Felsőoktatás nyilvánossága konferencia november 4. PR tevékenység a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen Dallos Györgyi
2 A BME bemutatása Stratégia PR tevékenység a BME-n PR Iroda tevékenysége Feladatok a jövőre vonatkozóan Tartalom
3 Alapítás 1782 3 Nobel-díjas tudós 18 olimpiai bajnok Történelmi campus a Világörökség része Híres tudósok, művészek sora Euromérnöki diploma Elit európai műszaki egyetemek klubja A BME bemutatása
4 8 kar hallgató 1200 oktató 900 PhD hallgató 5 nyelvű képzés 18 BSc szak, 14 MSc szak, 15 doktori iskola Több mint 120 szervezeti egység Oktatás
5 Kutatóegyetem Tudásközpontok E lektronikus Jármű és Járműirányítási Tudásközpont Mobil Innovációs Tudásközpont Intelligens Anyagok Kooperációs Kutató Központ Egyetemközi Távközlési és Informatikai Központ Információtechnológiai Innovációs és Tudásközpont Innováció, tudástranszfer K+F+I
6 KUTATÁSKUTATÁS KÉPZÉS (BSc, MSc, PhD) TUDÁS- TRANSZFER TÁMOGATÁS FEJLESZTÉSFEJLESZTÉS EgyetemIpar/Szolg. KÖZSZFÉRA Publikáció Végzettek Tudás „Innovációs csatorna” Tudástranszfer Modell
7 Küldetésnyilatkozat/ Stratégiai célkitűzések 2005 Küldetésnyilatkozat/ Stratégiai célkitűzések 2005 Magas presztízsű diploma - érték a munkaerőpiacon Hallgatók közti esélyegyenlőség fenntartása Kölcsönösen előnyös kapcsolatok a gazdasági szférával, szakmai és tudományos szervezetekkel Harmonikus kapcsolatok hazai felsőoktatási intézményekkel Nemzetközi politika, mobilitás
8 Egyetemi stratégia és PR stratégia viszonya Hozzájárul a küldetésnyilatkozatban megfogalmazottak teljesítéséhez Tudatos és tervszerű tevékenység, válaszul az alábbi kihívásokra –Bolognai folyamat –Felsőoktatási piaci verseny – BME, mint márkanév –Forrásszerző tevékenység bővítése – szakképzési hozzájárulás, innovációs járulék Minőségbiztosítás
9 PR tevékenység a BME-n Több szintű – egyén/tanszék/kar/intézet/központi Egyre több szinten tudatos Mérnöktovábbképző Intézet MBA képzés Tanfolyami és Nemzetközi Oktatási Központ Koordináció Kiadványok, rendezvények, tájékoztatók, kiállítások
10 PR területek BELSŐ PR Szervezeti egységek Egyetemi vezetés Egyetemi polgárok Oktatók, kutatók Nem oktatók, kutatók Hallgatók
11 PR területek Külső PR Hazai Egyéb (szülők, érdeklődők, önkormányzatok) Tömegkommunikációs kapcsolatok Tudományos és szakmai szervezetek Felügyeleti kapcsolatokLeendő hallgatók Gazdasági szféraVolt hallgatók Nemzetközi
12 PR szervezet PR Iroda megalakulása 1998 a Rektori Hivatalon belül Felügyelet: stratégiai rektorhelyettes ET által elfogadott önálló költségvetés Iroda saját működési költsége Központi rendezvények költségei Központi kiadványok, ajándékok, reprezentációs költségek Teljeskörű egyetemi kapcsolatrendszer Katalizátor szerep Munkatársak
13 PR kerék
14 PR Iroda tevékenységi területei Egyetem kommunikációjának szervezése, intézményi identitás, imázs, egységes megjelenés Központi kiadványok Egyetemi honlap Fotóarchívum Központi rendezvények teljeskörű szervezése Sajtó-, médiakapcsolatok Támogatói kapcsolatok Who is who?
15 Központi kiadványok Optimális kiadványcsomag – (ET határozat 1999, RT határozat 2005) Tartalom Célcsoport Megjelenés gyakorisága Eredmények: Egységes arculat Adatbázison alapuló rendszer Rendszeres frissítés
16 Központi kiadványok Oktatási bulletin angol/magyar K+F tevékenység angol/magyar Általános brosúra angol/magyar Ajándékkönyv Éves jelentés Évkönyv Egyéb: karácsonyi lap, telefonkönyv, meghívók
17 Egyetemi ajándékok Protokoll ajándékok Arculatnak megfelelő Egyetem/Kar harmonizálás Ajándéktárgyak hierarchiája Ajándékbolt
18 Központi rendezvények Professzorok karácsonyi bankettje Alapítványi díjátadás 56-os ünnepség Jubileumi diplomák átadása Tanévnyitó Vezetői megbízások átadása Újévi fogadás Műegyetemi Napok Egyéb: sajtótájékoztatók, avatások, átadások Ipari Nyílt NapMérnökbál Doktorrá avatás
19 Támogatói kapcsolatok Támogatói Kör Társadalmi Szenátus Pro Progressio Alapítvány Együttműködési szerződések
20 Egyetemi honlap Új honlap 2005 júliustól Adatbázis vezérelt dinamikus web-lapok Egységes megjelenés Kereshetőség Egyszerűen áttekinthető oldalak Minimális szerkesztési-programozási ismeret Célcsoportok és klasszikus egyetemi rendszer szerinti felosztás
21 Egyetemi honlap
22 Sajtótájékoztatók Sajtó adatbázis folyamatos frissítése Sajtószemle a honlapon Sajtó, Média
23 „Stratégiai” rendezvények/akciók Névváltoztatás B Sc. M Sc. E ng. Műegyetem 2000 konferencia BMEU konferencia Millenniumi rendezvénysorozat 225 éves születésnap – 2007/08 ünnepi tanév
24 Feladatok a jövőre vonatkozóan Egyetemi honlap tartalomfejlesztése – külföldi hallgatók K+F+I eredmények hatékonyabb kommunikációja Belső PR fejlesztése Belső tájékoztató rendszer fejlesztése
25 Köszönöm a figyelmet!
26
27
28
29
30