A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A vállalkozó szellem érvényesülése a hazai TDM rendszerben Dr Lőrincz Katalin Dr Raffay Ágnes.
Advertisements

A helyi termékek szerepe a gazdaságfejlesztésben TAPASZTALATOK, PÉLDÁK, A FEJLŐDÉS LEHETSÉGES IRÁNYAI.
EREDMÉNYEK ÉS TERVEK A PÉCSI TUDOMÁNYEGYETEMEN AZ OKTATÁSIGAZGATÁS TERÜLETÉN Lengvárszky Attila oktatási igazgató Pécsi Tudományegyetem.
Munkáltató és a részvételi intézmények Kisgyörgy Sándor ÉTOSZ.
Bozzay Andrásné szakmai főtanácsadó
Pannon Helyi Termék Klaszter. A Pannon Helyi Termék Klasztert október 3-án hozta létre 13, a Nyugat-Dunántúli Régióban működő szervezet, közel egy.
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
Tájékoztató a települési túraútvonalak létrehozásával kapcsolatos tapasztalatokról Márta Attila.
SZIE Enyedi György Regionális Tudományok Doktori Iskola
Szemléletformálás és minőség kulcsa: a K É P Z É S Móri TDM Konferencia november 10.
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
Tapasztalatok bemutatása a hátrányos helyzetű kistérségek szociális ellátó- rendszerének fejlesztése és a közszolgáltatások kistérségi integrációja területén.
Kulturális értékek digitalizálása az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében Dippold Péter.
Információs irodák menedzsmentje Szegedi Tudományegyetem
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
INFORMÁCIÓRENDSZEREK FEJLESZTÉSÉNEK IRÁNYÍTÁSA.. Alkalmazás - projekt Alkalmazás - a vállalat tökéletesítésére irányuló új munkamódszer projekt - az új.
Információs nap Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért Támop /2 Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért.
Értékesítési csatornák
GINOP 1. prioritás A vállalkozások versenyképességének javítása
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Innovációs zónák, klaszterek szerepe a regionális fejlesztésekben Szent István Egyetem Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet Dr. Nagy Henrietta,
Vállalati piaci orientációk (koncepciók)
Önkormányzatok turisztikai feladatai
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA.
PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
Controlling a gyakorlatban
A Foglalkoztatási Információs Pontok a Dél-dunántúli régióban Márk László Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A es NYDOP akcióterv előkészítése. Várható ütemezés  Végleges módszertan: március  Főbb változások, újítási szándékok jelzése, egyeztetése:
Társadalmi-gazdasági egyenlőtlenségek Régiók, megyék, kistérségek.
Balatoni Regionális Turizmus Szövetség 201l. 1o.21. Balatonföldvár Hoffmann Henrik Elnök Regionális TDM Szövetség -lehetőség, -kihívás, -siker? Regionális.
Balaton régió turizmusában
BFH Európa Kft. Hollósi Szabolcs ügyvezető
Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása TÁMOP /2-2F A projekt az Európai Unió támogatásával,
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Tájékoztató a megyei tervezés aktuális állásáról
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Új modulok a szakképzésben Projektmenedzsment – MS Project 2007 Szentirmai Róbert.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
DESZTINÁCIÓK TURISZTIKAI TELJESÍTMÉNYÉNEK TELEPÜLÉS-SZEMPONTÚ MEGKÖZELÍTÉSE Dr. Szalók Csilla „TDM Workshop”
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
1 TÁMOP A-13/ A TÁMOP A-13/1 „Társadalmi partnerek kapacitásfejlesztése a Konvergencia Régióban” Pénzügyi tájékoztató
A PIACBEFOLYÁSOLÁS TERVEZÉSE 2. A célkitűzés. 2. A reklámcélok megtervezése.
XXII. Országos Személyszállítási Szakmai Konferencia április 20. – drivingcamp Hungary (Zsámbék) BFTK BánTeodóra, ügyvezető igazgató Budapest, 2016.
Leader program és helyi termék a turisztikában. Helyi termék 76/2011 VM rendelet alapján: – LEADER Helyi Akciócsoport illetékességi területén megtermelt,
Intelligens szakosodást szolgáló intézményi fejlesztések a Budapesti Corvinus Egyetem székesfehérvári Campusán című projekt rövid bemutatása EFOP
Infó-Kommunikáció a békés(i) jövőért. EFOP
A személyszállítási közszolgáltatások hatékonyabb ellátását célzó integrált utas-tájékoztatási, jegyértékesítési és forgalomirányítási rendszer (HKIR.
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Előadás másolata:

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Kar Debreceni Egyetem Gazdálkodástudományi és Vidékfejlesztési Kar „Gyakorlatorientált képzési programok kidolgozása a turisztikai desztináció menedzsment és a kapcsolódó ismeretanyagok oktatására” TÁMOP /1/A projekt Regionális turisztikai menedzsment /BSc/ /Differenciált szakmai ismeretek modul/ Kooperáció és integrációmanagement /A tantárgy neve/

Előadás témakörei Integráció menedzsment: kooperatív kínálatfejlesztés a desztinációban

ELŐADÁS ANYAGA A kínálat koordinációjának szükségessége A turisztikai termék vagy desztináció minőségét a vendég leginkább abból érzékeli, milyen mértékben vannak összehangolva az egyes szolgáltatáselemek A vendég szemében a kínálatnak a sokszínűség, az egyes területek teljessége és összefüggései (pl. időbeni koordináció, nyitva tartás, minőségi koordináció pl. a betartandó minőségszabványok tekintetében) stimmelnie kell Manapság pl. egy síszabadságon lévő vendég számára természetes, hogy az üdülőhelyen adott egy minimális kínálati paletta. Elvárja, hogy legyen sífutó pálya, különböző jégsportokat lehessen űzni, és a kedvezőtlen időjárás esetére is nyújtson a desztináció megoldásokat (uszoda, jégcsarnok, stb) Éppígy elvárja, hogy az egyes szolgáltatási részterületeken a kínálat komplett legyen, azaz kiváló lesiklópályák mellett felvonók, és sportfelszerelési boltok is megtalálhatóak legyenek. Ám a legjobb kínálat sem ér semmit, ha a nyitva tartási idők nincsenek összehangolva, pl. a felvonók üzemideje nincs összehangolva a telepen belüli közlekedési eszközökével Vagy: semmi sem kiábrándítóbb, mint egy bizonyos (jó) minőségű hotelból kilépve nem található a településen hasinló minőségi szabványoknak megfelelő étterem…

ELŐADÁS ANYAGA Az összehangolt szolgáltatási láncolat biztosításának érdekében a köv. funkcióknak a desztináció egészére nézve kell teljesülnie: - a hiányzó kínálati elemek biztosítása (pl. információs iroda, a kínálat szélesítése kiegészítő szolgáltatásokkal. Fiatalok számára elérhető árú szálláslehetőség, animációs és vendégkapcsolati elemek, stb.) - a kínálat koordinációja a minőség (pl. védjegyek és minősítési programok révén), a nyitva tartás, stb. területén Ezek a szolgáltatások közszolgáltatás-jellegűek, mivel magánvállalkozás formájában nem termelnek elég hasznot Nehezen elképzelhető pl., hogy az egyik turisztikai szolgáltató a településen magára vállalná a feladatot, hogy összehangolja a nyitva tartásokat Ugyanígy nehezen elképzelhető, hogy egy magánvállalkozás olyan kiegészítő kínálati elemeket üzemeltessen, melyek szinte bizonyosan veszteségesek (pl. az iménti sí- desztinációban egy jégpályát) Ugyanakkor épp az ilyen jellegű szolgáltatásoknak vannak kifelé komoly hatásaik, hiszen a vendég számára a desztináció kiválasztásakor épp az ilyen jellegű szolgáltatások lehetnek döntőek

1. ELŐADÁS ANYAGA A turisztikai szervezet befolyásának lehetőségei Fenti megfontolások alapján szükséges, hogy egy kooperatív turisztikai szervezet mint a desztináció egészét átfogó, központi szervezet befolyást gyakoroljon a kínálat egészére nézve A turisztikai szervezetek négy feladata közül valószínűleg ez a legnehezebb Ennek oka többnyire abban rejlik, hogy a szervezet számára a közvetlen befolyás az egyes résszolgáltatások tartalmára és minőségére csak korlátozott mértékben lehetséges Legtöbb esetben a szervezet csak indirekt módon, meggyőzés és motiváció révén tudja befolyásolni a szolgáltatókat/tásokat Ábrán szemléltetve:

1. ELŐADÁS ANYAGA Turisztikai szervezet Hardware - a kínálat koordinációja ajánlások, tanácsadás, stb révén - minőségmenedzsment - a térség/településkép befolyásolása tervezéssel, díjakkal, stb. Software: - turisztikai szolgáltatók és személyzetük képzése Hardware - csomagok kialakítása - szolgáltatások saját üzemeltetésben Software: - animáció, vendégprogramok - információ és felvilágosítás Desztináció s kínálat Közvetett Közvetlen

1. ELŐADÁS ANYAGA Ilyen, közvetett befolyásolási lehetőség a szoftver tekintetében, azaz a vendégekkel való bánásmód területén, mindenekelőtt a vendégkapcsolati képzések felkínálása Ezen a területen számos európai top-desztináció szervez rendszeres képzéseket; St. Moritzban pl. minden szezon elején/előtt két napos viselkedési kultúra tréninget szerveznek a szolgáltatók számára A hardware közvetett befolyásolásának területén, azaz a személytelen, infrastrukturális kínálat terén, fennáll a lehetőség, hogy a kínálatot időben és tartalmilag ajánlások és egyeztetések révén koordinálja a szervezet Számtalan desztináció menedzsment szervezet ennek érdekében az új szezon megtervezésekor a térség minden szereplőjével koordinációs tárgyalásokat folytat További fontos indirekt befolyásolási lehetőség a minőségi szabvány meghatározása, pl. minimumkövetelmények rögzítése a szálláshelyek számára Ilyen jellegű minőségi szabványokat manapság a tulajdonképpeni TQM (Total Quality Management)-koncepciók segítségével szokás megtervezni A térség/településkép és a közszolgáltatások területén a politikai folyamatokban a tervezés szintjén gyakorolhat a szervezet befolyást A településkép befolyásolása indirekt módon, pl. díjak odaítélése révén is történhet (a legszebb kert, a legvirágosabb udvar, stb.)

1. ELŐADÁS ANYAGA Közvetlen befolyás a desztinációs kínálatra A software területén: 1. Animációs vendégprogramok Kirándulások és (túra)vezetések szervezése Gyakorlatilag minden desztinációs szervezet végez ilyesmit a szabadidős kínálat szélesítésére és a magkompetenciák erősítésére 2. Információ szolgáltatás, felvilágosítás Gyakran ez a vendég első személyes kapcsolata a desztinációval, amikor pl. utazás előtti információt szerez be, illetve gyakran ez az első hely, amit megérkezés után felkeres Éppen ezért az információ szolgáltatás minősége, a barátságosság, illetve az irodai infrastruktúra hatalmas szerepet játszanak a desztináció megítélésében

1. ELŐADÁS ANYAGA A hardware területén: 1. Új kínálati elemek létrehozása és üzemeltetése Pl. ha a térség kínálatából hiányzik a kemping vagy a térségben senki sem végez beutaztatási tevékenységet, egy ilyen jellegű vállalkozás beindítása,pl. a megközelíthetőség javítására vagy a környék attrakciós pontjainak desztinációs kínálatot kiegészítő bevonására Az ilyen jellegű szolgáltatások mindig szubszidiáris jellegűek, azaz kiegészítő jellegűek, és soha nem arra szolgálnak, hogy kiszorítsák a piacról a már meglévő és működő, hasonló jellegű szolgáltatásokat Ha sikerül ezeket a szolgáltatásokat nyereséggel üzemeltetni, a bevételek kiegészíthetik a szervezet kooperatív feladatainak költségvetését 2. Csomagok kialakítása és értékesítése Számos desztinációs szervezet alakít ki a desztináció területén működő egyes szolgáltatók termékeiből csomagokat/garantált programokat Ennek a tevékenységnek hatalmas előnye azon felül, hogy konkrét termékek születnek, az, hogy az így kialakított csomagok cégérként szolgálnak a desztináció számára A potenciális vendég a felkínált csomagokból azonnal következtethet a desztináció termékpalettájának egészére Így a csomagalkotás nemcsak a forgalom közvetlen növekdését tekintve hajt hasznot, hanem roppant fontos kommunikációs elem is egyben

Előadás tananyagához kapcsolódó kérdések Vizsgakérdések: 1./ Hogyan befolyásolhatja a desztináció kínálatát a turisztikai szervezet? 2./ Milyen formái vannak a desztinációs kínálat indirekt befolyásolásának? 3./ Milyen formái léteznek a desztinációs kínálat közvetlen befolyásolásának?

KÖSZÖNÖM A FIGYELMÜKET! Az előadás anyagát készítette: Semsei Sándor