Nobody’s unpredictable

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Növekedés-támogatás M27 ABSOLVO. 2 Mi kell a növekedéshez?
Advertisements

BUDAPEST Budapest Fejlesztési Pólus BUDAPEST INNOPOLISZ Program Benedek Zsolt november 15.
MILLIÁRDOK! FORINTOCSKÁK? figyelem: hatékony szponzoráció
Információs technológiák terjedése és hálózatosodás a gazdálkodók körében: lehetőségek és korlátok Csótó Mihály BME - Információs Társadalom- és Trendkutató.
Innováció konferencia
Automatikus szállítási hűségprogram
Nobody’s Unpredictable Vélemények a pénzügyi-gazdasági válságról az internethasználó lakosság és a legalább 50 főt foglalkoztató vállalkozások körében.
1. 2 Hol vásárol? Hogyan vásárol? Mikor vásárol? Milyen szempontok alapján dönt? Ki vagy mi befolyásolja a döntést? ( fekete doboz elmélet)
Internetezők az elektronikus kormányzatról és az Európai Unióról április 3. II. online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom,
Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet
A fogyasztói orientáció és a piacok Magyarországon Dr. Sz ente Viktória Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék Piacot.
Keresőmarketing Nap 2007 A keresés mindent visz? Avagy a keresés szerepe a mindennapokban… Darvas Péter Szonda Ipsos.
A rossz hír hozóját lefejezik ugye …
… with NFC A mobil contactless (NFC) technológia lehetőségei a pénzügyi szektorban.
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia Az informatika szerepe a vállalati kultúra és versenyképesség javításában Dr. Kornai Gábor AAM Tanácsadó.
NEMZETI ÉLELMISZER- TECHNOLÓGIA PLATFORM TEVÉKENYSÉGE Boródi Attila (ÉFOSZ) Budapest, szeptember 24.
CHIEFTEC – Industrial Co., Ltd
Versenyelemzés 8.fejezet.
EZERMESTER a magyar barkácsbolt hálózat
Minőségi oktatás, versenyképesség, oktatási innováció A Microsoft magyarországi innovációs napja Magyar Tudományos Akadémia 2009 november 30 Halász Gábor.
Projektmenedzsment 2.. Egyszeri, komplex feladat tervezésére, kivitelezésére vonatkozó tervezet, kapcsolódó munkálatok sorozata, egyenként jellemző idő.
Cég RegisztrálásaCég Regisztrálása > 1. Lépés > 2. Lépés > 3. Lépés > 4. Lépés | Céges Felhasználó Regisztrálása > 1. Lépés > 2. Lépés > 3. Lépés > 4.
Köszönti Önöket az és vezetője, Bohnné Keleti Katalin, okleveles közgazda, nemzetközi marketing szakértő, a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja.
4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
RFID labor az Intézetünkben
Kliensoldali Programozás
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Piac és Profit Pénzünknél maradva! Követeléskezelés eredményesen! Megbízható partnerállomány és követeléskezelés az Opten segítségével!
Tudástranszfer egyetemi városokban
Innovációs zónák, klaszterek szerepe a regionális fejlesztésekben Szent István Egyetem Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet Dr. Nagy Henrietta,
Ciklus és trend a magyar gazdaságban,
A TERMÉKSTRATÉGIA LEGFONTOSABB ELEMEI
Budapest, február 25. Kötik-e a cégek termékeikhez a fogyasztót, és ha igen hogyan?,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’ VIII.
A magyar tudomány az Országgyűlés előtt Vizi E. Szilveszter a Magyar Tudományos Akadémia elnöke.
Mikro és kisvállalkozások szerepe a rövid ellátási láncban Gyaraky Zoltán főosztályvezető Élelmiszer-feldolgozási Főosztály.
Kérdések a második zh-hoz
Stratégia, előrejelzések az Electrolux csoportnál
Sponsorare necesse est
Vizsga feladatok (Minta)
Minőség menedzsment 6.előadás
Make the Greener Choice Greener One Make the Greener Choice!
Dőry Tibor MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet
Introduction to the BBS | 2009 | ‹#› Szolgáltatások kis- és középvállalkozásoknak.
Online értékesítési modellek
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Szakdolgozat védés A társadalmi felelősség megjelenése a vállalati döntésekben és gyakorlatban Készítette: Harmati Andrea.
Elemezze cége innovációs potenciálját! ‘800 európai vállalkozás mint összehasonlítási alap’
Miért is kell minősíteni a szoftverfejlesztő cégeket? Kinek jó ez? Az IVSZ Szoftverfejlesztési Tanúsítvány elindításának hátteréről Balatonfüred.
Termék & Márka Kopcsay László.
IDMSYS projekt GOP Akkreditált innovációs klaszterek közös technológiai innovációjának támogatása, GOP pályázati ablak A.
Információs Társadalom- és Trendkutató Központ 1111 Budapest, Műegyetem Stoczek u St ép 108. Telefon: Telefax: Web:
Trendlakás&Design lakberendezési és életmód magazin Ahol az elképzelések életre kelnek és ahol az otthon utat talál! Médiaajánlat 2011.
Innovációs helyzetjelentés Kis Gergely. A K+F ráfordítások a GDP arányában* 2004 (százalék) Mit is mutatnak ezek a számok?
Kutatás, fejlesztés és innováció az oktatásban: javaslat egy ágazati innovációs stratégiára Halász Gábor Innováció az oktatásban Szakmai konferencia.
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
Itbusiness konferencia, CONFESSION ON A DANCEFLOOR Cégek az üzleti modellváltásról Gulyás János / Ipsos Zrt. Nobody’s Unpredictable.
IBM- Lenovo Készítette: Elmer Elizabet Primusz Flóra.
Külpiacra lépés az Európai Unióban – Gyurácz Németh Iván.
Innováció a vezetésben – vezetés egy innovatív cégben Innovációs speci előadás december 12. Lévai Gábor.
BEVEZETÉS A VÁLLALATGAZDASÁGTANBA 5.
Nemzeti Technológiai Platform a
A PIACBEFOLYÁSOLÁS TERVEZÉSE 2. A célkitűzés. 2. A reklámcélok megtervezése.
WKING PARTNERSÉG BEMUTATÓ. WKing Kereskedőház az Ön cége szolgálatában Tapasztalatunk: 10+ év e-commerce 20+ év kereskedelem 10+ év online marketing tapasztalat.
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
Innováció, vagyis kitörés a Minden- napokból.
Dr. Beck György Compaq Computer Mo. Kft. Vezérigazgató
Üzleti terv bemutatása
Cégnév Üzleti terv.
Innováció-menedzsment a könyvtárban
Biztosítás üzletág /Fejlesztési koncepció
Előadás másolata:

Nobody’s unpredictable What is she going to say? What is he going to hear? What does she have in mind? Nobody’s unpredictable Termékfejlesztés a kutató szemével 2007. június 7.

Miért kerül sor termékfejlesztésre? A gyártó és a fogyasztó egyaránt érdekelt a termékfejlesztésben A gyártó törekszik a termékfejlesztésre annak érdekében, hogy árbevételét növelhesse A fogyasztó pedig igényli a fejlesztést: A Szonda-Ipsos legfrissebb felmérése szerint a konzervatívnak számító hazai fogyasztók 60%-a is innovációpárti: Minden terméknek szüksége van időnként megújulásra Szívesen próbál ki új termékeket, márkákat Szívesen veszi, ha a márkák időnként megújulnak A termék-életciklusok rövidülése miatt gyakrabban van szükség termékfejlesztésre

Mi lehet a sikeres a termékinnováció kulcsa? Kutatás, kutatás, kutatás… Csökkenti a kockázatot Lerövidíti a folyamatot Csökkenti a költségeket (vakvágányokat elkerülve) Végső soron csökkenti a termék árát Új ötleteket ad

Mikor kerül sor termékfejlesztésre? Piacszerkezet, motivációkutatás, márkaérték Ötletgenerálás és szűrés A marketingmix fejlesztése és optimalizálása Piacra lépés után történő értékelés, monitorozás Reklámtesztek (előteszt és hatásvizsgálat) Ügyfél és vásárlói elégedettség kutatások Márkaimázs és pozícionálás Ár- és csomagolás teszt U&A kutatások Kommunikációtesztek (360◦-os marketing) Piacbecslés, modellezés Koncepciótesztek

A termékfejlesztés folyamata Innovációs folyamat I/R stratégia I/R divergens fázis I/R konvergens fázis I/R visszacsatolás Ötletgenerálás Koncepció értékelés Üzleti terv készítés Bevezetés Bevezetés utáni értékelés OPtimizálás Stratégia Lehetőség Pre- Gate Consumer Insight Gate A győztes ötlet Gate A győztes koncepció Gate Üzleti terv Gate Pre-launch Gate Launch Monitoring Gate Post-launch

IPSOS A koncepció tesztelés filozófiája Az innováció a bővülés alapfeltétele De egyben az üzleti élet legnehezebb területe És a piac egyre többet, egyre gyorsabban vár…. A tesztelt ötletek és koncepciók 80%-a soha nem került piacra A piacra bevezetett új termékek 70%-a két éven belül lekerül a polcról A fő kihívás a „nagy ötletek” korai felismerése és gondozása egészen a piacra történő bevezetésig A globális márkák fejlesztése még nagyobb kihívás

A 3 innovációs forma minőségileg tér el egymástól Típus Definíció Eredmény Kompetenciák (márka, technológia, disztribúció) Központi Innováció a jelenlegi kategóriákban Line extension Range extension Alacsony - közepes A jelenlegi kompetenciákra épül Határ-területi Innováció határterületi kategóriákban Közepes - magas Új kompetenciákat igényelhet A jelenlegi márka almárkája Új technológia (gyártás vagy csomagolás) Disztribúció Újdonságok Innováció egy új kategóriában vagy új kategória létrehozása Magas Általában jelentős többlet-kompetenciát igényel, beleértve új márkák létrehozását

InnoScreen – mi is ez? InnoScreen Az üzleti döntéseket támogató koncepciószűrési módszertan Értékelés A koncepciók rangsorolása A jelentős potenciállal bírók szelekciója KPI a piaci penetrációs potenciál alapján Diagnózis (erősségek / gyengeségek) és egyértelmű útmutatás a továbbfejlesztésre A nyertes koncepciók azonosítása

A Dream breakfast by IPSITIPSI Példa Ever felt like daily stress is on as soon as you wake up and you‘re lucky if you have 10 minutes for breakfast ? Only Sundays for a morning treat ! What if just three minutes breakfast could actually make you feel great for the day, every single day ? New from IPSITIPSI ! „Strawberry Dream“, the wonder jam, which will amaze your taste & relax your mind. With just a few spoons ! Because it brings together a rare wildberry from Amazonia known for its long-lasting relaxing properties, together with a receipe by El Mulli Chef, bringing jam to extatic tasting highs…in just a few spoons ! Sold for 2.99 Euros the 150g jar.

KPI : InnoTrial Potential (ITP) Piaci struktúra: Kategória permeabilitás gyakorlatilag azt írja le, ‘milyen zsúfolt’ a polc A vezető márkák piaci részesedése A piac 80%-át lefedő márkák száma A vásárolt/fogyasztott márkák átlagos száma Relevancia A maximális penetrációs potenciál: a célcsoport hány %-a vásárolná meg a tesztelt koncepcióban bemutatott terméket (első vásárlás) ITP Ár Differenciáció

Eredmények Akciómátrix: kipróbálási potenciál GO Forward to next stage 25 Normaérték 100 175 ITP Index Fejleszd tovább! Dolgozd át! GOLDEN SQUARE Relevancia Átlagos

Bázis: az összes háztartás Akciómátrix Bázis: az összes háztartás GOLDEN SQUARE ITP Index Relevancia norma Relevancia

Egyoldalas összefoglaló per koncepció Ország, dátum Bázis: Háztartások / főbevásárlók / egyének Marketing elemek : Márka, terméknév, insight, benefit, RTB, variáns/kiszerelés, csomagolás, ár stb. ERŐSSÉGEK : Egyedi ötlet A reggeli stressz valós és releváns helyzet A fogyasztók kedvelik az erdei gyümölcsöket Fejlesztési területek : GYENGESÉGEK : A pihenés, mint termékelőny, nem hihető Az ‘extatikus ízélmény’ kifejezés elutasított Az RTB nem hihető Az áret túl magasnak ítélis a fogyasztók Mérsékelt illeszkedés a márkához. Fő mutatók (Bázis: a teljes populáció / kategória vásárlók) : RECO Stop & drop ITP 5% 50 Relevance 3,5 L Differentiation 4,6 H Price positioning 175 H Category Permeab. M Purchase Intent Top2 36% L Believability 2,2 L PBrand TrialSourcing 66 L Other/client-spec Kiegészítő mutatók, az ügyféllel egyeztetve

Általános termékfejlesztési taktikák 1. Forradalmi új innováció a termékben: ebben az esetben a termék egy teljesen új műszaki/technológiai tulajdonsággal jött ki a piacra (480-ból csupán 15 átütő termék) 2. Járulékos innováció: meglévő termék új elemekkel (például vitaminnal dúsított ásványvíz) való bővítése 3. Termékcsalád bővítés: kisebb módosítás – például új ízesítés 4. Kategória újrapozícionálás: új fogyasztók bevonása a kategóriához korábban nem kötött terméktulajdonságokkal, például joghurtot desszertként pozícionálunk 5. Új árazás – ár újrapozícionálás Amennyiben nem átütően új termékről van szó, legalább két taktika együttes alkalmazására van szükség!

Átütő újdonságok és szakszerű marketing innováció Forrás: S.M. Flanagan, C. E. Lindahl, Driving Growth in Consumer Goods, The McKinsey Quarterly, October 2006.

És mindezt hogyan éli meg a fogyasztó?

Az innováció diffúziója A befogadás és a befogadó ismerete is fontos Befogadói típusok Innovátor, korai többségi befogadó, korai befogadó, késői többségi befogadó, lemaradó Az innováció befogadási egy döntési folyamat modell Ismeret  meggyőzés  döntés  implementáció  megerősítés Fontos tudni, ebben hol tartunk? Befogadás időhossza változó 5 hónaptól 4,65 évig A befogadás meghatározói Relatív előny, kompatibilitás, bonyolultság, kipróbálhatóság, megfigyelhetőség, visszafordíthatóság, időigény Segítő és gátló tényezők Hozzáférés az oktatáshoz, információhoz, innovációhoz; normatívnyomás, feláldozható pénz

Az innováció diffúziója Confirmation Implementation Decision Persuasion Knowledge

A hazai termékfejlesztési környezet Multinacionális cégek: A nemzetközi és a helyi/regionális márkák együttélése – nemzetközi márka standardok és szabadság a helyi márkák alakításában Nemzetközi márkák regionális adaptációja A regionális koncepció fejlesztése érdekében folytatott verseny az országok között – aktív fejlesztés vs. passzív alkalmazás Különleges szektorok: Pénzügyi szolgáltatások – elsősorban lokális fejlesztések Hazai brandek: Kutatással megalapozott (tudományos) fejlesztés vagy „intuitív marketing”

Hazai példák: UPC Termékfejlesztés a triple play, a hang-, adat, video konvergencia jegyében Új kommunikációs koncepció – UPC termékkínálatának újrapozícionálása

Hazai példák – UPC, folyt. Internethozzáférés: Sebességnövelés Inspiráció Kényelmi kiegészítő szolgáltatások Biztonsági kiegészítő szolgáltatások Inspiráció: „Szórakozás a köbön” – ajándék Nintendo Közösségi videomegosztó oldal (VideoGizmo) Chellotronica MP3 válogatás

Hazai példák – Sara Lee (tea) Pickwick Első hazai és így a legismertebb hazai gyümölcsízű feketetea Elsőként aktívan kommunikált zöldtea és első csipkebogyó tea Pickwick újdonság most: Rooibos Az éves értékesítési terveket 9 hónap alatt 22%-kal túlteljesítette Miért? Első hazai filteres Rooibos Közkedvelt gyümölcs ízek Variációk doboz Kommunikáció

Hazai példák – Sara Lee (kávé) Douwe Egberts 3in1 A Sara Lee nyolcadikként lépett a 3in1 kávékategória piacra (fragmentált piac – nehezebb belépés) Douwe Egberts Active és Choco termékek bevezetése Eredmények: Az éves értékesítési terveket az üzleti év vége előtt már 20%-kal felülmúlta Sikertényezők: Douwe Egberts márka megbízható minősége Active: magasabb koffeintartalom (az általános trendekkel szemben) – hazai termékkoncepció alapján Guarana (Douwe Egberts sajátosság) Kommunikáció