A hajózás jelenlegi helyzete Szalma Botond MAHOSZ.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Szervezeti hatékonyság javítása a megyei közszolgáltatásban. Szervezeti hatékonyság javítása a megyei közszolgáltatásban. „Változtatni nehéz, a közigazgatást.
Advertisements

1 TÁMOP B-11/2/KMR Az oktatás és kutatás színvonalának emelése a Szent István Egyetemen AZ OKTATÁS ÉS KUTATÁS SZÍNVONALÁNAK EMELÉSE A SZENT.
Környezetvédelmi ipar és hulladékgazdálkodás Magyarországon
KIÚT Térségfejlesztési Egyesület Lehet-e Záhony és Csap az V. számú Páneurópai Közlekedési folyosó kereskedelmi és logisztikai központja? Lehet-e Záhony.
Magyar ipari parkok kialakításának és működtetésének tapasztalatai Tóth János vezető főtanácsos Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium Üzleti Környezet.
Gyakorló feladatok Makroökönómia.
Magyar Export-Import Bank Rt.
Mi jellemző a magyar autóipari beszállítók helyzetére napjainkban?
Esély és lehetőség: Távmunka Magyarországon 2002.november.
A KÖZÚTI SZÁLLÍTMÁNYOZÓ FUVARDÍJ POLITIKÁJA
This project is implemented through the CENTRAL EUROPE Programme co-financed by the ERDF. airLED Status Quo elemzések tapasztalatai prezentáció Karácsony.
ÉMOP 1.Prioritás Versenyképes helyi gazdaság megteremtése A turisztikai pályázatok gazdaságélénkítő hatása az Észak-Magyarországi régióban.
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
Foktő – Kalocsai repülőtér önkormányzati fejlesztése
Gazdasági várakozások, a kis- és közepes vállalkozások helyzete Makó Ágnes – Tóth István János MKIK GVI Korrekt Partner Védjegy második ünnepélyes díjátadása.
Pannon Logisztikai Klaszter. Nyugat-Dunántúli Régió.
„ Nyílt Pályán – Nemzeti Vasúti Kerekasztal” HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesülés szeptember 15. Orosz Balázs.
A vízi szállítmányozás helyzete és jövője
0 Budapest, december 8. Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Nyitórendezvény Előadó: Nemecz Gábor Szakigazgató Beruházási.
Hazai biogáz termelés Biometán hajtású járművek. Közép-Kelet Európa első és egyetlen biogáz termelő létesítménye.
A VASÚTI KÖZLEKEDÉS JÖVŐJE EURÓPÁBAN NEMZETKÖZI KONFERENCIA
Vízi közlekedés A hajózás jelene és jövője Magyarországon.
Magyarország részvétele az Európai Területi Együttműködési
Horváth Miklós Magyar Logisztikai Klaszter
Költségtani gyakorló feladatok
Műegyetem - Kutatóegyetem Bizalom-Minőség-Együttműködés 1 Hogyan tovább, Műegyetem? november 17.
Készítette: Lázár Nikolett Földrajz BSc II. évfolyam.
Over The Rainbow Hungary - Kecskemét.
Regionális gazdaságfejlesztés gyakorlati óra Esettanulmány II.
A logisztikai szolgáltató központok fejlesztésnek hatása az ország fejlődésére Dr. Zsirai István Közlekedéstudományi Intézet Kht. főmunkatárs, tanácsadó.
NELI-projekt bemutatása
A hajózás és az AIS Szalma Botond MAHOSZ
Rekreáció és turizmus a Duna mentén
Dr. Losoncz Miklós egyetemi tanár kutatásvezető, GKI Zrt. Fejlesztéspolitika válságban és válság után.
TUDOMÁNYOS MUNKA, KUTATÁSI TEVÉKENYSÉG Dr. BARTHA LÁSZLÓ Mérnöki Kar Tanácsülése.
III. Témakör MISKOLCI EGYETEM LOGISZTIKA ANYAGMOZGATÁSI ÉS LOGISZTIKAI TANSZÉK III./1.
Megjelentek az ÚMFT első pályázatai!. Megnyíló források ● Gazdaságfejlesztési Operatív Program (GOP) ● Társadalmi Megújulás Operatív Program (TÁMOP) ●
Projektek monitorozása. Elvek és módszerek
A magyar vasút korszerűsítése, a tranzit forgalom fejlesztése,
A hajózás jelene és jövője Magyarországon. Szalma Botond MAHOSZ.
Kormányszóvivői tájékoztató Közmegbecsülés a köz szolgálatáért.
S OUTH E AST T RANSPORT A XIS D ÉL - KELETI K ÖZLEKEDÉSI T ENGELY SETA Közlekedési Fórum Szombathely november 15.
MLE MFB október 7. Szabadka – Szerbia és Montenegro
Szalma Botond Plimsoll Kft - MAHOSZ
A Szövetség szerepe 1 Capt. Szalma Béla Elnök Constantzai Kikötő Napja Budapest, 2013.Február 28.
Fejlesztési politikák a liberalizáció körülményei között1 FEJLESZTÉSI POLITIKÁK A LIBERALIZÁCIÓ KÖRÜLMÉNYEI KÖZÖTT A közlekedési piac, mint.
Dr. Hardi Tamás, MTA RKK NYUTI,
„Az ITS lehetőségei az európai projektekben CONNECT - EASYWAY” Budapest, szeptember 27. Dr.-habil Lindenbach Ágnes egyetemi magántanár.
Megújuló energiaforrások – Lehetőségek és problémák
Nyílt Pályán Nemzeti Vasúti Kerekasztal eszmecsere a vasút jelenéről és jövőjéről szakmai-társadalmi vitanap Budapest,2010 szeptember 15 Dr.Doór Zoltán.
Európa városhálózata. A., A városok számokban I. A városodottság mértéke – Európa: 71,9% 1. magasabb értékek – Észak- és Északnyugat-Európa (Belgium –
TÁMOP 5.5.1/A-10/ “Jó pályán! Jó gyakorlatok továbbfejlesztése és alkalmazása a munkaerő-piaci integrációért és esélyegyenlőségért” Foglalkoztatási.
INNOAXIS IPA HUSRB/0901/2.1.3 APPLICATION ID: HU-SRB/0901/213/028 PROJECT TITLE: The borderline as an axis of innovation LEAD BENEFICIARY: Centre for Regional.
Berecz Mihály kistérségi koordinátor Püspökladányi kistérség Észak-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT)
Költség-minimalizálás az ellenőrző kártyák alkalmazásánál Feladatmegoldás, kiegészítés.
történelmi integrációi
Szélessávú tervek és akciók
1 Gyorsul a gazdaság növekedése. 2 Nő a beruházás.
Magyarország logisztikai lehetőségei Dél-Oroszországban Dr. Egri Imre – Dr. Duleba Szabolcs – Dr. Kádár András április 28. Nyíregyháza.
Projekt eredményeinek disszeminációja – 3. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban lévő önkormányzatok számára”
A Nemzeti Fejlesztési Terv
Végh Anita, Henger Péter, Gecse Gergely szeptember 21. Osztrák logisztikai rendszer stratégiai műhely.
Az ÉMGK tagvállalatainak szakképzési igényei Miskolc, június. 09. Dr. Barkóczi István – ÉMGK elnök.
Logisztikai fejlesztési irányok a hazai és az EU szakpolitikák tükrében CEBC „A győztesek felelőssége” konferencia február 2. Dr. Bokor Zoltán BME.
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Az innovációs folyamatok rendszere, és a decentralizált pályázati források Brunda Gusztáv innovációs menedzser szakközgazdász
A magyar (vízi)közlekedés helyzete az EU-ban. A csapból is ennek kéne folynia! Szalma Botond Plimsoll Kft. – Fluvius Kft.
OUTSOURCING Lehetőségek a vállalat építésben
Írország közigazgatása
Velünk élő középkor Forrás:
Előadás másolata:

A hajózás jelenlegi helyzete Szalma Botond MAHOSZ

V Á L S Á G Gazdasági Politikai Morális – erkölcsi Veszély: Anarchisták = „Álzöld” Duna mozgalmak Közlekedéspolitika hiánya

Természeti értékekkel rendelkező folyószakasz Hajóútfejlesztésre kiemelt folyószakasz, EU (TEN-T axis No 18) Hajóútfejlesztésre kiemelt folyószakasz, EUn kívül (pl ISPA projekt)

A hangulat ma Európában

A közlekedési infrastruktúra és a közszolgáltatások fenntartása nem szívesség, hanem kötelesség, így a források rögzítése nem „politikai kéregetések” függvénye.

„MOTORWAYS OF THE SEA” Project nº 21 Trans-European transport network Priority projects Motorway of the Baltic Sea MofSea of western Europe Motorway of the Sea of south-east Europe Motorway of the Sea of south-west Europe DRM motorway

-- Direkt veszteség: 151 nap/év  az év 41%-ban

- 464 mto mto 550 € / nap  évi 80 nap  € 1000 € / nap  évi 71 nap  €

Mi a teendő? Fuvardíjak emelése? PIAC ! Költségcsökkentés –Bérek ? –Személyzet ? –Javítások, karbantartások ? –Átütemezés? BANKOK és Lízingcégek –Üzemanyag – sebesség! - logisztika! PIAC

Teendők 2. rész Tegyük világossá: A Duna nekünk dolgozik Kell,hogy legyen ténylegesen megvalósítható gazdasági terv -Megfelelő és végrehajtható közlekedési koncepció -Rövid és közép távra is - Kerüljük az újabb programokat, fejezzük be az elsőt - Segítsük a kis és közepes vállalkozásokat - Szabályozzuk végre a Dunát - Vegyük észre a logisztikai beruházások munkahelyeket generálnak - Oktatás és utánpótlás – jövő!

Üzenet a zöldeknek (is): „Ignoranti quem portum petat nullus suus ventus est”