A világ atlétikája, az atlétika világa Miért üzlet az atlétika? Alapsportág VILÁGSPORTÁG A világ atlétikája, az atlétika világa Miért üzlet az atlétika?
TARTALOM SZERVEZETEK MIÉRT ÜZLET? VILÁGVERSENYEK EGYÉB VERSENYEK ATLÉTÁK SZPONZORÁCIÓ A SPORTÁG HELYZETE MAGYARORSZÁGON
Szervezetek IAAF Egyéb szervezetek Székhelye: Monaco Tagországok száma: 212 Egyéb szervezetek Többmilliós struktúra
TARTALOM VILÁGVERSENYEK MIÉRT ÜZLET? SZERVEZETEK EGYÉB VERSENYEK ATLÉTÁK SZPONZORÁCIÓ A SPORTÁG HELYZETE MAGYARORSZÁGON
IAAF Világbajnokság Luzsnyiki Stadion, Moszkva
Világversenyek IAAF Atlétikai Világbajnokság Moszkvai VB (2013) 396 548 néző a stadionban 5 milliárd fölötti totál nézettségi szám 206 ország atlétái 7 194 000 USD pénzdíj
Világversenyek Egyéb világbajnokságok Kontinentális bajnokságok Fedett pályás VB Mezei futó VB Félmaratoni VB Junior VB Ifjúsági VB Kontinentális bajnokságok Olimpiai Játékok Fő sportág Óriási nézettség A 60 milliós Nagy-Britanniában 20 millióan nézték a londoni férfi 100 m döntőt.
TARTALOM EGYÉB VERSENYEK MIÉRT ÜZLET? SZERVEZETEK VILÁGVERSENYEK ATLÉTÁK SZPONZORÁCIÓ A SPORTÁG HELYZETE MAGYARORSZÁGON
Egyéb versenyek Évente több tízezer atlétikai verseny Pályaversenyek A többsége országos vagy helyi érdekeltségű Pályaversenyek Kategóriákba osztva Versenyek világrangsora Maratoni versenyek Kb. 1000 verseny Sok induló Nagy üzlet
Egynapos illetve meghívásos pályaversenyek Diamond League (Gyémánt Liga) 14 verseny Weltklasse Zürich – 9.5 millió CHF (2.3 Milliárd Ft) World Challenge 15 verseny Európa 17 Amerika 5 Ázsia 4 Afrika 2 Ausztrália 1
Pályaversenyek Kontinentális ‚Premium’ kategória Kontinentális ‚Classic’ kategória Gyulai István Memorial Atlétikai Magyar Nagydíj A világrangsorban 20. hely – „szinte irreálisan” előkelő Közép- és Kelet-Európában 3. hely Nagy tévés nézettség A rangsorban mögöttünk pl. Peking, Kingston, Luzern, Madrid, Edmonton, Varsó, Linz, Tokió, Prága, Moszkva, Dakar, Torino, Genf, Sao Paulo, Toronto, Melbourne, Los Angeles, Bilbao, stb.
TARTALOM ATLÉTÁK MIÉRT ÜZLET? SZERVEZETEK VILÁGVERSENYEK EGYÉB VERSENYEK ATLÉTÁK SZPONZORÁCIÓ A SPORTÁG HELYZETE MAGYARORSZÁGON
Atléták Kettős helyzet Óriási harc a „TOP atlétákért” Promótálható világsztárok Hazai legjobbak – sztárok Harc a versenyekért Limitált befogadóképesség „Nem nő a torta, de egyre többen ennének” Menedzserek nagy szerepe
TARTALOM SZPONZORÁCIÓ MIÉRT ÜZLET? SZERVEZETEK VILÁGVERSENYEK EGYÉB VERSENYEK ATLÉTÁK SZPONZORÁCIÓ A SPORTÁG HELYZETE MAGYARORSZÁGON
Szponzoráció Sportolók Versenyek Részben korlátozott, de lehet igen hatékony Nem csak „hirdetőoszlop” Profi partnerek Versenyek Széleskörű lehetőségek Kedvező ár/érték arány Kiváló ország/város marketing eszköz
Miért üzlet az atlétika? Világsportág Nagy létszám Nagy népszerűség Sokoldalú Széles kínálat Dinamikus, de tradicionális Magas elismertségű Ma is van igény a hagyományosra
Pars Krisztián olimpiai bajnok
TARTALOM A SPORTÁG HELYZETE MAGYARORSZÁGON MIÉRT ÜZLET? SZERVEZETEK VILÁGVERSENYEK EGYÉB VERSENYEK ATLÉTÁK SZPONZORÁCIÓ A SPORTÁG HELYZETE MAGYARORSZÁGON
A sportág helyzete Magyarországon Van olimpiai bajnokunk, de szűk az élmezőny Pars Krisztián Más nem volt a legjobb 16-ban az Olimpián Egy éve elindított új koncepció Pars Krisztián VB ezüstje mellett, további 5 atléta a legjobb 16-ban Moszkvában Minden idők legjobb szereplése a korosztályos világversenyeken Új elemek a versenyrendszerben Atlétikai Magyar Szuperliga Csapat Bajnokság Sportszakmai haszon Plusz lehetőségek az üzleti partnerek számára
A siker mérföldkövei Kiválasztás Befektetés Tehetséggondozás Menedzselés EREDMÉNY Nemcsak világsportág, itthon is érdemes!