Keresőmarketing stratégiák "...hogy az online marketing költés NE tanulópénz legyen.." Vajda Éva
1. Ne keverjük össze a céllal az eszközt!
Amiről azt gondoljuk, hogy a cél
Legyek első a Google-ban Legyek első a Google-ban! Optimalizált weboldal Google AdWords kampány Sok látogató
Az valójában az eszköz...
Melyek a valódi céljaink?
Több érdeklődő Több vásárló (vendég) Ismertségnövelés Költséghatékonyság Mérhetőség
2. Találgatás helyett: kutatás, mérés, elemzés
Kutatás, mérés:
Saját helyzetünk reális felmérése
Versenyhelyzet reális felmérése
Kulcsszókutatás
szezonalitás tükröződési a forgalomban - Balaton Felejtsük el az 5-10 kulcsszóra történő optimalizálást! szezonalitás tükröződési a forgalomban - Balaton
Kampányok kutatás alapján
3. Elemzések alapján mérhető célok meghatározása!
szezonalitás; deadline Látogatószám Konverziós arány jelenlegi vs elvárt Ütemezés Büdzsé szezonalitás; deadline saját vs piaci helyzet Monitoring mikor mit mérünk
4. Megfelelő eszközök kiválasztása
Weboldal tervezés Menütérkép Tartalom Navigáció Design nyelvek, célcsoportok, témák, piac Tartalom célcsoport - családos, wellness, stb. Design olcsó apartman vs luxusszálló Navigáció célok meghatározása - hova jussanak el a látogatók
Kommunikációs csatornák Organikus, nem fizetett találatok Fizetett megjelenések - Google AdWords Blogok Videómarketing - Youtube Közösségi marketing
5. Holisztikus megközelítés - integrált csatorna használat
Google Universal Search Miért fontos? Google Universal Search
6. Manipuláció helyett, valódi érték!
A látogatóknak készítsük az oldalt, ne a robotoknak!
7. Érdemeljük ki a top pozíciót! 7. Érdemeljük ki a top pozíciót!
A weboldalunk csak egy a sok közül....
Miért mi legyünk az elsők?
Tényleg mi vagyunk a "legjobbak"?
Nincs ingyen ebéd..
8. Költség helyett megtérülés!
ROI - Return on investment (összbevétel – összköltség) / összköltség.
Nincs "drága" és "olcsó" megoldás csak Pozitív és negatív megtérülés Nincs "drága" és "olcsó" megoldás csak Pozitív és negatív megtérülés
Ehhez folyamatosan tesztelni kell Ehhez folyamatosan tesztelni kell
Hirdetési szöveget
Teszteljük hirdetéseinket különböző méretben! Nyugdíjas hirdetéscsoport
9. Elemezzük az eredményeket! 9. Elemezzük az eredményeket!
Webanalitika - Google Analytics Monitoring Konverzió elemzés Megtérülés elemzés
Webanalitika nélkül...
Mi a Goolge Analytics? Professzionális webstatisztikai rendszer Üzleti szempontú Könnyen integrálható Adatbőség-->kifinomult elemzés
A webanalitika célja Költségcsökkentés Értékesítés növelés Megtérülés
Monitoring - űrlap finomhangolás Mennyiben segíti / akadályozza a foglalási form kialakítása a konverziót? Beavatkozások: foglalás mellett ajánlatkérés is bonyolult ár szerkezet esetén tegyünk be árkalkulátort online foglalás esetén motivációs elemet pl. kedvezmény, kávékupon, stb.
10. Gondolkodjunk hosszútávon!
Nincs a varázslat!
De a befektetett munka meghozza gyümölcsét!
Köszönjük a figyelmet!