Hegyes paprika Piaci árviszonyainak vizsgálata Készítette:

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
© GfK 2013 | Fogyasztói Bizalom Index | III. negyedév1 Fogyasztói Bizalom Index III. negyedév szeptember.
Advertisements

A projekt eredményei, előnyök, változások (3) Dr. Kajdi FerencDr. Martin Polovka Dr. Schmidt RezsőGyőri Tibor Schiller OttíliaTeschner-Kovács Zsófia Dr.
A karalábé piaci áralakítását befolyásoló tényezők
Kecskés Gábor Berzence  Az idei esztendő legfontosabb eseménye a burgonyatermesztésben is a Nyugat Európát sújtó heves esőzések hatásaként.
Témavezető tanár: Kerekes Noémi Készítette: Somogyi Ildikó
Gazdasági Informatika Tanszék
T E R M É K. A. Minden olyan dolog, amely szükségletet elégít ki B. Esztétikai és szimbolikus tulajdonságok összessége C. Lehet szolgáltatás és szellemi.
Civilek a pályán Dr. Fazekas Ildikó Önszabályozó Reklám Testület főtitkár CivilKomP’ Január 13. Péntek.
Kutatási terv.
Webshop Tuning - Szép Roland Mi az a Webshop Tuning?
Készítette: Magyar Dániel
A funkcionális élelmiszerek ismertségének vizsgálata
Túl drága e Magyarországon a gáz? Készítette: Balogh Renáta.
A hallgató neve A szak megnevezése Konzulens tanár: XY 2010.
Vontatott szántóföldi permezőgépek összehasonlítása
Döntés-előkészítő változatelemzések egy jogosultság kezelő alkalmazás Identity Management rendszerré alakítása kapcsán Készítette: Papp Zsuzsanna Belső.
„Vegyszerezett világ” Pál János, Levegő Munkacsoport
1 A magyar gazdaság helyzete, perspektívái 2008 tavaszán Dr. Papanek Gábor Előadás Egerben május 7.-én.
Bioélelmiszerek Készítette: Sorbán Sarolta
Figyelmeztetés! E program használata fokozottan
AZ ÁTALAKULÓ ÉLELMISZER-GAZDASÁG FŐBB TERÜLETI, TÁRSADALMI, KÖRNYEZETI ÖSSZEFÜGGÉSEI Prof. Dr. Villányi László Szent István Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi.
Gazdasági informatikából megkaptuk a félévi feladatot!!! Mindenki „nagy” örömére… 0. hét.
Gazdasági informatikából megkaptuk a félévi feladatot!!! Mindenki nagy örömére… 0. hét.
Vége a félévnek, jöhet egy kis pihenés. Vagy mégse?!?! Megvolt az els ő gazdasági informatika óra… Mindenki fejét a nagy homály lepte el a feladat hallatán.
Hasonlóságelemzés COCO használatával a MY-X elemzőben
INNOCSEKK 156/2006 Hasonlóságelemzés-alapú vizsgálat a COCO módszer használatával Készítette: Péter Gábor
Készítette: Fazekas Boglárka
A Szent István Társulat marketingtervének előkészítése Készítette: Orbán Eszter Konzulens: Dr. Pitlik László egyetemi docens.
A szakdolgozat készítés minőségirányítási aspektusai
A GYÓGYTURIZMUS HELYZETE MAGYARORSZÁGON, FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI (THE POSITION OF MEDICAL TOURISM IN HUNGARY AND ITS DEVELOPMENT OPPORTUNITIES) Készítette:
SZENT ISTVÁN EGYETEM GAZDASÁG- ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR TUDOMÁNYOS DIÁKKÖRI KONFERENCIA NOVEMBER 24. Készítette: Batár Ádám.
A GYÓGYTURIZMUS HELYZETE MAGYARORSZÁGON, FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI (THE POSITION OF MEDICAL TOURISM IN HUNGARY AND ITS DEVELOPMENT OPPORTUNITIES) Készítette:
Afrika alul- és felülnézetből Nemzetközi egyenlőtlenségek Afrika szemszögéből France Mutombo Afrikáért Alapítvány
Készítette: Dömötör Ádám. Az elemzés célja A kiválasztott nyolc internetszolgáltató internetes csomagjainak összehasonlítása Az összehasonlítással segíteni.
Big Mac Készítette: Szilágyi Marianna. Fő szempont: Melyik országban a legmegtérülőbb a munkával töltött idő? 16 ország adatainak összehasonlítása és.
Csoportosan elkészített önálló feladat
Kaliforniai paprika árváltozásának okai Készítette: Dér András.
GTK-GVAM 11-es csoport. Bevezetés 1. Mi a vizsgált probléma? 2. Ki a célcsoport? 3. Mi a várható hasznosság?
GTK-GVAM I. évf. 4-es csoport.  - A weboldal céljai  - A munkánk hasznossága  - Új módszerek alkalmazása  - Célcsoport ismertetése  - Táblázatok.
Intézményi CO 2 menedzsment – Magyarország lehetőségei az emisszió kereskedelemben avagy a Karbon-hitelezés megvalósításának lehetősége a CO 2 csökkentést.
Instrukciók a készítéshez Az irodalomkutatás eredményeit kell hangsúlyozni. (Mi történt eddig, s abból mi állapítható meg.) Az irodalomkutatás eredményeit.
Készítette: Kosztyán Zsolt Tibor
A Lean és az emberi tényező kapcsolata
MESÉLJ APU (Muhi János) Zene: Fiam (Komár László).
„Vegyszerezett világ” Növényvédő szerek Pál János, Levegő Munkacsoport.
Vagy inkább másról van szó?
Kereslet, kínálat, ármechanizmus, fogyasztói-, és termelői többlet
A napelemes (PV) hálózatra termelő villamos erőművek helyzete a világban, és Magyarországon.
Statisztika I. Áruforgalom elemzése Készült években a Marcali, Barcs, Kadarkút, Nagyatád Szakképzés Szervezési Társulás részére a TÁMOP /1-
1 Az érzékleti csatornákat felmérő teszt reliabilitási vizsgálata.
Az augusztusi hónap és ennek hőmérsékleti adatai Következtetéseim.
Az IKR zrt által forgalmazott II
Gazdasági Informatika II.
Készítette: Barabás Dóra Sleisz Gabriella Ballai Bálint Juhos Balázs
Mikroökonómia gyakorlat
Őszi búza vetőmagok összehasonlító elemzésének leírása Kanyó András.
Szent István Egyetem Gazdaság-és Társadalomtudományi Kar Az EU- tagság és a gazdaság fellendülése közötti téves kapcsolat vizsgálata.
A kelet-közép európai villamos energia átviteli hálózatok értékelése közgazdasági modellezésen alapuló költség-haszon elemzéssel Mezősi András – Szabó.

Az IKR zrt által forgalmazott II
Túl alacsony-e Magyarországon kórházi ágyak száma?
1 Pest megyei Kastélyszállók szerző, dátum…. 2 Hazánk kastélyszállói, kúriái modern kor kényelmének és a régmúlt idők hangulatának ideális ötvözetét nyújtják.
A csemegekukorica termesztésének üzemgazdasági elemzése egy integrátor példáján keresztül VIVIEN KEREKES Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar
A friss hal és haltermékek fogyasztói megítélése 2014-ben Ózsvári László – Fodor István – Bódi Barbara – Kasza Gyula HALÁSZATI TUDOMÁNYOS TANÁCSKOZÁS SZARVAS,
Az árvíz Készítette :Görög Georgina SZIE-GTK-GVAM 1.évfolyam.
A magyarországi önkormányzatok átláthatósága és korrupciós kockázatai
Érdemes – e Magyarországra hozni egy nemzetközi rendezvényt
A magyar és az osztrák szaktanácsadási rendszer összehasonlító vizsgálata a gazdálkodók körében végzett kérdőíves felmérés által VÉR ANDRÁS - CSER.
Néhány közgazdaságtani ismeret átismétlése
Előadás másolata:

Hegyes paprika Piaci árviszonyainak vizsgálata Készítette: Nagy Ildikó, Dunai Judit, László Dorottya, Hanzel Enikő 2012.05.09.

Bevezetés Vizsgált probléma A belföldi piacokon hol a leggazdaságosabb vásárolni a fogyasztók számára és hogy alakul ehhez képest a spanyol import paprika ára hazánkban? Célcsoport minden vásárló, kiemelten a vegetáriánusok és a bio fogyasztók Várható hasznosság Megtudjuk melyek a leggazdaságosabb magyar paprika piacok és azt, hogy érdemesebb inkább belföldi terméket vásárolni

Szakirodalmi feldolgozás Szakma jelenlegi álláspontja A spanyolországi kaliforniai paprika nagykereskedelmi ára 5 százalékkal emelkedett. A magyar termék nem jellemző a kínálatban a téli hónapokban. A kaliforniai paprika termelői ára Spanyolországban is nőtt. A szakma kevés adatot szolgáltat a paprika importról, de amit leszűrhetünk ezekből, az alátámasztja azt, hogy inkább a belföldi paprikát érdemes megvásárolni

Anyag és módszer PÁIR oldaláról adatokat gyűjtöttünk Ezeket rendszereztük Excel segítségével OAM COCO elemzések piacokra vetítve YO – összes piac összehasonlítása Összefoglalás - hitelességvizsgálat

Eredmények Az év első harmadában az YO értékek negatívak voltak, tehát nagyrészt alulértékelt volt az egész piacra nézve a paprika ára. A nyár elejétől az év végéig pedig jellemzően túlértékelt, majd a 2012-es adatokban jórészt ismét alulértékelt.

Eredmények „Jó piacok”: kecskeméti, debreceni, Lehel utcai fogyasztói piac, kecskeméti nagybani piac „Rossz piacok”: szegedi és Fény utcai fogyasztói piacok Az év elejétől nyár végéig alulértékeltek a piacok Az import paprikát mindig lehet kapni, és viszonylag kiegyenlített az ára, de jóval drágább a hazainál.

Következtetések Az eredményekből következik, hogy a szegedi piac értékei nagyrészt túlértékeltek, tehát a fogyasztók többet fizetnek, mint a becsült érték. A debreceni piac pedig jórészt kiegyenlített volt, vagyis a becsült árak és a tényárak viszonylag megegyeznek. A többi piacon túl sok a hiteltelen adat vagy túlnyomórészt nem kiegyenlített, inkább alulértékelt ami a fogyasztóknak megéri. A spanyol import paprika ára az OAM alapján sokkal drágább, mint a hazai, de egész évben kapható.

Összefoglalás A PÁIR-ból gyűjtöttünk adatokat, amiket összehasonlítottunk egymással és arra a következtetésre jutottunk, hogy melyik piac túlértékelt, alulértékelt vagy éppen reális. Ebből arra jutottunk, hogy kiemelkedően két piac a legkevésbé gazdaságos az országban. A spanyol paprikát pedig nem érdemes fogyasztani, hisz a hazai termékhez képest drága.

Köszönjük a figyelmet!