe Kutatási terv M.A.F. - SzIA Budapest, December 10.
Microsoft alapú VIR megoldás az egyetemeken Lénárt Marcell.
Az állatorvos szerepe az élelmiszerlánc- biztonság megteremtésében Informatika (számítástudomány, elemzések) Dr. Tirián Attila
Országos Statisztikai Tanács
Az adatforrásokról és aktualizálási rendjéről
Országos Statisztikai Tanács
Első az ügyfél, de hogy érem el?
Múzeumi gyűjtemények menedzsmentje, avagy a Spectrum Magyarországon
Tájékoztatás a évi Országos Statisztikai Adatfelvételi Program (OSAP) teljesüléséről az Országos Statisztikai Tanács és a Nemzeti Statisztikai Koordinációs.
Vállalatirányítási rendszerek alapjai
Előadás másolata:

2010. november 11-12. Balatonfüred Informatika a Társadalomért Konferencia Adatvagyon gazdálkodás, avagy milyen „kincsek” rejlenek az állami adatmezőkön? 2010. november 11-12. Balatonfüred Handout

Prezentáció célja Digitális Magyarország 2010-2014 Két esettanulmány i:39 Nyilvántartások konszolidációja i:54 Nemzeti adatvagyon hatékony felhasználása Két esettanulmány Adattisztítás Adatvagyon konszolidáció Gondolatébresztés

Clarity Consulting Iparági modellek Szervezet Informatikai környezet Üzleti megoldás Informatika integrálja a bevált iparági modelleket, és a megvalósításnál az informatikai és a szervezeti, azaz az emberi befogadó környezetre egyaránt összpontosít. Clarity Solutions Adatminőség menedzsment Master Data Management Adattárház Customer Relationship Management 3

Adatvagyon hatékony felhasználása Nyilvántartások konszolidációja Miért fontos az adat? IT hatékonyság Szolgáltatás fejlesztés IT hatékonyság Ügyfél-kiszolgálás Jelentések Mi a súlya az adatvagyonnak? Milyen célra és milyen mértékben? Ellenőrzések Jelentések Ellenőrzések Közigazgatás Versenyszféra

Hogyan érjük el a célt? Nemcsak az a kérdés, milyen célra és milyen mértékben…hanem hogyan? Adhoc Igények Tegnapra…. Hajsza…gyors sprint…ahogy esély sincs Kék szalag Technológia adta lehetőségek….4 fő

Üzleti szolgáltatások Adatvagyon értéklánc Hasznosítás Üzleti szolgáltatások Gazdálkodás Adatpiacok, CRM, KÜT Finomítás Adattisztítás, MDM Kitermelés Adattárház építés Feltárás Adatvagyon felmérés

Üzleti szolgáltatások Adatvagyon értéklánc Hasznosítás Üzleti szolgáltatások Gazdálkodás Adatpiacok, CRM, KÜT Finomítás Adattisztítás, MDM Kitermelés Adattárház építés Feltárás Adatvagyon felmérés

Üzleti szolgáltatások Adatvagyon értéklánc Hasznosítás Üzleti szolgáltatások Gazdálkodás Adatpiacok, CRM, KÜT Finomítás Adattisztítás, MDM Kitermelés Adattárház építés Feltárás Adatvagyon felmérés

Üzleti szolgáltatások Adatvagyon értéklánc Hasznosítás Üzleti szolgáltatások Gazdálkodás Adatpiacok, CRM, KÜT Finomítás Adattisztítás, MDM Kitermelés Adattárház építés Feltárás Adatvagyon felmérés

Üzleti szolgáltatások Adatvagyon értéklánc Hasznosítás Üzleti szolgáltatások Gazdálkodás Adatpiacok, CRM, KÜT Finomítás Adattisztítás, MDM Kitermelés Adattárház építés Feltárás Adatvagyon felmérés

Üzleti szolgáltatások Adatvagyon értéklánc Hasznosítás Üzleti szolgáltatások Gazdálkodás Adatpiacok, CRM, KÜT Finomítás Adattisztítás, MDM Kitermelés Adattárház építés Feltárás Adatvagyon felmérés

Esettanulmány 1.) – Adattisztítás DQM Pro adatelemzés szabály konvenciók PL-SQL ------ DQM módszertan szabály varázsló szabály tár szabály-betöltő DQM üzleti felhasználó DQM IT felhasználó elemzett adatbázisok szabály futtatás hiba- listák adatjavítás jó adat kereső prog. konvenciók IT felhasználó hiba- listák (javításhoz) adatjavítási módok beállítása automatikus jó adat keresés jó adat kereső prog.tár jó adat listák referencia adatbázisok update script generátor manuális adat- források manuális javítási listák eredmény kiértékelés és prezentáció manuális munka szervező DQM üzleti Felhasználó duplikáció keresés Adattisztítás sikertényezői: 1. Tudjuk, hogy milyen információt, mire szeretnénk használni: cél  szükséges minőség (csak a szükséges!) [benzin/gázolaj, 95/98 (100 lehetetlen)] 2. Dinamizmus: amivel tudunk, haladjunk – maga a folyamat is bonyolult  különösen fontos a mérés (a komplexitás nagy) [ez azért nem egy lepárlási folyamat!] 3. Megrendelő [szolgáltató] – tulajdonos [bányajogokat bíró] - kezelő [kitermelő] érdekeinek harmonizációja (értéklánc folytonosságának a biztosítása) 4. Hatékony eszközkészlet = olcsó előállítási/fenntartási költségek [finomító]: 4.1. A változó igényekhez könnyen illeszthető (ugyanarra az adatra von. igények vált. [ólmozott/ólmozatlan] / szituáció más [csövön, vagy tartálykocsin]) 4.2. A lehető legnagyobb automatizálást lehetővé tevő (automatizált javítások, adatjavító programok generálása) 4.3. Az üzleti és az informatikai modell konzisztenciáját megtartani képes, de nem rigorózus (a folyamatot/dinamizmust nem korlátozza) 4.4. A megelőzésre is használható 4.5. A folyamat minden eleme kontrollált  mérhető

Esettanulmány 1.) – Adattisztítás Feladat: duplikációkeresés+ TAJ rendszer belső inkonzisztenciái Foglalkoztatói bejelentések belső inkonzisztenciái TAJ és a bejelentési adatok közötti inkonzisztenciák Néhány múltbeli adat (nagyságrend): 30 ezer/12 millió hibás TAJ rekord 20 ezer több TAJ számmal rendelkező 1,5(+1,7) millió/ 56 millió hibás bejelentés rekord Biztosítási jogviszonnyal nem rendelkezők  célalkalmazás A feladat: alapvetően duplikációk/azonos személyek keresése az adatok standardizálásával (úgy vetjük össze, mintha javítva lettek volna, de javítva nem lettek)

Esettanulmány 2.) – Üzleti hasznosítás Adatvagyon konszolidációs célfüggvény: 5 adatgyűjtő szervezet és többféle módszer Széttagolt adatforrások (~ 8 rendszer) Papír alapú adatgyűjtés Adhoc és eseti belső felhasználás 39 db OSAP adatgyűjtés 90+80+??? mFt éves szolgáltatási díj Statisztikai adattárház és egy szolgáltató Adatgyűjtés elektronizációja SLA alapú statisztikai adatkezelés Másodlagos felhasználás és értékesítés ösztönzése

Szolgáltatási és működési modell Esettanulmány 2.) – Üzleti hasznosítás Adatvagyon felmérés 5 adatgyűjtő cég/szervezet és többféle adatfeldolgozási módszer Széttagolt adatforrások (~ 8 rendszer) 39 db és 2db / év OSAP adatgyűjtés (1 db online!) és 96 db agg. OSAP átvét Hazai (KSH, háttérintézmények) és nemzetközi (EU, OECD) adatszolgáltatás ~ 160 fő belső felhasználó 1-3.500 db adatszolgáltató 2 – 35 oldal / kérdőív 30-4.200 adathely / kérdőív 170 mFt éves szolgáltatási díj, egy statisztika átlagos költsége: ~4.360 eFt Szolgáltatási és működési modell Üzleti tervezés Közbeszerzés

Szolgáltatási és működési modell Esettanulmány 2.) – Üzleti hasznosítás Adatvagyon felmérés Szolgáltatási és működési modell Üzleti tervezés Közbeszerzés

Esettanulmány 2.) – Üzleti hasznosítás Adatvagyon felmérés Szolgáltatási díjstruktúra és elszámolási modell OSAP fejlesztés és szolgáltatás realitásának (5 éves időtáv, megtérülés) vizsgálata Megtakarításra vonatkozó elvárások vizsgálata Eredményes közbeszerzés előkészítése Szolgáltatási és működési modell Üzleti modellezés és tervezés Közbeszerzés

Esettanulmány 2.) – Üzleti hasznosítás Adatvagyon felmérés + ~ 80 mFt értékű IT beruházás + Online feldolgozás + 50 % hatékonyság- javulás + hazai és nemzetközi szolgáltatási igény (10 eFt – 1-2 mFt) + 20-30 % éves megtakarítás + Tudatos statisztikai adatgyűjtés, adatfelhasználás (SLA) + Költséghatékony megoldás - Osztódás a megrendelői oldalon Szolgáltatási és működési modell Üzleti modellezés és tervezés Közbeszerzés

www.clarity.hu + = ? Nyomás Hőmérséklet

The 4C’s of Diamonds Cut Carat Colour Clarity ?

Köszönjük a figyelmet! Lackó Péter Szedenics Gábor lacko.peter@clarity.hu mobil: +36 (20) 956 2148 Szedenics Gábor szedenics.gabor@clarity.hu mobil: +36 (30) 355 9510