Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A vízi szállítmányozás helyzete és jövője

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A vízi szállítmányozás helyzete és jövője"— Előadás másolata:

1 A vízi szállítmányozás helyzete és jövője
Derzsi András 90 május 23-ig Siklós Csaba dr. Schamschula György dr. Lotz Károly Katona Kálmán Nógrádi László dr. Fónagy János Csillag István Kóka János Kákosy Csaba Szabó Pál Molnár Csaba Hónig Péter Szalma Botond MAHOSZ

2 VÁLSÁG Morális - erkölcsi
Gazdasági Politikai Morális - erkölcsi Nem sírni – megoldani A tudatlanság nem végleges állapot, a hülyeség igen!

3 Ignoranti quem portum petat, nullus suus ventus est (Seneca)
A hajózás és a magyar hajózás fogalma A hajózás egy közlekedési lehetőség, ami működik!

4

5 Lehetőségek NEM IGEN

6 Quod licet Iovi non licet bovi
Ellehetetlenítés (2x!) Régiért újat – kapu bezárva Felújítási program – lmf. RO – LA MFB Operatív programok 8 milliárd / Győr-Gönyü 300 ezer tonna esetén: Ft/to 100 év 266 Ft / to Ro-La 900 mó/év 2008-ban kamion 24 to esetén: € 3,70 20 € 4,50

7 Mi történt 5-8 év alatt? Sebezhető iparág - életképesség
Árualap – vasút – közút - versenytársak! Fuvardíjak Vízállás – jég – hajózóút – kikötők Eszközök – hitelek, lízingdíjak – csőd? Tudod, haver, amikor vállalkozó lettem, csak a tudásomra és a józan eszemre támaszkodhattam.            Nem te vagy az egyetlen, aki nulláról indult... A hajók 30-50%-os terheléssel dolgoztak augusztus-szeptemberben. Mit tegyen a jómódú ember? - II. János Pál pápa: Vagyona kezelőjének tekintse magát és ne felejtkezzen meg arról, hogy vagyonát társadalmi adósság terheli!

8 képzett kereskedők + hajósok hajózható folyók működő kikötők
Mire van szükségünk? flotta rakomány képzett kereskedők + hajósok hajózható folyók működő kikötők fejlett közlekedési infrastruktúra pénz Együttműködés : Szállítmányozó – hajótulajdonos – kikötő - fuvarozó – árutulajdonos - állam Kormányzati negyed nélkül bírjuk, infrastruktúra nélkül nem.

9 Szabály + pénz létezik A víziközlekedésrõl szóló évi XLII. törvény A nemzetközi jelentőségű víziutakról szóló EU megállapodás kihirdetéséről a 151/2000. (IX. 1.) Korm. rendelet intézkedik. = ENSZ EGB AGN egyezmény Az Európai Bizottság C(2008)6788 határozatában elfogadásra került a Transz-európai közlekedési hálózatok (TEN-T) területén a Duna hajózhatóságának javításáról szóló 18. számú közös érdekű kiemelt projekt magyar részének (2007.HU S) közösségi pénzügyi támogatása is.

10 1. sz. mell. a 17/2002. (III. 7.) KöViM rendelethez
osztály A vízi úton közlekedtethető hajók, illetve tolt kötelékek Magányos géphajó Tolt kötelék Hosszúság m Szélesség m Merülés m Hordképesség, tonna IV 85 9,5 2,5 1 500 V/A 95-110 11,4 110 V/B 185 VI/A 15 22,8 VI/B 140 VI/C 22,8 34,2 VII 3,2 275 34,2

11 3. sz. mell. a 17/2002. (III. 7.) KöViM rendelethez
A víziút neve A hajózható szakasz hossza, (fkm) A szakasz hossza (fkm) A víziút osztálya Duna 171 VI/B 208 VI/C Mosoni-Duna 14-2 12 III 2-0 2 Szentendrei-Duna 32-0 32 IV Ráckevei-Duna 58-0 58

12 A megrendelés = nagy átverés
VITUKI - A Duna hajózhatóságának javítása tárgyú projektet megalapozó tanulmány A projekt az Európai Parlament és a Tanács 884/2004/EK határozatában foglaltakra épül és az európai közlekedéspolitika a közötti időszakra kialakított uniós költségvetésből hajlandó ezt részben finanszírozni is. Már a megrendelés „rossz” „a hagyományos folyamszabályozási módszerű megvalósítás lehetséges alternatíváinak kidolgozása” - duzzasztás kizárva Zöld lobby (WWF) - Elő Duna vs. Vízisztráda Tényleges számok + karbantartás = vízlépcső ára Német tapasztalatok elhallgatása (Straubing-Vilshofen) Nádi pöszméte – EMBER OKT összefoglalás

13 WWF álmok Hajózó flotta modernizálása
Kis hajó Kis fogyasztás Kisebb hullám Kisebb merülés max. 1,7 m! Szélesebb hajó Piacszabályozás – egységes rakomány standardok Kikötői és „ráhordási infrastruktúra” fejlesztése +1 lépés: gumihajó, gumizsilip, kerekek Hajózási infrastruktúra teljes költségének „megtérülése” „Szállítási költség és a mélység viszonya”

14 Amiről nem beszélünk = Folyamszabályozás
Ne bújjunk az asztal alá! (Adony, Fajsz) Kiszámíthatóság – menetrend, Paks, Gemenc Ideiglenes és drága vs. Végleges megoldás Szlovákia – működik a papírtigris A hajózás melléktermék Anarchisták helyett szakemberekkel tárgyalni A megrendelt vizsgálat féloldalú – hiányos

15 megértetni: A Duna Európáért dolgozik
Feladatok 1. megértetni: A Duna Európáért dolgozik Gazdasági koncepció kialakítása Közlekedési/logisztikai koncepció kialakítása Közép és hosszú távra is Tranzitország helyzet elkerülése Kis és közepes vállalatok támogatása Duna szabályozása - vízmegállítás A nemzetközi piacon az EU-s tagállamokkal versenyzünk. Legnagyobb költség = versenyhátrány a logisztika költsége!

16 Feladatok 2. megértetni:
A logisztikai beruházások munkahelyet generálnak Energiatermelésnél a víz a legolcsóbb fűtőanyag Tisza tó: lehet belőle több is a Duna mentén Budapest és a folyami tömeg(közösségi) közlekedés viszonya Oktatás fontossága - szakemberhiány 150 ezer egyetemista vs. 15 ezer szakközepes! Spórolás és szakképzés hiánya = havaria!

17 A legjobb és egyedüli esély
Logisztikai szolgáltatóvá válás Kiterjesztett szolgáltatás – hozzáadott érték nyújtása - az első lehetséges átvételi ponttól bármely rakomány esetén, egészen a végleges rendeltetési helyig.(logisztikai lánc - multimodalitás) Becsületes verseny (nem háború) fitten tartja a résztvevőket Amit kínálunk egy speciális szakma! Legyünk erre büszkék. EMBER alapú társadalom!

18 DM csatornaszakasz - eredeti állapot

19 Zsilip felvízi szakasz - építéskor

20 Fél év múlva

21 Két év múlva

22 Környezetvédelem a DM csatornában

23 Felüljáró


Letölteni ppt "A vízi szállítmányozás helyzete és jövője"

Hasonló előadás


Google Hirdetések