Majó Zoltán, egyetemi adjunktus SZTE GTK Üzleti Tudományok Intézete Minőségbiztosítás és PR „Vajon befér-e egy elefánt a hűtőbe?”

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A szabványosítás és a szabvány fogalma, feladata
Advertisements

A következő rövid teszt 4 kérdésből áll, és azt állapítja meg, hogy lehet-e Önt „profinak” minősíteni.   A kérdések nem nehezek, ezért hacsak lehet, ne.
Projekt vezetés és kontroll – Mi történik a gépházban?
PTE PMMK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. ELŐADÁS.
Közigazgatási reform és távmunka
Szoftverminőség, 2010 Farkas Péter. SG - Sajátos célok  SG 1. Termék / komponens megoldás kiválasztása  SP 1.1. Alternatívák és kiválasztási kritériumok.
Majó Zoltán, egyetemi adjunktus SZTE GTK Távoktatási és Informatikai Bizottság elnöke Működő távoktatási keretrendszer: ETR CooSpace.ETR konferencia 2007.
V. ETR Konferencia április Dr Majó Zoltán, egyetemi adjunktus
A PROJEKT, A VÁLLALKOZÁSI SZERZŐDÉS SZEMSZÖGÉBŐL dr. Naszádos Krisztina NKKB Ügyvédi Iroda 2010.
Polónyi István Minőségmenedzsment 1..
EU támogatások és a kapcsolódó közbeszerzések tapasztalatai
Vállalkozásunk külső, belső kapcsolatrendszere és értéklánca
A szűk keresztmetszetet okozó termelési tényező
A TANÁCSADÓ SZEREPE az EU műszaki jogi szabályozásának vállalati alkalmazásában CE jelölés és társai – a.
Dr. Hermann Csaba, Töreki Andrea, Dr. Dávid Gyula
MINŐSÉGMENEDZSMENT 3. előadás
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
Minőségbiztosítás. A minőségügy A minőségügy alapjai A minőséget meghatározó tényezők A minőségrendszer Minőségrendszer felépítése Tanúsítás.
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Minőségmenedzsment.
Minőségmenedzsment 2. előadás
Logisztika 6.előadás.
1. hét: a minőségügy történeti kialakulása
Minőségirányítás a felsőoktatásban
MINŐSÉGMENEDZSMENT Értékteremtő folyamatok menedzsmentje - IX. előadás
Győr, NYME Minőségbiztosítási Bizottság munkaértekezlete Az EFQM modell - rövid ismertetés- Vas Beatrix Minőségfejlesztési és Informatikai Központ.
BEVEZETÉS Szellőné Fábián Mária.
Zalayné Kovács Éva: Minőség és könyvtár
Készítette: Szendrődi Bernadett Informatikus könyvtáros II. évfolyam
Az információs társadalom jogi alapkérdései, alapfogalmai
Banki termékek értékesítése elektronikus csatornákon keresztül Dr
Az információs ipar teljesítménye Európai Unió, Magyarország, Amerikai Egyesült Államok.
Brachmann Ferenc PTE-TTK/KTK A minőség céljai #1  A minőség szabványos megfogalmazása (ISO 9000:2000): A minőség annak a mértéke, hogy mennyire.
Brachmann Ferenc PTE-TTK/KTK 2009
Szoftverminőség biztosítása célok, dokumentációk, a minőség költségei Brachmann Ferenc PTE-TTK/KTK 2009.
Tevékenység alapú vezetés Készítette: Bakos Viktória BME GTK Kiegészítő szak május.
Vezetői Információs Rendszer felépítése
NATO minőségbiztosítási követelmények a tervezésre, fejlesztésre és gyártásra Termék Műszaki kiszolgálás, karbantartás, javítás Csomagolás,
2008. december 10. Látássérült személyek elemi és foglalkozási rehabilitációja programzáró konferencia december 10.
Temelésmenedzsment Production Management VI. előadás Minőségbiztosítás.
A MINŐSÉG FOGALMA A minőség az egység (az egyedileg leírható és vizsgálható folyamat, termék, szervezet, illetve ezek kombinációja) azon jellemzőinek összessége,
Magyar Controlling Egyesület Szolnok, október 29. MCE Konferencia 2009 A controlling gyakorlata Bepillantás az államigazgatási kontrolling gyakorlatába.
HEFOP hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő minőségirányítási rendszer II. rész A diákhoz itt kellene beszúrni a tanári magyarázatokat.
Állami és önkormányzati vállalatok átláthatósága - a FŐTÁV Zrt. esetében Budapest, április 28.
Minőség menedzsment 6.előadás
Vállalkozásgazdaságtan 8. Előadás
A C3P (cognitive three process ) csoportelemzési modell (Whitworth, Gallupe, McQueen 2000), id.: Terenyi Zoltán, Mátrix Egyedi szintű folyamat.
BEVEZETÉS Szellőné Fábián Mária. A minőség fogalma, értelmezése 1. Az értelmező kéziszótár szerint a minőség filozófiai értelemben a dolgok lényegét je-
1 NÉHÁNY GONDOLAT AZ (INTÉZMÉNY) AKKREDITÁCIÓ MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSSAL KAPCSOLATOS KÉRDÉSEIRŐL Dr. Veress Gábor egyetemi tanár MAB, január 22.
LB értékelési módszerek, technikák MAB Budapest, 2007 január 17. Topár József.
Vállalati tanácsadás pályázatainak értékelése
A vezető mint sikertényező szerepe egy középvállalkozás
A MINŐSÉG ÉRTELMEZÉSÉNEK ÉS MEGVALÓSÍTÁSÁNAK FEJLŐDÉSE
Az ISO 9001 szabvány szerepe a felszámolói tevékenységben.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Iskola-egészségügyi Konferencia augusztus Informatikai lehetőségek az iskola/ifjúság-egészségügyi munkában Wenhard Andrea egészségügyi szakközgaszdász.
Tevékenységeink Teljes körű takarítás Parketta felújítás Tisztítás Festés Mázolás.
Minőségbiztosítási ismeretek
Minőségirányítás 1. Dr. Dénes Levente
Minőségmenedzsment a felsőoktatásban UNI-EFQM Vas Beatrix ügyvivő szakértő Minőségfejlesztési és Informatikai Központ
PROJEKTMENEDZSMENT. Projektmenedzsment a stratégia megvalósításának eszköze. Projekt egy-egy konkrét stratégiai program vagy részprogram.
Munkahelyi egészségfejlesztés szakmai irányelvei
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
INFORMÁCIÓMENEDZSMENT Dr. Szalay Zsigmond Gábor adjunktus, intézeti tanszékvezető VEZETÉS ÉS SZERVEZÉS MSC SZAK SZENT ISTVÁN EGYETEM.
Microsoft alapú VIR megoldás az egyetemeken Lénárt Marcell.
Minőségirányítás és Akkreditáció Bőhm Zoltán Budapest,
Munka és álláskeresési tanácsadás minőségi szempontjai
Minőségbiztosítás.
Minőségbiztosítás.
Előadás másolata:

Majó Zoltán, egyetemi adjunktus SZTE GTK Üzleti Tudományok Intézete Minőségbiztosítás és PR „Vajon befér-e egy elefánt a hűtőbe?”

A minőség fogalma: Crosby, Philip: Megfelelés a követelményeknek Deming, W. Edwards: Az egyenletesség és megbízhatóság előre meghatározott mértéke, a piacnak megfelelő alacsony ár mellett. Feigenbaum, Arnold V.: Teljes vevői megelégedettség. Juran, Joseph M.: Használatra való alkalmasság, a felhasználó megítélésének megfelelően. „

Minőségbiztosítás kiterjedése: Szervezeti szintű minőségbiztosítás: megfelel-e a szervezeti keret a céloknak? /elefánt mérete – hűtő mérete/ Folyamatokkal kapcsolatos minőségbiztosítás: azt csináljuk amit tennünk kell? /betesszük vagy először inkább megetetjük/ Eredményekkel (termékekkel/szolgáltatásokkal) kapcsolatos minőségbiztosítás: milyen eredményt értünk el /befért, de eltört az orr-mánya …/

Minőségbiztosítás és a transzparencia A szervezet transzparens: Az erőforrások és a célok összhangban vannak? az erőforrások rendelkezésre állnak? A folyamat transzparens: Mindenki tudja mi a dolga Az eredmény transzparens: A felhasználóink azt kapják amit elvártak (igényeltek)

III. A transzparencia virtualizálódik : Térbeli kötöttségek megszüntetése (bárhol) Időbeli kötöttségek megszüntetése (7/24) Információs (tartalmi) kötöttségek megszüntetése (online)

Minőségbiztosítás = dokumentáció? PR jellegű feladatok a minőségbiztosítás területén I. Adminisztráció – média törések megszüntetése Self service – az önkiszolgáló rendszerek kialakítása Belső ügyfelek személyre szabott kiszolgálása

Minőségbiztosítás = dokumentáció? PR jellegű feladatok a minőségbiztosítás területén II. Sztenderdizálás (szabványosítás) Belső és külső nyilvánosság megteremtése Belső és külső nyilvánosság menedzselése

Dolgozni csak pontosan és szépen, ahogy a csillag megy az égen, úgy érdemes …