Majó Zoltán, egyetemi adjunktus SZTE GTK Üzleti Tudományok Intézete Minőségbiztosítás és PR „Vajon befér-e egy elefánt a hűtőbe?”
A minőség fogalma: Crosby, Philip: Megfelelés a követelményeknek Deming, W. Edwards: Az egyenletesség és megbízhatóság előre meghatározott mértéke, a piacnak megfelelő alacsony ár mellett. Feigenbaum, Arnold V.: Teljes vevői megelégedettség. Juran, Joseph M.: Használatra való alkalmasság, a felhasználó megítélésének megfelelően. „
Minőségbiztosítás kiterjedése: Szervezeti szintű minőségbiztosítás: megfelel-e a szervezeti keret a céloknak? /elefánt mérete – hűtő mérete/ Folyamatokkal kapcsolatos minőségbiztosítás: azt csináljuk amit tennünk kell? /betesszük vagy először inkább megetetjük/ Eredményekkel (termékekkel/szolgáltatásokkal) kapcsolatos minőségbiztosítás: milyen eredményt értünk el /befért, de eltört az orr-mánya …/
Minőségbiztosítás és a transzparencia A szervezet transzparens: Az erőforrások és a célok összhangban vannak? az erőforrások rendelkezésre állnak? A folyamat transzparens: Mindenki tudja mi a dolga Az eredmény transzparens: A felhasználóink azt kapják amit elvártak (igényeltek)
III. A transzparencia virtualizálódik : Térbeli kötöttségek megszüntetése (bárhol) Időbeli kötöttségek megszüntetése (7/24) Információs (tartalmi) kötöttségek megszüntetése (online)
Minőségbiztosítás = dokumentáció? PR jellegű feladatok a minőségbiztosítás területén I. Adminisztráció – média törések megszüntetése Self service – az önkiszolgáló rendszerek kialakítása Belső ügyfelek személyre szabott kiszolgálása
Minőségbiztosítás = dokumentáció? PR jellegű feladatok a minőségbiztosítás területén II. Sztenderdizálás (szabványosítás) Belső és külső nyilvánosság megteremtése Belső és külső nyilvánosság menedzselése
Dolgozni csak pontosan és szépen, ahogy a csillag megy az égen, úgy érdemes …