Az AEGON Magyarország Általános Biztosító Zrt. stratégiájának elemzése

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Értékel- várá- saik azono- sítása Vevők kijelö- lése Termék szolg. meghat. Kinek?Mit? Hogyan? BELSŐ TÉNYEZŐK.
Advertisements

AEGONdirekt.hu Köszöntjük Önöket sajtótájékoztatónkon!
Dr. Csermely Tibor GÉPJÁRMŰBIZTOSÍTÁSI HELYZETKÉP
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT (CRM)
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
Az üzleti terv.
A stratégiai tervezés módszertana
Versenyelemzés 8.fejezet.
Michael E. Porter Berencsi Balázs GTK – GM ARFWIM
„ Nyílt Pályán – Nemzeti Vasúti Kerekasztal” HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesülés szeptember 15. Orosz Balázs.
2 A biztosítási piac 2013 első félévében 5,15%-ot nőtt (436 milliárdos díjbevétel)..
A gazdasági fejlettség mutatói
A vállalkozások környezete
Stratégiai menedzsment
Vállalati folyamatok, alrendszerek, tömegszerűség, külső környezet, belső adottságok, hierarchia, kultúra.
A külső környezet elemzése
(1) A marketingkörnyezet
Kérdések a ZH-hoz.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan
Tájékoztató jellegű információk!. Versenyképesség javítása külső befektetővel
Konzulens: Dr. Pitlik László
III. A logisztika jövője
Mennyire gátolja a vevőkockázat magyarországi mértéke a gazdasági növekedést? 300 Mrd Ft a tét évente Előadó: Felfalusi Péter ügyvezető.
B ÉRES G YÖRGY Gazdasági főigazgató Az egészségügy háttérszolgáltatásának és egyéb népgazdasági ágazatoknak a kapcsolata március 31.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet.
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
Mit adhat egy jó controlling? A Kerry Hungária Kft. controlling rendszerének bemutatása Általános Vállalkozási Főiskola Vállalkozásszervező Szak 2003.
Nemzeti fejlődés és versenyképesség a mai világgazdaságban
MagNet Magyar Közösségi Bank Kedvező finanszírozások a fenntarthatóbb jövőért Piac & Profit Klub Pénz de honnan konferencia május 29. Dakó Andrea.
Vállalatok pénzügyi folyamatai
Kérdések a második zh-hoz
Magyar Controlling Egyesület Szombathely, október MCE Konferencia 2008 A controlling gyakorlata CONTROLLING RENDSZER A PANNONTEJ ZRT.-NÉL.
Az EEM helye a menedzsmentben
A marketingkörnyezet elemzése
Az üzleti vállalkozás kialakulása, fogalma, a vállalkozás környezete
A magyar tőkepiac A tőkepiacok szerepe a piacgazdaságban és a magyarországi tendenciák május 3. Jaksity György.
1. Az RFH Zrt. bemutatása 2000 óta működő, 100 %-ban állami tulajdonú pénzügyi szolgáltató és tanácsadó társaság Cél a vállalkozások erősítésén keresztül.
2010 : KIHÍVÁSOK ÉVE A PÉNZÜGYI SZEKTORBAN Kisbenedek Péter, MABISZ október 5.
Miért szeressük a Biztosítókat? A biztosítók több ezer éve létező, valós ügyféligényt elégítenek ki (ma közel 12 millió szerződést kezelnek). A biztosítások.
Nemzetközi Bankárképző Központ Rt. 1 SWOT- analízis a programkidolgozásban Öcsi Béla témavezető Nemzetközi Bankárképző Központ.
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
MultiMOL, avagy a regionális multivá válás folyamata a MOL-nál március 6. Jerkovits Éva, Pál Zsófia.
„Az igazi kérdés nem az, mennyit javultál tegnapi önmagadhoz képest, hanem, hogy milyen jól teszed a dolgod versenytársaidhoz képest.”
1 Hogyan tovább minőségügy? XIV. Magyar Minőség Hét november 07.
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Esettanulmány: INVIA.HU Utazás Kiállítás
Pénzügyi-számviteli mutatók
Magyar Controlling Egyesület Nyíregyháza, 2006 október Debreceni Egyetem Agrártudományi Centrum Mezőgazdasági Kar MCE Konferencia 2006 A controlling.
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
Zöld út Bemutatkozik a Groupama Garancia Biztosító
A vállalatok piacorientációjának hatása a külső és belső környezet, valamint az eredményesség szubjektív megítélésére Készítette: Bareith Tibor III. évfolyam,
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
Vállalkozásmenedzsment I.
Nyugat – dunántúli Igazgatóság Értékesítési Osztály A gépjárművek biztosítása múlt jelen jövő.
Kérdések VIZSGÁHOZ. VÁLLALKOZÁSI FORMÁK Mi szükséges egy üzleti vállalkozás sikeréhez? Hasonlítsa össze a Kft-t és a Bt-t, mint vállalkozási formát! Melyiket,
Harsányi László: Munkafüzethez 1. MOME 1. 2 A számításba veendő öt alaptényező: Beszállítók (írók, nyomdák, stb.) alku-pozíciója Vásárlók (fogyasztók)
A külső környezet elemzése
STRATÉGIAI ÉS ÜZLETI TERVEZÉS 4. előadás
BELSŐ KÖRNYEZET ELEMZÉSE
Dr. Beck György Compaq Computer Mo. Kft. Vezérigazgató
Kérdések a második zh-hoz
SZEGMENTÁLÁS CÉLPIACKÉPZÉS POZÍCIONÁLÁS
VÁLLALKOZÁSI FORMÁK Mi szükséges egy üzleti vállalkozás sikeréhez?
Üzleti terv.
Versenyhelyzet- elemzés
Üzleti terv.
Biztosítás üzletág /Fejlesztési koncepció
Előadás másolata:

Az AEGON Magyarország Általános Biztosító Zrt. stratégiájának elemzése Dajka Botond Konzulens: Prof. Dr. Illés Bálint Csaba Budapest 2013

Az AEGON Magyarország Általános Biztosító Zrt. stratégiájának elemzése Dolgozat felépítése Biztosítási piac jellemzése Magyarországon és a válság hatásai 3. DIA Aegon Zrt. aktuális helyzetének bemutatása, története, tevékenysége 4. DIA Aegon Zrt. makrokörnyezeti elemzése 5. DIA Aegon Zrt. versenyhelyzetének elemzése a Porter 5 erő modell segítségével 6. DIA Aegon Zrt. SWOT analízise és stratégiájának elemzése 7. DIA Aegon Zrt. portfólió elemzése 8. DIA Hasonlóságelemzés az Aegon Zrt.-nél 9. DIA Következtetések, javaslatok 10. DIA Téma aktualitása Dolgozat céljai

Magyar biztosítási piac Az AEGON Magyarország Általános Biztosító Zrt. stratégiájának elemzése Magyar biztosítási piac Története a XIV. században kezdődött 1857-ben első magyar biztosító szövetkezet EMABIT Napjainkban már MABISZ (előde a BIOSZ volt) 1948. Államosítás 1986. Hungária Biztosító 2013-ban 32 MABISZ által jegyzett biztosítás körében működő vállalat 2008-as válság súlyos hatással volt a biztosítási szektorra Csökkenő szerződésállomány, átalakult KGFB és CASCO szektor

Aegon Általános Biztosító Zrt. Az AEGON Magyarország Általános Biztosító Zrt. stratégiájának elemzése Aegon Általános Biztosító Zrt. 1949. 06. 20-án kezdte meg működését Állami Biztosító Életbiztosítási és összevont kockázatú lakás- és épületbiztosítások Később balesetbiztosítás 1986. A törzstőke kettéosztása ÁB-AEGON Általános Biztosító Rt. Holland anyacég 1995. A holland AEGON csoport 100%-os tulajdonhányaddal rendelkezett 2004. AEGON Magyarország Általános Biztosító Zrt. Értékesítési színvonal folyamatos fejlődése

Makrokörnyezeti elemzés Az AEGON Magyarország Általános Biztosító Zrt. stratégiájának elemzése Makrokörnyezeti elemzés Környezeti tényező megnevezése Célok elérését segítő Célok elérését gátló Politikai Adópolitika -  X Munkához kötött jogszabályok  - EU integráció Gazdasági GDP alakulása Infláció Diszkrecionális jövedelem Társadalmi Népesedés Jövedelem eloszlás Életstílus változás - Technológiai Elavulási ráta Termék innováció Technológiai átvitel sebessége

Porter-féle 5 erő modell Az AEGON Magyarország Általános Biztosító Zrt. stratégiájának elemzése Porter-féle 5 erő modell Környezeti tényező Trend jellemzése Hatás jellemzése megnevezése (1= nagyon gyenge; 6= nagyon erős) Versenytársak közötti rivalizálás Jobb minőség fejlődő 4 Értékesítési hálózat nagy terjedelme nem jellemző 1 Új belépők fenyegetése Vállalati fúzió ritka 6 Vállalati szétválás Szállítók alkuereje Garancia extra 3 Elektronikus szolgáltatás 5 Vevők alkuereje Meghatározott pénzösszeg determinált Olcsóbb ár növekvő 2 Helyettesítők fenyegetése Többfajta szolgáltatás áltagos Összevont kedvezmények

SWOT elemzés és stratégia I. Az AEGON Magyarország Általános Biztosító Zrt. stratégiájának elemzése SWOT elemzés és stratégia I. Erősségek - meghatározó piaci szerep - vásárlói vélemény megfelelő - gazdaságos az üzemméret - vállalati stratégia folyamatos sikere - kimagasló pénzügyi mutatók - motivált szakemberek - fejlődő vállalati menedzsment   Lehetőségek - piaci részesedés növelése - új piaci belépés - termékfejlesztés - szolgáltatás bővítés - elektronikus ügyintézési mód - szervezeti felépítés átszervezése Gyengeségek - piaci részesedés stagnálása - bonyolult pénzügyi háttér - intézmények avulása - technológiai beruházás drága - nehéz innovatív terméket létrehozni, termékfejlesztés gyorsulása miatt Fenyegetések - EU integráció által fejlődő új belépők - fogyasztói igények nehéz kielégítése - szakszervezeti befolyásolás - demográfiai változások kedvezőtlenek - több helyettesítő termék létezik - szigorodó adószabályozás

SWOT elemzés és stratégia II. Az AEGON Magyarország Általános Biztosító Zrt. stratégiájának elemzése SWOT elemzés és stratégia II. Stratégiai típus Stratégiai célok Széleskörű akcióprogramok Elvárások Mutatószám/Mérés Legjobb költséget biztosító pénzügyi stratégia részesedés növelés új termékek min. 2%-os növekedés 5 éven belül új értékesítés nettó árbevétele eladások növekedése értékesítés újrastrukturálása min. 5% adózott eredmény növekedés eredmény kimutatás termék-specializáció KGFB szektor harca piaci részesedésének 10%-os birtoklása KGFB szektor díjbevételei Specifikus akcióprogram KGFB-re Cél Felelős személy Határidő Erőforrás igény Márkahűség kialakítása vevői elégedettség üzletkötők 2012-es KGFB szezon összes üzletkötő 30%-os Árcsökkenés DM-je fogyasztóhoz való eljutás marketing szféra 2013-as KGFB szezon egész részleg Alapszolgáltatás bővítése kátyú és assistance szolgáltatás integrálása K+F szektor 150-300 fejlesztő Elektronikus ügyintézés az ügyfeleknek üzletkötői hűség és vállalati hűség -

Az AEGON Magyarország Általános Biztosító Zrt. stratégiájának elemzése BCG-mátrix

Az AEGON Magyarország Általános Biztosító Zrt. stratégiájának elemzése Hasonlóságelemzés

Következtetések, javaslatok Az AEGON Magyarország Általános Biztosító Zrt. stratégiájának elemzése Következtetések, javaslatok Rendkívüli helyzet, elmaradott a magyar piac (főként nyugati országokhoz képest) Új lehetőségek kiaknázása (szigorodó élvezeti cikkre vonatkozó jogszabályok) Innovatív megoldások segítségül hívása (öngondoskodás fogalma) 2013-ban a biztosítási piac 5,15%-ot nőtt (436 milliárdos díjbevétel) Jövedelmezőség tovább romlott (Nem-élet ági veszteségek miatt) Hiába nőtt az egyszeri díj életbiztosítások száma Jövő a betegségbiztosítás és egészségbiztosítási szektorban van Magyar piac nem minőségérzékeny Alacsony megtakarítási jelleg és tartalékképzés hiánya Költségtakarékosabb gazdálkodás biztosítói oldalról

Köszönöm a Bizottság megtisztelő figyelmét! Az AEGON Magyarország Általános Biztosító Zrt. stratégiájának elemzése Köszönöm a Bizottság megtisztelő figyelmét!