Baranya Megyei Munkaügyi Központ Állami Foglalkoztatási Szolgálat www.bmmk.hu 7621 Pécs, Király u. 46.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Fancsalszki Éva projektmenedzser TÁMOP-2.4.3/A-09/ Június 07.
Advertisements

Felnőttképzés az új OKJ rendszerében
Dél-Dunántúli Regionális Forrásközpont Szolgáltató Nonprofit Kft.
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
A társadalmi tényezők hatása a tanulásra
1 Idősebb munkavállalók a magyar munkaerőpiacon Dr. Székely Judit november 28. BUDAPEST.
KIÚT A HÁTRÁNYOS HELYZETBŐL Modell értékű program a Zalaegerszegi kistérségben Molnár Máté programigazgató Foglalkozta Társ – Társ a foglalkoztatásban.
Munkaerő-piaci program menekültek részére. Foglalkoztatási Munkacsoport Állami költségvetési szervek rendszeres találkozója a menekültek hosszú.
A munkanélküliség káros hatásának csökkentése foglalkoztatási projektek generálásával egy kistérségben Zentai Gábor Szigetvári Kultúr- és Zöld Zóna Egyesület.
„A MUNKA NEMESÍT II.” "A programot az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány támogatja."
Az OFA támogatási tevékenysége Programok ben.
Baranya Megyei Munkaügyi Központ
általános főig. helyettes
SZEREP TANMŰHELY ESÉLYEGYENLŐSÉGI RENDEZVÉNY március 25. West Hungary Humán Szolgáltató Közhasznú Nonprofit Kft.
H-M Szakért ő i Akadémia Tematikus fejlesztésére Pécs – 9. szeminárium.
M OBILITÁSI HAJLANDÓSÁG VIZSGÁLATA FŐVÁROSI ÁLLÁSKERESŐK KÖRÉBEN Molnár Nikolett PhD-hallgató XI. MRTT vándorgyűlés Kaposvár, 2013.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
A szakképzetlen, szociálisan hátrányos helyzetű, munkanélküli emberek (fiatalok) munkaerő-piaci és társadalmi (re)integrációjának elősegítése integrált.
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
A FOGLALKOZTATÁSBŐVÍTÉS ATIPIKUS FORMÁI ATYPICAL FORMS OF EMPLOYMENT EXPANSION Experience of the Visegrad Countries International Conference Pécs, March.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Széchenyi István Egyetem, Győr
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
szakmérnök hallgatók számára
Észak-magyarországi Operatív Program ( ) Foglalkoztatás Oktatás - nevelés.
Segélyezési rendszer átalakítása
Munkaasszisztensi tevékenységek Regionális Szociális Forrásközpont Nonprofit Kft. ___________________________ Integrált Foglalkoztatást Segítő Szolgálat.
A bio- és funkcionális élelmiszerek fogyasztói megítélése
NETre Kész – IT-mentor roadshow, Pécs A célcsoport munkaerő-piaci helyzetét és életminőségét javító információk az Interneten és azok használata Czanik.
Dél-dunántúli Munkaügyi Központ MUNKAERŐ-KERESLETIÉS KÍNÁLATI ELŐREJELZÉSEK HEFOP 1.2. Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat fejlesztése kutatási alkomponens.
A munkaerő-piaci helyzet a Nyugat-Dunántúli Régióban IPA Szakértői Akadémia Harkány
Távmunka tanácsadói képzés a BME-n
OFA Hálózat évi tevékenységei
NŐ az ESÉLY! Esélyegyenlőségi program Zala megyében A projekt az Európai Unió és a Magyar Köztársaság támogatásával valósul meg.
Pályaorientációs program SNI tanulók számára Éltes Mátyás Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Pécs.
MÁS-KÉPp 60 Esély a tanulásra – csatlakozás a jövőhöz Hatvanban Hatvan Város Önkormányzata Hatvan Városi Művelődési Központ és Könyvtár Grassalkovich Oktatási.
BUDAPEST FŐVÁROS TELEPÜLÉSI ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROGRAMJA Foglalkoztatás politika Előadó: Koltai Luca FKFSZ Kht. Fővárosi Esélyegyenlőség Módszertani.
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
A Nógrád TISZK nyomonkövetési és pályakövetési rendszer modelljének, ezen belül a partneri igény és elégedettség mérési rendszerének kidolgozása. Salgótarján.
AZ EGÉSZSÉGI ÁLLAPOTOT BEFOLYÁ-SOLÓ TÁRSADALMI TÉNYEZŐK
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
Kormányszóvivői tájékoztató 1 Tanulni és versenyben maradni felnőttkorban is.
Munkaerő-piaci helyzetkép Borsod-Abaúj-Zemplén megyében
Közép-Dunántúl, Veszprém megye és Várpalota munkaerő-piaci helyzete
ÚJ UTAK AZ ELSŐDLEGES MUNKAERŐ-PICRA Esélyteremtés a foglalkoztatásban LENTI VÁROS ÖNKORMÁNYZATA EQUAL Program 2004/A92.
Új utak az elsődleges munkaerőpiacra Munkaintegráció útjai Zalában, a második esély iskolák szerepe.
Új utak az elsődleges munkaerőpiacra Zalai alternatív munkaerő-piaci szolgáltatások bemutatása.
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
Önkéntesség az Észak-Magyarországi Régióban. A Demokratikus Ifjúságért Alapítvány (DIA) története A Demokratikus Ifjúságért Alapítványt 1999-ben hozta.
HEFOP/2004/1.3.1 A HEFOP – „Második Esély” – Roma nők munkaerő-piaci (re)integrációjának elősegítése – projekt bemutatásán keresztül a roma nők esélyegyenlőségének.
QualcoDuna interkalibráció Talaj- és levegövizsgálati körmérések évi értékelése (2007.) Dr. Biliczkiné Gaál Piroska VITUKI Kht. Minőségbiztosítási és Ellenőrzési.
Helyi Esélyegyenlőségi Program Nők munkaerő piaci helyzetfelmérése Bükön 2014.augusztus 27.
Pedagógusképzést segítő hálózatok fejlesztése a Dél-Dunántúlon Pécsi Tudományegyetem TAMOP 4.1.2B.2-13/ projektje Pécs, november 25. Janovics.
Miért és mit – a program céljai és várható eredményei Galasi Péter, MTA KTI.
AZ IFJÚSÁGI GARANCIA RENDSZER ÉS A GINOP 5. 2
Pályakövetéses vizsgálat DPR konferencia, Veszprém márc. 11. A Pannon Egyetemen végzettek szakmai életútja – a kezdetek Formádi Katalin
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
1 A foglalkoztatáspolitika ösztönző elemei, a szolgáltatások szerepe Munkaerő-piaci Műhely Konferencia Pécs november 20. SZOCIÁLIS ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM.
Foglalkoztatási Paktum Magyarországon Gere János.
„Újra tanulok” A Nemzeti Munkaügyi Hivatal képzési stratégiája Bálint István Foglalkoztatási főigazgató-helyettes.
A szakiskola jelene és jövője
Foglalkoztatási együttműködések szabolcs-Szatmár-bereg megyében
A PÁLYAORIENTÁCIÓ SZEREPE A KORMÁNYZATI FEJLESZTÉSEK SORÁBAN
HEFOP /1 „Lépj előre” – Őrségi kistérségi összefogás a szociális szakemberek képzésével a munkanélküliség hatékony kezelése érdekében HEFOP / /4.0.
Pályaválasztási szülői értekezlet
TOP SF Munkaerő-piaci és foglalkoztatási helyzetkép Székesfehérváron Mahler Balázs Székesfehérvár Megyei Jogú Város Önkormányzat.
A PÁLYAORIENTÁCIÓ SZEREPE A KORMÁNYZATI FEJLESZTÉSEK SORÁBAN
„Út a munkához”program
Pályaválasztási szülői értekezlet
Előadás másolata:

Baranya Megyei Munkaügyi Központ Állami Foglalkoztatási Szolgálat Pécs, Király u. 46

Czuczor József A tanulni szándékozó munkanélküliek tanulásra kész állapotának vizsgálata Baranya megyében A foglalkoztatásbővítés atipikus formái Konferencia Pécs,

Képzés atipikus foglalkoztatás? -Szocializációs – újra szocializáció -Analógiák 1. (tranzitálás) -közhasznú foglalkoztatás… -tranzitfoglalkoztatás… -Analógiák 2. -munkára kész állapot (akar-e – kompetenciák) -tanulásra kész állapot (akar-e – kompetenciák)

A módszer Kérdőíves felmérés –képzési támogatást kérő munkanélküliek – felvétel előtt –Kontrollcsoport (Retrospektív) a képzés befejezése előtt – vizsga előtt –348 fő

A probléma Monitoring eredmények: 35%- 50% Okok (?) Objektív:tervezési nehézségek hátrányos helyzetű munkanélküliek rugalmatlanság fekete alkalmazás Hiányok: előkészítő tréningek érdekeltség tanulásra kész állapot

Mit mérni? Változásra való felkészülés…Döntés.. A tanulásra kész állapot jelzői: 1.motiváltság… 2.érési folyamat (ad hoc, tartós)… 3.informáltság a képzésről és körülményeiről… a munkaerő-piaci helyzetről… az elhelyezkedési esélyekről stb.

Miért? A vizsgálódás célja: 1.ad-e okot a monitoring eredményekre? 2.támogatás megítélésének feltétele? 3.további lépések… –az állapot mérése Ha igen, »Hogyan? »Mivel? »Kiket?

Kormegoszlás…

Előképzettség, iskolai végzettség

Munkanélküliségük időtartama

A visszajelzések…% 1. Egyszeri lekérdezések: –alaposan átgondolta: 9 % –konkrét állásajánlat: 12% –hasznosan kívánja tölteni az idejét: 27% –rövid időn belül induló tanfolyam: 14% –biztosan el tud helyezkedni: 25% –talán el tud helyezkedni: 31% –hosszabb távú terveket szolgál 20%

A visszajelzések…% 2. Egyszeri lekérdezések: –nem volt semmi kapcsolata: 50% –régen szerette volna: 34% –tanulásra kész volt: 39% –vizsga és bizonyítvány: 53% –a képzés körülményeit ismerte: 52% –munkaügyi központ javasolta: 42%

A visszajelzések…% 3. Egyszeri lekérdezések: –nem kért segítséget: 62% –azonnal nekiáll állást keresni 33% –nem tervez azonnali elhelyezkedést: 27% –Stb. Etc.

A visszajelzések…% 4. Összetett lekérdezések:… –nők-férfiak –szakképzetek-szakképzetlenek –életkor –lakhely –térség…

Csoport és kontroll-csoport.. –nincs eltérés… –kulturális beágyazódás ez a viselkedés…

Következtetések Hiányosságok a munkanélküliek részéről: az aktivitás informáltság felelősség és kockázat felismerése a távlatos gondolkodás stb. 2.Hiányosságok a munkaügyi szervezet részéről: –a szolgáltatásai hatékonysága (?)

Következtetések A jövő (megfontolandó) –vizsgálati módszerek kidolgozása gyorsan és egyszerűen lebonyolítható technikai eszközökkel megtámogatott –képzési támogatást kérők vizsgálata (önkéntes?) –egy döntési szempontként való figyelembe vétele

Köszönöm figyelmüket!