Üzleti viselkedéskultúra Dr. Tóthné Igó Zsuzsanna Az öltözködés Üzleti viselkedéskultúra Dr. Tóthné Igó Zsuzsanna
Az öltözködés véd az időjárás viszontagságaitól Szerepe van a társadalmi hovatartozás jelzésében Életkori funkciója van: csecsemő, gyermek, tinédzser, felnőtt Nők, férfiak A divat hatása az öltözködésre
Mindennapi öltözködés: otthon, munkahelyen Hivatali öltözködés: Kosztüm, öltöny Alkalmi öltözet: bálok, fogadások, színház, koncert
Az öltözék elemei külön-külön és összhatásukban üzenetet hordoznak viselője személyiségéről. Az ápolt, tiszta külső bizalmat ébreszt az üzleti, hivatali partnerben. A kulturált ügyintézéshez az illendő megjelenés is hozzátartozik. Finomnak, elegánsnak nem a feltűnő, hanem az egyéni jó ízlést tükröző esztétikus megjelenés számít.
Az alkalomhoz illően viselkedik valaki, ha meg tudja találni a fokozatosságot a munkahelyi viselettől az estélyi megjelenésig mind a ruházkodás, mind a smink, mind az ékszerviselet vonatkozásában.
Akik munkahelyükön rendszeresen ügyfelekkel, üzleti-és külföldi partnerekkel találkoznak, azok felé elvárás a hivatalos megjelenés.
Hivatali öltözet Férfiaknak: Zakó és hozzá illő nadrág Ing, Nyakkendő Cipő Zokni
Hivatali öltözet Nőknek: Kosztüm Szoknya, zakó, Cipő, Harisnya Váltócipő Ékszerek Parfüm